Ja sama firma hoitaa Äijänsuon järjestysmiehet.
Minusta tässä on tehty kärpäsestä härkänen.
Maksaneet katsojat valittivat näkökenttää haittaavista lipuista, järjestysmiehet huomauttivat RB:tä, joka ei välittänyt huomautuksista. Tämän seurauksena liput takavarikoitiin pelin ajaksi ja palautettiin heti loppuvihellyksen jälkeen. Harmistunut RB:n vetäjä purkaa pahaaoloaan netissä, kaikki hyvin. En ymmärrä missä vaiheessa sadat ihmiset ovat olleet vaarassa.
Lainaamassasi viestissä puhutaan tuosta kauden avausmatsista ja järkkäreiden ohjeistuksesta ottaa itse tila katsomosta haltuun. Toki sinulla lienee tästä(kin) asiasta parempaa tietoa kuin paikan päällä tuolloin olleilla, ulkona tyhjänpanttina seisotetuilla vieraskannattajilla.
Tässä viimeisessä jupakassa ei kaiketi kukaan ole ollut vaarassa.
Kun kerran järjestyksenvalvojien toimesta on käyty kieltämässä lippujen heiluttelu pelin ollessa käynnissä, niin minkä ihmeen takia RB on kuitenkin jatkanut tätä toimintaa.
HIFK-fanit tosiaan piti helvetin hyvää mekkalaa tossa TPS-pelissä lauantaina, harmi, ettei meidän Mutkasta oikeastaan vastattu tähän huutoon mitenkään, vaikka itseltäni ääni meni jopa käheäksi ottelun loppuun mennessä.
Aika iso osa porukkaa tosiaan vietti tokan ja kolmannen erän baarin puolella. Vähän se siinä matsin aikana vitutti, mutta toisaalta mikäpä minä olen tuomitsemaan. Ihmiset saavat kiksinsä eri asioista ja toisille fanimatkan parasta antia on dokaaminen, toisille bussimatka, toisille seurustelu, jne. Mulle se ylivoimaisesti tärkein juttu fanimatkoilla, jopa itse peliä tärkeämpi, on äänekäs ja näkyvä kannattaminen jolla otetaan vierashalli komeasti haltuun. Se on aivan tajuttoman hieno fiilis seistä katsomossa omien keskellä ääni käheänä, hiestä märkänä ja jalat hapoilla kun jengi tulee pukkarista vielä kerran kiittämään faneja. En vaihtaisi mihinkään.Taisi porukka siirtyä baarin puolelle kahdeksi eräksi ja ottivat bandiksen ja muut tavarat mukaansa?
Minulle tuo visuaalisuus ei merkkaa paljoakaan, vaan hieman kärjistäen ainut mikä minulle merkkaa on äänentuotto, mutta ymmärrän kyllä tämän lippujen heiluttelun pointin. Nyt kun tuota Ässät-Lukko -matsia on tullut jälkeenpäin katsottua, niin näyttäähän se Lukkokannattajien katsomonosa ensimmäisessä erässä hienolta.Sitten tohon pori-rauma episodiin, miksi helvetissä pitää lippujen liehua matsin ollessa käynnissä? Miksi pitää mennä jääkiekko-otteluun, jossei sitä jääkiekko-ottelua aio edes seurata?
Ehkä RB:n pitäisi myös katsoa peiliin?
Kauden avauspelissä kommunikaatio ei ollut sujunut parhaalla mahdollisella tavalla. Osa RB:n kavereista oli ilmoittanut, etteivät halua halliin seremonioiden aikana, osa taas olisi halunnut.
Eilisen RB:n vetäjä kiteyttää itse hyvin:
Pelin aikana kaikki meni hyvin, kunnes Lukon johtoasemassa muutama järjestyksenvalvoja tuli katsomoomme ja sanoi ettei lippuja saisi heilutella pelin aikana.
Jos järjestyksenvalvoja on ilmoittanut, ettei lippuja heilutella pelin aikana, miksi lippujen takavarikointi tuli yllätyksenä?
Kuten täällä on moneen kertaan sanottu, maksavat asiakkaat ovat vaatineet lippuja pois, koska ne peittivät heidän näkyvyyttään. Tästä on turha itkeä, Isomäen olosuhteista voidaan keskustella lisää.
RB esiintyy tässä kohtaa puhtaana pulmusena, mitä se ei ole. Edellisellä kerralla porukka kiusasi isolla lipulla vierestä istumakatsomoa ja nyt ihmetellään miksi liput vaadittiin pois. Kannattaa nyt katsoa peiliin ja ymmärtää, että olemassa olevissa olosuhteissa pitää tulla toimeen.
Luiteko edes tuota linkkiä?!
Siinä aika selvästi kerrottiin, että viimeksi kun Ässät voitti niin lipuista ei ollut mitään ongelmaa kenellekkään. Nyt kun Ässät hävisi ja oli häviöllä niin jokunen kapeakatseinen porilainen teki siitä numeron. Kuitenkin noista saattaa joskus kärjistyä kunnolla ja jälki voi olla aika hurjaa jos järjestyksenvalvonta kusee pahasti ja se kohdistuu joka kerta tiettyyn porukkaan.
Ei tuo lippujen kanssa pelleily tuohon jäänyt. Toisessa erässä kun peli alkoi ratketa, niin nämä urpot liehuttivat noita rättejään pitkiä aikoja kesken pelin. Huomautin tästä vieressä olevalla järkkärille ja asiasta on kuulemma sanottu, mutta eivät kuulemma usko mitään.
Höpö höpö. Vaikka propagandaministeri jotain julistaa totuutena, ei se välttämättä niin silti ole. Kauden avauspelissä todellakin oli ongelmia lippujen kanssa..
... sillä se lienee ainoa tapa vaikuttaa rautakaupan takapihalla parakissa työskentelevään Porin Ässien johtoon.
Aika usein tulee Porin itäkeskuksessa käytyä ja naureskeltua tuolle toimistolle. Jokainen tyylillään ja on ainakin katto pään päällä.Aika vähän uskottavuutta sun jutuillasi, jos esittämäsi faktat ovat tätä tasoa.
Aika usein tulee Porin itäkeskuksessa käytyä ja naureskeltua tuolle toimistolle.
Kaikki ongelmat johtuu siitä, että Ässien organisaatio päätti muuttaa vieraskannattajien paikan seisomakatsomoon taloudellisen ahneuden takia. Porilaiseen tyyliin ongelmiin ei osattu varautua ja levitellään käsiä syyttömänä ja haukutaan toisia. Toivon todellakin että nuo puheet Lukon toimitusjohtaja Rajalan suuttumisesta pitävät paikkansa, sillä se lienee ainoa tapa vaikuttaa rautakaupan takapihalla parakissa työskentelevään Porin Ässien johtoon.
Tämä ei pidä paikkaansa, järjestyksenvalvojat eivät todellakaan varoittaneet tai ohjeistaneet lippujen heiluttelusta. Summerin soidessa ensimmäisen erän lopussa liput tultiin mitään varoittamatta hakemaan pois järkkärien ja poliisien toimesta...
...Ja mitä kauden avausotteluun Porissa tulee, ei RB:llä ollut mitään epäselvyyksiä milloin halliin mennään. Sovittiin että jokainen saa itse päättää haluaako mennä katsomaan porilaisten juhlallisuuksia. Yleinen mieleipide oli kuitenkin se, että halliin mennään vasta kun viiri on katossa. No porilaiset päättivät asian kuitenkin RB:läisten puolesta, koska kukaan ei päässyt katsomaan seremonioita vaikka olisi halunnutkin...
Turvallisuudesta vastaavat ovat yleensä alansa ammattilaisia. Porissa näin ei näemmä ole, jos on otettu näissä asioissa täysin amatööriltä käskyjä vastaan ja toimittu niiden mukaan saattaen sadat ihmiset vaaraan.
Ja mitä kauden avausotteluun Porissa tulee, ei RB:llä ollut mitään epäselvyyksiä milloin halliin mennään. Sovittiin että jokainen saa itse päättää haluaako mennä katsomaan porilaisten juhlallisuuksia. Yleinen mieleipide oli kuitenkin se, että halliin mennään vasta kun viiri on katossa.
Aika jännää, että tästäkin on nostettu mekkala. "Ne ei päästäneet meitä sisälle", ja nyt tulee ilmi, että suurin osa halusi jäädä ulkopuolelle juhlallisuuksien ajaksi.
Kirjoittajan mukaan RB:a huomautettiin järjestyksenvalvojien taholta lipuista, sinun mukaasi ei. Kumpi on oikeassa?
Kirjoittajan mukaan Ässien organisaatio esti teidän pääsyn halliin, sinun mukaasi kyse olikin teidän päätöksestä. Kumpi on oikeassa?
Kyseinen blogikirjoitus on aikamoista valkopesua RB:n suhteen. Ehkä sielläkin kannattaisi käydä tilanteet kunnolla läpi, näköjään omassakin organisaatiossa on erilaisia käsityksiä asioiden kulusta.
Ja Ässien jv-organisaation mukaan tämän takia RB päätettiin pitää ulkopuolella.
...On täysin eri asia mennä rauhassa hallille, viedä kannattajamateriaalit omille paikoille ja sitten yksilötasolla tehdä päätös katsooko seremonioita katsomossa vai vaikkapa oluttuoppi kädessä pihalla. Verrattuna siihen, että Ässien päätöksellä koko kannattajaryhmää pidetään puomien takana ja muutama minuutti ennen ottelun alkua päästetään hallitsemattomasti sisään paikoille, jotka on jo täynnä muita ihmisiä.
...Ei Ässien jv-organisaatio voi tehdä tällaista päätöstä kaikkien puolesta. Ei tällaisesta oltu sovittu. Hyvä kuitenkin, että kerroit.