Liigan kannattajatoiminta 2013–2014

  • 465 133
  • 1 544

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ymmärrän, että Tosifani haluaa pitää ystävänsä puolia loppuun asti. Toki se on liioittelua sanoa, että sadat ihmiset olivat "vaarassa", mutta kauden avauksen järjestyksenvalvojien epäonnistumisessa olisi oikeasti voinut tulla pahaa jälkeä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ja sama firma hoitaa Äijänsuon järjestysmiehet.

Minusta tässä on tehty kärpäsestä härkänen.

Maksaneet katsojat valittivat näkökenttää haittaavista lipuista, järjestysmiehet huomauttivat RB:tä, joka ei välittänyt huomautuksista. Tämän seurauksena liput takavarikoitiin pelin ajaksi ja palautettiin heti loppuvihellyksen jälkeen. Harmistunut RB:n vetäjä purkaa pahaaoloaan netissä, kaikki hyvin. En ymmärrä missä vaiheessa sadat ihmiset ovat olleet vaarassa.

Lainaamassasi viestissä puhutaan tuosta kauden avausmatsista ja järkkäreiden ohjeistuksesta ottaa itse tila katsomosta haltuun. Toki sinulla lienee tästä(kin) asiasta parempaa tietoa kuin paikan päällä tuolloin olleilla, ulkona tyhjänpanttina seisotetuilla vieraskannattajilla.

Tässä viimeisessä jupakassa ei kaiketi kukaan ole ollut vaarassa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kannattaisiko Repolainen (ja muut raumalaiset) nyt tutustua WS-turvan nettisivuun niin selviäisi että melkoisen kokeneesta ryhmästä, eikä siis mistään "makkarapalkkalaisista" kuten nuo Helsinkiläiset sanovat, ole kyse. En lähtisi painimaan edes ryhmän naisten kanssa kun siinäkin jäisin kakkoseksi. Referensseissä mainitaan jokunen tutun kuuloinen tapahtuma...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lainaamassasi viestissä puhutaan tuosta kauden avausmatsista ja järkkäreiden ohjeistuksesta ottaa itse tila katsomosta haltuun. Toki sinulla lienee tästä(kin) asiasta parempaa tietoa kuin paikan päällä tuolloin olleilla, ulkona tyhjänpanttina seisotetuilla vieraskannattajilla.

Tässä viimeisessä jupakassa ei kaiketi kukaan ole ollut vaarassa.

Ok, ymmärsin Repolaisen kommentin koskeneen lauantain Lukko-peliä.

Ja olen teidän kanssanne samaa mieltä, että Ässien järjestysmiehet mokasivat, mikäli ovat käskeneet ottaa katsomon itse haltuun. Tuosta tyhjänpanttina seisottamisesta olen kuullut erilaisen tarinan, mutta turha siitä on enää vääntää, toivottavasti Ässien organisaatio otti tapauksesta opikseen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun kerran järjestyksenvalvojien toimesta on käyty kieltämässä lippujen heiluttelu pelin ollessa käynnissä, niin minkä ihmeen takia RB on kuitenkin jatkanut tätä toimintaa.

Tämä ei pidä paikkaansa, järjestyksenvalvojat eivät todellakaan varoittaneet tai ohjeistaneet lippujen heiluttelusta. Summerin soidessa ensimmäisen erän lopussa liput tultiin mitään varoittamatta hakemaan pois järkkärien ja poliisien toimesta.

Kyllä tämän koko casen ainoa syyllinen on Porin ala-arvoinen järjestyksenvalvonta yhdistettynä surkeisiin halliolosuhteisiin. Jos lippujen heiluttelusta olisi annettu selvät ohjeet, että niitä saa heiluttaa vain pelikatkoilla, olisi lippujen vieminen ollut ymmärrettävää.

Ja mitä kauden avausotteluun Porissa tulee, ei RB:llä ollut mitään epäselvyyksiä milloin halliin mennään. Sovittiin että jokainen saa itse päättää haluaako mennä katsomaan porilaisten juhlallisuuksia. Yleinen mieleipide oli kuitenkin se, että halliin mennään vasta kun viiri on katossa. No porilaiset päättivät asian kuitenkin RB:läisten puolesta, koska kukaan ei päässyt katsomaan seremonioita vaikka olisi halunnutkin.

Isomäki on nykyään tunnelmaltaan kuollut paikka Ässä-kannatatuksen suhteen, ei edes perinteinen tässät tap tap lähtenyt launataina kunnolla. Raumam Boja pitivät läpi ottelun paljon parempaa meteliä, vaikka aika pienellä porukalla nyt liikkeellä oltiinkin.

Satakunta on sinikeltainen!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
HIFK-fanit tosiaan piti helvetin hyvää mekkalaa tossa TPS-pelissä lauantaina, harmi, ettei meidän Mutkasta oikeastaan vastattu tähän huutoon mitenkään, vaikka itseltäni ääni meni jopa käheäksi ottelun loppuun mennessä.

Ekan erän pitivät erittäin hyvää meteliä, kaksi seuraavaa olivat kyllä vaisumpia, ekan erän ajan Stadin Kingien bandis roikkui kaiteella ja meno oli katsomossa hyvää, kahdessa viimeisessä erässä ei bandista enää näkynyt ja meno oli selvästi laimeampaa. Taisi porukka siirtyä baarin puolelle kahdeksi eräksi ja ottivat bandiksen ja muut tavarat mukaansa?

Oli kyllä Mutkalta yksi huonoimmista peleistä tällä kaudella, joo Tepsi menee tappiosta tappioon, mutta silti. Lauantai matsi ja Hifki vastassa niin pitäisi olla enemmän porukkaa ja enemmän menoa katsomossa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi porukka siirtyä baarin puolelle kahdeksi eräksi ja ottivat bandiksen ja muut tavarat mukaansa?
Aika iso osa porukkaa tosiaan vietti tokan ja kolmannen erän baarin puolella. Vähän se siinä matsin aikana vitutti, mutta toisaalta mikäpä minä olen tuomitsemaan. Ihmiset saavat kiksinsä eri asioista ja toisille fanimatkan parasta antia on dokaaminen, toisille bussimatka, toisille seurustelu, jne. Mulle se ylivoimaisesti tärkein juttu fanimatkoilla, jopa itse peliä tärkeämpi, on äänekäs ja näkyvä kannattaminen jolla otetaan vierashalli komeasti haltuun. Se on aivan tajuttoman hieno fiilis seistä katsomossa omien keskellä ääni käheänä, hiestä märkänä ja jalat hapoilla kun jengi tulee pukkarista vielä kerran kiittämään faneja. En vaihtaisi mihinkään.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten tohon pori-rauma episodiin, miksi helvetissä pitää lippujen liehua matsin ollessa käynnissä? Miksi pitää mennä jääkiekko-otteluun, jossei sitä jääkiekko-ottelua aio edes seurata?
Minulle tuo visuaalisuus ei merkkaa paljoakaan, vaan hieman kärjistäen ainut mikä minulle merkkaa on äänentuotto, mutta ymmärrän kyllä tämän lippujen heiluttelun pointin. Nyt kun tuota Ässät-Lukko -matsia on tullut jälkeenpäin katsottua, niin näyttäähän se Lukkokannattajien katsomonosa ensimmäisessä erässä hienolta.

Ja ne harvat kerrat kun minä olen kannattajakatsomossa tai vierasreissuilla jotain flagua heilutellut, niin ei se kyllä ole millään lailla estänyt pelin seuraamistani. Eikä vastaavasti edessäni heilutetut liput ole estäneet minua näkemästä kenttätapahtumia. Hiukan vaikeuttanut, toki, mutta ei estänyt.

Tämä nyt vain vastauksena tuohon "...jossei sitä jääkiekko-ottelua aio edes seurata?" -kohtaan. Kyrsii vaan se ainainen myytti siitä, että kannattajakatsomoissa ei muka seurata sitä ottelua. Selkä kentälle päin vaan pompitaan ja lauletaan oman ryhmän nimeä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Onhan tuo vastustajafanien kannatuslippujen poistaminen niin törkeää vallan väärinkäyttöä ja kannattajakulttuurin raiskaamista, että vaikea on muuta uskoa, kuin että käsky on tullut suoraan Penttilältä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ehkä RB:n pitäisi myös katsoa peiliin?

Kauden avauspelissä kommunikaatio ei ollut sujunut parhaalla mahdollisella tavalla. Osa RB:n kavereista oli ilmoittanut, etteivät halua halliin seremonioiden aikana, osa taas olisi halunnut.

Eilisen RB:n vetäjä kiteyttää itse hyvin:

Pelin aikana kaikki meni hyvin, kunnes Lukon johtoasemassa muutama järjestyksenvalvoja tuli katsomoomme ja sanoi ettei lippuja saisi heilutella pelin aikana.

Jos järjestyksenvalvoja on ilmoittanut, ettei lippuja heilutella pelin aikana, miksi lippujen takavarikointi tuli yllätyksenä?

Kuten täällä on moneen kertaan sanottu, maksavat asiakkaat ovat vaatineet lippuja pois, koska ne peittivät heidän näkyvyyttään. Tästä on turha itkeä, Isomäen olosuhteista voidaan keskustella lisää.

RB esiintyy tässä kohtaa puhtaana pulmusena, mitä se ei ole. Edellisellä kerralla porukka kiusasi isolla lipulla vierestä istumakatsomoa ja nyt ihmetellään miksi liput vaadittiin pois. Kannattaa nyt katsoa peiliin ja ymmärtää, että olemassa olevissa olosuhteissa pitää tulla toimeen.

Luiteko edes tuota linkkiä?!

Siinä aika selvästi kerrottiin, että viimeksi kun Ässät voitti niin lipuista ei ollut mitään ongelmaa kenellekkään. Nyt kun Ässät hävisi ja oli häviöllä niin jokunen kapeakatseinen porilainen teki siitä numeron. Kuitenkin noista saattaa joskus kärjistyä kunnolla ja jälki voi olla aika hurjaa jos järjestyksenvalvonta kusee pahasti ja se kohdistuu joka kerta tiettyyn porukkaan.

Ja jos maksaa pelkästään siitä, että näkee pelin niin katsooko silloin koko pelin vai käveleekö kyseiset henkilöt tappion ollessa varma, ulos hallita 5min ennen peliä?! Jos lähtee niin silloin ei näe peliä loppuun josta on saattanut jeesustella jossain nettipalstalla näkökenttien sumennuksesta.

SItten vielä humoristinen letkautus järjestyksenvalvonnasta ala Juhani Kontiovaara: Minä en ota vastaan komentoja mieheltä joka vain seisoo työkseen.
 
Viimeksi muokattu:

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luiteko edes tuota linkkiä?!

Siinä aika selvästi kerrottiin, että viimeksi kun Ässät voitti niin lipuista ei ollut mitään ongelmaa kenellekkään. Nyt kun Ässät hävisi ja oli häviöllä niin jokunen kapeakatseinen porilainen teki siitä numeron. Kuitenkin noista saattaa joskus kärjistyä kunnolla ja jälki voi olla aika hurjaa jos järjestyksenvalvonta kusee pahasti ja se kohdistuu joka kerta tiettyyn porukkaan.

Höpö höpö. Vaikka propagandaministeri jotain julistaa totuutena, ei se välttämättä niin silti ole. Kauden avauspelissä todellakin oli ongelmia lippujen kanssa.
Ei tuo lippujen kanssa pelleily tuohon jäänyt. Toisessa erässä kun peli alkoi ratketa, niin nämä urpot liehuttivat noita rättejään pitkiä aikoja kesken pelin. Huomautin tästä vieressä olevalla järkkärille ja asiasta on kuulemma sanottu, mutta eivät kuulemma usko mitään.

Tuossa yksi kirjoitus syyskuulta, ja lisääkin löytyy.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Höpö höpö. Vaikka propagandaministeri jotain julistaa totuutena, ei se välttämättä niin silti ole. Kauden avauspelissä todellakin oli ongelmia lippujen kanssa..

Kaikki ongelmat johtuu siitä, että Ässien organisaatio päätti muuttaa vieraskannattajien paikan seisomakatsomoon taloudellisen ahneuden takia. Porilaiseen tyyliin ongelmiin ei osattu varautua ja levitellään käsiä syyttömänä ja haukutaan toisia. Toivon todellakin että nuo puheet Lukon toimitusjohtaja Rajalan suuttumisesta pitävät paikkansa, sillä se lienee ainoa tapa vaikuttaa rautakaupan takapihalla parakissa työskentelevään Porin Ässien johtoon.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika vähän uskottavuutta sun jutuillasi, jos esittämäsi faktat ovat tätä tasoa.
Aika usein tulee Porin itäkeskuksessa käytyä ja naureskeltua tuolle toimistolle. Jokainen tyylillään ja on ainakin katto pään päällä.

Tuosta lippujen heiluttamisesta olen porilaisten kanssa samaa mieltä ettei se saisi häiritä näkyvyyttä kaukaloon.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kaikki ongelmat johtuu siitä, että Ässien organisaatio päätti muuttaa vieraskannattajien paikan seisomakatsomoon taloudellisen ahneuden takia. Porilaiseen tyyliin ongelmiin ei osattu varautua ja levitellään käsiä syyttömänä ja haukutaan toisia. Toivon todellakin että nuo puheet Lukon toimitusjohtaja Rajalan suuttumisesta pitävät paikkansa, sillä se lienee ainoa tapa vaikuttaa rautakaupan takapihalla parakissa työskentelevään Porin Ässien johtoon.

HC Ässät Oy yrittää tulla jääkiekon pelaamisella toimeen. Aikamoista pokkaa vaatii tulla valittamaan ahneudesta, kun itse syydetään salvaa miljoonakaupalla taivaan tuuliin. Ja siitä vaan minun puolestani, RTK on hieno oivallus ollut aikanaan ja siitä vaan silittämään kolhoosin varoja. Ässät tarvitsee rahansa noista pelilipuista. Vaikkakin olen myös sitä mieltä, että tuo päätykatsomo olisi paras paikka vierasryhmille, niin silti raha ratkaisee.

Vaikka toimistoa pidettäisiin paskahuusissa, niin se ei kiinnosta minua vittujakaan, siellä on kuitenkin viiri Isomäen katossa vuodelta 2013. Se on ainakin täällä Porissa organisaation tehtävä, budjetissa pysymisen ohella. Ei jonkun raumalaisen muskariryhmän perseen nuoleminen.

Ja eikös tämä Jeesus Rajala aiheuttanut itse toiminnallaan aikamoisen torikokouksen, kun kusetti Pataljoonaa lippusekoilullaan? Sai aikaan hirvittävän vaaratilanteen, raumalaiset eivät yhtään ajatelleet naisia ja lapsia. Puhumattakaan eurooppalaisen ja modernin kannatuskulttuurin sabotoimisesta. Raumam Bojat taisi vielä silloin taputella kakkaa Sorkan ja Miekan risteyksessä.

Ja edelleen ihmetyttää, että miksei IFK-possen kanssa ei ole juuri koskaan näitä samoja ongelmia, mitä Lukko ja Jokerit-peleissä? Samat "makkarajärkkärit" niissäkin peleissä pyörii.

Satakunnan Kansa

Linkki Satakunnan Kansan uutiseen, koskien Rajalan lippuskandaalia.

Eli Rajala myi Pataljoonalle jo myydyt liput yhteistyökumppaneille ja sinä tulet kitisemään ahneudesta. Valot päälle, sanois Daespookin.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itseasiassa otetaan sen verran takaisin, että kauden avauksessa kesken ottelun pari järkkäriä tuli repimään lippuja pois. Olin siinä väärässä. Kun paikalle tuli heidän esimiehensä niin asiasta keskusteltiin ja esimiehen luvalla lippuja saatiin heilutella rauhassa loppumatsi.

Kun avausreissun jälkipuinteja käytiin ja kysyimme onko järkevää varoittamatta jv:n alkaa repimään katsomossa lippuja pois niin turvallisuuspäällikkö oli samaa mieltä. Sanoi myös, että lippuja saa siellä heilutella jos se ei omaa väkeä haittaa.

Näillä tiedoilla tulimme avausmatsiin.

Kysehän nyt ei ole pelkistä lipuista. Kuten tekstistä ilmenee niin ongelmia on ollut jokaisella reissulla. Milloin olemme itse saaneet selvitellä välikohtauksia katsomossa kun paikallisten on ollut pakko tunkea itsensä vieraskannattajien katsomoon. Milloin on ollut jv-osastolta välinpitämättömyyttä puuttua näihin.

Saatikaan sitten ison luokan kämmejä, kuten kauden avauksessa.

Isojen, satojen ihmisten matkojen järjestäminen vaatii aika paljon työtä ja valmisteluja. Siksi on turhauttavaa ettei järjestyksenvalvonta toimi ja jokainen kerta aktiivihenkilöillä menee osa pelistä ohi kun millon mikäkin asia on laiminlyöty.

Vieraskannattajatkin ovat asiakkaita siinä kuin muutkin ja mikä haloo siitä nousisi jos esimerkiksi aitio olisi täynnä vierasjoukkueen kannattajia ja järjestyksenvalvoja kehottaisi vain rynnimään sinne ja ottamaan omat paikat? Kuka kantaa vastuun jos jotain sattuu?

Tilanteet ovat tähän asti rauenneet rauhallisesti, mutta ei järjestyksenvalvojien ansiosta. Eri kannattajaryhmillä ei voi olla eri sääntöjä ja kun isoja ihmismassoja liikutellaan niin sovituista on pidettävä kiinni eikä säännöt voi muuttua vauhdissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä ei pidä paikkaansa, järjestyksenvalvojat eivät todellakaan varoittaneet tai ohjeistaneet lippujen heiluttelusta. Summerin soidessa ensimmäisen erän lopussa liput tultiin mitään varoittamatta hakemaan pois järkkärien ja poliisien toimesta...

...Ja mitä kauden avausotteluun Porissa tulee, ei RB:llä ollut mitään epäselvyyksiä milloin halliin mennään. Sovittiin että jokainen saa itse päättää haluaako mennä katsomaan porilaisten juhlallisuuksia. Yleinen mieleipide oli kuitenkin se, että halliin mennään vasta kun viiri on katossa. No porilaiset päättivät asian kuitenkin RB:läisten puolesta, koska kukaan ei päässyt katsomaan seremonioita vaikka olisi halunnutkin...

Nyt kannattaa lukea tämä blogikirjoitus, sillä kirjoittaja on erimieltä kanssasi.

Huligaani - vai järjestyksenvalvontaongelma? | Kiekkoareena

Pelin aikana kaikki meni hyvin, kunnes Lukon johtoasemassa muutama järjestyksenvalvoja tuli katsomoomme ja sanoi ettei lippuja saisi heilutella pelin aikana.


Kirjoittajan mukaan RB:a huomautettiin järjestyksenvalvojien taholta lipuista, sinun mukaasi ei. Kumpi on oikeassa?


Keskustelin järjestyksenvalvojien esimiehen kanssa, jolta sain loppujen lopuksi tivattua mistä on kyse. Hieman vaivautuneena mies kertoi, että ”johdosta” oli tullut käsky pitää kannattajaryhmä poissa hallista kunnes Ässien mestaruusviiri on nostettu kattoon.

Kirjoittajan mukaan Ässien organisaatio esti teidän pääsyn halliin, sinun mukaasi kyse olikin teidän päätöksestä. Kumpi on oikeassa?

Kyseinen blogikirjoitus on aikamoista valkopesua RB:n suhteen. Ehkä sielläkin kannattaisi käydä tilanteet kunnolla läpi, näköjään omassakin organisaatiossa on erilaisia käsityksiä asioiden kulusta.

Lainaukset kiekkoareena.fi
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turvallisuudesta vastaavat ovat yleensä alansa ammattilaisia. Porissa näin ei näemmä ole, jos on otettu näissä asioissa täysin amatööriltä käskyjä vastaan ja toimittu niiden mukaan saattaen sadat ihmiset vaaraan.

Satun tietämään asianosaiset henkilöt ja sen miten asiat suunnilleen toimivat eikä kyse ole tosiaan siitä että turvapäällikkö ottaisi "amatööreiltä" vain sokeasti käskyjä vastaan. Sinä sotket nyt asioita aivan tahallasi. Se on kuitenkin totta että laajaan järkkärijoukkoon mahtuu monenlaista tyyppiä eivätkä esimiehet näköjään aina kerkeä vahtimaan jokaisen sanomisia ja sitä miten missäkin tilanteessa toimitaan. On täysin perseestä mikäli vieraille varattuun karsinaan pääsee ulkopuolisia eikä asiaa sitten hoideta ammattimaisesti.

Se ei varmasti ole uusi asia missään paikkakunnalla että joillakin järkkäreillä on asenneongelmia vierasfaniryhmiä kohtaan. En tiedä missä määrin asia kärjistyy juuri Porissa, jostain syystä juuri tietyillä ryhmillä on täällä ongelmia.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja mitä kauden avausotteluun Porissa tulee, ei RB:llä ollut mitään epäselvyyksiä milloin halliin mennään. Sovittiin että jokainen saa itse päättää haluaako mennä katsomaan porilaisten juhlallisuuksia. Yleinen mieleipide oli kuitenkin se, että halliin mennään vasta kun viiri on katossa.

Aika jännää, että tästäkin on nostettu mekkala. "Ne ei päästäneet meitä sisälle" ja nyt tulee ilmi, että suurin osa halusi jäädä ulkopuolelle juhlallisuuksien ajaksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika jännää, että tästäkin on nostettu mekkala. "Ne ei päästäneet meitä sisälle", ja nyt tulee ilmi, että suurin osa halusi jäädä ulkopuolelle juhlallisuuksien ajaksi.

Ja Ässien jv-organisaation mukaan tämän takia RB päätettiin pitää ulkopuolella. Tämä ei ollut sopinut kaikille ja porukka oli hermostunut ulkopuolella. RB:n vetäjä väittää toista blogissaan ja kaataa kaiken syyn Ässien niskaan.

Molemmat osapuolet voivat tästä oppia. Isoja joukkoja hallitessa pitää tehdä selkeä suunnitelma, eikä muuttaa päätöksiä viime tipassa. Jos porukka on pyytänyt päästä sisälle välittömästi, porukka menee sisälle välittömästi, eikä siitä pidetä äänestystä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kirjoittajan mukaan RB:a huomautettiin järjestyksenvalvojien taholta lipuista, sinun mukaasi ei. Kumpi on oikeassa?

Kyllä niistä huomautettiin.

Kirjoittajan mukaan Ässien organisaatio esti teidän pääsyn halliin, sinun mukaasi kyse olikin teidän päätöksestä. Kumpi on oikeassa?

Kyseinen blogikirjoitus on aikamoista valkopesua RB:n suhteen. Ehkä sielläkin kannattaisi käydä tilanteet kunnolla läpi, näköjään omassakin organisaatiossa on erilaisia käsityksiä asioiden kulusta.

Miten niin? Etkö tosiaan ymmärrä eroa ihmisen oman päätöksen ja siinä, että joku muu tekee sen puolestasi?

On täysin eri asia mennä rauhassa hallille, viedä kannattajamateriaalit omille paikoille ja sitten yksilötasolla tehdä päätös katsooko seremonioita katsomossa vai vaikkapa oluttuoppi kädessä pihalla. Verrattuna siihen, että Ässien päätöksellä koko kannattajaryhmää pidetään puomien takana ja muutama minuutti ennen ottelun alkua päästetään hallitsemattomasti sisään paikoille, jotka on jo täynnä muita ihmisiä.

Ja Ässien jv-organisaation mukaan tämän takia RB päätettiin pitää ulkopuolella.

Ei Ässien jv-organisaatio voi tehdä tällaista päätöstä kaikkien puolesta. Ei tällaisesta oltu sovittu. Hyvä kuitenkin, että kerroit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...On täysin eri asia mennä rauhassa hallille, viedä kannattajamateriaalit omille paikoille ja sitten yksilötasolla tehdä päätös katsooko seremonioita katsomossa vai vaikkapa oluttuoppi kädessä pihalla. Verrattuna siihen, että Ässien päätöksellä koko kannattajaryhmää pidetään puomien takana ja muutama minuutti ennen ottelun alkua päästetään hallitsemattomasti sisään paikoille, jotka on jo täynnä muita ihmisiä.

Nyt alkaa olla aikamoisia vaatimuksia.

Sinä varmasti tiesit, että kyseessä on hyvin poikkeuksellinen ottelu, joka tulisi olemaan varmasti loppuunmyyty. Tästä huolimatta te esititte vaatimuksen katsomo-osanne tyhjänä pitämisestä, jos te sattuisitte myöhästymään. Tunnet varmasti Isomäen hallin olosuhteet ja tiedät vaatimuksen olevan vaikeasti toteutettava täydessä hallissa.

Ässien organisaatio teki yhden virheen, he suostuivat teidän vaatimuksiinne. Seuran olisi pitänyt tajuta, että tuossa ottelussa seisomakatsomon tyhjänä pitäminen ottelu alkuun asti on käytännössä mahdotonta. Teidät olisi pitänyt ottaa sisälle selvästi ennen seremonioiden alkua, olkoon paatit myöhässä tai ei. Nyt oli kyseessä Ässille erittäin harvinainen ottelu, jossa vierasfanit olivat toisarvoisia.

RB puhuu katsomokulttuurin kehittämisestä, tuo blogikirjoitus on kaukana siitä. Luultavasti tuollainen syyttely johtaa ainoastaan kiristyviin määräyksiin esim. lippujen suhteen. Toiminnan kehittäminen tapahtuu toiminnan osapuolien välisellä, asiallisella, kommunikaatiolla, ei itkemällä blogeissa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Lauantain episodin huomasti vasta, kun liput haettiin pois. En tiedä, mitä tapahtui sitä ennen. Tai toki näin sen, että lippuja heilutettiin, mutta se nyt on melko oletettavaa.

Avauspelin tapahtumiin sanon vain sen verran, että ehkä kuitenkin on parempi pitää porukka pois vähän aikaa. Riski sille, että kesken viirinnoston alkaa raikua epävireinen "Satakuntaa.... sinikeltaineeeenn... joukkkueeee..." oli olemassa, ja ymmärrän halun varmistaa, ettei niin käy.

Paidannosto, viirinnosto tai muut vastaavat juhlahetket eivät ole niitä, jotka kannattaa pilata eläimellisellä mölinällä. Toki asiallista olisi ollut paikkojen pitäminen vapaana sillä perusteella, että vierasjoukkueen faniryhmä saapuu paikalle.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ei Ässien jv-organisaatio voi tehdä tällaista päätöstä kaikkien puolesta. Ei tällaisesta oltu sovittu. Hyvä kuitenkin, että kerroit.

Olen sanonut tätä koko syksyn ajan ja nyt sinä tajuat?? Eikö lähtökohtana ollut se, että te siirrytte ryhmänä halliin? Nyt teiltä tuli kahdenlaista viestiä halliin siirtymisestä, kuten täälläkin on kerrottu. Kai joku päätös oli pakko tehdä, nyt se oli odottelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös