Olen koko kauden ja aiemmatkin kaudet ollut varsin kyllästynyt Liigan tuomarointilinjaan. Vaikka olen oikeastaan seurannut vain Liigaa, enkä NHL:ää, voi jatkossa olla hyvinkin niin, että tilaan töllöön NHL:n pelit, ja jätän Liigan seuraamisen vähemmälle. Oli todella silmiä avaavaa, kun muutaman vuoden tauon jälkeen olen tällä kaudella katsonut muutaman NHL-pelin, (tai peleistä erän tai pari, jos on pitänyt seuraavaksi työpäiväksi herätä). Pelin viihdyttävyys on ihan eri tasolla. On NHL:n peleissä tietysti enemmän taitoa, laukaukset lähtevät suoraan syötöistä, syötöt ovat kovia, ja silti päätyvät oman pelaajan lapaan jne. Viihdyttävyyden kannalta ratkaisevinta on kuitenkin tuomareiden tiukka linja, jolloin kahvaamiset, roikkumiset jne. jäävät pois. Peleissä on enemmän vauhtia, ja taidolle jää enemmän tilaa. Yksinkertaisesti: pelit ovat viihdyttävämpiä. Eikä NHL:ssä vihelletä sen enempää jäähyjä kuin Liigassakaan, sillä pelaajat ovat sopeutuneet tiukkaan linjaan. Koko homma kumuloituu siihen, että NHL:n pienemmissä kaukaloissa peli on liikkuvampaa kuin Liigan isommissa. Tämä kertoo olennaisen. En liene ainoa maksava asiakas, joka vakavasti harkitsee tuotteen vaihtamista, koska nykyinen tuote lagittaa niin paljon, ettei oikein huvita. Vaihtaminen toiseen tuotteeseen houkuttelee, kun vieressä on sujuva tuote. Tätä Liigan erotuomarilinjasta päättävien kannattaisi pohtia. Maksavat asiakkaat tuovat leivän teidän pöytäänne.