Palataan viestiin joka taisi mennä bännien takana ohi aikanaan.
Mitäs väliä sillä on mitä kirjoissa lukee, kun näin kuitenkin tuomitaan?
Linjaus on ihan selvä.
Uskot oikeasti, että aina maalivahdin kaatumisessa tuomarit pistävät kenttäpelaajan jäähylle? Nämä tapahtumat ovat hyvin harvoja ja epäselviä tilanteita, mutta jos pelaaja tulee hirvittävällä rytinällä "hipaisten" byylaria, niin kyllä siinä liigaveskakin kaatuu. Ja se on pelaajan ihan omaa tyhmyyttä lähteä karvan kokoisesta välistä maalin tai laidan vierestä ohittamaan maalivahtia.
Ja ehkä on maalivahdin kannalta järkevää myös hankkia filmaamalla vastustajalle jäähyjä, mutta onko siinä lajin kannalta mitään mieltä?
Vertaatko maalivahdin mailapeliä suoraan filmaamiseen? Joka peliä kohti tulisi kymmenkunta vaarallista (avo) paikkaa, jos ei saa maalivahti kiekkoon mennä. Älä yleistä muutamaa filmaavaa maalivahtia kaikkien tavaksi, niitä filmaajia löytyy ihan sieltä kenttäpelaajistakin.
Ihanko totta? Keksitkö tuon ihan itse vai auttoiko joku?
Onko tuo joku perustelu sille miksi maalivahdilla pitää olla erioikeuksia myös alueensa ulkopuolella?
Hauskaa, että alat vittuilemaan, vaikket nähtävästi edes pui asiaa. Keksin ihan itse, tai itseasiassa se on itsestäänselvyys. Ainakin minulle.
Vertaa huvikseen kenttäpelaajan ja maalivahdin varusteiden eroja jääkiekossa ja jalkapallossa. Hahmota tarkkaan, saattaa olla vaikeaa. Noin, jalkapallossa ero on oikeastaan mitätön, hanskat käteen. Taas jääkiekossa... aivan. Näiden lajien maalivahtitoiminta on täysin eri asia, miksi siis vertasit niitä? Jos olisit joskus pukenut maalivahdinkamat päälle, tietäisit ettei niissä halua ottaa puupääjyrien taklauksia vastaan. Ja jos ei oikeasti saa karvaaja maalivahdilta kiekkoa (siis jos byylari ei syötä) ilman fyysisyyttä pois, taitaa olla lajinvaihdon aika.
Koko maalivahtitoiminnalle näytettiin jo isoa persettä pienentämällä kamoja, voi taivas. Siitäkin huolimatta maalivahdit vain kehittyvät jatkuvasti paremmaksi, pelaajien käyrä on reilusti loivempi. Pomot ovat huolissaan maalimääristä, koko ajan pitäisi saada jotain mikä tekisi maalinteosta helpompaa.
Mitä jos sallittaisiin maalivahdin hakkaaminen niin kauan että kiekko irtoaa hanskasta? Miksi vitussa sitä saisi hautoa, eihän kenttäpelaajatkaan saa.