Liigan erotuomaritoiminta – ajatuksia ja kehittämisideoita

• 2 395 822
  • 16 331

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Hyvä esimerkki huitomisesta nähtiin Ilveksen ensimmäisen maalin jälkeen. Maali meni helposti längistä eikä kukaan Ilveksen pelaaja ollut kosketusetäisyydelläkään. Maalin jälkeen itseensä turhautunut Rimpinen otti askeleen eteenpäin ja huitaisi mailallaan maskin tehnyttä Borgia jalkaan.

Tosiaan monet tätä tekevät, mutta jos Rimpinen yrittää tätä rapakon toisella puolella, niin saattaa tulla nenä kipeäksi.

Kyllä, laukaus ja maali meni näin. Mutta tarkkailitko sen koko vaihdon ja koko maskipelaamisen ennen viivalaukausta?

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyllä, laukaus ja maali meni näin. Mutta tarkkailitko sen koko vaihdon ja koko maskipelaamisen ennen viivalaukausta?
Minä katsoin, ensimmäinen maskipelaaminen tapahtui 1 sekunti ennen maalia. Sitä ennen O'Leary luisteli maalin editse kaksi kertaa vaihdon aikana ja noista kumpikaan ei lähelläkään maalivahdin aluetta.

Katsoitko sinä koko vaihdon ja jos kyllä niin avaatko että mita siellä tapahtui?

(Ja siis Rimpisen iskun polvitaipeeseen sai O'Leary, ei Borg.)

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Minä katsoin, ensimmäinen maskipelaaminen tapahtui 1 sekunti ennen maalia. Sitä ennen O'Leary luisteli maalin editse kaksi kertaa vaihdon aikana ja noista kumpikaan ei lähelläkään maalivahdin aluetta.

Katsoitko sinä koko vaihdon ja jos kyllä niin avaatko että mita siellä tapahtui?

Hyvä, itse en eilen seurannut.

Aiemmassa Kalpa pelissä puolestaan seurasin pidemmän aikaa kun Kalpan Kanter ja eräs espoolaispuolustaja maalin edessä tökkivät ja tönivät välillä toisiaan ja välillä Kanter valui kohti Rimpistä. Lyhyeen hetkeen sekä Rimpinen kolautti mailalla että espoolaispakki poikkarilla keltapaitaa. Vain hetki eteenpäin ja sama Keltapaita suuntasi jäähypenkin kautta kohti pukusuojaa, kun lähtö maalinedustalta pois päättyi päähän taklaamiseen. Hermostui? Ehkä. Mutta ainakin silloin oli itse syyllinen siihen että Rimpinen antoi takaisin.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä, itse en eilen seurannut.

Aiemmassa Kalpa pelissä puolestaan seurasin pidemmän aikaa kun Kalpan Kanter ja eräs espoolaispuolustaja maalin edessä tökkivät ja tönivät välillä toisiaan ja välillä Kanter valui kohti Rimpistä. Lyhyeen hetkeen sekä Rimpinen kolautti mailalla että espoolaispakki poikkarilla keltapaitaa. Vain hetki eteenpäin ja sama Keltapaita suuntasi jäähypenkin kautta kohti pukusuojaa, kun lähtö maalinedustalta pois päättyi päähän taklaamiseen. Hermostui? Ehkä. Mutta ainakin silloin oli itse syyllinen siihen että Rimpinen antoi takaisin.
Ok, toki ihan eri asia kun jotain edeltäviä tapahtumia löytyy. Jokainen molari antaa siinä kohtaa takaisin. Ilman mitään syytä polvitaipeeseen lyönti nyt sitten vaan on kusipäistä.

Ei sillä että tuolla nyt isossa kuvassa mitään merkitystä on, kunhan nyt vain kommentoin tuota että mitään merkittävää ei tapahtunut ennen lyöntiä.

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.

Kuka se maassa makaava Ilvesläinen oli ketä Rimpinen löi kilvellä? Ei vaikuttanut olevan moksiskaan, mutta silti aika rottamainen temppu veskarilta.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se pitää kyllä sanoa, että Rimpinen vaikuttaa aika voittajaluonteelta joten voi mennä tunteisiin kun joukkueen peli ei toimi. Rottamaista se toki silti on.

Ilveksessä aikoinaan Rask ja Toskala oli molemmat samanlaisia pelaajia. Kun paikka tuli niin pattarilla annettiin iskua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy