Mainos

Liigan erotuomaritoiminta – ajatuksia ja kehittämisideoita

• 2 288 284
  • 15 520

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rantala vähä sekoilee lahdessa. Levittää videon jälkeen kädet hylyn merkiksi, hetki jutellaan ja maali hyväksytään. Ihme sekoilua.
Toi tilanne meni tuomareilta täysin oikein. Videolta katsottiin tuleeko Tuomaalalle iso rangaistus tilanteesta joka tapahtui ennen maalia. Ei tullut joten käsien levitys. Sen perään näytettiin keskelle maalin merkiksi.

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Sitä kontaktia ennen maalia, näytti vähän keihästykseltä telkkarin kautta.
Niin olikin, kun kelailin lähetyksestä sen. Eli oikeinhan Rantala näytti, kun levitti kätensä tarkoittaen, ettei jäähyä tule ja heti sen jälkeen näytti keskelle maalia.

E: Hidas

Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Toi tilanne meni tuomareilta täysin oikein. Videolta katsottiin tuleeko Tuomaalalle iso rangaistus tilanteesta joka tapahtui ennen maalia. Ei tullut joten käsien levitys. Sen perään näytettiin keskelle maalin merkiksi.

Mut mitä hittoa siinä oikeasti tapahtui? Tyrväinen (jos oikein katsoin) tulee iholle ja tipahtaa jäähän tuskissaan, jonka jälkeen Tuomaala nousee maalille ja pistää kiekon yläkulmaan.

Tuomaala ei nähdäkseni tehnyt elettäkään, mutta niin vain Tyrväiseen sattui.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mut mitä hittoa siinä oikeasti tapahtui? Tyrväinen (jos oikein katsoin) tulee iholle ja tipahtaa jäähän tuskissaan, jonka jälkeen Tuomaala nousee maalille ja pistää kiekon yläkulmaan.

Hyvä kysymys. Mun mielestä Tuomaalan käsiä kun katsoo niin ei tee yhtään mitään. Pitää mailaa paikallaan ja Tyrväinen luistelee suoraan mailaan. Tyrväisestä kun on kysymys niin mikä vaan voi olla mahdollista.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

En tiedä potkumaalisääntöjä, mutta mikähän helvetti on potkumaali jos ei tämä? Varmaan kriteerithän menee niin että kaikki on sallittua kunhan luistin ei nouse jäästä, mutta sit voitais suoraan vaan sallia kaikki potkut jos noin selkeä saattokaan ei ylitä sitä rajaa.

Kyllä tossa mun mielestä on selvä potkuliike vaikka jäätä pitkin luistin liikkuukin. Ei siinä ainakaan kovin paljon voi olla painoa päällä kun noin kevyesti liukuu sivusuunnassa.

axe

Jäsen

En tiedä potkumaalisääntöjä, mutta mikähän helvetti on potkumaali jos ei tämä? Varmaan kriteerithän menee niin että kaikki on sallittua kunhan luistin ei nouse jäästä, mutta sit voitais suoraan vaan sallia kaikki potkut jos noin selkeä saattokaan ei ylitä sitä rajaa.

Liigan potkumaalisääntö todellakin on perseestä ja täysin lajin vastainen. En ymmärrä miksi sitten hylätään kädellä tai vaikka päällä tehdyt maalit, kun jostain syystä jalalla saa tehdä tarkoituksella maalin. Ihan yksiselitteinen tarkoitus jääkiekossa on kuitenkin tehdä maalit vain mailalla.

Suosikkijoukkue
Tappara

Jokunen vuosi sitten tätä jotenkin käännettiin tähän juuri, että jos luistin pysyy jäässä niin mikä vaan sallitaan. Helvetin paska linjahan tuo on, mutta ainakin kerrankin poistettiin tuomarilta kaikki tulkinnanvara ja ollaan yllättäen saatu jossain edes linjakkaita tuomioita.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toi sääntö että hylätään jos on selkeä potkuliike sopii niihin sarjoihin missä ei ole videotarkistusta käytettävissä. Liigassa olisi parempi kun sääntö menisi niin että kaikki hyökkääjän luistimen kautta maaliin menneet hylätään. Se on suht helppo tarkistaa videolta. Potkuliike on aina tulkinnanvarainen.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Rantala vähä sekoilee lahdessa. Levittää videon jälkeen kädet hylyn merkiksi, hetki jutellaan ja maali hyväksytään. Ihme sekoilua.

Hyllyttäkää tämä Aleksi Rantala nyt ihan oikeasti. C-Junnupelit oikea osoite.

Kumpikin jengi kärsii kun kaveri ei tiedä yhtään mitä tekee.

Niin olikin, kun kelailin lähetyksestä sen. Eli oikeinhan Rantala näytti, kun levitti kätensä tarkoittaen, ettei jäähyä tule ja heti sen jälkeen näytti keskelle maalia.

E: Hidas

Rantala haukutaan tilanteesta, joka lopulta meni ihan oikein. Ja se oli Boman, joka ne käsimerkit kentällä näytti, ei Rantala. Mutta sama kai se on.

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Olin näkevinäni lavankärjen kiveksillä, sekä ujon mailannoston, joka tosin aika hyvin jäi kuvissa Tyrväisen kropan taakse. Tyrväisen eleistä päätellen ei kysymystäkään, et osuiko vai eikö. Eri asia, et miten kovaa osui. Viime kaudella tohon ko. kulmaan ei kunnolla kamerat osuneet, kun erästä päähän kohdistunutta kelattiin.

Tilannehuoneessa tarkasteltiin toista tilannetta kun tuomarit menivät videoille. Bomanista ja Rantalasta näki, että "joutuivat hetken odotella". Tehtiinkö tuomio kiireessä?

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Olin näkevinäni lavankärjen kiveksillä, sekä ujon mailannoston, joka tosin aika hyvin jäi kuvissa Tyrväisen kropan taakse. Tyrväisen eleistä päätellen ei kysymystäkään, et osuiko vai eikö. Eri asia, et miten kovaa osui. Viime kaudella tohon ko. kulmaan ei kunnolla kamerat osuneet, kun erästä päähän kohdistunutta kelattiin.

Tilannehuoneessa tarkasteltiin toista tilannetta kun tuomarit menivät videoille. Bomanista ja Rantalasta näki, että "joutuivat hetken odotella". Tehtiinkö tuomio kiireessä?

Itse sit olin katsovinani, että Tuomaalan lapa ei nouse jäästä missään vaiheessa tilannetta.

Noh, ehkä tuosta saadaan vielä jotain klippiä eetteriin mistä asiaa pääsee tarkastelemaan paremmin.

Näytti kyllä että sattui, ellei sitten saippuaoopperat ole menettäneet todella lahjakasta näyttelijää jääkiekolle.

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse sit olin katsovinani, että Tuomaalan lapa ei nouse jäästä missään vaiheessa tilannetta.

Noh, ehkä tuosta saadaan vielä jotain klippiä eetteriin mistä asiaa pääsee tarkastelemaan paremmin.

Näytti kyllä että sattui, ellei sitten saippuaoopperat ole menettäneet todella lahjakasta näyttelijää jääkiekolle.
Nyt kun asian tarkastin, niin ottelulähetyksessä ajassa 01:33:55 näkyy oikeestaan aika selvästikin tuo keihästysliike. Lapa ei ollut jäässä.

Liitteet

• Kivet.jpg
    Kivet.jpg
    1,1 MB · kertaa luettu: 23

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt kun asian tarkastin, niin ottelulähetyksessä ajassa 01:33:55 näkyy oikeestaan aika selvästikin tuo keihästysliike. Lapa ei ollut jäässä.
Minä en näe tossa kuvassa mitään liikettä. En kyllä nähnyt lähetyksessäkään. Tuossakin Tuomaalan katse on ihan eri suuntaan, joten en usko että olisi ollut kyse keihästämisestä vaikka Tyrväinen liukuukin päin Tuomaalan lapaa. Miksi ihmeessä Tuomaala olisi tuossa tilanteessa keihästänyt?

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koistisen Jukka-Pekka
Minä en näe tossa kuvassa mitään liikettä. En kyllä nähnyt lähetyksessäkään. Tuossakin Tuomaalan katse on ihan eri suuntaan, joten en usko että olisi ollut kyse keihästämisestä vaikka Tyrväinen liukuukin päin Tuomaalan lapaa. Miksi ihmeessä Tuomaala olisi tuossa tilanteessa keihästänyt?
Jos kuvasta näkisit liikettä niin melkonen seppä olisit!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy