Turussa oli luvattoman paskaa tuomarointia. Uudesta linjasta ei ollut tietoakaan ja päivän selviä jäähyjä vanhallakin linjalla meni liuta tuomareilta ohi.
Toivottavasti ei ala olemaan normaalia kyseinen linja.
Yksittäisistä tilanteista eniten mua Tampereella syletti tällainen perusvirhe että huonosti sijoittunut tuomari katkaisee pelin vaikka kiekko on pelattavissa. Jos sulla on maali, maalivahti ja kuus pelaajaa itsesi ja kiekon välissä, niin liiku toiselle puolelle äläkä vihellä arvauksella. Tämä ohje nollan vihelletyn pelin kokemuksella kahdelle tuhannen matsin tuomarille.
Olen sitä joskus tässä ketjussa kysellyt, kun ennen siitä tuli aina automaattinen kymmenminuuttinen jos rikkoi mailansa tahallaan. Silloin sain vastauksen ettei enää ole niin, vaan asia on aina tuomariston tapauskohtaisen harkinnan varassa.Mitä säännöt sanovat siitä, kun vastustajan tehtyä maalin puolustavan joukkueen pelaaja rikkoo tahallaan mailansa maaliin ja heittää palaset menemään? Voiko / pitäisikö tuosta tulla jäähy?
Edit: @ilu ehti ensin.
Kyllä. Ainakin kampit menee läpi komeesti. Tepsin perjantain ja eilisen peleissä useempi kamppi ohi. Ja mun mielestä lienee se helpoiten havaittava rike.Näin Ilveksen kannattaja, kun aloitettiin kausi vähän jälkijunassa, niin nyt kolmen pelin jälkeen kommentoisin tätä uutta linjaa seuraavasti. Kiinnipitämisiä ja estämisiä vihelletään tosiaan aiempaa herkemmin, ajoittain. Aiemmasta tuttu ailahteleva linja on mukana edelleen vahvasti. Samalla suorastaan alkaa tuntua siltä, että kun tuomarit väijyvät niitä muutamia aiempaan verrattuna kevyitä kiinnipitämisiä ja estämisiä, niin muita rikkeitä menee ohi kuten aiemminkin jos ei enemmänkin. Ei kai tämän painotuksen tarkoitus ollut, että mailankäyttöön, pääosumiin, jne. kiinnitettäisiin vastaavasti vähemmän huomiota???
Heittäisin tähän sellasen ajatuksen, että onko vika tuomareissa itsessään vai ylempänä? Mitä jos ihan aidosti tuomarit ei oo saanu kunnollista perehdytystä tähän? Ei ois meinaan mitään uutta "ison" muutoksen jälkeen oli sitten mikä asia tahansa.Tämä uusi kehuttu uusi linja on 100% sananhelinää. Suuri suu Liigalla mutta siihen se jää.
SaiPan matseissa pitänyt varsin hyvin. Aina tulee jotain yksittäisiä tilanteita, joissa itse tekisi toisen päätöksen, mutta ihan selvästi ja onnistuneesti nopeampaa pelaajaa ei saa hidastaa roikkumalla eikä estämällä toisin kuin aiemmilla kausilla. Taklata on edelleen saanut. Olen tykännyt.Tämä uusi kehuttu uusi linja on 100% sananhelinää. Suuri suu Liigalla mutta siihen se jää.
Tepsin peleissä tuo linja on kestänyt 4 peliä. Kaksi viimeisintä ollut sitten jotain aivan muuta. Ymmärrän, että kaikkea ei nähdä, mutta jos kiekollinen pelaaja kampitetaan puhtaalla jalkakampilla kolmen metrin päässä sinusta ja ei ole minkäänlaista näköestettä, miksi helvetissä se käsi ei nouse?
Tuntuu tuo linja muuttuvan liikaa riippuen ketkä tuomarit siellä on tuomitsemassa.