Karsintojen puolesta minäkin
En ole tähän keskusteluun juurikaan osallistunut aiemmin enkä koko ketjua jaksanut lukea läpi mutta tässä viestissä tuli niin hyvin asiaa niin piti lainata:
Itse olen karsintojen puolella ehdottomasti. Olen itsekseni makustellut asiaa niin että sarjat olisivat auki ja liigasta tiputettaisiin joukkuemäärä -> 12 ja mestiksestä -> 10. Tämä nostaisi tasoa ja mielenkiintoa kummassakin sarjassa ja potentiaalisia "hissijoukkueita" olisi useampia. Joka kevät olisi jännättävää mitä tapahtuu eikä tiputuskausi kuolema olisi vaan yleensä nuorennusleikkaus.
En ole tähän keskusteluun juurikaan osallistunut aiemmin enkä koko ketjua jaksanut lukea läpi mutta tässä viestissä tuli niin hyvin asiaa niin piti lainata:
Tässä oli hyvin kiteytettynä monta asiaa. Mitä järkeä on pelata korkeimmalla, suljetulla, sarjatasolla ja vuodesta toiseen joka kevät tammikuun jälkeen ruveta odottamaan seuraavaa kautta?Kiekkofani kirjoitti:Vaasassa on nimenomaan se toive, että liigakarsinnat palautettaisiin joka keväiseksi tapaukseksi. Tuolloin mentäisiin ylös ja tultaisiin alas ja olisi tunnetta pelissä niin hyvässä kuin pahassa. Muistan Jatkoajan aiemmilta palstoilta erään Saipa fanin muistelua (en muista nimeä, sori) 80- ja 90-luvuilta, kun joukkue teki hissiliikettä ja tunteet vaihtelivat kaudesta toiseen. Sitä sen olla pitää! Jos esim. Sport nousisi liigaan, niin viimeinen vaihtoehto minulle olisi olla panoksettomissa peleissä liigan pohjalla. Sinällään sympatiat Kuopioon.
Itse olen karsintojen puolella ehdottomasti. Olen itsekseni makustellut asiaa niin että sarjat olisivat auki ja liigasta tiputettaisiin joukkuemäärä -> 12 ja mestiksestä -> 10. Tämä nostaisi tasoa ja mielenkiintoa kummassakin sarjassa ja potentiaalisia "hissijoukkueita" olisi useampia. Joka kevät olisi jännättävää mitä tapahtuu eikä tiputuskausi kuolema olisi vaan yleensä nuorennusleikkaus.