Viestin lähetti Viljuri
Aika ajanhukalta näyttävät nuo teidänkin kymmenet viestit näihin karsintoja koskeviin ketjuihin. Ajatuksesi on alkanut kiertää kehää, mutta ilmeisesti tunnepuoli pakottaa vastustamaan viimeiseen asti edes teoreettisen urheilullisuuden mahdollisuutta.
No esitä se malli, jolla Liiga aukeaa. vai onko taas vaan, "mun miälestä vaan pitäs"
eikö kellään sarjan avaamisen puolustajalla ole mitään esitettävää sarjan avaamiseksi? Sarjamalleja, juu, mutta miten noihin sarjamalleihin päästään?
Täällä on ollut jo ajatus esillä, jonka olettaisin voivan toimia, mutta jos sitä eivät puoltajat itse esitä, niin väittelyhengen nimissä en sitä minäkään kyllä aio tuoda esiin...
Viestin lähetti rossoblu
Mikähän tässä on se uutinen?
Yrität varmaankin sanoa, että "pikkuseurat" hyötyvät suljetusta sarjasta suhteessa enemmän kuin "suurseurat". Näin saattaa ollakin - ainakin teoriassa - joten olinkin siis itse epälooginen. Eihän tämä lopulta kuitenkaan seurojen järjestystä mihinkään muuta
No totta kai muuttaa. Mitä pitempään on rauha rakentaa, sen suuremmalla todennäköisyydellä saa se pikkuseura jalkeille porukan, joka pystyy yllättämään. Miksi luulet NHL:ssä ensimmäisten varausvuorojen menevän huonoimmille joukkueille? aivan tasoitettaan sarjaa, jaetaan resursseja tasaisemmin. Tähän ei Liiga rahan muodossa ole vielä ollut valmis, mutta suljetussa sarjassa pikkuseurat hyötyvät suhteellisesti enemmän, joka on omiaan tasoittamaan sarjaa.
Viestin lähetti Viljuri
Yleisö ja sponsorit (ja mahdollisesti yksi muu televisiokanava kuin UTV!) olisivat mestiksestä ja mestiksen yksittäistä seuroista eri tavalla kiinnostuneita, jos po. sarjasta olisi edes teoreettinen urheilullinen mahdollisuus nousta.
Tämä kaikki olisi jääkiekon kokonaisedun kannalta positiivista, eikä olisi keneltäänkään pois (riippumatta Korkin, JanJ:n yms. argumentoinnista).
Kyllä, syyt Liigan avaamiselle Mestisjoukkueiden kannalta on tullut selväksi. Mutta Mestis joukkueet eivät päätä Liigan avaamisesta, joten, onko se Liigan kannalta merkityksellistä? Tai tarkemmin, missä muodossa Liiga voisi nähdä sen merkityksellisenä? Keinoja, eli realismia. Jos sitä ei kukaan täällä keksi, miten oletetaan että ne puupäiksi haukutut jääkiekkojohtajat sen keksisivät.