Mainos

Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2023–2024

• 998 801
  • 4 512

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki itse silti kyllä aion vastaisuudessa kirjoittaa KalPa, SaiPa, JYP ja KooKoo, mutta kukin tyylillään. Toki viimeisen kohdalla olen saattanut joskus laiskotella, mutta synnitön palstakirjoittaja heittäköön ensimmäisen kiven, jos on aina joukkueiden nimet oikein kirjoitettu (seurojen haluamalla tavalla).
Virheitä tai ajatuskatkoksia voi joskus tulla, eikä väärin kirjoittaminen ole synti sinällään. Minun silmissäni se menee "synnin" puolelle, jos sen tekee tarkoituksella ja täysin tietoisesti joka kerta.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hiljaa hiipii Mikkelin Jukurit kuuden joukkoon, tai paremminkin hiipi jo..

No pitkä on matka, mutta kai vähän saa tuulettaa?

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seuran virallinen ja brändätty kirjoitusasu on jotain mitä minä haluan aina kunnioittaa. Jokaisen seuran kohdalla. Ei ole yhtäkään hyvää syytä, miksi se oikealla tavalla kirjoittaminen pitäisi sivuuttaa.
Höpö höpö, moni seura itse provoaa noilla nimiensä kirjoitusasuilla vailla mitään kunnioitusta suomen kieltä kohtaan. Vaikkapa Tuto, et sinä nyt kirjoita TUTO Hockey kuin vain provoilumielessä.

Et varmaan hissifirma Konettakaan kutsu KONEeksi, vaikka nimi logossa kirjoitetaankin isoilla kirjaimilla tyyliteltynä, ihan niin kuin Jypilläkin.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Höpö höpö, moni seura itse provoaa noilla nimiensä kirjoitusasuilla vailla mitään kunnioitusta suomen kieltä kohtaan. Vaikkapa Tuto, et sinä nyt kirjoita TUTO Hockey kuin vain provoilumielessä.

Et varmaan hissifirma Konettakaan kutsu KONEeksi, vaikka nimi logossa kirjoitetaankin isoilla kirjaimilla tyyliteltynä, ihan niin kuin Jypilläkin.
Minulle turkulainen liigajoukkue on TurPaS, eikä siinä ole mitään väärää. Sen toisen kirjoittaisin muotoon TuTo, mutta onko se siis yhtä vanhentunut kuin JyP HT?

Voimasuhteista omien osalta voisi todeta, että seuraavat kierrokset näyttää, haastaako JYP top-6:sta tällä kaudella vai pelataanko enempi sijoista 7-10.

Edit: Vai oliko se HC TPS, eli Jääkiekkoseura Turun Palloseura?

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Sekoitat tässä nyt virallisen nimen, brändätyn nimen/kirjoitusasun ja logossa mahdollisesti käytetyn kirjoitusasun. Nämä voivat olla yksi ja sama, mutta voivat olla myös täysin eri.

Jos kohtelee jokaista seuraa tasavertaisesti, niin sen voi jollain tasolla hyväksyä. Sitten meillä on Tps, Hpk, Hifk jne. Kaikki väärin, mutta tasavertaisesti väärin. Provoilun puolelle menee, kun tietää miten pitäisi kirjoittaa, mutta toteuttaa oikeaa kirjoitusasua vain tiettyjen seurojen kohdalla.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Mestarisuosikit IFK, Tappara ja Ilves. Noita kahta vastaan Ipalla voitot harjoituspelit mukaan lukien 8-0. Liigassa 5-0. Mennään eteenpäin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: #28

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän menee normaalisti aina niin, että jos runkosarjassa pelkkää win saraketta päävastustajia vastaan, niin playoffeissa tulee vaan sitten pataan. ;)

Kyllä Ilves on ykkössuosikki mestariksi. Sen verran hyviä ovat olleet.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pysyypähän jännitystä, kun Tappara on Ilvekselle pisteautomaatti. Jos sen sijaan, että pisteet ovat menneet 8-1 naapurille, Tappara olisi vienyt ne 9-0, Tapparan ero Ilvekseen olisi nyt kahden sijaan 18 pistettä ja naapuri sijalla 5. Tätä menoa Ilves saa tällä kaudella siitä, että pelataan keskinäisiä, 28 pisteen edun suhteessa Tapparaan (16-2).

P.s. Toki tämä on sikäli hyvä, että näillä sijoituksilla Tapparan ei tarvitse kohdata Ilvestä ennen finaaleja. Tämä taktiikka on toiminut ennenkin hyvin.

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sehän menee normaalisti aina niin, että jos runkosarjassa pelkkää win saraketta päävastustajia vastaan, niin playoffeissa tulee vaan sitten pataan. ;)

Kyllä Ilves on ykkössuosikki mestariksi. Sen verran hyviä ovat olleet.
Jos Ilves on tämän kauden pelillään mestarisuosikki, niin ollaan kyllä katsottu eri pelejä.
Koko kaudella ehkä 4-5 hyvää matsia. Keskimäärin pelattu sellasta hidasta ja tunteetonta virkamieshokia. Ylivoima toimii.

Eilen saatiin pisteet, koska Heljanko imuroi Ilvestä vastaan suunnilleen 85 t% vuodesta toiseen.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä kärjen taso ei ole ollut ilmiömäinen varsinaisesti alkukaudesta. Itse en löydä yhtään superjoukkuetta tällä hetkellä, jonka voisi sanoa olevan suosikki yli muiden. Ei joku Ilves ole pelillisesti juurikaan säväyttänyt. Ylivoima on kivikova ja toki he puolustaa osaavat omissa, mitä ovat yllättävän paljon joutuneet tällä kaudella tekemäänkin näkemissäni peleissä.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Koko kaudella ehkä 4-5 hyvää matsia. Keskimäärin pelattu sellasta hidasta ja tunteetonta virkamieshokia. Ylivoima toimii.

Samaa mieltä tästä. Mielestäni Ilveksessä on paljon potentiaalia, mutta vielä homma on jäänyt ihan piippuun. Omalla alueella joukkue on kuitenkin pirun kova ja sillä napsitaan pisteitä.

Jos pelitapa nojaa siihen, että ollaan koko kauden pirun tehokkaita niin pleijareissa voi tulla vaikeuksia.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä tästä. Mielestäni Ilveksessä on paljon potentiaalia, mutta vielä homma on jäänyt ihan piippuun. Omalla alueella joukkue on kuitenkin pirun kova ja sillä napsitaan pisteitä.

Jos pelitapa nojaa siihen, että ollaan koko kauden pirun tehokkaita niin pleijareissa voi tulla vaikeuksia.
On kyllä oikeasti jännä, koska IFK:lla on ihan sama. Peli on aivan piipussa vielä ja hyviä pelejä saman verran suurin piirtein kun teillä.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
On kyllä oikeasti jännä, koska IFK:lla on ihan sama. Peli on aivan piipussa vielä ja hyviä pelejä saman verran suurin piirtein kun teillä.
Samaa myös puhuttu Tapparan leiristä pitkin alkukautta. Ehkä tästä saadaan hieno kevät aikaan kun joukkueet saa pelinsä kuntoon. Selkeästi voittavia elementtejä kuitenkin löytyy kun pisteitä tulee.

Ränse

Jäsen
Pieni kutina että tämän hetken top 3 tulee karkaamaan muilta kauden edetessä reilusti. Ihan eritason joukkueita HIFK, Ilves ja Tappara ovat vrt. muihin, eikä pelkästään pelaajamateriaaliltansa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy