Ilves ei myöskään näissä kolmessa pelissä ollut sekuntiakaan tappiolla, joka usein vaikuttaa maaliodottamaan aika paljon. Ja tietysti 2 noista maaleista tuli tyhjiin ja maaliodottamaan ei saa mitään merkintää vaikka siirtäisi läpiajosta tyhjään maaliin, niin ei niitä tyhjiin tehtyjä maalejakaan oikein voi tällaiseen vertailuun ottaa.
Osa tietysti menee satunnaisvaihtelun piikkiin, Ilves oli HIFK:ta vastaan täysin jyrän alla pelillisesti, mutta voitti, vastaavasti edellisen viikon sunnuntaina Ilves oli Sportia vastaan itse jyräävä osapuoli, mutta hävisi.
Maaliodottama on hyvä renki, mutta huono isäntä, minkä todistaa, että optimaaliset strategiat maaliodottaman maksimoimiseen ovat aivan älyvapaita itse jääkiekkopelin voittamisen kannalta, eli lyömätön keino maaliodottaman voittamiseen on ottaa maalivahti koko peliksi pois, koska silloin varmistaa, että vastustajan maaliodottama on varmuudella 0.00. Jos ei maalivahtia kehtaa pois ottaa, niin maaliodottaman kannalta on hyvä hakeutua tappiolle pelissä hyvissä ajoin, koska tällöin vastustajan kiima maaliodottaman rakentamiseen loppuu ja itse saa rakentaa omaa maaliodottamaa kaikessa rauhassa. Ainakin kolmen maalin tappioasema esimerkiksi on hyvä, koska vastustaja tyytyy suojelemaan usein selvää johtoaan. Täytyy tietysti varoa, ettei kavenna tilannetta.
Toinen tärkeä asia on, ettei koskaan kannata tehdä maalia, koska silloin kiekko siirretään hyökkäysalueelta keskialueelle ja varsinkaan ei koskaan kannata tehdä ylivoimamaalia, koska silloin keskimäärin hyvin maaliodottamaa tuova ylivoima loppuu. Maalin edessä kannattaa tähdätä maalivahdin patjoihin, koska parhaimmillaan pääsee kaksi tai kolmekin kertaa laukomaan parhaalta mahdolliselta sektorilta, eli voi saada mehukkaasti triplamaaliodottamat yhdestä tilanteesta.