Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2021–2022

  • 998 897
  • 4 476

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olen sitä mieltä että Björnisen tulo joukkueeseen on se ratkaiseva palanen jonka avulla Pelicans vääntää vielä itsensä väkisin kympin sakkiin. Kuka sitten putoaa 11. sijalle? En uskalla edes veikata. Taistelu paikasta "auringossa" on joka tapauksessa lähes historiallisen tasainen...
Mielenkiintoinen sarjaohjelma ainakin säälisijoilla olevilla jengeillä. Sekä Pelicansilla että Kärpillä on vastassaan pelkästään yläpuolellaan (tällä hetkellä) olevia porukoita, keskinäinen peli heti keskiviikkona. Sanoisin, että nimenomaan Kärpillä on vaikein loppuohjelma.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mielenkiintoinen sarjaohjelma ainakin säälisijoilla olevilla jengeillä. Sekä Pelicansilla että Kärpillä on vastassaan pelkästään yläpuolellaan (tällä hetkellä) olevia porukoita, keskinäinen peli heti keskiviikkona. Sanoisin, että nimenomaan Kärpillä on vaikein loppuohjelma.
Samaa mieltä. Kirjoitin jo aiemmin tonne Pelsun omalle puolelle että Kärpillä on todella vaikea loppuohjelma. Jos joku ei jaksa tsekata niin: Pelicans, HIFK, Tappara x2, TPS, KooKoo.

Kyllä on Laten Kärpillä kova savotta edessä vaikka @McTorso kuinka heitä (taas) hehkuttaakin.

Tosin Pelicansillakin on vastassa Kärpät, TPS, Jukurit, Tappara, Ilves, KooKoo, HPK joten ei siellä helppoja pelejä meilläkään ole.

KooKoolla lienee top 10 haaveilijoista helpoin loppuohjelma, ja muutenkin ovat olleet viime aikoina melko hyvässä vireessä.

Ja tosiaan KalPallakin helpohko loppuohjelma kuten alla totesit.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Samaa mieltä. Kirjoitin jo aiemmin tonne Pelsun omalle puolelle että Kärpillä on todella vaikea loppuohjelma. Jos joku ei jaksa tsekata niin: Pelicans, HIFK, Tappara x2, TPS, KooKoo.
Eikä pidä unohtaa KalPaa, jolla on selkeästi helpompi loppuohjelma. Uskoisin, että sen verran pelataan ristiin, ettei isoja muutoksia sarjataulukkoon enää tule. Jännin taisto käydään viimeisestä säälipaikasta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin, että nimenomaan Kärpillä on vaikein loppuohjelma.

Kyllä on Laten Kärpillä kova savotta edessä vaikka @McTorso kuinka heitä (taas) hehkuttaakin.
Hyvät ystävät, juuri tätä olen tuonut esiin. Vaikea loppuohjelma kera isojen loukkaantumisten tuo nimeomaan sen haasteen. Kärpät voi jäädä yhdenneksitoista. Kärpät voi myös voittaa mestaruuden. Tätä dilemmaa olen kirjoittanut auki.Kärppien vahvuuden vuoksi monet toivovat Kärppien karahtamista runkosarjaan. Puolivälieristä lähtien Kärpät on vahva ehdokas mestariksi. Sanoisin, että Tapparan kanssa samalla viivalla, ellei edellä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Itse olen sitä mieltä, että Tapparan mestaruuden tiellä ovat vain Ilves ja Jukurit. Kumpainenkin sellainen joukkue, joka vienee pleijarisarjan. Muille Tappara ei tule häviämään pleijarisarjaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvät ystävät, juuri tätä olen tuonut esiin. Vaikea loppuohjelma kera isojen loukkaantumisten tuo nimeomaan sen haasteen. Kärpät voi jäädä yhdenneksitoista. Kärpät voi myös voittaa mestaruuden. Tätä dilemmaa olen kirjoittanut auki.Kärppien vahvuuden vuoksi monet toivovat Kärppien karahtamista runkosarjaan. Puolivälieristä lähtien Kärpät on vahva ehdokas mestariksi. Sanoisin, että Tapparan kanssa samalla viivalla, ellei edellä.
Ja koko muu Suomi sanoisi, että Kärppien taival katkeaa mitä todennäköisimmin viimeistään puolivälieriin. Ja vaikka sen jollain ilveellä hoitelisikin, asiaa finaaliin ei ole. Siinä on subjektiivisuuden ja objektiivisuuden pienoinen ero. Eikä ihan pienoinenkaan, jos ihan totta puhutaan. Kysymysmerkit (tämän kauden alisuorittajat ja suuri osa vahvistuksista) eivät muutu huutomerkeiksi, vaikka Mikkolalle tajuttiinkin antaa kenkää. Marjamäen edellisestä menestyksestä on seitsemän vuotta. Sen jälkeen hän teki jotain, mihin on pystynyt sitä ennen Rauno Korpi. Eli ei luotsannut maajoukkuetta mitaleille.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos Kärpät olisi nykyisellä paketilla (Marjamäki+Jokerit) pelannut kauden alusta saakka, niin mielestäni Kärpät olisi ollut mestarisuosikki numero uno kauden alussa.

Karu fakta kuitenkin on että Marjamäki tuli puikkoihin 9(?) ottelua ennen kuin runkosarja päättyy ja sitä ennen pitäisi saada 5vs5 peli jiiriin, sekä puolustuspeli. Ei mikään mission impossible, mutta kuitenkin sanoisin että vähän liian myöhään Marjamäki hankittiin pelastamaan Kärppiä, joskin aikaisemmin ei olisi ollut edes saatavilla.

Sääleistä varmaan Kärpät menee jatkoon, mutta jos/kun sieltä tulee joku Tappara vastaan, niin varmaan noutaja tulee melko selvästikin, kun kyseessä kuitenkin joukkue, joka saanut hiota peliään kuntoon sen 60 ottelun verran.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja koko muu Suomi sanoisi, että Kärppien taival katkeaa mitä todennäköisimmin viimeistään puolivälieriin. Ja vaikka sen jollain ilveellä hoitelisikin, asiaa finaaliin ei ole. Siinä on subjektiivisuuden ja objektiivisuuden pienoinen ero. Eikä ihan pienoinenkaan, jos ihan totta puhutaan. Kysymysmerkit (tämän kauden alisuorittajat ja suuri osa vahvistuksista) eivät muutu huutomerkeiksi, vaikka Mikkolalle tajuttiinkin antaa kenkää. Marjamäen edellisestä menestyksestä on seitsemän vuotta. Sen jälkeen hän teki jotain, mihin on pystynyt sitä ennen Rauno Korpi. Eli ei luotsannut maajoukkuetta mitaleille.
Mielipiteitä on moneksi. Sinä esittelet tässä yhden, vaikka sitä totuutena esität. Minusta vaikuttaa kirjoituksiesi perusteella vahvasti siltä, ettet ole ihan kartalla Kärppien tilanteesta. Mutta joo, mielipiteitähän nämä ovat. Ehkäpä olet huomannut, että pidän ihan mahdollisena Kärppien jäämistä sijalle yksitoista, mutta myös Kärppien mestaruutta. Puolivälieriiin Kärpät ei jää, jos sinne pääsee. Eriskummallinen on tilanne! Jäädään jännittämään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sääleistä varmaan Kärpät menee jatkoon, mutta jos/kun sieltä tulee joku Tappara vastaan, niin varmaan noutaja tulee melko selvästikin, kun kyseessä kuitenkin joukkue, joka saanut hiota peliään kuntoon sen 60 ottelun verran.
Tästä olen erimieltä siinä suhteessa, etten pidä Kärppien sääleistä pääsemistä varmana, enkä edes sitä, että Kärpät pääsee sääleihin. Sen sijaan, jos Kärpät puolivälieriiin pääsee, olen vakuuttunut, ettei se siihen jää.
Jos Kärpät olisi nykyisellä paketilla (Marjamäki+Jokerit) pelannut kauden alusta saakka, niin mielestäni Kärpät olisi ollut mestarisuosikki numero uno kauden alussa.
Näinpä se on. Nyt on eri tavalla muuttujia matkassa, koska aika.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparan mestaruuden tiellä ovat vain Ilves ja Jukurit

Voimasuhdeketjujen klassikkoja ovat aina nämä runkosarjan perusteella tehdyt oletukset - oletan, että Ilveksen sarjavoittoa Tapparasta ajattelussasi puoltaa voimakkaasti runkosarjassa saavutetut tulokset. Voit toki olla oikeassa ja tämä on siis täysin vapaa maailma mielipiteen osalta. Itse kuitenkin suhtaudun tietyllä pieteetillä playoff-sarjojen arviointiin juuri runkosarjan perusteella, vaikka mitään muuta ei olekaan. Jos edelleen palaan sen verran menneisyyteen niin bo7-sarjojen arvaamattomuudesta Tampereelta kertoo kaiken kausi 2016-17. Ilves vei puolivälierässä Tapparan aina seitsemänteen peliin ja kuudennessa pelissä se oli konkreettisesti riman päässä laittaa Tapparan laulukuoroon. Tuolla kaudella Tappara suoraan sanoen murhasi Ilveksen runkosarjassa - Karri Kivi sanoi jonkun kevään runkosarjapaikallisen päätteeksi, että "tuttu tarina: pelataan 60 minuuttia, sen jälkeen Savinainen ratkaisee." Tampereella asiat ovat tällä kaudella vielä tätäkin ennakoimattomampia - Ilves on dominoinut käytännössä pelivalinnoillaan Tapparaa jo kolme kautta. Samanlainen yliote siis suunnilleen kuin Tapparalla oli 2017. Itse sarjassahan tuosta yliotteesta ei ollut jäljellä yhtään mitään: Kivi oli bongannut, että Tappara ei pysty avaamaan peliä vasemmalta, joten hän "tolppatrappasi" Tapparan hyökkäykset ja pelin rakenteen melkein kokonaan pois. Tappara voitti tuon sarjan tuurilla ja kuntopohjalla, kun Ilves kirjaimellisesti vietiin kalkkiviivoille kunnes moposta valui löpö ulos.

Olen yrittänyt tässä ketjussa toistella kyllästymiseen asti, että runkosarjan voimasuhteet eivät kerro playoffeista yhtikäs mitään ja se on ainoastaan fanien omaa propagandaa ajatella näin. Itse uskon, että Ilveksen valmennuksessa ei luulla päivääkään, että Tappara kaatuu Ilveksen käsittelyssä playoffeissa ilman verta ja kyyneleitä. Tällä kaudella tulos on pyllistänyt Tapparalle niin usein Ilvestä vastaan: ei löydy edelleenkään yhtään peliä, jossa Tappara ei olisi Ilvestä vastaan voittanut pelin "statistiikkaa". Jos otetaan joulukuun paikalliset pois laskuista niiden erikoisuuden vuoksi niin kaikki paikalliset ovat olleet melko lailla maalin pelejä - maalin pelit ovat kääntyneet koko ajan Tapparan tappioksi. Ja se ei ole Ilveksen pelaamisen vähättelyä, mutta pitkässä sarjassa en jaksa uskoa siihen, että meidän näkkileipä tippuu joka kerta voipuoli maahan. Tapparasta löytyy varmasti keinoja vastata Ilvekseen ja pelistä ei ole edes vielä nähty kaikkea. Sen sijaan, riittääkö se mihin - aika näyttää. Jukureiden ennakkosuosikin asemaa Tapparaa vastaan en sentään sulata ollenkaan - sille on hyvin vaikea nähdä pelillisiä tai ajatuksellisia perusteluita.

Jos taas omalta osaltani otan laajemmin kantaa tähän ikikeskusteluun niin @McTorso on taas kovasti porukan hampaissa. Pidän itse melkoisen varmana, että Kärpät tulee etenemään varsinaisiin pudotuspeleihin, vaikka sitten kävisikin säälien kautta. Siellä tulee kova vastus, mutta olisi aikamoista Marjamäen aliarviointia väittää, ettei Kärpillä ole mitään mahdollisuutta taistella mestaruudesta. Kärppien peli on vuotanut koko kauden ja todellakaan mihinkään kummallisiin ei Marjamäellä ole aikaa, mutta Kärppien peli on ollut tällä kaudella enemmänkin näköalatonta. Kas kummaa, kun Marjamäki astui koppiin niin peliin on kahdessa päivässä palannut määrätietoisuus. Päivääkään en usko myöskään siihen, ettei Kärpissä olisi treenattu kunnolla, koska kuntopuolen valmentajat ovat pitkälti vuosia tehneet hommiaan. Kärpät olivat juuri se joukkue, joka tarvitsi tekemiseensä uskoa ja Kärpistä tulee kelle tahansa pelottava vastus silloin, jos he saavat uskoa tuohon. Kärpillä ei nimittäin ole paperilla mikään huono materiaali tähän sarjaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@McTorso Mulla on vahva fiilis, että sulla ei ole mitään käsitystä muiden joukkueiden tilanteista. Ei optimismissa mitään vikaa ole, mutta toistohuumorissa tulee jaksoja, jolloin se ei jaksa naurattaa.

Ja mitä tulee oman suosikkijoukkueen tuntemiseen, en ole optimisti Kerhon menestysmahdollisuuksien suhteen tulevissa pleijareissa. Pleijareissa erikoistilanteet korostuvat. Kerholla oli jossain vaiheessa Liigan paras av, mutta yv on ollut täysi vitsi koko kauden. Onhan se mahdollista, että tuomarit laittavat pillit taskuun. Ei silti kovin todennäköistä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso Mulla on vahva fiilis, että sulla ei ole mitään käsitystä muiden joukkueiden tilanteista. Ei optimismissa mitään vikaa ole, mutta toistohuumorissa tulee jaksoja, jolloin se ei jaksa naurattaa
Kohtuullinen näkemys minulla on myös muista joukkueista. Enhän minä muutoin voisi Kärppien iskukykyä edes ennakoida. Seuraan tätä sarjaa perin tarkkaan.
Ja mitä tulee oman suosikkijoukkueen tuntemiseen, en ole optimisti Kerhon menestysmahdollisuuksien suhteen tulevissa pleijareissa. Pleijareissa erikoistilanteet korostuvat. Kerholla oli jossain vaiheessa Liigan paras av, mutta yv on ollut täysi vitsi koko kauden. Onhan se mahdollista, että tuomarit laittavat pillit taskuun. Ei silti kovin todennäköistä.
Samaa mieltä olen kanssasi siitä, ettei HPK ole vahvoilla tulevissa pudotuspeleissä. Materiaali ei riitä. Hienon työn on Pikkarainen tehnyt. Tosin ei riitä hänelläkään pudotuspeleissä, tai ainakin aiemmin on aina hänellä käpy palanut Kärppiä vastaan ja tappio on tullut. Ja puhun nyt aidoista sarjoista, en sääleistä.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Jokainen kiekkoa seuraava ymmärtää, minkälainen joukkue Oulussa parhaillaan on Marjamäellä komennossaan. Se on muualta katsottuna pelottavan kova. Jos se pääsee puolivälieriiin, jolloin kaikki sylinterit ovat käytössä, ei sitä kyllä helpolla pysäytetä. Puolivälierissä myös henkinen asetelma kääntyy Kärppien kannalta ahdistavasta vapauttavaan. Minä luulen, että muiden ainoa toivo on se, ettei Kärppiä puolivälierässä nähdä. Monet tämän tietävät ja siksi pelkäävät.
Minua ei pelota.. en usko Kärppien pääsevän edes play offseihin. Jos näin käy, niin mietitään niitä pelkotiloja sitten. En silti noin yleisesti pelkää mitään liittyen jääkiekkoon.. jos Ilves kohtaa parempansa, niin Ilveksen kuuluukin hävitä. Mitään erikoisen pelottavaa siinä ei ole.. ehkä hetken v***tus, mutta kärsitään sekin tunnetila, jos se kohdalle osuu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua ei pelota.. en usko Kärppien pääsevän edes play offseihin. Jos näin käy, niin mietitään niitä pelkotiloja sitten. En silti noin yleisesti pelkää mitään liittyen jääkiekkoon.. jos Ilves kohtaa parempansa, niin Ilveksen kuuluukin hävitä. Mitään erikoisen pelottavaa siinä ei ole.. ehkä hetken v***tus, mutta kärsitään sekin tunnetila, jos se kohdalle osuu.
Pelko on määrittelykysymys. Kun puhutaan urheilusta, pelolla on eri merkitys kuin vaikka Ukrainassa tällä hetkellä. Varmaan huomasit, että minun dilemma on tässä juuri se, että pääseekö Kärpät ylipäätään puolivälieriiin näyttämään osaamistaan. Voi olla, että ei ja sitä monet toivovat, koska Kärpät on niin paha vastustaja. Jos pääsee, ennakoin Kärpille mestaruutta. Tästä on kyse.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kohtuullinen näkemys minulla on myös muista joukkueista. Enhän minä muutoin voisi Kärppien iskukykyä edes ennakoida. Seuraan tätä sarjaa perin tarkkaan.
No todista se näkemys ja kerro meille etukäteen, mikä on sarjatilanne runkosarjan päätteeksi. Ja tietysti tulet kertomaan meille jatkoonmenijät ottelupareista.

En ole niin pikkumainen, että vaatisin kaikilta niiltä anteeksipyyntöä, ketkä eivät osanneet ennakoida Jukureiden ja Kerhon runkosarjasijoituksia. Mutta jos tässä vaiheessa kautta leuhottaa näkemyksellään, se pitää myös konkretisoida.

E. Pientä säätöä.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Pelko on määrittelykysymys. Kun puhutaan urheilusta, pelolla on eri merkitys kuin vaikka Ukrainassa tällä hetkellä. Varmaan huomasit, että minun dilemma on tässä juuri se, että pääseekö Kärpät ylipäätään puolivälieriiin näyttämään osaamistaan. Voi olla, että ei ja sitä monet toivovat, koska Kärpät on niin paha vastustaja. Jos pääsee, ennakoin Kärpille mestaruutta. Tästä on kyse.
Ok.. ei silti ole mitään pelkoa eikä huolta Kärpistä. Eiköhän täällä kaikki toivo oman joukkueensa menestyvän, mutta ei se toivominen voimasuhteita horjuta.
Itse tietysti toivon myös, että Kärpät voittaa tuplapelinsä Tapparaa vastaan 6-0.. tätäkään en kuitenkaan usko. Se ei kuitenkaan pelottaisi sekään, päinvastoin, voisin jopa pienen hymyn väläyttää. Saa siis suorittaa tämän netissä uhoamisen sijaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen yrittänyt tässä ketjussa toistella kyllästymiseen asti, että runkosarjan voimasuhteet eivät kerro playoffeista yhtikäs mitään ja se on ainoastaan fanien omaa propagandaa ajatella näin.
Normaalioloissa olisin kanssasi täysin erimieltä. Ainakin Kärpät on voittanut hyvällä prosentilla mestaruuden niinä kausina, kun ovat voittaneet runkosarjan. Kyllä runkosarja normaalioloissa ennakoi hyvin myös pudotuspelimenestystä. Nyt on toisin ja olen kanssasi samaa mieltä. Oikeastaan Tappara ja pienin varauksin Ilves ovat tällä kaudella kärkijoukkueista perin varmasti todella kovia myös pudotuspeleissä. Kärpät ja HIFK ovat runkosarjasijoitustaan vahvempia, kun taas HPK ja Jukurit eivät vaikuta kovin vahvoilta pudotuspelejä silmällä pitäen. Toivottavasti Kärpät pääsee puolivälieriiin ja kohtaa juuri Jukurit.
Jos taas omalta osaltani otan laajemmin kantaa tähän ikikeskusteluun niin @McTorso on taas kovasti porukan hampaissa.
No joo, tämä on sama show aina, kun näkemykseni esille tuon tässä ketjussa. Eikä siinä mittään.

Edit. Korjattu sekava lause. Runkosarjan voitto on ennakoinut Kärppien kohdalla usein mestaruutta oli pointti.
Edit.2 korjattu muitakin erheitä. Ei pitäisi jutella vaimon kanssa samaan aikaan, kun kirjoittaa Jatkoaikaan.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa siis suorittaa tämän netissä uhoamisen sijaan.
Oletko huomannut, että olen ollut huolissani siitä, ettei Kärpät pääse edes sääleihin. Ja edelleen , olen ollut huolissani, ettei Kärpät pääse sääleistä eteenpäin. Ei ihan mahdotonta uhoa.Uhoni alkaa siitä hetkestä, kun pahimmat henkiset karit on vältetty, pahimmat loukkaantumiset ovat takanapäin ja uusi valmentaja on saanut joukkueensa kanssa ennemmän yhteisiä kokemuksia. Puolivälierissä Kärpät on täysiverinen mestariehdokkaaksi ja se pelottaa Tampereella riippumatta siitä, kumpaan leiriin kuuluu. Ehkäpä tapparalaiset ovat kokemuksensa suhteen enemmän varpaillaan ja tiedostavat uhkan paremmin.

Edit. Tiedottavat -> tiedostavat.
 
Viimeksi muokattu:

Nemonieminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Isles
Normaalioloissa olisin kanssasi täysin erimieltä. Ainakin Kärpät on voittanut hyvällä prosentilla mestaruuden niinä kausina, kun ovat voittaneet runkosarjan. Kyllä runkosarja normaalioloissa ennakoi hyvin myös pudotuspelimenestystä. Nyt on toisin Na olen kansassa samaa mieltä. Oikeastaan Tappara ja pienin varauksin Ilves ovat tällä kaudella kärkijoukkueista perin varmasti todella kovia myös pudotuspeleissä. Kärpät ja HIFK ovat runkosarjasijoitustaan vahvempia, kun taas HPK ja Jukurit eivät vaikuta kovin vahvoilta pudotuspelejä silmällä pitäen. Toivottavasti Kärpät pääse puolivälieriiin ja kohtaa juuri Jukurit.

No joo, tämä on sama show aina, kun näkemykseni esille tuon tässä ketjussa. Eikä siinä mittään.
Ootko @McTorso miettinyt miks muiden reaktio sun kirjoituksiin on usein tuollainen. Siksi koska ne ampuvat aina yli kärppäpositiivisuudellaan, jo kausiennakoista lähtien. Muistaakseni tähän kauteen lähdettäessä Kärpillä oli täyden kympin puolustus jo ennen Sklenickaa ja Liigan ylivoimaisin yksilö Ohtamaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mize

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Oletko huomannut, että olen ollut huolissani siitä, ettei Kärpät pääse edes sääleihin. Ja edelleen , olen ollut huolissani, ettei Kärpät pääse sääleistä eteenpäin. Ei ihan mahdotonta uhoa.Uhoni alkaa siitä hetkestä, kun pahimmat henkiset karit on vältetty, pahimmat loukkaantumiset ovat takanapäin ja uusi valmentaja on saanut joukkueensa kanssa ennemmän yhteisiä kokemuksia. Puolivälierissä Kärpät on täysiverinen mestariehdokkaaksi ja se pelottaa Tampereella riippumatta siitä, kumpaan leiriin kuuluu. Ehkäpä tapparalaiset ovat kokemuksensa suhteen enemmän varpaillaan ja tiedottavat uhkan paremmin.
Okei okei.. mutta siltikään ei pelota yhtään, eikä edes mietitytä. Palataan asiaan sitten, jos Ilves ja Kärpät kohtaavat.
Kärpät on varmasti hyvä joukkue kun valmennus alkaa toimimaan, kaikki parhaat on pelaamassa ja paikka 10 joukossa on varmistettu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oikeastaan Tappara ja pienin varauksin Ilves ovat tällä kaudella kärkijoukkueista perin varmasti todella kovia myös pudotuspeleissä.
No tätä mä olen yrittänyt sulle kertoa tässä illan mittaan. Kotitehtävä: mitkä kaksi joukkuetta Kärpät mitä luultavimmin kohtaa, jos selvittää itsensä sääleistä ja puolivälieristä jatkoon? Ja jatkokysymys: millä perusteella Kärpät on kovempi kuin kumpikaan nimeltä mainitsemattomista tamperelaisjoukkueista?
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Vaikka nyt onkin ennätystasainen sarja niin silti sarjassa on mun mielestä vain yksi selkeä ennakkosuosikki, Tappara. Ainut joukkue kuka Tapparan pystyy todenteolla haastaa, jopa voittaa on HIFK, jos HIFK saa potentiaalinsa irti joukkueesta.
Mutta mä en jaksa uskoa, että mestaruutta voittaisi mikään Ilves, Kärpät, HPK, TPS tai Lukko. Varmasti noista jokanen jengi pystyy haastamaan Tapparan kunnolla, mutta voittoon en usko hetkeäkään.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kuntopuntari-tsekkaus on aina hauskaa. Jokainen pääsee taas valitsemaan omalle joukkueelleen sen sopivimman:

3 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 8p
4 ottelun puntarin kärjessä: - Pelicans 10p
5 ottelun puntarin kärjessä: - KooKoo 12p
6 ottelun puntarin kärjessä: - KooKoo 15p
7 ottelun puntarin kärjessä: - KalPa 17p
8 ottelun puntarin kärjessä: - KalPa 19p
9 ottelun puntarin kärjessä: - KalPa 21p
10 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 22p
11 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 24p
12 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 27p
13 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 29p
14 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 31p
15 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 32p
16 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 35p
17 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 35p
18 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 37p
19 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 40p
20 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 42p

Lukko oli pitkään kuumin joukkue, muttei enää päässyt näkyviin näissä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No tätä mä olen yrittänyt sulle kertoa tässä illan mittaan. Kotitehtävä: mitkä kaksi joukkuetta Kärpät mitä luultavimmin kohtaa, jos selvittää itsensä sääleistä ja puolivälieristä jatkoon? Ja jatkokysymys: millä perusteella Kärpät on kovempi kuin kumpikaan nimeltä mainitsemattomista tamperelaisjoukkueista?
Tilanne on auki. Kärpät kohtaa todennäköisimmin jonkun kolmikosta Tappara, Ilves & Jukurit. Mielestäni Kärpät on selvästi vahvempi kuin Jukurit.

Ilves oli Kärpille runkosarjassa paha, koska Kärpillä ei ollut minkäänlaista puolustuksellista pelitapaa kera Mikkolan. Nyt on. Kärppien trappi tappaa Ilveksen. Kärppien materiaali on lopulta kovempi kuin Ilveksen. Tämän lisäksi Marjamäki taittelee Myrrän povitaskuunsa yhtä nätisti kuin Poirot servettinsä.

Tappara on se iso haaste niin materiaalin kuin valmennuksen suhteen. Luulin jo Tapolan menettäneen otteensa ja kasvaneen liian isoksi. Väärässä olin. Tappara on hyvin valmennettu, tasapainoinen ja laadukas joukkue. Tasaväkinen sarja olisi luvassa, joka kääntyy Kärpille selvästi paremman maalivahtipelaamisen ansiosta.

Nämä siis minun mielipiteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös