Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 1 058 570
  • 3 984

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Mielestäni @McTorso saa turhan paljon rapaa niskaansa. Tämä jossain kirjassa myönsi itsekin, että tarkoitus on luoda ns. positiivista pöhinää Kärppien ympärille, ei siis ihme, että arvostelut ovat monesti olleet yltiöoptimistisia, sehän se idea on ollut.
Toisaalta se paskamyrsky ja vittuilu on ihan luonnollinen seuraus. Jos noin syvään kumartaa omiensa edessä, väkisinkin pyllistää muille saman verran. Varsinkin kun se pahin kilpailija sijoitetaan aina silmiäpistävän alas suhteessa Kärppiin. Eli käytännössä vuodesta toiseen kahden joukkueen arviot ovat epärealistisia. Tähän kun yhdistää sen ikuisen mustan selittämisen valkoiseksi, niin saahan sitä silloin mitä tilaa. Tavallaan se ”positiivinen pöhinä Kärppien ympärillä” kääntyy itseään vastaan, vaikka miten olisi kyseessä yhden ihmisen kirjoitus.
Eli taas kerran täyden kympin maalivahtiosasto-, puolustus- ja hyökkäysarvioita odotellaan ja jo etukäteen tiedetään, että esim. Tappara on vähintään 2-3 sijaa Kärppien alapuolella. ;-)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sori, olisi pitänyt tarkentaa alkuperäistä viestiäni: suhteessa Kärppiin.
Ei sun tarvi noiden asioiden kanssa enää kiemurrella. Jos luit tuon McTorson tarinan, ymmärrät pienen sivumaun Tapparaa koskevassa kirjoittelussani. Harmi, jos se estää näkemään hyvän.
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Ei sun tarvi noiden asioiden kanssa enää kiemurrella. Jos luit tuon McTorson tarinan, ymmärrät pienen sivumaun Tapparaa koskevassa kirjoittelussani. Harmi, jos se estää näkemään hyvän.

Joo, nyt luin. Alunperin en jaksanut ekaa kappaletta pidemmälle.

Takinkääntö (Tappara -> Kärpät) tekee näistä asetelmista vielä kummallisempia, vaikka tavallaan selittääkin paljon. Kuitenkin se syö vieläkin enemmän uskottavuutta kirjoittelustasi. Olen samaa mieltä, kuin yleisesti täällä ollaan, että vain kahden joukkueen arvioinnin kohdalla vedät itseltäsi ja uskottavuudeltasi maton alta. Jopa Kärppä-kannattajien silmissä. Onko se sitten sitä positiivista pöhinää, jos jakaa omaakin leiriään? Mene ja tiedä. Joka tapauksessa sillä ne paskat saa silmilleen ja vittuilut niskaansa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joka tapauksessa sillä ne paskat saa silmilleen ja vittuilut niskaansa.
Olemme hyvin erilaisia persoonia/nimimerkkejä. Koen itselleni vieraana, että moisen asian takia pitää vittuilla ja kaataa paskaa silmille. Sinä pidät sitä itsestäänselvyytenä. Jos suoraan sanotaan, keskustelupalstan herneen nenään vetotalkoot ei minua hetkauta. Se, miltä olen pikkaisen koettanut nimimerkkiäni suojata, on nimimerkkiäni kohtaan esitetty disinformaatio. Sen verran näkemystä olen tälle palstalle tuottanut, etten täysin vapaasti mielensäpahoittajien iskemää pelleleimaa ota vastaan.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaikkien mielipiteet täällä ovat värittyneet johonkin suuntaan. Mielestäni on tärkeämpää tunnistaa ja tuoda omat "jääviydet" esiin, kuin yrittää kirjoittaa jotain mahdollisimman "objektiivisesti".
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkien mielipiteet täällä ovat värittyneet johonkin suuntaan. Mielestäni on tärkeämpää tunnistaa ja tuoda omat "jääviydet" esiin, kuin yrittää kirjoittaa jotain mahdollisimman "objektiivisesti".
Minä ainakin jätän suosiolla lukematta muutamien palstalaisten sepustuksia kun tiedän jo etukäteen, että kurkunpäässä alkaisi pykimään. Hermostuksissa ja pienessä hönössä saattaisi jopa vastata epäasiallisesti….
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Koen itselleni vieraana, että moisen asian takia pitää vittuilla ja kaataa paskaa silmille. Sinä pidät sitä itsestäänselvyytenä.
Se voi olla, mutta näin se menee. Jos sitä paskaa ei ehdoin tahdoin halua silmilleen, niin kannattanee olla edes vähän enemmän objektiivinen. Jos taas haluaa, niin kannattaa jatkaa valitsemallan tiellä.
Sen verran näkemystä olen tälle palstalle tuottanut, etten täysin vapaasti mielensäpahoittajien iskemää pelleleimaa ota vastaan.
Eipä sekään ole vastaanottohalukkudesta kiinni, sen saa jos sitä ehdoin tahdoin kerjää.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Kyllä, näin juuri. Tämä on keskustelupalsta, eli sana on vapaa sekä mielipiteet.

Kuitenkin kirjoituksilla on lukijansa, jotka voivat/saavat olla eri mieltä. Täällä on hyvin monta hyvää objektiivista kirjoittajaa eivätkä he saa kuraa niskaansa.

McTorso osaa kirjoittaa hyvin ja objektiivisesti, jos vain haluaa. Siitä ei ole kyse.

Kun/jos minä itse kirjoitan Lukkolasit silmillä meidän rivalryketjuun, niin saan olla satavarma että vastaus tulee. Se on hyväksyttävä ja otettava vastaan.

Sama pätee tässäkin tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kyllä, näin juuri. Tämä on keskustelupalsta, eli sana on vapaa sekä mielipiteet.

Kuitenkin kirjoituksilla on lukijansa, jotka voivat/saavat olla eri mieltä. Täällä on hyvin monta hyvää objektiivista kirjoittajaa eivätkä he saa kuraa niskaansa.

McTorso osaa kirjoittaa hyvin ja objektiivisesti, jos vain haluaa. Siitä ei ole kyse.

Kun/jos minä itse kirjoitan Lukkolasit silmillä meidän rivalryketjuun, niin saan olla satavarma että vastaus tulee. Se on hyväksyttävä ja otettava vastaan.

Sama pätee tässäkin tapauksessa.
Hyvin kirjoitettu. Totta kai ja pitää saada arvostella vapaasti toisten kirjoituksia, jos siihen on aihetta ja ollaan eri mieltä toisen kirjoituksista. Mielestä voimasihteisiin on vain väärin kirjoittaa tahallaan soopaa. Toki kun kaveri jatkuvasti tekee näin, voi sitä pitää jo tyyliin satiirina varsinkin Tapparan ja Kärppien osalta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestä voimasihteisiin on vain väärin kirjoittaa tahallaan soopaa. Toki kun kaveri jatkuvasti tekee näin, voi sitä pitää jo tyyliin satiirina varsinkin Tapparan ja Kärppien osalta.
Tällaiset kommentit ovat osa sitä disinformaatiotulvaa, jota en arvosta. Tämän kaltaisissa kommenteissa huokuu tahallinen vääristely tai vaihtoehtoisesti perin yksioikoinen ajattelukyky. En ole kirjoittanut tahallaan soopaa. Myös Tapparan ja Kärppien osalta olen kirjoittanut iso määrän asiaa ja oikeaan sekä lähes oikeaan osuneita arvioita.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Toivottavasti joku edes kirjoittaa omat voimasuhde arviot ensi kaudesta. Jotakin luettavaa kesään aina.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tällaiset kommentit ovat osa sitä disinformaatiotulvaa, jota en arvosta. Tämän kaltaisissa kommenteissa huokuu tahallinen vääristely tai vaihtoehtoisesti perin yksioikoinen ajattelukyky. En ole kirjoittanut tahallaan soopaa.
Eikö se ole myös melko yksioikoista ajattelukykyä, kun erittäin asiapitoinen kirjoittaja ilman mitään provoa kyseenalaistaa sinun arviosi Lauri Mikkolasta valmentajana niin vastauksena on, että ”on Jäälistä, puntti ei tutise” yms. Varmaan tämä oli kieli nenässä Puljun tapaan kirjoitettu, mutta niin on myös moni sinulle kirjoitettu vastakuitti. Henkilöön menevä asiaton vittuilu on sitten asia ihan erikseen.

Et varmasti tahallasi kirjoita soopaa, päinvastoin. Arvostan vaivannäköäsi näissä voimasuhde-ketjuissa todella paljon, mutta jos kirjoittaa noin vahvoilla kärppälaseilla niin en uhriutuisi, kun siihen tulee asiallista vastareaktiota ja kuittailua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et varmasti tahallasi kirjoita soopaa, päinvastoin. Arvostan vaivannäköäsi näissä voimasuhde-ketjuissa todella paljon, mutta jos kirjoittaa noin vahvoilla kärppälaseilla niin en uhriutuisi, kun siihen tulee asiallista vastareaktiota ja kuittailua.

Kiitos kivasta palautteesta!

Ei tässä uhriutumisesta ole kyse. Asiallinen palaute, eikä vittuilukaan minua hetkauta. Siitä yritän pitää kiinni, ettei nimimerkkiäni vedetä disinformaatiolla lokaan. Ikävän helposti lähtee tällä palstalla epätotuudet elämään omaa elämäänsä, kuten @Lätkä-Bongari Iso-E hyvin äsken osoitti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni se, että kirjoittaa tarkoituksella puolueellisesti, eikä edes yritä olla arvioissaan objektiiviinen, tekee kirjoituksesta tarkoituksellista soopaa. Jonkin asteisia värilaseja varmasti on jokaisella täällä käytössä, mutta kun kirjoittaa arvioita tarkoituksella puolueellisesti, eikä edes yritä päästä värilaseista eroon, niin siinä kohtaa teksti on tarkoituksellista soopaa.

Tämä on toki vain minun mielipiteeni, mutta uskoakseni en ole tämän kanssa yksin.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kritiikitön hurmahenkisyys, joka näyttäytyy lapsellisena naiiviutena aiheuttaa vain myötähäpeää, eikä moisiin sepustuksiin jaksa ottaa kantaa. Vastineesta tulisi väistämättä pottuilua jne. Parempi siis sivuuttaa ao. nimimerkit suosiolla.

Jokainen halukas toki saa ja pitääkin kirjoitella palstalle, mutta onneksi lukija voi valikoida, mitä lukee ja mihin reagoi. Antaa täälläkin kaikkien kukkien rönsyillä. Sehän näyttää olevan ajan henki yhteiskunnassamme laajemminkin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni se, että kirjoittaa tarkoituksella puolueellisesti, eikä edes yritä olla arvioissaan objektiiviinen, tekee kirjoituksesta tarkoituksellista soopaa. Jonkin asteisia värilaseja varmasti on jokaisella täällä käytössä, mutta kun kirjoittaa arvioita tarkoituksella puolueellisesti, eikä edes yritä päästä värilaseista eroon, niin siinä kohtaa teksti on tarkoituksellista soopaa.
Ymmärrän näkökulmasi. Tekstiäni voi vapaasti pitää soopana, ei siinä mitään. Väittämät siitä, että kirjoitan tarkoituksella soopaa, ovat kuitenkin vääriä. Kirjoitan voimasuhdearvioitani rehellisesti ja niissä tulee ilmi vilpitön näkemykseni. Olen myös suoraselkäisesti kirjoittanut auki taustani ja tulokulmani. Tähän kun lisää sen, että itseasiassa olen osunut kohtuullisen hyvin juuri niiden joukkueiden kohdalla, joiden vuoksi kritiikkiä erityisesti olen saanut, täytyy todeta, että väitteet tarkoituksellisesta soopasta asettuvat erikoiseen valoon. Tai no, ainakin pitäisi asettua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tässä taas nähtiin minkä vuoksi McTorso on minulla ignoressa.

Kun kaveri on monta kertaa todennut ihan suoraan, että ei ole mitään tarkoitusta olla arvioissa objektiivinen, vaan tarkoituksella vedetään vahvat värilasit päässä ja yritetään nostaa Kärppiä jalustalle, niin loputkin uskottavuuden rippeet katoavat, kun joku nostaa tämän asian esille, jonka jälkeen herra valehtelee, että pyrkii sittenkin olemaan objektiivinen. Suoraselkäisyyttä ei ole nimeksikään.

Mutta joo, tämä tästä. Tämä oli omalta osaltani se vuosittainen katsaus, että onko kyseinen nimimerkki jatkanut samalla linjalla. Näköjään on, mikä ei tietysti tässä kohtaa yllätä lainkaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun kaveri on monta kertaa todennut ihan suoraan, että ei ole mitään tarkoitusta olla arvioissa objektiivinen, vaan tarkoituksella vedetään vahvat värilasit päässä ja yritetään nostaa Kärppiä jalustalle, niin loputkin uskottavuuden rippeet katoavat, kun joku nostaa tämän asian esille, jonka jälkeen herra valehtelee, että pyrkii sittenkin olemaan objektiivinen. Suoraselkäisyyttä ei ole nimeksikään.
Siis tämä kirjoituksesi on kyllä nyt ihan höpinää, anteeksi vain. Oman puolueellisuuden ymmärtäminen on merkityksellistä ja sen julkituominen on suoraselkäistä ja rehellistä. Jokainen kerta, kun voimasuhdearvion olen tehnyt, olen uskonut siihen. En ole kirjoittanut tarkoituksella soopaa. Rehellistä on se, että kirjoittaa auki aidot mielipiteensä sekä näkemyksensä. Suoraselkäistä on se, että tunnustaa vajavaisuutensa objektiivisuutensa suhteen. Näiden asioiden komboa sinun vaikuttaa olevan vaikea ymmärtää. Ja monen muunkin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kiitos kivasta palautteesta!

Ei tässä uhriutumisesta ole kyse. Asiallinen palaute, eikä vittuilukaan minua hetkauta. Siitä yritän pitää kiinni, ettei nimimerkkiäni vedetä disinformaatiolla lokaan. Ikävän helposti lähtee tällä palstalla epätotuudet elämään omaa elämäänsä, kuten @Lätkä-Bongari Iso-E hyvin äsken osoitti.
Olen pahoillani jos meni liikaa ihon alle. En nyt tainnut mainita sinusta sanallakaan, mutta olet itsekin kertonut, että kirjoitat tahallaan Kärpistä yli äyräiden ja taas Tapparan joukkueesta et pidä ja se näkyy. Tällä tarkoitin sanalla soopaa. Älä ymmärrä väärin, jatka toki minusta on kiva lukea "satiiriasi" ja katsoa vastareaktioita. Muutenhan analyysisi joukkueista ovat varsin kivaa luettavaa.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Olen pahoillani jos meni liikaa ihon alle. En nyt tainnut mainita sinusta sanallakaan, mutta olet itsekin kertonut, että kirjoitat tahallaan Kärpistä yli äyräiden ja taas Tapparan joukkueesta et pidä ja se näkyy. Tällä tarkoitin sanalla soopaa. Älä ymmärrä väärin, jatka toki minusta on kiva lukea "satiiriasi" ja katsoa vastareaktioita. Muutenhan analyysisi joukkueista ovat varsin kivaa luettavaa.
Eikö se nyt olisi hyvä asia, että ihmisillä olisi mielipiteitä, halua luoda omia analyysejä. Ketä se nyt oikeasti häiritsee, että oma joukkue on lähinnä sydäntä.

Olisi noita kausiennakkoja yms. Kiva lukea McTorsolta ihan oikeasti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Eikö se nyt olisi hyvä asia, että ihmisillä olisi mielipiteitä, halua luoda omia analyysejä. Ketä se nyt oikeasti häiritsee, että oma joukkue on lähinnä sydäntä.

Olisi noita kausiennakkoja yms. Kiva lukea McTorsolta ihan oikeasti.
No eikö niitä mielipiteitä sitten saa olla vastaan, jos jostain tuntuu, että joku kirjoittaa osa analyysistä värilasit päässä. Mielestäni, niin kuin kirjoitin, luen mielelläni McTorson tekstejä. Ei minua ole ikinä haitannut enkö ole ikinä hänen kirjoituksiin puuttunut. En edes maininnut palstasiskon nimeä, koska halusin yleistää. Ei McTorso ole palstan ainoa jolla on hyvin vahvat lasit kirjoituksissaan. Kyllähän noita pahempiakin ultroja löytyy. Haluaisin vielä sanoa, että jos tällä palstalla haluaa kunnioitusta niin värilasit kannattaa jättää muualle, kuin päähän kirjoittaessaan. Toki jotkut voivat suuttua vaikka kirjoitus olisikin suht hyvin rakennettu. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta tiedät varmaan itsekin mikä joidenkin kirjoittajien kausiennakoissa tai muissa kirjoituksissa on soopaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haluaisin vielä sanoa, että jos tällä palstalla haluaa kunnioitusta niin värilasit kannattaa jättää muualle, kuin päähän kirjoittaessaan.
Tämä on se asia, jota olen ihmetellyt ja ajoittain nostanut esille. Tuollainen taipumus kertoo tästä monessa suhteessa laadukkaasta palstasta sitä heikompaa kertomaa. Se kuvastaa jonkinmoista lapsellisuutta ja ymmärtämättömyyttä objektiivisuuden käsitteestä. Palsta on pullollaan muka objektiivisia asiantuntijoita, joille suurin asiantuntemuksen osoitus on aliarvostaa ja haukua suosikkijoukkuettaan. Kyllä asiantuntemus kumpuaa ihan muualta, niin itseasiassa objektiivisuuskin. Henkilökohtaisesti luen mielelläni subjektiivisia kirjoituksia kirjoittajan suosikkijoukkueesta tai suosikkipelaajasta. Noista intohimoisista kirjoituksista saa yleensä eniten asiantuntevaa tietoa. Toki lukijalla on noissa oma vastuunsa. Pitää omata rauhallista ymmärrystä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tämä on se asia, jota olen ihmetellyt ja ajoittain nostanut esille. Tuollainen taipumus kertoo tästä monessa suhteessa laadukkaasta palstasta sitä heikompaa kertomaa. Se kuvastaa jonkinmoista lapsellisuutta ja ymmärtämättömyyttä objektiivisuuden käsitteestä. Palsta on pullollaan muka objektiivisia asiantuntijoita, joille suurin asiantuntemuksen osoitus on aliarvostaa ja haukua suosikkijoukkuettaan. Kyllä asiantuntemus kumpuaa ihan muualta, niin itseasiassa objektiivisuuskin. Henkilökohtaisesti luen mielelläni subjektiivisia kirjoituksia kirjoittajan suosikkijoukkueesta tai suosikkipelaajasta. Noista intohimoisista kirjoituksista saa yleensä eniten asiantuntevaa tietoa. Toki lukijalla on noissa oma vastuunsa. Pitää omata rauhallista ymmärrystä.
Niin tuollainen värilasien sävyttämä kirjoitus olisi ehkä jättää sinne omaan osioon, jos ei halua, että tässä ketjussa hyökätään päälle, kuin yleinen syyttääjä. Ja edelleen arvon palstaveli, kirjoita juuri kuten haluat, niin kirjoitan minäkin ja siitä on turha kenenkään suuttua. Tykkään kovasti kirjoituksistasi enkä minä siitä olekaan ottanut nokkiini. Ymmärrän kyllä intosi Karppiin ja vihasi Tapparaa kohtaan. Muutenkin tämän asian voisi jättää nyt tähän eikä vatvoa enempää. Etiä päin.
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Tulossa on myöhemmin loppukesästä, mutta kuitenkin ennen kauden päätavoitetta, eli Pitsiturnausta.
Hyvä homma, että ainakin yksi laadukas ja uskottava voimasuhdearviointi tiedossa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös