Niin.. Ilveksen tilanne.
Olen tästä jo toiseen ketjuun kirjoittanutkin.
Jos laskuista jättää pois Välimäen, joka tuli Nokian Pyrystä paikkaamaan loukkaantunutta Peltolaa, niin Ilveksen NHL- lainoilla on vyöllään huikeat 0 NHL-ottelua. Ja nyt en huomioi vielä tätä uutta tulokasta.
Haihattelua tai ei, mutta millä todennäköisyydellä kaikki ovatkin tässä poikkeuksellisessa tilanteessa NHL-seurojensa vakiokokoonpanon pelaajia ?
Toki jo Dostalin lähtö tekisi ison aukon, mutta viimeisimmässä rankkauksessa, mitä itse olen nähnyt, oli Anaheimin 4-5 maalivahti.
Ilves ja Koskela pelaavat tietynlaista uhkapeliä.. se on kiistatonta sekin. Toisaalta.. eikö kaikki urheilussa ole sitä ? Voihan se joukkueen ykkösmaalivahti ja -sentteri myös loukkaantua kesken kauden. Ja oliko Ilveksellä vaihtoehtoja ? Kieltäytyä ottamasta nämä pelaajat vielä hetkeksi ?
Ilvestä johdetaan nykyään hyvin ja uskon sielläkin tajuttavan tilanne. Peltola palaa, sairastuvalta kaksikin Ikosta ja suunnitelmia on kaiken varalle.
Tietenkin joukkue heikkenee, jos Välimäki, Dostal ja Ruotsalainen tuosta nopeasti nypätään pois. Mikä vaan joukkue heikkenisi. Toisaalta.. siellä kasvaa mm. Nalli ja Järventie kovaa korkoa. Mäkiniemi on tilastojaan parempi.. NHL varattu hänkin ja Mestiksen paras maalivahti viimekaudella.
Ja mikä tärkeintä.. Ilveksellä on toimiva pelitapa. Joukkueurheilussa Joukkue on paljon enemmän, kuin osiensa summa. Siis Joukkue.. joukkio on asia erikseen.
Mielenkiinnolla odotan tulevaa.. en väitä mitään. Voihan tämä kausi Ilveksen osalta päättyä täyteen pannukakkuun, mutta nyt menee hyvin. Kaikki jotka vähänkin Ilveksen lähihistoriaa tuntevat, ehkä käsittävät tässä silti tapahtuneen suuria.
Me Ilveksessä nautimme tilanteesta ja lopulta saamme, mitä ansaitsimme. Se on urheilun suola.. parempi voittaa aina ja lopputulos on kiistaton.