Näinhän siinä kävi.Sillä ei ole merkitystä. McTorso uskoi Porselandin "palaavan tasolleen" ja teki ennakkonsa sen arvion pohjalta. Siksi arvio laski.
Mitä tuohon Laatikaiseen tulee, niin on hyvä muistaa, että kyseessä on 38-vuotias puolustaja, jonka edellinen kausi on mennyt surkeasti ylikunnon vuoksi. Muutoinkin hänen käyränsä on ollut kovasti laskussa. Se, miten hän tuosta suosta itsensä nostaa stabiiliksi liigapuolustajaksi, jää nähtäväksi. Ennusmerkit eivät ole hyvät.
Olen nähnyt Laatikaisen loiston. Siitä on aikaa jo useampi kausi. Viime kaudella Laatikaisella oli suuria vaikeuksia ehtiä tilanteisiin, kiekolliset ratkaisut viipyivät, kaksinkamppailuvoima oli heikkoa ja hän vaikutti jotenkin pelokkaalta. Näin oli siis niissä muutamassa matsissa, jotka häneltä näin. Hän pisti silmään sen vuoksi, että olin nähnyt niin erilaisen Laatikaisen aiemmin Kärppien paidassa. Sen verran olen oppinut, etten lähde harjoituspelien perusteella sanomaan, että nyt menee varmasti paremmin ja nostamaan HPK:n puolustuksen arvosanaa. Katsotaan, miten Laatikainen pärjää, kun Liiga alkaa. Tuolloin tempo ja vaatimustaso nousevat. Laatikainen on erittäin sympaattinen mies. Toivon hänelle hyvää.