Ei näin, ei todellakaan näin. Urheilussa on kyse urheilemisesta eli urheudesta. Ei vastoinkäymisten edessä tule luovuttaa, vaan taistella entistä kovemmin, purra hammasta ja laittaa kaikki tiskiin. Tämä kausi on tässä ja nyt ja sitä on melkein puolet jäljellä, unelma elää. Kuinka lyhyt on ihmisen muisti? Eihän siitä ole kuin muutama hassu vuosi, kun teitte mahdottomasta mahdollisen ja nousitte kuoleman partaalta puolivälieriin sen erikoisenoloisen valmentajan johdolla. Nyt höpinät pois ja kannustusta!
En nyt jaksa mitään hirveän pitkää keskustelua alkaa aiheesta käymään, mutta vastataan tähän nyt kuitenkin omalla mielipiteelläni.
Ensinnäkin mitä tarkoitetaan, että "pitää laittaa kaikki tiskiin"? Mitä tarkoitetaan, että "ei tule luovuttaa"? Jos tarkoitetaan, että joka pelissä pitää olla jokaisella pelaajalla asenne ja yritys maksimissaan, niin olen samaa mieltä. Jos tarkoitetaan, että katsojien on hyvä mennä tukemaan Kerhoa edelleen peleihin, vaikka menestysmahdollisuudet on pienempiä, niin olen samaa mieltä.
MUTTA
Jos tarkoitetaan, että pelaajia ei pidä myydä kesken kauden, vaikka mahdollisuudet poffeihin olisivat todella todella pienet, niin olen eri mieltä. Jos tarkoitetaan, että pitäisi jopa tehdä lisää pelaajahankintoja, että olisi vielä paremmat mahdollisuudet poffeihin, niin mielestäni se olisi rahan heittämistä kaivoon tässä tilanteessa ja vaarantaisi Kerhon talouden ja olen jyrkästi eri mieltä. Jos tarkoitetaan, että harjoittelumäärää pidetään alhaalla, jotta pelaajat eivät olisi jumissa loppukauden peleissä, niin olen eri mieltä. Mielestäni harjoitusmäärät pitäisi nostaa nyt todella ylös ja alkaa siltä osalta keskittyä ensi kauteen, jotta silloin oltaisiin kunnossa.
"Kuinka lyhyt on ihmisen muisti?" No ilmeisesti aika lyhyt. Se Kerhon 10 ottelun voittoputki muutama hassu vuosi sitten alkoi sen jälkeen, kun seurassa oli tyhjennysmyynti ja esim. Viitaluoma ja Sallinen lähtivät Ruotsiin loppukaudeksi. Poisti muilta pelaajilta tulospaineet ja peli alkoikin parantua kollektiivisti.
Kerholla ei ole varaa ainakaan talouden kustannuksella laittaa kaikkea tiskiin enää tällä kaudella.
Sivuhuomiona muuten, että hyvin olet osunut oikeaan Kärppien voimasuhdearviossa tällä kaudella ja itse olen vähän ihmetellyt, että miksi niitä arvioita on dissattu niin paljon, kun olen tätä ketjua lukenut. Toki muistaakseni ennen viime kautta yliarvioit Kärpät.