Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2017–2018

  • 825 597
  • 3 252
Suosikkijoukkue
HPK
Vilkaisin taulukkoa, josta tuli sellainen wtf fiilis, nimittäin HPKn kohdalla.. Mitä helv.. siellä oikein on menossa? En ole kovin tarkkaan seurannut mikä tuollaisen vapaapudotuksen nyt aiheuttaa?

1. Pennasen epäonnistunut yritys keksiä jääkiekko uudestaan.
2. Kuulemma kesätreenit menneet aivan vihkoon.
3. Kauhea loukkaantumissuma alkukaudesta. (Johtuu osittain kohdasta 2).
4. Kokeneiden pelaajien täysi floppikausi ja epäonnistuneet hankinnat.

Omasta mielestäni Kerhon tämä kausi on jo ohi ja mun puolesta voisivat aloittaa tyhjennysmyynnit taloudellisten tappioiden minimoimiseksi.

Tämän kauden voi jo siis Hämeenlinnassa unohtaa ja keskittyä ensi kauteen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Omasta mielestäni Kerhon tämä kausi on jo ohi ja mun puolesta voisivat aloittaa tyhjennysmyynnit taloudellisten tappioiden minimoimiseksi.

Tämän kauden voi jo siis Hämeenlinnassa unohtaa ja keskittyä ensi kauteen.
Ei näin, ei todellakaan näin. Urheilussa on kyse urheilemisesta eli urheudesta. Ei vastoinkäymisten edessä tule luovuttaa, vaan taistella entistä kovemmin, purra hammasta ja laittaa kaikki tiskiin. Tämä kausi on tässä ja nyt ja sitä on melkein puolet jäljellä, unelma elää. Kuinka lyhyt on ihmisen muisti? Eihän siitä ole kuin muutama hassu vuosi, kun teitte mahdottomasta mahdollisen ja nousitte kuoleman partaalta puolivälieriin sen erikoisenoloisen valmentajan johdolla. Nyt höpinät pois ja kannustusta!
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
1. Pennasen epäonnistunut yritys keksiä jääkiekko uudestaan.
2. Kuulemma kesätreenit menneet aivan vihkoon.
3. Kauhea loukkaantumissuma alkukaudesta. (Johtuu osittain kohdasta 2).
4. Kokeneiden pelaajien täysi floppikausi ja epäonnistuneet hankinnat.

Omasta mielestäni Kerhon tämä kausi on jo ohi ja mun puolesta voisivat aloittaa tyhjennysmyynnit taloudellisten tappioiden minimoimiseksi.

Tämän kauden voi jo siis Hämeenlinnassa unohtaa ja keskittyä ensi kauteen.

Kiitoksia tiivistyksestä, kävinkin jo HPK osiossa tätä kaivelemassa ja tämän vaikutelman sieltä sainkin. Että vähän se perinteinen - oikeastaan kaikessa päin v****..
Ja itsekin kyllä jo ajattelin tuota, ettei välttämättä tyhjennysmyynnit kaukana ole jos, ja ilmeisesti kun tuo jatkuu. Montako miestä siellä on sellaista joista rahaa saa? Palve nyt tulee tietenkin heti mieleen ei seuranneellakin, mutta se varmasti on sitten se viimeinen naula arkkuun viimeistään jos ko. herra myydään "jo nyt" niin on päivän selvää, että luovutettiin täysin tämä kausi.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt höpinät pois ja kannustusta!

Kyllä mä Kerhoa kannustankin ja käyn peleissä aina kun voin ja katson telkasta ne mihin en pääse paikalle. Olen toki myös realisti ja uskon todennäköisyyksiin enemmän kuin ihmeisiin. Mielelläni olen väärässä, mutta kaikki merkit Hämeessä osoittavat siihen, että olen oikeassa.

Tämän kauden taloudelliset tappiot vaikuttavat myös seuraaviin kausiin valitettavan paljon. Kerho on taloudellisesti kuitenkin niin pieni joukkue, että esim 200k tappiot ovat jo aika iso liikevaihdosta. Ilmeisesti Kerho on nyt reilu 50k jäljessä ja lisää turskaa tulee jos voittoja ei tule.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä mä Kerhoa kannustankin ja käyn peleissä aina kun voin ja katson telkasta ne mihin en pääse paikalle. Olen toki myös realisti ja uskon todennäköisyyksiin enemmän kuin ihmeisiin. Mielelläni olen väärässä, mutta kaikki merkit Hämeessä osoittavat siihen, että olen oikeassa.
Hienoa, että kannustat. Minä kannustan sinua uskomaan ennemmin ihmeeseen kuin todennäköisyyteen, sillä siitä kannustamisessa on mielestäni kysymys. Todennäköisyydet kuuluvat sitten vedonlyöjille ja ammattilaisille.
Tämän kauden taloudelliset tappiot vaikuttavat myös seuraaviin kausiin valitettavan paljon. Kerho on taloudellisesti kuitenkin niin pieni joukkue, että esim 200k tappiot ovat jo aika iso liikevaihdosta. Ilmeisesti Kerho on nyt reilu 50k jäljessä ja lisää turskaa tulee jos voittoja ei tule.
Totta. Vielä ei ole kuitenkaan luovuttamisen ja tyhjennysmyynnin aika. Nyt on aika taistelun!
 

Lintta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hienoa, että kannustat. Minä kannustan sinua uskomaan ennemmin ihmeeseen kuin todennäköisyyteen, sillä siitä kannustamisessa on mielestäni kysymys. Todennäköisyydet kuuluvat sitten vedonlyöjille ja ammattilaisille.

Totta. Vielä ei ole kuitenkaan luovuttamisen ja tyhjennysmyynnin aika. Nyt on aika taistelun!

Kannattajille ja kausarin jo lunastaneille/sponsoreille on sen velkaa, että niin kauan yritetään, kun on saumaa. Tyhjennysmyynti tottakai suoritetaan sitten, kun peli alkaa olemaan selvä ja siirtoraja ei vielä ole mennyt. Tuleviakin kausia on ajateltava.

Alakerran jengeille herkemmin tulee kunnon tappioputkia. Siihen samalla kerholle joku 5 pelin voittoputki, niin taas on kaikki auki. Pisteitä jaossa vielä ja paljon.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei näin, ei todellakaan näin. Urheilussa on kyse urheilemisesta eli urheudesta. Ei vastoinkäymisten edessä tule luovuttaa, vaan taistella entistä kovemmin, purra hammasta ja laittaa kaikki tiskiin. Tämä kausi on tässä ja nyt ja sitä on melkein puolet jäljellä, unelma elää. Kuinka lyhyt on ihmisen muisti? Eihän siitä ole kuin muutama hassu vuosi, kun teitte mahdottomasta mahdollisen ja nousitte kuoleman partaalta puolivälieriin sen erikoisenoloisen valmentajan johdolla. Nyt höpinät pois ja kannustusta!
En nyt jaksa mitään hirveän pitkää keskustelua alkaa aiheesta käymään, mutta vastataan tähän nyt kuitenkin omalla mielipiteelläni.
Ensinnäkin mitä tarkoitetaan, että "pitää laittaa kaikki tiskiin"? Mitä tarkoitetaan, että "ei tule luovuttaa"? Jos tarkoitetaan, että joka pelissä pitää olla jokaisella pelaajalla asenne ja yritys maksimissaan, niin olen samaa mieltä. Jos tarkoitetaan, että katsojien on hyvä mennä tukemaan Kerhoa edelleen peleihin, vaikka menestysmahdollisuudet on pienempiä, niin olen samaa mieltä.
MUTTA
Jos tarkoitetaan, että pelaajia ei pidä myydä kesken kauden, vaikka mahdollisuudet poffeihin olisivat todella todella pienet, niin olen eri mieltä. Jos tarkoitetaan, että pitäisi jopa tehdä lisää pelaajahankintoja, että olisi vielä paremmat mahdollisuudet poffeihin, niin mielestäni se olisi rahan heittämistä kaivoon tässä tilanteessa ja vaarantaisi Kerhon talouden ja olen jyrkästi eri mieltä. Jos tarkoitetaan, että harjoittelumäärää pidetään alhaalla, jotta pelaajat eivät olisi jumissa loppukauden peleissä, niin olen eri mieltä. Mielestäni harjoitusmäärät pitäisi nostaa nyt todella ylös ja alkaa siltä osalta keskittyä ensi kauteen, jotta silloin oltaisiin kunnossa.

"Kuinka lyhyt on ihmisen muisti?" No ilmeisesti aika lyhyt. Se Kerhon 10 ottelun voittoputki muutama hassu vuosi sitten alkoi sen jälkeen, kun seurassa oli tyhjennysmyynti ja esim. Viitaluoma ja Sallinen lähtivät Ruotsiin loppukaudeksi. Poisti muilta pelaajilta tulospaineet ja peli alkoikin parantua kollektiivisti.

Kerholla ei ole varaa ainakaan talouden kustannuksella laittaa kaikkea tiskiin enää tällä kaudella.

Sivuhuomiona muuten, että hyvin olet osunut oikeaan Kärppien voimasuhdearviossa tällä kaudella ja itse olen vähän ihmetellyt, että miksi niitä arvioita on dissattu niin paljon, kun olen tätä ketjua lukenut. Toki muistaakseni ennen viime kautta yliarvioit Kärpät.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En nyt jaksa mitään hirveän pitkää keskustelua alkaa aiheesta käymään, mutta vastataan tähän nyt kuitenkin omalla mielipiteelläni.
Ensinnäkin mitä tarkoitetaan, että "pitää laittaa kaikki tiskiin"? Mitä tarkoitetaan, että "ei tule luovuttaa"? Jos tarkoitetaan, että joka pelissä pitää olla jokaisella pelaajalla asenne ja yritys maksimissaan, niin olen samaa mieltä. Jos tarkoitetaan, että katsojien on hyvä mennä tukemaan Kerhoa edelleen peleihin, vaikka menestysmahdollisuudet on pienempiä, niin olen samaa mieltä.
Tätähän juuri tarkoitan. Kannattajat eivät jätä joukkuetta hädän hetkellä ja vastapainoksi joukkueen tulee taistella viimeiseen asti, vaikka haaste olisi kuinka suuri tahansa.
Jos tarkoitetaan, että pelaajia ei pidä myydä kesken kauden, vaikka mahdollisuudet poffeihin olisivat todella todella pienet, niin olen eri mieltä. Jos tarkoitetaan, että pitäisi jopa tehdä lisää pelaajahankintoja, että olisi vielä paremmat mahdollisuudet poffeihin, niin mielestäni se olisi rahan heittämistä kaivoon tässä tilanteessa ja vaarantaisi Kerhon talouden ja olen jyrkästi eri mieltä.
Ei kauden puolessa välissä ole pelaajien myynnin aika. HPK:lla on mahdollisuus oikaista kurssinsa ja pelata pudotuspeleissä. Mahdollisuus ei ole suuri, mutta saavutettavissa. Nyt, jos joskus, on kannustuksen ja taistelun aika. Pelaajien myynti tulee ajankohtaiseksi, mikäli kurssi ei muutu.
Jos tarkoitetaan, että harjoittelumäärää pidetään alhaalla, jotta pelaajat eivät olisi jumissa loppukauden peleissä, niin olen eri mieltä. Mielestäni harjoitusmäärät pitäisi nostaa nyt todella ylös ja alkaa siltä osalta keskittyä ensi kauteen, jotta silloin oltaisiin kunnossa.
En näe harjoittelurytmityksellä tässä tilanteessa kovinkaan suurta merkitystä.
"Kuinka lyhyt on ihmisen muisti?" No ilmeisesti aika lyhyt. Se Kerhon 10 ottelun voittoputki muutama hassu vuosi sitten alkoi sen jälkeen, kun seurassa oli tyhjennysmyynti ja esim. Viitaluoma ja Sallinen lähtivät Ruotsiin loppukaudeksi. Poisti muilta pelaajilta tulospaineet ja peli alkoikin parantua kollektiivisti.
Tarkoitukseni oli vain muistuttaa, että ”ihmeitä” tapahtuu.

Sivuhuomiona muuten, että hyvin olet osunut oikeaan Kärppien voimasuhdearviossa tällä kaudella ja itse olen vähän ihmetellyt, että miksi niitä arvioita on dissattu niin paljon, kun olen tätä ketjua lukenut. Toki muistaakseni ennen viime kautta yliarvioit Kärpät.
Kiitos.Tämän kauden voimasuhdearvioini perusteluineen on osunut kohdilleen jopa hämmentävän hyvin. Se, etteivät kaikki sitä sulata, ei ole yllätys. Viime kaudella arvioini ei osunut yhtä hyvin kohdilleen. Muuttujia on paljon.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kauden puolessa välissä ole pelaajien myynnin aika. HPK:lla on mahdollisuus oikaista kurssinsa ja pelata pudotuspeleissä. Mahdollisuus ei ole suuri, mutta saavutettavissa. Nyt, jos joskus, on kannustuksen ja taistelun aika. Pelaajien myynti tulee ajankohtaiseksi, mikäli kurssi ei muutu...

Kivoja sanoja kaikki kyllä ja ymmärrän sinällään pointin, mutta todellisuus on se, ettei Kerho tuolta mihinkään nouse. Ja kyllä, pelaajien myynti tulee väkisinkin Kerholle eteen, mutta ei se tänään tai huomenna vielä tapahdu. Tammi-helmikuun taitteessa voi alkaa jo tapahtumaan. Ketään Kerhon ei kannata enää hankkia, koska se olisi tosiaan varojen haaskausta, eikä tuossa sekamelskassa yksi kaveri mitään enää muuta.

Kerho sukeltaa niin helvetillisessä syöksykierteessä, että sen oikaiseminen on mahdotonta valmennukselle. Tältä tämä näyttää 110% varmuudella ja se oikaisu olisi varmaankin tehty, jos siihen olisivat kyenneet.

Hauskintahan tuossa pelaajien myynnissä on se, ettei mielestäni Kerholla ole juuri nyt paljon kauppatavaraa. Palve tietty ja siirtyisikö tuo jo nyt kesken kauden Turkuun, kun on sinne ensi kaudeksi muutenkin menossa. Vesalainen on toinen, jonka jatko ensi kaudella Kerhossa on epätodennäköistä, joten loppukaudeksi Kärppiin ja pelaamaan pidempää kautta? Pakeista Lehtivuoren loppukauden laina voisi ehkä olla mahdollinen, mutta ketä yksikään muu Kerhon pelaaja kiinnostaisi? Ei ketään! No Tuulola ehkä, mutta siinäkin tulisi kyseeseen laina kauden loppuun. Bambi Lehtonen anyone?! Ihmettelen järkyttyneenä, jos joku jonkun muun Kerhon pelaajan ostaa itselleen! Noista mainitsemistani pelaajista ei vielä valtavaa säästöä Kerholle tule, mutta nyt varmaan jokainen säästetty sentti kyllä kelpaa.

Eli lopulta Kerhon tyhjennysmyynti näyttää aika laiskalta, joten Palven myynnistä ei tarvitse paljon porua vääntää.

Jännitys lienee siinä, jääkö Kerho Liigan viimeiseksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerho sukeltaa niin helvetillisessä syöksykierteessä, että sen oikaiseminen on mahdotonta valmennukselle. Tältä tämä näyttää 110% varmuudella ja se oikaisu olisi varmaankin tehty, jos siihen olisivat kyenneet.
Olen törmännyt liian usein näihin lopulta toteutumattomiin 110% varmuuksiin, jotta voisin niihin uskoa. Toivon HPK:lle menestyksekästä loppukautta. Teillä sauma!
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lyhyestä virsi kaunis: Mestari löytynee joukosta Kärpät, TPS, HIFK, JYP, Tappara. Mustat hevoset: Pelicans, Lukko, Ässät, Ilves. Asiasta yleensä: Ei, en ole esim. Kalpaa enkä Koo Koo:ta unohtanut, mutta olkoon tämä tamperelainen terveellä Ilves-pelolla kirjoitettu vikerrys. Anteeksi.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jännitys lienee siinä, jääkö Kerho Liigan viimeiseksi.
Tämä. Jukurien osalta tuo kysymys ei ole niin suuri jännitys, koska kaikki sitä odottivat ja niin on myös alkukausi sujunut. Nyt on tosin valoisampia merkkejä nähty, kun eräs joukkueen tärkeä lenkki, Turo Asplund on saanut itsensä kuntoon parin kuukauden huilin (loukkaantuminen) jälkeen ja kahdessa eka pelissä heti 1+2. Vielä kun Henrik Koivisto palaisi tasolleen, niin oltaisi vähintään viime kauden iskussa. Toki pakkikalusto ei ole samalla tasolla, kun liigan kärkipakki lähti Kärppiin, mutta muutamien taso on myös noussut.

Jukureilla siis nyt neljästä viime pelistä kolme voittoa ja eilen Porissa niukka tappio, jossa paremmalla onnella olisi pinnojakin voinut tulla. Tahmean alkukauden jälkeen en vielä uskalla olla luottavainen, mutta Jukureita ei tällä hetkellä uskalla juuri pitkävetolapulle ottaa, sillä sarjasijoituksesta huolimatta positiivista virettä on päällä. Tiistaina lienee Jukurien syyskauden tärkein peli. Eihän siinä kenenkään pleijaripaikkaa ratkaista, mutta jos joukkue jonkun suunnan loppukaudelle ottaa, niin se suunta saattaa näkyä juuri tiistain tuloksen perusteella.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Montako miestä siellä on sellaista joista rahaa saa?
Lisätään vielä edellä mainittuihin ykkösmaalivahti Larmi, jonka varmaankin saa lainasopimuksella loppukaudeksi, jos Kerhon tappioputki jatkuu ja tyhjennysmyynnit aloitetaan ja jos on itse halukas menemään johonkin poff-joukkueeseen ykkös- tai kakkosveskaksi loppukaudeksi.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen törmännyt liian usein näihin lopulta toteutumattomiin 110% varmuuksiin, jotta voisin niihin uskoa. Toivon HPK:lle menestyksekästä loppukautta. Teillä sauma!

Kannattaa ruveta jo suojelemaan päätä, koska sille ei ole hyväksi useat tuollaiset törmäykset, ymmärräthän?

Tämän casen osalta voin rauhoitella sen verran, että nyt tuota törmäystä ei tule. Ja toisaalta, tämä ei ole uskonasia.

Lisätään vielä edellä mainittuihin ykkösmaalivahti Larmi, jonka varmaankin saa lainasopimuksella loppukaudeksi, jos Kerhon tappioputki jatkuu ja tyhjennysmyynnit aloitetaan ja jos on itse halukas menemään johonkin poff-joukkueeseen ykkös- tai kakkosveskaksi loppukaudeksi.

Oletan, että jos Larmi jonnekin vuokralle päätyisi, täytyisi sen jengin olla aika kovahko porukka odotuksiltaan ja Larmi olisi lopun kautta siellä ykkönen. Mahdollisuuksia voi hyvinkin tulla, mutta äkkiä ei tule mieleen kuin Lukko, jossa Kähkönen on ykkönen. Jossain muualla se vaatisi melkein nykyisen ykkösen loukkia, mikä voi ehkä tapahtua jollekin yksittäiselle jengille. Nythän Larmi on itse telakalla ja pelasi ennen sivuun jäämistään ilmeisesti pienen loukin kanssa, jolloin otteet eivät olleet mitään jäätäviä.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oletan, että jos Larmi jonnekin vuokralle päätyisi, täytyisi sen jengin olla aika kovahko porukka odotuksiltaan ja Larmi olisi lopun kautta siellä ykkönen. Mahdollisuuksia voi hyvinkin tulla, mutta äkkiä ei tule mieleen kuin Lukko, jossa Kähkönen on ykkönen. Jossain muualla se vaatisi melkein nykyisen ykkösen loukkia, mikä voi ehkä tapahtua jollekin yksittäiselle jengille. Nythän Larmi on itse telakalla ja pelasi ennen sivuun jäämistään ilmeisesti pienen loukin kanssa, jolloin otteet eivät olleet mitään jäätäviä.
Voi olla, että joku rahakas seura ottaa mielellään oman ykkösveskansa rinnalle vielä toisen hyvän veskan poffeihin, joissa on esim. peräkkäisten päivien pelejä paljon. Myöskin oman ykkösveskan loukkaantumisriskin haitat pienenevät silloin, jos on toinen huippuveska kokoonpanossa myös. Lisäksi voi olla jopa parempi kuin oma ykkösveska monessa joukkueessa, jos pelaa yhtä hyvin poffeissa kuin viime kaudella. Se on kyllä pieni kysymysmerkki, että onko siellä nyt tällä hetkellä joku pidempikin loukkaantuminen päällä, mutta liigan tilastoissa ei ole ainakaan enää loukkaantunut -merkkiä.
No, saa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Voi olla, että joku rahakas seura ottaa mielellään oman ykkösveskansa rinnalle vielä toisen hyvän veskan poffeihin, joissa on esim. peräkkäisten päivien pelejä paljon. Myöskin oman ykkösveskan loukkaantumisriskin haitat pienenevät silloin, jos on toinen huippuveska kokoonpanossa myös. Lisäksi voi olla jopa parempi kuin oma ykkösveska monessa joukkueessa, jos pelaa yhtä hyvin poffeissa kuin viime kaudella. Se on kyllä pieni kysymysmerkki, että onko siellä nyt tällä hetkellä joku pidempikin loukkaantuminen päällä, mutta liigan tilastoissa ei ole ainakaan enää loukkaantunut -merkkiä.
No, saa nähdä.
Ässillä on juuri nyt liigan paskin veskarikaksikko, vaikka kenttäpelaajiin (lue hyökkääjiin) on panostettu isolla kädellä.
Siksi voisi olla mahdollisuuksien rajoissa, että vielä lyödään lisää rahaa yhteen maalivahtiin. Tosin Larmi on aivan liian huono menestystä tavoittelevan joukkueen ykkösvahdiksi.
Kakkosvahdiksi kelpaisi hyvinkin Ässiin.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ässillä on juuri nyt liigan paskin veskarikaksikko, vaikka kenttäpelaajiin (lue hyökkääjiin) on panostettu isolla kädellä.
Siksi voisi olla mahdollisuuksien rajoissa, että vielä lyödään lisää rahaa yhteen maalivahtiin. Tosin Larmi on aivan liian huono menestystä tavoittelevan joukkueen ykkösvahdiksi.
Kakkosvahdiksi kelpaisi hyvinkin Ässiin.
Niin, Ässiä vähän itsekin ajattelin mahdollisesti yhtenä kiinnostuneena. Enpä tiedä, itse pitäisin Larmia melkein parempana kuin Bernardia tällä hetkellä. Tuoreimmissa tilastoissa on ainakin torjuntaprosenteissa edellä:
Pelaajatilastot | Perustilastot | Runkosarja 2017-2018 | Tilastot | Liiga
Pelaajatilastot | Perustilastot | Playoffs 2016-2017 | Tilastot | Liiga

Toisaalta en ole itse seurannut hirveästi Bernardin otteita, että paha sanoa onko hänestä johtuvaa vai Ässien pakistosta. Tosin ei tuo HPK:n puolustuskaan nyt ainakaan viime aikoina ihan hirveästi ole veskaa auttanut otteillaan. Eihän tilastot myöskään aina kaikkea kerro, mutta kyllä ne ehkä jotain osviittaa antaa. Larmi syttyi pelaamaan poffeja kyllä aika hyvin viime kaudella JYPiä vastaan. Tuskin Pata ainakaan Larmin takia pysähtyisi.

Kerhon kannalta on varmaankin edullista ensi kauteen nähden, että Larmi pelaa mahdollisimman paljon tällä kaudella, mutta jos siirtorajalla (ilmeisesti helmikuun puolivälissä) lähtisi Ässiin lainalle loppukaudeksi, niin Kerholla kautta luultavasti 7 ottelua jäljellä silloin ja Ässillä runkosarjan lopun lisäksi mahdollisesti jopa jotain parikymmentä peliä poffeja, jos pitkälle pääsevät.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Missään nimessä tosiaan Ässillä ei ole liigan paskin veskarikaksikko, se nyt vain kuuluu perusporilaiseen mentaliteettiin näin tällä haavaa sanoa. Sehän on totta, että päästettyjen maalien määrä Ässillä on todella suuri, etenkin kun joukkue on kuitenkin sarjassa neljäntenä. Maalivahtien osalta tilanne on siis suomeksi se, että Bernardin otteet ovat viimeisen noin parin kuukauden aikana kauniisti sanottuna heitelleet, ja monet Ässien viime aikojen voitoista ovat tulleet enemmänkin "Bernardista huolimatta" kuin "Bernardin ansiosta" (jos nyt ihan siis karkeasti ilmaisen). Kiviaho taas ei ole koko syksynä oikein saanut sitä todellista mahdollisuutta, peliaika on ollut sellaista ettei sen puitteissa oikein hyvän tason varmuutta pystykään varmasti saavuttamaan..

Innokkaimmat asiantuntijathan ovat nimenneet Ässät jo kevään mustaksi hevoseksi, ja kyllähän tässä Jykällä sinällään tietysti ihan hyvät kortit käsissään on. Huolimatta isosta päästettyjen maalien määrästä Ässien pakistokin on kuitenkin pääsääntöisesti onnistunut ihan hyvin. Ja olikohan tuossa menneessä SaiPa-pelissä, kun kommentaattori kuvaili Ässien sentteriosastoa sanalla timanttinen (McRae-Kärki-Makkonen-Kuparinen), tämä nyt toki vain yhden ihmisen mielipide. Vaikka toki ei tällaista hyökkäyskalustoa Porissa ole ollut vuosiin, mestaruuskin voitettiin heikommalla kalustolla..

Ässät ei kuitenkaan ole mikään ennakkosuosikki tälläkään materiaalilla, ja esimerkiksi maalivahtipelin onnistuminen on täysin kriittisessä roolissa sen suhteen, mihin asti patapaidat tällä kaudella voivat mennä. Ensimmäinen tavoite on nyt varmastikin paikka kuuden sakissa runkosarjassa, ihan jo siksikin koska viime kaudella se menetettiin viimeisellä kierroksella.. eli ihan nyt asia kerrallaan eteenpäin
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Missään nimessä tosiaan Ässillä ei ole liigan paskin veskarikaksikko, se nyt vain kuuluu perusporilaiseen mentaliteettiin näin tällä haavaa sanoa. Sehän on totta, että päästettyjen maalien määrä Ässillä on todella suuri, etenkin kun joukkue on kuitenkin sarjassa neljäntenä. Maalivahtien osalta tilanne on siis suomeksi se, että Bernardin otteet ovat viimeisen noin parin kuukauden aikana kauniisti sanottuna heitelleet, ja monet Ässien viime aikojen voitoista ovat tulleet enemmänkin "Bernardista huolimatta" kuin "Bernardin ansiosta" (jos nyt ihan siis karkeasti ilmaisen). Kiviaho taas ei ole koko syksynä oikein saanut sitä todellista mahdollisuutta, peliaika on ollut sellaista ettei sen puitteissa oikein hyvän tason varmuutta pystykään varmasti saavuttamaan..

Innokkaimmat asiantuntijathan ovat nimenneet Ässät jo kevään mustaksi hevoseksi, ja kyllähän tässä Jykällä sinällään tietysti ihan hyvät kortit käsissään on. Huolimatta isosta päästettyjen maalien määrästä Ässien pakistokin on kuitenkin pääsääntöisesti onnistunut ihan hyvin. Ja olikohan tuossa menneessä SaiPa-pelissä, kun kommentaattori kuvaili Ässien sentteriosastoa sanalla timanttinen (McRae-Kärki-Makkonen-Kuparinen), tämä nyt toki vain yhden ihmisen mielipide. Vaikka toki ei tällaista hyökkäyskalustoa Porissa ole ollut vuosiin, mestaruuskin voitettiin heikommalla kalustolla..

Ässät ei kuitenkaan ole mikään ennakkosuosikki tälläkään materiaalilla, ja esimerkiksi maalivahtipelin onnistuminen on täysin kriittisessä roolissa sen suhteen, mihin asti patapaidat tällä kaudella voivat mennä. Ensimmäinen tavoite on nyt varmastikin paikka kuuden sakissa runkosarjassa, ihan jo siksikin koska viime kaudella se menetettiin viimeisellä kierroksella.. eli ihan nyt asia kerrallaan eteenpäin
Ässien se paras ase kun on kuitenkin vielä käyttämättä. Eli Sakari Salminen. Ne pelit mitä pelata ehti, niin näki jo niistä, että tulee kova seppä olemaan. Jos en väärin muista niin yhden pelin jo Ässille ratkaisikin. Yksi niitä harvoja pelaajia, jotka voivat hyökkäyspäässä pelin myös yksin seuralleen kääntää. Mikäli ei ole suuremmin rikki niin tulee tuomaan Ässille vielä monta pistettä ja voittoa
 

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Nyt kun olemme ylittäneet puolivälin sarjasta, niin laitoin esille taulukon, jossa on esitetty kuinka paljon lopuista peleistä eri joukkueiden pitää saada pisteitä, jotta pääsisvät kuuden/kymmenen joukkoon. Kolmen kärjen osalta sijoitus top-6 alkaa olla sinettiä vaille, vain totaalinen katastrofi voi nämä joukkueet pullauttaa ulos kuuden sakista. Sijoista 4-6 näyttää olevan vielä kova tappelu seitsemän joukkueen kesken Pelsut mukaan lukien. Sen sijaan en usko, että mikään sijoilla 11-15 olevista joukkueista pääsee enää kuuden joukkoon, edes KooKoo. Varsinkin kun joukkueen trendi on ollut alaspäin menevä. Kympin sakkiin KooKoolla sen sijaan on vielä hyvät mahdollisuudet ja myös Ilveksellä ja Sportilla, mikäli kelkka kääntyy ja loppu kausi vedetään noin 1,9 pisteen/ottelu -tahdilla. Tällä hetkellä näyttää, että kuuden ja kymmenen sakkiin vaaditaan pikkaisen enemmän pisteitä kun aiempina kausina, mutta nuo pistemäärät voi vielä laskea paljonkin.
 

Liitteet

  • Vaadittavat pisteet.JPG
    Vaadittavat pisteet.JPG
    37,6 KB · kertaa luettu: 786

lebak

Jäsen
Oletan, että jos Larmi jonnekin vuokralle päätyisi, täytyisi sen jengin olla aika kovahko porukka odotuksiltaan ja Larmi olisi lopun kautta siellä ykkönen. Mahdollisuuksia voi hyvinkin tulla, mutta äkkiä ei tule mieleen kuin Lukko, jossa Kähkönen on ykkönen. Jossain muualla se vaatisi melkein nykyisen ykkösen loukkia, mikä voi ehkä tapahtua jollekin yksittäiselle jengille. Nythän Larmi on itse telakalla ja pelasi ennen sivuun jäämistään ilmeisesti pienen loukin kanssa, jolloin otteet eivät olleet mitään jäätäviä.
Lukko on peluuttanut ykkösmaalivahtiaan eniten Liigasta tähän mennessä. Hän on myös kertonut avoimesti (kuten Zapolskikin aikoinaan), että haluaa pelata mahdollisimman paljon. Seura ja kannattajat ovat olleet tyytyväisiä hänen otteisiinsa. Jos Lukko saa hyökkäyspelinsä rullaamaan kuten alkukaudella ja saavuttaa TOP6 sijoituksen, on mahdollista että he hankkivat 2. maalivahdin. Onko Larmi siihen valmis on toinen asia.

Nyt kun olemme ylittäneet puolivälin sarjasta, niin laitoin esille taulukon, jossa on esitetty kuinka paljon lopuista peleistä eri joukkueiden pitää saada pisteitä, jotta pääsisvät kuuden/kymmenen joukkoon. Kolmen kärjen osalta sijoitus top-6 alkaa olla sinettiä vaille, vain totaalinen katastrofi voi nämä joukkueet pullauttaa ulos kuuden sakista. Sijoista 4-6 näyttää olevan vielä kova tappelu seitsemän joukkueen kesken Pelsut mukaan lukien. Sen sijaan en usko, että mikään sijoilla 11-15 olevista joukkueista pääsee enää kuuden joukkoon, edes KooKoo. Varsinkin kun joukkueen trendi on ollut alaspäin menevä. Kympin sakkiin KooKoolla sen sijaan on vielä hyvät mahdollisuudet ja myös Ilveksellä ja Sportilla, mikäli kelkka kääntyy ja loppu kausi vedetään noin 1,9 pisteen/ottelu -tahdilla. Tällä hetkellä näyttää, että kuuden ja kymmenen sakkiin vaaditaan pikkaisen enemmän pisteitä kun aiempina kausina, mutta nuo pistemäärät voi vielä laskea paljonkin.

Pekka Virran 7 edelliseen kauteen perustuva piste-ennuste näyttäisi, että Lukko tulee päätymään n. 90 pisteen nurkille (30 ottelun tilanteesta). Oma näkemykseni on myös, että jos ylivoima (Vahalahden/Ilomäen paluu, Ramstedtin sisäänajo) sekä 5v5 hyökkäyspelaaminen alkavat toimimaan, niin Lukko taistelee suorasta pudotuspelipaikasta. Varsinkin kun pidempi tappiokierre on nyt toistaiseksi saatu katkaistua.

EDIT:
Liitteenä myös laskettuna 10 viimeisen vuoden keskimääräiset piste/ottelu, jolla on päässyt 6. sijalle tai 10. sijalle. Keskimääräisellä pts/ott (1,61/1,37) projisoiden 60 ottelua tulee rajoiksi 6. sijaan 97 pistettä ja 10. sijaan 82 pistettä.
Viimeisellä 5 kaudella rajat ovat olleet 95 pistettä sekä 85 pistettä.
 

Liitteet

  • poffpts.JPG
    poffpts.JPG
    42 KB · kertaa luettu: 763
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mielenkiintoinen taulukko. Tuossa on siis arvioitu, että kuuden sakkiin pääsyn raja olisi jopa 100 pistettä. Ässillä koko alkukauden pistetahti on ollut 1,65p/ottelu. Eli tuolla tahdilla Ässien lopputulos olisi hauskasti 99 pistettä, rajat nyt toki ovat sitten hiukan sinne ja tänne. Tosin kymmenen viimeisen ottelun pistetahti on ollut 2,2p/ottelu ja viimeisen viiden ottelun hurja 2,4p/ottelu. Ässillä myös sikäli hyvä näkymät, että Sakari Salminen on ilmeisesti kunnossa heti joulun jälkeen ja viimeisten puheiden mukaan Tommi Taimi tulee pakistoon heti tammikuun alussa. Patapaitojen rosteri alkaa siis olla liigatasolle (ja etenkin Ässien mittapuulle) jo ihan nimimiestä nimimiehen perään, toki tästä johtuen kukkaron saumat ovat revenneet jo aikoja sitten..

@Kopari on varmasti siinä oikeassa, että Jukurien ja HPK:n kausi on aikalailla varmuudella ohi, jokainen ymmärtää että ne eivät tulee pelaamaan koko loppukautta yli kahden pisteen keskiarvolla. Siltikin, vaikka Jukureilla toki viimeisen viiden pelin pistetahti on komea 2,2p/ottelu. Tuolla jaksolla ainoa tappio heillä tuli juuri Ässille, eikä siinäkään pelissä ainakin jonkin pisteen saaminen kaukana ollut. Ilveksen ja Sportin kausia en vielä minäkään julista päättyneeksi (Sport esimerkiksi on vetänyt taas pitkän vaikean vaiheen jälkeen täydet pisteet viimeisestä kolmesta pelistä), vaikka ne vaikeassa tilanteessa ovatkin..

Jos joku kolmikosta KooKoo, Sport, Ilves aikoo vielä nousta kympinsakkiin, niin vähintään jonkun edellä olevan on silti ainakin jossain määrin "flopattava". Ja mikä siinä sitten olisi sellainen potentiaalinen.. vaikea sanoa. Jos nyt esimerkiksi Pelicans jäisi tuolla rosterilla kymppisakin ulkopuolelle, niin nähdäkseni se olisi jo päitä vadille tason tilanne. Lukko on aivan viimeisen parin pelin aikana saanut oman syöksykierteensä oikaistua, SaiPa pelaa tasaisen epätasaisesti, ja KalPaa tulee pitkään kannattelemaan sen mennyt aivan massiivinen voittoputki, joka nyt on juuri aivan parissa viime pelissä katkennut

Kyllä huikea kevätkausi tullaan joka tapauksessa saamaan, eli iloitaan nyt siitä..
 
Viimeksi muokattu:

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Piirsin vielä graafin sijoilla 4-9 olevien joukkueiden pistekehityksestä kierroksilta 15-33. Viidentoista ottelun jälkeen piste-erot joukkueiden välillä näytti vielä aika selviltä, ollen esim, KalPan ja Jypin välillä 17 pistettä, mutta niin ne erot ovat vaan supistuneet 33 kierroksen jälkeen lähelle lähtöpistettä (6 joukkuetta 2 pisteen sisällä). Toisilla joukkueilla on ollut pitkiä pisteputkia, kun taas JYP ja Lukko ovat kärsineet useiden otteluiden nollaputkia.
 

Liitteet

  • pistekertymät kierrokset 15-33.JPG
    pistekertymät kierrokset 15-33.JPG
    88,4 KB · kertaa luettu: 584

444

Jäsen
Onhan tuo 100 pistettä 6. sijasta aika kova arvio, kun viimeisten neljän kauden aikana 6:nneksi sijoittunut joukkue on kerännyt 93-97 pistettä. Neljä kautta siksi, etten jaksanut tarkistaa pidemmälle. Käytännössä siis kausi on vedettävä 1,55-1,62 pisteen keskiarvolla läpi, historiaan peilaten. Tähän mennessä IFK on kerännyt pisteitä 1,61 p/o ja tarkasteluryhmän toisessa päässä Pelicans 1,47 p/o. Mikäli IFK pitää nykyisen tahdin, ja yläpuolella olevista joukkueista yksikään ei hyydy, niin tällä kaudella vaaditaan viime aikoja kovempi pistepotti kuuden joukkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös