Ok. Minä en usko moiseen pitkäkestoiseen dieselmodeen. Sellaisessa harjoittelussa, joka tappaa hyökkäyspelin useaksi kuuukaudeksi ei vain ole mitään järkeä joukkueen kannalta. Tosin ei siinä myöskään ole järkeä yksittäisten pelaajien kannalta.Perustuu siihen mitä pelejä olen Tapparalta nähnyt. Tuntuu välillä että vetävät vähän niinkuin käsijarru päällä, mutta todella laadukas puolustuspeli on tuonut ison määrän pisteitä. Hyökkäyspelissä paljon ulosmittaamatonta potentiaalia. Pelin rakenne kunnossa ja rutiini huipputasoa.
Minä en oikein ymmärrä tuota ylisuorittamisen käsitettä. Suhteessa mihin Kärpät ylisuorittaa? Ehkäpä suhteessa sinun odotuksiisi? Luulen, että edelleen aliarvioit Kärppien materiaalin.Mielestäni hyökkäysmateriaalista on ulosmitattu aivan maksimit tällä kaudella so far. Selittyy tietysti osittain rohkealla pelitavalla. Minua silti huolettaa hieman mm. Bertrandin edellisten kausien slumpit, jos itseluottamus häviää tai kokee iskun. Tämän lisäksi, Kärpiltä on puuttunut ns. rauhallinen vaihe pelistä kokonaan. Toivottavasti löytyy sillä sitäkin pelaamista tarvitaan myöhemmin jos meinaa pärjätä pitkissä ottelusarjoissa. Hyökkäys mielestäni vaatii vahvistuksia jos mestariksi aiotaan. Mielestäni joukkue on ylisuorittanut rajusti toistaiseksi. Tietysti voihan tämä olla se kausi että kaikki menee nappiin ja vastoinkäymisiä ei ole eikä tule.
Ymmärrän tuon huolesi Kärppien ns. rauhallisen vaihteen puuttumisesta. Minäkin olin asiasta huolissani jokunen viikko sitten. En ole enää. Esimerkiksi Tapparaa vastaan Kärpät hoiti tuonkin puolen perin jykevästi. Kärppien pelaaminen on monipuolistunut koko ajan. Peli on kehittynyt, eikä kokoajan olla todellakaan menty lähellä maksimia. Miksi nähdynlainen kehittyminen ei voisi jatkua?