Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2017–2018

  • 828 464
  • 3 252
Jos muistellaan menneitä ja laitetaaan pääpaino vuoden taakse, on Hrachovina paras. Kuitenkin myös nykyhetken vire on merkitsevä ja tällöin Veinin asema nousee.
Pidempi aikaväli: Hrachovina. Tämä hetki: ehkä Lankinen. Vehviläinen ei kummassakaan. Ja Veinillä on edelleen todistettavaa, Ässät oli lopulta rampana valitettavan köykäinen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pidempi aikaväli: Hrachovina. Tämä hetki: ehkä Lankinen. Vehviläinen ei kummassakaan. Ja Veinillä on edelleen todistettavaa, Ässät oli lopulta rampana valitettavan köykäinen.
No, näinpä tietenkin.

Kolme lähtökohtaisesti kovaa maalivahtia ja muut haastavat. Mielenkiintoista on seurata, mihin suuntaan asiat etenevät. Olen samaa mieltä heidän kanssaan, jotka ovat painottaneet joukkuepelaamisen vaikutusta maalivahdin suoritukseen.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Täällä ihan tosissaan yritetään luoda mielikuvaa Lankisesta Liigan parhaana veskarina vaikka toissa pelissä vaihdettiin pois kesken pelin ja muutenkin näytöt ovat seitinohuet. Ei vaan aukene muutenkaan miksi tälläisiä vertailuja tehdään tässä vaiheessa kautta kun Liiga on vasta välierävaiheessa.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Ei vaan aukene muutenkaan miksi tälläisiä vertailuja tehdään tässä vaiheessa kautta kun Liiga on vasta välierävaiheessa.

Siksi, että pelien ja sarjojen spekulointi ja ennakointi on aika pitkälti tämän palstan idea. Mielipiteitä vaihdetaan ja asioista keskustellaan / väitellään.

Kaikki eivät ole sitä mieltä, että Lankinen on Liigan paras veskari. Oulussa luotetaan selvästi Vehviläiseen, Tampereella Hrachovinaan. Kaikilla on oma mielipiteensä ja se meille kaikille suotakoon.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Siksi, että pelien ja sarjojen spekulointi ja ennakointi on aika pitkälti tämän palstan idea. Mielipiteitä vaihdetaan ja asioista keskustellaan / väitellään.

Kaikki eivät ole sitä mieltä, että Lankinen on Liigan paras veskari. Oulussa luotetaan selvästi Vehviläiseen, Tampereella Hrachovinaan. Kaikilla on oma mielipiteensä ja se meille kaikille suotakoon.

Lopullinen vastaus kuitenkin tuohon kysymykseen selviää vasta kauden lopuksi kun runkosarjassa eikä nyt pleijareiden ekalla kierroksella kukaan ei ole noussut selvästi edukseen. Tämä ei ole NHL jossa pelaa oikeasti tähtiveskareita mutta saa toki spekuloida en minä sitä, liian aikaista vain tuollaiseen mielestäni, että MVP veskarin viittaa sovitellaan kenenkään ylle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lopullinen vastaus kuitenkin tuohon kysymykseen selviää vasta kauden lopuksi kun runkosarjassa eikä nyt pleijareiden ekalla kierroksella kukaan ei ole noussut selvästi edukseen. Tämä ei ole NHL jossa pelaa oikeasti tähtiveskareita mutta saa toki spekuloida en minä sitä, liian aikaista vain tuollaiseen mielestäni, että MVP veskarin viittaa sovitellaan kenenkään ylle.
Mielestäni tässä keskustelussa ei ole ollut etsinnässä MVP. Tässä on keskusteltu välieräjoukkueiden maalivahtipelaamisesta ja vertailtu niiden tasoa. Maalivahtipelaaminen on niin tärkeässä roolissa pudotuspeleissä, että se on erityisen mielenkiintoinen asia näin yleisessäkin voimasuhdepohdinnassa.

MVP ja mestaruus on totta tosiaan paljon helpompi jakaa sitten, kun pelit on pelattu. Nyt on aika monenlaisten spekulaatioiden.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Nykyvire on ollut keskeinen argumentti myös minulla, kuten olet varmasti huomannut.

Herran argumentointi on kyllä ihan vastaansanomatonta. Huikeaa virtuositeettia, kun pystyt miten vain saamaan Kärpät tai Kärppien pelaajan ykköseksi. Tekisi mieli tietää, uskotko oikeasti itse näihin juttuihisi? Kaudesta toiseen...

Nykyvire? Se ei sulle ole monestikaan käynyt perusteluksi. Käypä lukemassa omia tekstejäsi parissa muussa ketjussa... voin linkata ne sulle, jos et itse löydä.
 

sinikettu

Jäsen
Herran argumentointi on kyllä ihan vastaansanomatonta. Huikeaa virtuositeettia, kun pystyt miten vain saamaan Kärpät tai Kärppien pelaajan ykköseksi. Tekisi mieli tietää, uskotko oikeasti itse näihin juttuihisi? Kaudesta toiseen...
Onko McTorso sitten jossain sanonut, että Kärpillä on paras maalivahti? Ihan vasta käsittääkseni ilmaisi, että kolme kovaa kärkimokkea ja aika näyttää, kuka suoriutuu parhaiten.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko McTorso sitten jossain sanonut, että Kärpillä on paras maalivahti? Ihan vasta käsittääkseni ilmaisi, että kolme kovaa kärkimokkea ja aika näyttää, kuka suoriutuu parhaiten.
Tämän kauden perusteella kutsui Vehviläistä välieräjoukkueiden parhaaksi maalivahdiksi ja sen lisäksi sanoi Veinin nykyvirettä parhaaksi. Eivät nuo väitteet välttämättä täysin pielessä ole, vaikka minusta ei voida sanoa Vehviläistä tämän kauden perusteella Lankista paremmaksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän kauden perusteella kutsui Vehviläistä välieräjoukkueiden parhaaksi maalivahdiksi ja sen lisäksi sanoi Veinin nykyvirettä parhaaksi.
Oikea huomio. Pikkaisen vielä tarkennan asiaa. Tämä maalivahtikeskustelu on koostunut kolmesta tasosta:
1. Viime vuoden näytöt
2. Tämän kauden runkosarjanäytöt
3. Tämän kauden pudotuspelinäytöt eli nykyvire

Kun noita kolmea osa-aluetta yhdistellään, saadaan lopputulemaksi kolme perin tasaista ja tasokasta maalivahtia, joita muut haastavat. Noista kohdista on keskusteltu myös yksittäisinä tasoina, mikä on saattanut aiheuttaa joillekin nimimerkeille sekaannusta siitä, mikä kokonaisnäkemys minulla on asiaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Herran argumentointi on kyllä ihan vastaansanomatonta. Huikeaa virtuositeettia, kun pystyt miten vain saamaan Kärpät tai Kärppien pelaajan ykköseksi. Tekisi mieli tietää, uskotko oikeasti itse näihin juttuihisi? Kaudesta toiseen...
Uskon. Olethan huomionut, että perin usein olen osunut oikeaan. Tosin onhan se pikkaisen epäreilua. Kärppiä on niin helppo ennakoida menestyväksi, sillä on se niin kova, lähes vuodesta toiseen.
Nykyvire? Se ei sulle ole monestikaan käynyt perusteluksi. Käypä lukemassa omia tekstejäsi parissa muussa ketjussa... voin linkata ne sulle, jos et itse löydä.
Mitähän nyt tarkoitat? Runkosarjan lopun virettä eri joukkueiden osalta? Sitä, miten eri joukkueet valmistautuivat pudotuspeleihin ja mistä lähtökohdista? Sitä, miten erilaiset lähtökohdat vaikuttivat silloiseen vireeseen?
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Täällä ihan tosissaan yritetään luoda mielikuvaa Lankisesta Liigan parhaana veskarina vaikka toissa pelissä vaihdettiin pois kesken pelin ja muutenkin näytöt ovat seitinohuet. Ei vaan aukene muutenkaan miksi tälläisiä vertailuja tehdään tässä vaiheessa kautta kun Liiga on vasta välierävaiheessa.

Keskustelupalstalla vertaillaan pelaajia, joukkueita ja maalivahteja, tuo lienee syy tähän vertailuun, tässä vaiheessa kautta. Lankinen vaihdettiin pois maaliltaan, koska joukkue nukkui. Ei siksi, että olisi mennyt helppoja, tai koska näytöt ovat seitin ohuet.

Itse ainakin maalivahtien vertailussa katson veskarin tekniikkaa, menneitä suorituksia, sekä nyky hetken virettä. Näihin ei Lankiselle tällä hetkellä liigasta löydy kunnollista haastajaa. Vehviläinen ehkä näistä jäljellä olevista parantanut eniten, mutta taitaa olla korvien väli se mikä ei kestä vertailua (nuorten kisat ja JYPin kanssa poffeissa sulaminen). Ei myöskään liiku ihan yhtä hyvin paketti kasassa - osa-alue jossa Lankinen on parantanut entisestään viime kaudesta (jolloin oli liigan nollapelikunkku). Toki vertailua haittaa Lankisen pieni pelimäärä, mutta katsotaan kuinka väärässä olin kunhan finaalit on pelattu. ;)
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse ainakin maalivahtien vertailussa katson veskarin tekniikkaa, menneitä suorituksia, sekä nyky hetken virettä. Näihin ei Lankiselle tällä hetkellä liigasta löydy kunnollista haastajaa.

Kova on väite, ettei esim. Hrachovinasta ole edes kunnolla haastamaan Lankista. Lankinen voi olla paras ykkösvahdeista, mutta itse näe etukäteen maalivahdeissa merkittäviä eroja. Semifinaaleissa ei pelaa yhtään huonosti puolustavaa joukkuetta, joten kenenkään ei tarvitse seistä päällään koko sarjaa. Ikää ei ole hirveästi kellään eikä kokemusta voittamisesta ole kuin yhdellä. Mielenkiintoista seurata säilyykö kaikkien taso korkealla.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Itse ainakin maalivahtien vertailussa katson veskarin tekniikkaa, menneitä suorituksia, sekä nyky hetken virettä. Näihin ei Lankiselle tällä hetkellä liigasta löydy kunnollista haastajaa.

Vai ei löydy kunnollista haastajaa. Mielestäni löytyy ainakin yhtä monta kuin on joukkueitakin. Erot eivät mielestäni niin selvät ole, ettäkö voisi selvästi sanoa Lankisen olevan Vehviläistä, Hrachovinaa tai Setästä parempi. Mielestäni Setänen ehkä jää muista vähän jälkeen, mutta ei hänkään huono maalivahti ole.

Hrachovinasta nyt voi ainakin suoraan sanoa, että vire on vähintään kelvollinen ja viime kauden mestaruus ja ajoittain joukkueen pystyssä pitäminen ovat aika hyviä näyttöjä menneestä. Samoin tasainen suorittaminen läpi tämän ja viime kauden. Heikot hetket ovat olleet harvassa.

Asiantuntija en ole, mutta tekniikassa tai pikemminkin nopeudessa voisi olla vielä vähän parantamisen varaa. Sivuttaisliike on joskus verkkaisen oloinen ja jää turhan usein ihmettelemään ja tyytymään jo vastustajan maaliin, vaikka maali ei olisikaan vielä varma, ja näyttää näin joskus vähän tyhmältä. Voi olla, että nämä ovat jääneet vain muutamina yksittäisinä tilanteina mieleen, ja olen asiassa vähän hakoteilläkin. Toinen heikkous on pienehkö koko.

Noin muuten Hrachovinalla tuntuu olevan paketti kasassa ja on melko rauhallinen kaveri. Vaikka hitaudesta kritisoin, niin kyllä mieleen muistuu myös upeita huipputorjuntoja, joissa kobrakäsi on vielä ehtinyt tyhjästä kiekon eteen. Tällaisia nähtiin KalPa-sarjassakin Kuitenkin tulokset ja tilastot puhuvat puolestaan. Hrachovina on huippuveskari tähän sarjaan. Vaikea nähdä Lankista selvästi paremmaksi.

Toivon toki, että Lankinen tai joku muu nuori maalivahti nousisi nopeasti muiden yläpuolelle ja NHL:ään. Ei ole Suomesta huippuveskareita enää kovin paljon viime aikoina tullut. Lankisella tähän on ehdottomasti potentiaalia, mutta lisänäyttöjä vaaditaan. Mestaruus ja sen takuumiehenä oleminen a la Antti Raanta olisi kova teko.
 

Apheu

Jäsen
Hrachovina on aina parhaimmillaan tiukoissa paikoissa. Miehellä on hieno ominaisuus venyä tosipeleissä parhaimpaansa. Tasaisen vahva hän on muutenkin, mutta parin viime kauden aikana aina, kun miestä on tosipaikassa tarvittu, sieltä on huippupeli tullut.

Mukavaa, että Lankisella ja Vehviläisellä sujui hienosti puolivälierät. Taso on pidettävä tai kenties vielä venyttäväkin parempaan matkalla kohti maljaa. Vehviläinen ei edes pelannut kuin kolme kokonaista matsia. Miestä mitataan sitten, kun jossain kohtaa muutama (helpompi) maali menee sisään. Lankinen palautuikin hienosti omasta shokkialustaan G5:stä G6:seen.

Toissa kaudella Karhusen sairastuttua Hrachovina kutsuttiin 2-1 sarjatilanteessa maalinsuulle Raumalle Lukkoa vastaan, hoiti sarjan hienosti kotiin voittaen kaksi peliä putkeen, GAA 2,00, S% 93,6. Viime kevääseen mahtuu mm. Ilves -sarjan jatkoaika G6:ssa, saman sarjan G7, sekä loistavaa suorittamista loppumatkan mestaruuteen. GAA 1,47, S% 93,8. Tämänkään kevään lukemat (2,33 ja 92,6%) eivät ole huonot, ja ne tärkeimmät pelit ovat vasta edessäpäin.

Minä en ainakaan tuota playoffkokemusta jättäisi niin pieneen arvoon, mitä esimerkiksi @McTorso ristiessään Vehviläisen näistä veskareista parhaaksi, ja joku toinen mainitsi jo, että Lankiselle ei ole tällä hetkellä edes haastajia. Playoffseissa pään sisäinen kyky palautua jostakin virheestä on hemmetin tärkeä ominaisuus. Jos sellaista jää vatvomaan, menee seuraavakin kuti sisään. Domi on osoittanut jo moneen otteeseen, että tällaiset ei häntä huimaa. Vehviläinen taas oikeastaan ihan päin vastoin.
 

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
Vehviläinen ei läpäissyt minkään NHL joukkueen psykologista seulaa.... Nyt on aika näyttää että pää kestää kovissa peleissä, odotusarvo on että ei todellakaan kestä.

Domi on ylivoimaisesti paras henkisiltä ominaisuuksiltaan, jotka loppupeleissä ovat kaikista tärkeimmät maalivahtipelissä.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en ainakaan tuota playoffkokemusta jättäisi niin pieneen arvoon, mitä esimerkiksi @McTorso ristiessään Vehviläisen näistä veskareista parhaaksi, ja joku toinen mainitsi jo, että Lankiselle ei ole tällä hetkellä edes haastajia.
Minä en ole ristinyt Vehviläistä parhaaksi. Juuri tänä aamuna tein oikein yhteenvedon mielipiteestäni ja avasin jopa mahdollisen syyn väärinkäsityksen takana. Jo aiemminin olen mielestäni perin selkeästi kantani ilmaissut. Minun on hankala käsittää, miten noin fiksu nimimerkki on mennyt noin harhaan. Lainaan itseäni tämän keskustelun tiimoilta. Toivottavasti tämä yhteenveto auttaa sinua ymmärtämään näkemykseni paremmin.
Jos sitten yhdistellään viime vuotta ja lähihistoriaa, saamme erittäin tasaisen kolmikon. Kyllä Vehvilänen, Lankinen ja Hrachovina ovat lähtökohtaisesti perin tasainen ja tasokas trio.
Kolme lähtökohtaisesti kovaa maalivahtia ja muut haastavat. Mielenkiintoista on seurata, mihin suuntaan asiat etenevät.
Tämä maalivahtikeskustelu on koostunut kolmesta tasosta:
1. Viime vuoden näytöt
2. Tämän kauden runkosarjanäytöt
3. Tämän kauden pudotuspelinäytöt eli nykyvire

Kun noita kolmea osa-aluetta yhdistellään, saadaan lopputulemaksi kolme perin tasaista ja tasokasta maalivahtia, joita muut haastavat. Noista kohdista on keskusteltu myös yksittäisinä tasoina, mikä on saattanut aiheuttaa joillekin nimimerkeille sekaannusta siitä, mikä kokonaisnäkemys minulla on asiaan.
Nuo lainaukset olivat kolmesta eri viestistäni. Yritin vielä lihavoinnilla helpottaa asian sisäistämistä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mukavaa, että Lankisella ja Vehviläisellä sujui hienosti puolivälierät. Taso on pidettävä tai kenties vielä venyttäväkin parempaan matkalla kohti maljaa. Vehviläinen ei edes pelannut kuin kolme kokonaista matsia. Miestä mitataan sitten, kun jossain kohtaa muutama (helpompi) maali menee sisään. Lankinen palautuikin hienosti omasta shokkialustaan G5:stä G6:seen.
Eikä Lankinen tuossa edes helppoja päästänyt, Mäenpään kolmas oli ainoa, josta voi edes keskustella, että oliko torjuttavissa. Vaihto tehtiin joukkueen herättämiseksi, mutta pari maalia lisää ja Jypin höllääminen siihen vielä vaadittiin lisäksi. Lankinen on kyllä näyttänyt, että pää kestää, eikä mitään sulamisia ole tullut koskaan, jossa katseen voisi kääntää pelkästään maalivahtiin. Tuossa viime kevään Tappara- sarjassa joukkueet olivat niin eri tasolla, että tulos olisi ollut ihan sama riippumatta veskareista.

Mutta annetaan pelien näyttää, joskaan ottelusarjojen voittajista ei voi suoraan parempaa maalivahtia lukea. Hrachovinallakin kokonaan kokematta sarjat, joissa oma joukkue olisi se pelillisesti alakynnessä oleva joukkue, jossa voitot vaatii maalivahdin todellista venymistä illasta toiseen. Mitenkään väheksymättä sitä, että kasetti on kestänyt siellä "paremman" joukkueen maalilla. Onhan näitä nähty usein, kuinka kylmempi maalivahti sulaa siellä hallitsevan jengin maalissa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Kova on väite, ettei esim. Hrachovinasta ole edes kunnolla haastamaan Lankista. Lankinen voi olla paras ykkösvahdeista, mutta itse näe etukäteen maalivahdeissa merkittäviä eroja.

Ei tässä nyt ole kuin yksi heikompi veskari jatkossa (Setänen) mutta ei Hrachovina Lankisen tasoinen mokke ole ja itsekin sen tuossa toteat. Toisen maksimi on KHL / Sveitsi maksimissaan, toinen kolkuttelee mj:n ovia ja sitä suurimpaa ison veden takana. Teknisesti parempi veskari löytyy jopa Tampereelta penkiltä.

Vai ei löydy kunnollista haastajaa. Mielestäni löytyy ainakin yhtä monta kuin on joukkueitakin. Erot eivät mielestäni niin selvät ole, ettäkö voisi selvästi sanoa Lankisen olevan Vehviläistä, Hrachovinaa tai Setästä parempi. Mielestäni Setänen ehkä jää muista vähän jälkeen, mutta ei hänkään huono maalivahti ole.

Hrachovinasta nyt voi ainakin suoraan sanoa, että vire on vähintään kelvollinen ja viime kauden mestaruus ja ajoittain joukkueen pystyssä pitäminen ovat aika hyviä näyttöjä menneestä. Samoin tasainen suorittaminen läpi tämän ja viime kauden. Heikot hetket ovat olleet harvassa.

Asiantuntija en ole, mutta tekniikassa tai pikemminkin nopeudessa voisi olla vielä vähän parantamisen varaa. Sivuttaisliike on joskus verkkaisen oloinen ja jää turhan usein ihmettelemään ja tyytymään jo vastustajan maaliin, vaikka maali ei olisikaan vielä varma, ja näyttää näin joskus vähän tyhmältä. Voi olla, että nämä ovat jääneet vain muutamina yksittäisinä tilanteina mieleen, ja olen asiassa vähän hakoteilläkin. Toinen heikkous on pienehkö koko.

Noin muuten Hrachovinalla tuntuu olevan paketti kasassa ja on melko rauhallinen kaveri. Vaikka hitaudesta kritisoin, niin kyllä mieleen muistuu myös upeita huipputorjuntoja, joissa kobrakäsi on vielä ehtinyt tyhjästä kiekon eteen. Tällaisia nähtiin KalPa-sarjassakin Kuitenkin tulokset ja tilastot puhuvat puolestaan. Hrachovina on huippuveskari tähän sarjaan. Vaikea nähdä Lankista selvästi paremmaksi.

Toivon toki, että Lankinen tai joku muu nuori maalivahti nousisi nopeasti muiden yläpuolelle ja NHL:ään. Ei ole Suomesta huippuveskareita enää kovin paljon viime aikoina tullut. Lankisella tähän on ehdottomasti potentiaalia, mutta lisänäyttöjä vaaditaan. Mestaruus ja sen takuumiehenä oleminen a la Antti Raanta olisi kova teko.

Hvina on pärjännyt ihan hyvin Tapparan maalilla, mutta ei hän sentään Lankisen tasolle ole päässyt kuin hetkittäin. Pieni reaktiosätkijä, joka sijoittuu usein heikosti. Näyttää maalillaan pieneltä, liikkuu kyllä sähäkästi, mutta paketti hajoaa turhan usein.

Eli toistaiseksi ei kunnollista haastajaa ole. Tulevat sarjat tulevat näyttämään miten tällä rintamalla asiat ovat.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Vehviläinen ei läpäissyt minkään NHL joukkueen psykologista seulaa.... Nyt on aika näyttää että pää kestää kovissa peleissä, odotusarvo on että ei todellakaan kestä.

Domi on ylivoimaisesti paras henkisiltä ominaisuuksiltaan, jotka loppupeleissä ovat kaikista tärkeimmät maalivahtipelissä.
Niinä hetkinä kun "Domi" on ollut kovilla, on omien muistikuvieni mukaan mennyt usein pari helpohkoa: esim taannoisissa finaaleissa IFK:ta vastaan taisi mennä kuusi? Hauska nähdä joutuuko TPS:ää vastaan hikoilemaan, ja jos, niin miten selviää.
 

Apheu

Jäsen
Niinä hetkinä kun "Domi" on ollut kovilla, on omien muistikuvieni mukaan mennyt usein pari helpohkoa: esim taannoisissa finaaleissa IFK:ta vastaan taisi mennä kuusi? Hauska nähdä joutuuko TPS:ää vastaan hikoilemaan, ja jos, niin miten selviää.

Kannattaako näihin muistikuviin paljoa luottaa, kun siellä ei edes ollut koko Hrachovinaa maalinsuulla IFK -finaalisarjassa.

Pahoittelut @McTorso väärinymmärryksestä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Kannattaako näihin muistikuviin paljoa luottaa, kun siellä ei edes ollut koko Hrachovinaa maalinsuulla IFK -finaalisarjassa.

Pahoittelut @McTorso väärinymmärryksestä.
Joo käsi ylös virheen merkiksi. Taisi olla Karhunen? Vai oliko vielä jopa Metsola.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Niinä hetkinä kun "Domi" on ollut kovilla, on omien muistikuvieni mukaan mennyt usein pari helpohkoa: esim taannoisissa finaaleissa IFK:ta vastaan taisi mennä kuusi? Hauska nähdä joutuuko TPS:ää vastaan hikoilemaan, ja jos, niin miten selviää.

Se oli Karhunen silloin maalissa. Tuolloin hän muuten olikin tuon pelin jälkeen täyttä rautaa, ja oli varsinkim Helsingin viimeisessä pelissä suurin syy Tapparan voittoon ja siten iso tekijä siinä, että Tappara pystyi IFK:n finaaleissa kaatamaan.

No, esim. Ilvestä vastaan suoraan sanoen todella pahassa kusessa viime keväänä. Game 6:ssa Hrachovina esitti tukun loistavia torjuntoja, kun niitä kipeimmin tarvittiin. Domi oli suurin syy siihen että Ilves-sarja meni seitsemänteen peliin asti eikä Ilves marssinut siitä jatkoon. Toki joskus menee helppojakin, en sitä kiellä. Kovissa paikoissa sarjoja ratkaistaessa on kuitenkin tupannut pelaamaa hyvällä tasolla.

Pää on siis kovissa paikoissa kerran testattu ja viime keväänä se kesti. Se ei toki ole tae tulevasta, mutta Tappara-leirissä luottoa löytyy. TPS tulee olemaan varmasti kova testi.

Aika kova tuo mielipide, ettei Lankiselle kukaan pärjää - ehkä jopa hieman ylimielisen oloinenkin - mutta voimme ihan hyvin olla eri mieltä, turha asiasta on liiallisuuksiin väitellä. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan, kenen veskarin johdolla mestaruuteen mennään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tätä ketjua kun kahlaa niin löytää helposti yhteisen tekijän/nimittäjän Hrachovinalle ja Helsingin IFK:lle. Ihan sama miten hyvin pelaavat niin jostain syystä on pakko vähätellä suorituksia ja tasoa. Aina toisella ”ohipeli”, merkityksetön peli tai sitten vastustaja oli vain paska. Kunhan vaan saadaan vähäteltyä molempia eikä vahingossakaan arvioida näitä omien suoritustensa ansiosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös