Sellaisissa asioissa, jotka vaativat syvempää ymmärrystä ja asiaan paneutumista. Siksi en juurikaan kirjoittele talous- tai musiikkiketjuissa. Tämä ei puolestaan vaadi asian erityistä asiantuntemusta. Toisin kuin esimerkiksi vaativa tilastoanalyysi tai ammattimainen vedonlyönti.
Sähän se melkonen sankari olet kun meinaat että valmennus, seurajohtaminen yms. ei vaadi mitään syvällisempää tietämystä. Siellä olisi Kerhossa urheilutoimen johtajan paikka hakusessa, kai kävit laittaan CV:n sisään, kun sellanen seppä olet? Ei jumalauta.
En tiedä. Olisi hyvä, jos sinä kertoisit, kun asian tuot esille. Sanoin suhteellisen selvästi, että Suomen tai Uruguayn kokoisesta maasta on mahdollista seuloa huippupelaajat, jos maassa vallitsee vahva urheilukulttuuri lajin suhteen. Näin ylipäänsä Suomi pärjää esimerkiksi ihan vitun hyvin kv-tasolla lentopallossa, ja jopa koripallossakin jonain vuosina, jotka on kuitenkin kohtuu kovatasoisia lajeja. Joskaan tämä ei ihan sama asia ole kuin jalkapallo.
Voisit tässä kohtaa olla noiden idioottimaisine lausahduksinesi hiljaa, jos oikeasti alat heittämään herjaa tänne suuntaan asiasta, josta olen pitkälti samaa mieltä kanssasi ja jossa kuitenkin on harmaan sävyjä enemmän kuin kyllä/ei -vastauksia. Fakta tässä kohtaa on se, että et voi tehdä maan väkiluvun perusteella järin tarkkoja arvioita jalkapallotasosta.
Ei urheilukulttuuri tai mikään muukaan kulttuuri seulo yhtään pelaajaa. Joku ammattilainen sen tekee ja sille ammattilaiselle maksetaan siitä palkkaa. Sitä huippupelaajaa vaan ei koskaan tule jos sitä ei joku valmenna sellaiseksi jo junnusta pitäen. Sinä et varmaan tiedä edes mitä tarkoittaa lasten herkkyyskaudet, eli osaltani tämä keskustelu on tässä (menet varmaan nyt googlaamaan). Eihän näissä asioissa mitään tarvi tietää, kun sun mutusi riittää, onneksi voit aina alkaa vedonlyöjäksi.
Ja kyllä minä voin tehdä tämän maan väkiluvun mukaan varsin tarkkoja arvioita jalkpallon tasosta, sitten vielä tarkempia kun huomioin maantieteellisen sijainnin, elintason, hallien määrän, pääsarjan rakenteen yms. Niin ja minä tiedän noi kaikki aika hyvin, ihan vain tälläin knoppitietona sinulle.
Että en alkaisi aliarvioimaan yhtään noiden Mestis nousijoiden voimasuhteita.
edit. modet varmaan voi siirtää tämän haluamaansa ketjuun kun olivat kirjoittamisen aikana käyneet nootittamassa.