Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2015–2016

  • 981 860
  • 3 965

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiton hyvät kevät tulossa, mielenkiitoinen sellainen. Toivottavasti nähdään taas tiukat finaalit. Ne on ollut viimeiset kolme vuotat nannaa kun sitä ennen finaalit ollut usein ylikävelyä. Olisi jo todella outoa jos semi-finaaleissa pelaa muu kuin kärkinelikko. Tosin siellä materialinsa kannalta helposti nähtävissä kevään yllättäjiä TPS, Lukko ja varauksin Saipa. Haiskahtaa kyllä erinomaiselta liigakeväältä. Myös runkosarjan voitolla on nyt iso panos, sieltä voi tulla säälipleijareista vastaan nimenomaan TPS tai Lukko mistä maalintekovoimaa kyllä löytyy. Runkosarjan voittajalla taas vastassa melkovarmasti helppo kierros.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ylipäätään menossa olevalla kaudella on suhteellisen kiva pöhinä monella eri sektorilla. Nimimerkin Sleep tavoin uskon kärkinelikon olevan kärkinelikko myös lopussa, muuten nähdään aika iso yllätys.

Viivojen tuntumassa on vähän vielä tilanne avoimena, vaikka TPS ja Sport juuri viivojen päällä ovat lievässä etulyöntiasemassa piste-eron niukkuudesta huolimatta. Joka tapauksessa panoksettomia pelejä on tuskin ennen paria viimeistä kierrosta, mikä taas tekee pelistä katsojille edes niin hienon kuin Liiga nykyään voi tarjota.

Luvalla sanoen tasonlaskua on turha kiistää siinä vaiheessa, kun muutama Mestis-jyrä vetää aivan uskomatonta kautta. Pekka Virran tyyliin jätän nimet mainitsematta. Mutta silti on aina yhtä viihdyttävää seurata, mikä jengi on paras paikalla olevista.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
niin kyllä minusta voi ihan ansaitusti sanoa, että täysin oikea ja sen kauden paras joukkue voitti mestaruuden.

En usko, että missään vaiheessa olen väittänytkään mitään muuta. Se vaan oli juurikin se mahdollisimman pienten marginaalien mestaruus, joka lopulta ratkesi miten ratkesi. Paremmalla tuurilla Tappara olisi ollut mestari. Ei siinä muuta. :)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Yritän yleensä välttää "oman häntäni nostelua" mutta nyt oli 3194 viestissä juuri tästä, kun yritin jotain tapailla..
...
Yritä kovemmin, mitä sitten yritätäkään.
Tämmöisten "mutu-tilastojen" (todistus-)arvo lienee omimmillaan omien illuusioiden tukemisessa, mutta keskustelupalstahan se tämä, joten jatka pakinaasi...
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Yritä kovemmin, mitä sitten yritätäkään.
Tämmöisten "mutu-tilastojen" (todistus-)arvo lienee omimmillaan omien illuusioiden tukemisessa, mutta keskustelupalstahan se tämä, joten jatka pakinaasi...

Mutu-tilastojen? Avaatko hieman? Ja mitä tarkoittaa yritätäkään, onko se yritätkään, vai yritetäänkään vai.. ?

Jos nyt yhtään sain kiinni mitä tuossa meinasit, niin itse tarkoitin vain sitä etten kovin usein ole "mitäs minä sanoin" sanomassa, mutta tällä kertaa en malttanut olla mainitsematta, että viestissä nr.3194 jotain jo ko. aiheesta (viesti jota lainasin) kirjoittelin.
Mutta kiitos että annat hyväksyntäsi ja luvan minun jatkaa "keskustelua" :)
 

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En usko, että missään vaiheessa olen väittänytkään mitään muuta. Se vaan oli juurikin se mahdollisimman pienten marginaalien mestaruus, joka lopulta ratkesi miten ratkesi. Paremmalla tuurilla Tappara olisi ollut mestari. Ei siinä muuta. :)

Tulkitsin siis viestisi hieman väärin, pahoittelut siitä. Ja totta on, että kyseessä oli pienten marginaalien mestaruus. Senpä takia sekä viime kauden, että sitä edeltävän kauden finaalit onkin ollut niin huikeat, kun vastakkain on ollut kaksi loistavaa joukkuetta, jotka ovat pelanneet kaksi loistavaa seitsemän ottelun sarjaa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppälasit silmillä taasen jokainen vuorollaan on kuin se 4-5v uhmaikäinen, EI! ei. ei. en. En!

Yleistäminen on myös piirre, joka kertoo yleensä kirjoittajansa värilaseista :)



Tässä keskustelussa jotkut puhuvat mustaa, jotkut valkoista, mutta totuuteen tarvitaan niiden lisäksi myös eri harmaan sävyjä. Eiköhän suunnilleen näillä voida kuitata ainakin pahimmat turhat väännöt:


- Kärpät saa hyötyä laajasta markkina-alueesta, joten tilanne verrattuna vaikkapa SaiPaan tai Pelicansiin nähden on sen osalta parempi

- jotkut seurat (etenkin pk-seudun seurat ja TPS) omaavat myös hyvät lähtökohdat, näihin verrattuna Oulussa on tehty parempaa työtä tällä vuosituhannella

- Kärpät ei ole saanut ison ympärysalueensa tuomaa hyötyä itsestään, vaan taustalla on paljon hyvää työtä ja myös panostuksia toimintaan (vertaa esim. Jypin panostus Akatemiaan); on mahdoton verrata työn laatua esim. pienemmillä resursseilla toimivaan SaiPaan

- Kärppien mylly on tuottanut huomattavan paljon hyviä pelaajia liigaan ja kansainvälisiin kaukaloihin; tämähän on koko maamme kiekkoilun etu, joten ehkäpä on turha jauhaa paljonko tästä on Kärppien hyvyyttä ja paljonko maantieteellistä etua. Uskon, että monella joukkueella olisi opittavaa asiassa ja kehittämällä omaa toimintaansa Kärppien etu tuolla saralla saataisiin pienemmäksi. Kuten mainitsin Oulun sijainti tuo myös joitain ongelmia.

- vielä pari vuosikymmentä sitten Kärppien sijaintia pidettiin ongelmana (kalliit ja raskaat pelireissut, pelaajien vaikea houkuteltavuus pohjoiseen); raskaan reissaamisen haitat on saatu minimoitua panostamalla lentomatkoihin ja menestys sekä hyvä maine on auttanut pelaajien houkuttelussa, siltikin nämä haittapuolet ovat yhä olemassa ja korostuvat niinä aikoina kun menestys on vaisumpaa

- Junno on loistava myyntimies; jos puikoissa olisi huonompi kaveri olisi budjetti väistämättä pienempi, sillä harva osaa varainkeruun kuten hän

- menestys on aaltoliikettä ja aina yhden joukkueen menestyessä pitempään alkaa haukkuja tai selityksiä satamaan, osa aiheellisia ja osa vähemmän aiheellisia

- aina kun joukkue menestyy nousee se joidenkin kannattajien päähän; mielestäni Kärppien kannattajat ovat olleet pääosin varsin asiallisia (ehkäpä juuri sen vuoksi, että menestystä on tullut näinkin paljon), mutta joukossa on kommentteja joista moni muu kannattaja tuntee myötähäpeää

- jotkut eivät ymmärrä ihan oikeasti päässään kuinka pienestä mestaruus on kiinni jos se ratkeaa yhdellä maalilla, tai siis aika kultaa muistot ja jälkikäteen mielessä on vaan että "ollaanhan me selvästi parhaita kun me on voitettu kaksi mestaruutta putkeen"

- Kärppien mestaruudet kahtena viime kautena olivat ansaitut; ne olisivat olleet sitä muutenkin, mutta runkosarjamenestys korosti sitä hieman lisää

- myös Tappara olisi voinut voittaa mestaruudet ihan yhtä hyvin ja ansaittuja ne mestaruudet olisi olleet silloinkin

- kun mestaruus ratkaistaan maalilla on onnellakin osuutensa loppuratkaisussa (tästä olen käynyt vääntöä yhden Kärppäkannattajan kanssa, mutta omasta mielestäni asia on päivänselvä); tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö mestaruus olisi täysin ansaittu

- Kärppien menestyskin hiljenee taas ennemmin tai myöhemmin ja sitten ehkä puhutaan robottikiekosta, kahvaamisesta, ostojoukkueista, tuomareiden puolueellisuudesta, mediapelistä yms.

- yleistäminen on inhimillistä mutta silti persiiksestä
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Yleistäminen on myös piirre, joka kertoo yleensä kirjoittajansa värilaseista :)



Tässä keskustelussa jotkut puhuvat mustaa, jotkut valkoista, mutta totuuteen tarvitaan niiden lisäksi myös eri harmaan sävyjä. Eiköhän suunnilleen näillä voida kuitata ainakin pahimmat turhat väännöt:

....

- yleistäminen on inhimillistä mutta silti persiiksestä

Tarkentaisitko hiukan millä tavalla, ja mitä yleistin? Oiskoon sitten ollut sanavalinnat pielessä, jos et saanut, nimittäin.. tarkoitin, kun todellakin sivusta vain seuranneena tätä keskustelua, monta sivua selanneena, siihen osallistuneita henkilöitä joilla Kärpät on suosikkijoukkueena ja aika selvästi vaikuttaisi? olevan nämä kuuluisat värilasit. En niputtanut kaikkia mahdollisia kannattajia samaan tms, osanottajat vain, tarkoittaen vain heitä. En ymmärrä, kuinka se on yleistämistä, ne kyllä näet itsekkin kun selaat vaikkapa viimeset 8-10 sivua. Ja juurikin tuossa mielessä, että ei ei ei, millään ei suostuta hyväksymään saati myöntämään että muut ovat selkeästi jäljillä, ainoastaan Kärppä puolelta ollaan vastakarvaan.
Siellä vilahtelee Jyp, Tappara, Ässät, Pelsu, Kalpa, IFK "kannattajia" ainakin kaikki enemmän tai vähemmän samaa sanomassa, että Kärpillä nyt vaan on oikeasti erilainen asema kaikkiin muihin nähden, suostutte te sitä myöntämään saati hyväksymään, tai ette. Kuten todettua, pelkkä hyvä työ (joka on kyllä laajasti kaikkialta samoin tunnustettu, ei väheksytty) ym. ei selitä pelkästään.

Minä otin vain ja ainoastaan tähän sivusta kantaa, niin ollen toivottavasti et minun takia esim. Saipaa tuossa vertaillut, en ole ollut "osapuolena" asiassa, sen myötä väitteesi minun värilaseista, tai sen vaikuttamisesta tässä asiassa millään tavalla herättää vain lieävää hilpeyttä? Miksi ihmeessä minun keltamustat lasit jos sellaiset edes olis, vaikuttaisi millään tavalla kommentoidessani vain "joka puolelta" suomea tulevien kommenttien olevan kaikkien saman suuntaisia, Kärppälasilaisten ollessa ainoita jotka haraa vastaan (josta, myönnetään provosoiva heitto uhmaikäisistä..) Näet nämä "joka puolelta" tulevat kommentitkin samalla kun selaat ne 8-10 sivua kuten minä tein. Kuin myös sen mistä leireistä kaikkialta sitä "samansuuntaisuutta" on tullut.

Siinä on oikeastaan samalla tälle edelliselle "mutu-tilasto" heittäjälle vastaus myös, ei tarvitse mutu-tilastoja. (oletan, että tätä tarkoitit) Riittää kun lukee/käy läpi tämän keskustelun, ilman kärppä-laseja.

Ei siinä, toki saatte "pitää tunkkinne" niin sanotusti, mielipide on vapaa :) "täällä muualla" nähdään tilanne hiukan objektiivisemmin.. (väitän että minä ainakin, siinä suhteessa etten ole ollut osapuoli ko. väittelyssä, vaan tarkastellut ja seuraillut sitä sivusta ilman omaa agendaa)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun asema "pohjoisen porttina"on selviö, muttei kuitenkaan. Eivät kaikki lahjakkaat voi Kärppiin tulla ja siksi myös muualle mennään. Lisäksi, jos Kärpät ei tukisi osaltaan pohjoisen kiekkotoimintaa, ei sieltä tulisi lisää lahjakkuuksia koko Suomen hyväksi. Jos Kärpät ei huolehtisi pohjoisen asioista niin monta hienoa pelaajaa paitsi oltaisiin. Vai väittääkö joku jonkun eteläisemmän alueen tukevan pohjoisen poikia? Sanokaa edes yksi!Miettikääpä siis, että jos Kärppiä ei olosi, niin miten olisi käynyt monen pelaajaan uran.

Eihän siellä ole kuin poronpurijoita ja nunnukoita sanotaan usein etelän suunnasta. Auta armias sitten, kun menestystä tulee, niin helevetti soikoon, meillähän onkin tajuton markkinointialue ja väkeä kuin pipoa ja firmoja sponsoreina!!Nuohan ne ovatkin se ydin näemmä, jolla Kärpät on kivikkoisen tiensä huipulle raivannut ja sekin tuurihommilla ja isolla rahalla. Just nii perkele! Välillä vähän kehutaan ja sit taas palataan poterosotaan jonkun puolesta toista vastaan.

Vaikka olisi kuinka rahaa, lääniä, ihmisiä, you name it, niin ammattitaito on se juttu, joka jyllää kyllä mun mielessä päällimmäisenä. Vai väittääkö joku, että vaikka laitettaisiin joku toinen joukkue Kärppien asemaan ja sijaintiin, niin lopputulos olisi sama? Tuoltahan nuo kirjoitukset välillä vaikuttavat.

Osalla on ihan järkeviä kirjoituksiakin, mut vähemmistöllä. Sanokaa mitä sanotte, mutta haisee nokkaan kärähtänyt katkeruus, kateus tms, jos on otsaa väittää, ettei hääppönen Kärpät oikeesti ansainnu voittoa. Ei hemmetti, sappi poreilee ny siihen malliin, että meen suoraan jäähylle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Ei hemmetti, sappi poreilee ny siihen malliin, että meen suoraan jäähylle.
:D Joo, jäitä hattuun vaan @Noitis...
Mieti, jos Kärppiä ihan yleisesti vain surkuteltaisiin ja säälittäisiin kuten esim tepsuja tässä muutamana vuotena - se vasta panisi sapen kiehumaan.
"Kateus on ansaittava, säälin saa ilmaiseksikin" on ollut ja on ihan käypä viisaus näin kevään korvalla, kun pleijarit lähestyvät ja Pohjoisessa pyyhkii hyvin ;)
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oulun asema "pohjoisen porttina"on selviö, muttei kuitenkaan. Eivät kaikki lahjakkaat voi Kärppiin tulla ja siksi myös muualle mennään. Lisäksi, jos Kärpät ei tukisi osaltaan pohjoisen kiekkotoimintaa, ei sieltä tulisi lisää lahjakkuuksia koko Suomen hyväksi. Jos Kärpät ei huolehtisi pohjoisen asioista niin monta hienoa pelaajaa paitsi oltaisiin. Vai väittääkö joku jonkun eteläisemmän alueen tukevan pohjoisen poikia? Sanokaa edes yksi!Miettikääpä siis, että jos Kärppiä ei olosi, niin miten olisi käynyt monen pelaajaan uran.

Eihän siellä ole kuin poronpurijoita ja nunnukoita sanotaan usein etelän suunnasta. Auta armias sitten, kun menestystä tulee, niin helevetti soikoon, meillähän onkin tajuton markkinointialue ja väkeä kuin pipoa ja firmoja sponsoreina!!Nuohan ne ovatkin se ydin näemmä, jolla Kärpät on kivikkoisen tiensä huipulle raivannut ja sekin tuurihommilla ja isolla rahalla. Just nii perkele! Välillä vähän kehutaan ja sit taas palataan poterosotaan jonkun puolesta toista vastaan.

Vaikka olisi kuinka rahaa, lääniä, ihmisiä, you name it, niin ammattitaito on se juttu, joka jyllää kyllä mun mielessä päällimmäisenä. Vai väittääkö joku, että vaikka laitettaisiin joku toinen joukkue Kärppien asemaan ja sijaintiin, niin lopputulos olisi sama? Tuoltahan nuo kirjoitukset välillä vaikuttavat.

Osalla on ihan järkeviä kirjoituksiakin, mut vähemmistöllä. Sanokaa mitä sanotte, mutta haisee nokkaan kärähtänyt katkeruus, kateus tms, jos on otsaa väittää, ettei hääppönen Kärpät oikeesti ansainnu voittoa. Ei hemmetti, sappi poreilee ny siihen malliin, että meen suoraan jäähylle.

Huoh... Päällimmäisenä itselleni keskustelusta jäänyt mieleen, että muu Suomi tunnustaa Kärppien tehneen loistavaa työtä, moni tunnustaa tehneen parasta työtä Liigassa viime vuosina, mutta myöskin OSANA tätä menestystä on maantieteellinen sijainti. Nimenomaan OSANA, ei pelkästään. Mikä siinä on noin vaikea ymmärtää?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä on suhtauduttu välillä kovin kriittisesti siihen, että nykyinen Kärpät olisi dynastia. Siinä tapauksessa kiinnostaisi tietää, miten paljon joukkueen pitää voittaa, ennen kuin sitä voi tuolla nimellä kutsua. Ilmeisesti kaksi peräkkäistä mestaruuttakaan ei ole kaikille tarpeeksi. Pitäisi voittaa enemmän, ja täysin ylivoimaisesti. Itse suhtaudun etenkin tuohon jälkimmäiseen kriittisesti, sillä minusta parempi dynastian merkki on se, että selviää tiukoista paikoista voittajana - ja useamman kertaa.

Vuosituhannen vaihteen Tepsistäkin puhuttiin dynastiana jo ennen kolmatta peräkkäistä mestaruutta. Ja Tepsi laittoi silloin nippuun juuri ne pahimmat kilpailijansa, eli HIFK:n (1999), Jokerit (2000) ja Tapparan (2001), joten finaalit eivät olleet mitään hassuttelufinaaleja tyyliin kevään 2011 HIFK-Blues. Samalla tavalla Kärpät on nyt kukistanut pahimman kilpailijansa Tapparan kahdesti peräkkäin, ja moni tuskin yllättyy, jos Kärpät pelaa taas keväällä finaaleja. Kolmas peräkkäinen kannukaan ei liene monille yllätys, jos sellainen tulee.

Ja ihan tuuriksikaan en sanoisi kahta peräkkäistä seitsemännen pelin voittoa. Muistetaan sekin, että kevään 2014 finaaleissa Tappara johti otteluvoitoissa jo 3-1, mutta Kärpät onnistui viemään kolme kuolemanottelua. Sellainen harvemmin onnistuu tuurilla, itse asiassa harva on tainnut tuollaisesta asetelmasta nousta enää mestaruuteen. Käsite "voittamisen kulttuuri" on aika epämääräinen, mutta jos tuo ei ole sitä, niin mikä sitten? Ja voittamisen kulttuuri jos mikä on dynastian merkki.

Toki dynastiaksi aletaan ehkä herkemmin nimittää sellaista joukkuetta, jolla on ollut menestyskausia ennenkin lähimenneisyydessä. Kärpillä oli menestyksekäs jakso 2003-09, joten dynastiapuheet tulivat nopeasti takaisin. Yksi asia on kuitenkin varma: dynastiaksi tuleminen vaatii mestaruuksia, mielellään vielä peräkkäisiä. Se, että Tappara on ollut kolmena keväänä lähellä kannua, mutta jäänyt ilman, ei millään lailla estä Kärppien nimittämistä dynastiaksi. Ja kärppälaseilla en tätä katsele, en edes pidä Kärpistä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tarkentaisitko hiukan millä tavalla, ja mitä yleistin? Oiskoon sitten ollut sanavalinnat pielessä, jos et saanut, nimittäin.. tarkoitin, kun todellakin sivusta vain seuranneena tätä keskustelua, monta sivua selanneena, siihen osallistuneita henkilöitä joilla Kärpät on suosikkijoukkueena ja aika selvästi vaikuttaisi? olevan nämä kuuluisat värilasit. En niputtanut kaikkia mahdollisia kannattajia samaan tms, osanottajat vain, tarkoittaen vain heitä. En ymmärrä, kuinka se on yleistämistä, ne kyllä näet itsekkin kun selaat vaikkapa viimeset 8-10 sivua. Ja juurikin tuossa mielessä, että ei ei ei, millään ei suostuta hyväksymään saati myöntämään että muut ovat selkeästi jäljillä, ainoastaan Kärppä puolelta ollaan vastakarvaan.

No seuraava vaikutti aika lailla yleistämiseltä:

Kärppälasit silmillä taasen jokainen vuorollaan on kuin se 4-5v uhmaikäinen, EI! ei. ei. en. En!

Muutenkin haukut aika vahvasti Kärppäkannattajia kun mielestäni itsekään et edusta mitenkään hirveän rakentavaa tai objektiivistakaan henkeä. Jos nimittäin ei näe mitään pointtia maltillisissa Kärppäleirin viesteissä niin silloin värilasit saattaa painaa sielläkin päin. Olen ollut huomaavinani, että Lappeenrannasta alkoi tulla Ouluun päin joitain kriittisiä kannanottoja sen jälkeen kun Kärpät hankki Davisin, Spangin ja Glennin SaiPa:sta. Eikä siinä mitään, ymmärrän kyllä jos siitä jäi jotain hampaankoloon osalle kannattajista, sekin on ihan inhimillistä.

Vaan ei ole tarkoitus mollata mitenkään, jokaisellahan täällä on oikeus kirjoittaa ja luulen ymmärtäväni mitä ajat takaa, vaikket olekaan mielestäni niin objektiivinen kuin mitä itse luulet. Jonkun verran olen lukenut tätä ketjua, mutta en viitsi kyllä millään alkaa lukemaan 8-10 sivua taaksepäin, kuten ehdotit. Ei tämä niin vakavaa ole ja kuten sanoin, totuus on siellä jossakin. Välissä. Toivon kyllä vilpittömästi menestystä Lappeenrantaan, ehkä Kärppien ja Tapparan ohella kaikista eniten juuri teille!
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
No seuraava vaikutti aika lailla yleistämiseltä:



Muutenkin haukut aika vahvasti Kärppäkannattajia kun mielestäni itsekään et edusta mitenkään hirveän rakentavaa tai objektiivistakaan henkeä. Jos nimittäin ei näe mitään pointtia maltillisissa Kärppäleirin viesteissä niin silloin värilasit saattaa painaa sielläkin päin. Olen ollut huomaavinani, että Lappeenrannasta alkoi tulla Ouluun päin joitain kriittisiä kannanottoja sen jälkeen kun Kärpät hankki Davisin, Spangin ja Glennin SaiPa:sta. Eikä siinä mitään, ymmärrän kyllä jos siitä jäi jotain hampaankoloon osalle kannattajista, sekin on ihan inhimillistä.

Vaan ei ole tarkoitus mollata mitenkään, jokaisellahan täällä on oikeus kirjoittaa ja luulen ymmärtäväni mitä ajat takaa, vaikket olekaan mielestäni niin objektiivinen kuin mitä itse luulet. Jonkun verran olen lukenut tätä ketjua, mutta en viitsi kyllä millään alkaa lukemaan 8-10 sivua taaksepäin, kuten ehdotit. Ei tämä niin vakavaa ole ja kuten sanoin, totuus on siellä jossakin. Välissä. Toivon kyllä vilpittömästi menestystä Lappeenrantaan, ehkä Kärppien ja Tapparan ohella kaikista eniten juuri teille!


Siinä, jos huomasit, ekassa lainauksessasi oli jo tuohon vastaus, ja kuten arvelin se oli sitten ilmeisesti sananmuodoissa, kun mielestäni käsitit aika pitkälti vain väärin.

Toisekseen, haukun vahvasti kärppä kannattajia?? .. nyt alkaa kyllä lähteä laukalle niin pahasti, että tämä on minun paras jättää tähän :)

Moni on varmaan voinutkin ottaa kriittisemmin, en epäile. Mutta kukahan se nyt yleistää? Minulta tuskin löydät mitään tuohon viittaavaa mistään, ja sen verran siihen kantaa, että melkein 70-luvulta tätä seuraa kannattaneena, voin suorastaan luvata, että olen ehtinyt jo tottua että meiltä ostetaan parhaat päältä vähän joka välissä, ei siis aiheuta minulle ainakaan kuvailemiasi asioita :)

Huomiota voi toki koittaa kääntää itse asiasta pois vaikka ja miten, ei siinä. Vahvaa perustetta pukkaa tosin, viitsimättä edes lukea ja katsoa mistä kyse, mutta kuten sanottua, sen verran laukalle, että täältä tähän :)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja ihan tuuriksikaan en sanoisi kahta peräkkäistä seitsemännen pelin voittoa. Muistetaan sekin, että kevään 2014 finaaleissa Tappara johti otteluvoitoissa jo 3-1, mutta Kärpät onnistui viemään kolme kuolemanottelua. Sellainen harvemmin onnistuu tuurilla, itse asiassa harva on tainnut tuollaisesta asetelmasta nousta enää mestaruuteen. Käsite "voittamisen kulttuuri" on aika epämääräinen, mutta jos tuo ei ole sitä, niin mikä sitten? Ja voittamisen kulttuuri jos mikä on dynastian merkki.
Ihan nopeasti muisteltuna taitaa olla ainoa kerta liigan finaalihistoriassa kun 3-1 -takamatkalta on noustu voittoon saakka. Ylipäätään muutenkaan liigahistoriassa ei ole taidettu tuota kertaa lukuunottamatta nousta takaa voittoon siten, jos toinen joukkue on johtanut finaalisarjaa vähintään kahdella voitolla. Tappara toki nousi viime keväänä 3-1 tilanteesta 3-3:een, mutta ei riittänyt kiri sitten kuitenkaan mestaruuteen saakka kun Kärpät voitti jälleen seitsemännen pelin.

Puolivälierissä ja välierissä näitä nousuja aina silloin tällöin näkee, ja nousihan se Blues 3-0 tilanteestakin voittoon silloin KalPaa vastaan. Mutta finaaleissa ei ole liigahistoriassa tuollaista nähty. NHL:stä näitä varmaan löytyisi, mutta ei kyllä ihan rehellisesti sanottuna tule kovin montaa tapausta mieleen sieltäkään.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan nopeasti muisteltuna taitaa olla ainoa kerta liigan finaalihistoriassa kun 3-1 -takamatkalta on noustu voittoon saakka. Ylipäätään muutenkaan liigahistoriassa ei ole taidettu tuota kertaa lukuunottamatta nousta takaa voittoon siten, jos toinen joukkue on johtanut finaalisarjaa vähintään kahdella voitolla. Tappara toki nousi viime keväänä 3-1 tilanteesta 3-3:een, mutta ei riittänyt kiri sitten kuitenkaan mestaruuteen saakka kun Kärpät voitti jälleen seitsemännen pelin.

Puolivälierissä ja välierissä näitä nousuja aina silloin tällöin näkee, ja nousihan se Blues 3-0 tilanteestakin voittoon silloin KalPaa vastaan. Mutta finaaleissa ei ole liigahistoriassa tuollaista nähty. NHL:stä näitä varmaan löytyisi, mutta ei kyllä ihan rehellisesti sanottuna tule kovin montaa tapausta mieleen sieltäkään.
Nuoremmillekin tiedoksi että kaudella 82-83 Jokerit johti paras viidestä finaalisarjaa 2-0 johtaen kolmattakin
ottelua kolmannen erän alussa. Hifk kuitenkin voitti ottelusarjan 3-2
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nuoremmillekin tiedoksi että kaudella 82-83 Jokerit johti paras viidestä finaalisarjaa 2-0 johtaen kolmattakin
ottelua kolmannen erän alussa. Hifk kuitenkin voitti ottelusarjan 3-2
Eikös narrien valmentajana ollut silloin pappa Ruotsalainen?
Nuoremmille tiedoksi, että pappa oli Reijo Ruotsalaisen isä. Nyt, jos sitten ei tiedä, kuka Reijo Ruotsalainen on, kannattaisi ehkä vaihtaa urheilulajia, jota seuraa... vaikka taskubiljardiin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä, jos huomasit, ekassa lainauksessasi oli jo tuohon vastaus, ja kuten arvelin se oli sitten ilmeisesti sananmuodoissa, kun mielestäni käsitit aika pitkälti vain väärin.

Toisekseen, haukun vahvasti kärppä kannattajia?? .. nyt alkaa kyllä lähteä laukalle niin pahasti, että tämä on minun paras jättää tähän :)

Moni on varmaan voinutkin ottaa kriittisemmin, en epäile. Mutta kukahan se nyt yleistää? Minulta tuskin löydät mitään tuohon viittaavaa mistään, ja sen verran siihen kantaa, että melkein 70-luvulta tätä seuraa kannattaneena, voin suorastaan luvata, että olen ehtinyt jo tottua että meiltä ostetaan parhaat päältä vähän joka välissä, ei siis aiheuta minulle ainakaan kuvailemiasi asioita :)

Huomiota voi toki koittaa kääntää itse asiasta pois vaikka ja miten, ei siinä. Vahvaa perustetta pukkaa tosin, viitsimättä edes lukea ja katsoa mistä kyse, mutta kuten sanottua, sen verran laukalle, että täältä tähän :)

Ei haeta vastakkainasettelua tai hermostuta turhaan. Ja kun puhut laukasta niin varo, ettet itse lähde sellaiselle, sillä minä ainakin yritän välttää sitä ja petyn (joko itseeni tai toisen tulkintaan), mikäli joku luulee tuollaista minusta. Mielestäni sanoit aika voimakkaasti Kärppäkannattajista ja sanoin, jotka on helppo tulkita yleistykseksi. Ymmärrän nyt ettet tarkoittanut asiaa niin.

Millään muotoa en ole yrittänyt kääntää huomiota pois itse asiasta, en tiedä mikä sinut sai ajattelemaan tuollaista. En ole itse kiistänyt sanomaasi missään vaiheessa, kuitenkin totuus ei ole mielestäni noin mustavalkoinen. Oletko kovin eri mieltä aiemmasta viestistäni, jossa yritin tuoda omia näkemyksiäni esille? Eli että useimpiin seuroihin verrattuna Kärpille on etua sijainnistaan mutta tuo etu ei ole kuitenkaan tullut tyhjästä, vaan sen eteen on pitänyt tehdä töitäkin. Ja että sijainnista on myös jotain haittaa matkakulujen, matkarasituksen ja haastavamman pelaajien haalimisen myötä. Etenkin laihoina vuosina puhuttiin, että Kärpät joutuu maksamaan extraa saadakseen pelaajia kylmään pohjoiseen. Eli kolikolla on kaksi puolta, mutta varmasti pelaajien keräämisestä maakunnissa on Kärpille hyötyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nuoremmillekin tiedoksi että kaudella 82-83 Jokerit johti paras viidestä finaalisarjaa 2-0 johtaen kolmattakin
ottelua kolmannen erän alussa. Hifk kuitenkin voitti ottelusarjan 3-2
No täähän se oli, olisi pitänyt muistaa. :) Noh, löytyihän sieltä se toinen esimerkki toki, mutta kertoo siltikin siitä miten kovasta tempusta on kyse!
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
No täähän se oli, olisi pitänyt muistaa. :) Noh, löytyihän sieltä se toinen esimerkki toki, mutta kertoo siltikin siitä miten kovasta tempusta on kyse!

Ja kolmas oli Ilves vuonna '85, kun Tepsi johti finaalisarjaa 2-0, mutta Ipa nousi lopulta mestariksi.
 

Vieraskiertue

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olipa siinä pitkälti viiltävää analyysia joukkueiden voimasuhteista. Pitääpä tarkistaa olenko sittenkin jossain muussa ketjussa...
Mitenpä näette viimeisten siirtojen vaikutuksen voimasuhteisiin? Mielestäni viime aikoina ovat vahvistuneet eniten Kärpät ja SaiPa.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Olipa siinä pitkälti viiltävää analyysia joukkueiden voimasuhteista. Pitääpä tarkistaa olenko sittenkin jossain muussa ketjussa...
Mitenpä näette viimeisten siirtojen vaikutuksen voimasuhteisiin? Mielestäni viime aikoina ovat vahvistuneet eniten Kärpät ja SaiPa.

Kyllähän SaiPa viimeistään nyt hankki itselleen ostojoukkueen maineen. Mitä se tällainen peli on, että kupataan siirtorajalla muiden jengien pelaajat? No toisilla kai on, millä mällätä.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kyllähän SaiPa viimeistään nyt hankki itselleen ostojoukkueen maineen. Mitä se tällainen peli on, että kupataan siirtorajalla muiden jengien pelaajat? No toisilla kai on, millä mällätä.


Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa vahvistui kyllä suhteellisesti eniten. Polak ja Henderson tulevat junnujen tai ns. liigajyrien tilalle. Jo pelkästään Polak nostaa sakanneen ylivoiman ihan toiselle tasolle. Ja Henderson voi olla uusi Barney. Tosin käyttänee taksia. Myös Tapparan maltilliset hankinnat olivat merkittäviä. Kärpät ei mielestäni vahvistunut, mutta laajeni.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
SaiPa vahvistui kyllä suhteellisesti eniten... Myös Tapparan maltilliset hankinnat olivat merkittäviä. Kärpät ei mielestäni vahvistunut, mutta laajeni.

Eipä jaksa näistä yleensä väitellä, mutta ei kai Mäntylän sainausta voi ihan maltilliseksi sanoa, vaikka se sitä luultavasti taloudellisesti onkin. Koska kirjoitit "suhteellisesti eniten", niin en jaksa tuohon ensimmäiseen väitteeseen sen enempää tarttua. Kelpo hankinnat toki SaiPalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös