Tämä on kyllä niin totta. Itse olen niitä todella harvoja KalPan kannattajia, jotka eivät usko Virtaan. Ehkäpä jopa ainut. En todellakaan ymmärrä KalPa-kannattajien keskuudessa vallitsevaa pro Virta -ajattelua. Vaikka nyt Virran saapumisesta lähtien olen yrittänyt asiaa makustella ja löytää jotain hyvää Virran jälleentulemisesta, niin ei vaan pysty. Jääräpäinen huutaja, josta on aika mennyt pahasti ohi. Aikansa kutakin. Ainakaan miehen kehittämä pelitapa oli hieno ja moderni, mutta nyt jo kaikki osaa puolustaa sen pois. Viime aikaiset ovat näytöt surkeat. "Olet niin hyvä kuin viimeinen pelisi".
Rosterihan oikeastaan KalPalla on oikeasti ihan hyväkin. Ei nyt ehkä kestä vertailua Tapparaan, Luguun tai Näätiin, mutta ei nyt hirveästi ole ainakaan muita jäljessäkään.
Mielenkiintoinen lisä soppaan on vielä, että miten käy Jukka Voutilaisen kanssa. Huhun mukaan mies ei tullut muinoin juuri takaisin KalPaan, kun Virta oli peräsimessä. Tulevatko kestämään toisiaan, mikäli nyt huhut pitävät paikkaansa jne.
Täällä on toinen, joka on skeptinen Virran paluusta. Keväämmällä otin uutisen ilolla vastaan, koska kuka tahansa kuin Laukkanen tuntui hyvältä hankinnalta valmentamaan ja uskon tosiaan yhä, että ei Peksin KalPa voi ainakaan huonompi olla, kuin viime kauden joukkue. Siitä huolimatta en oikein rehellisesti voi uskoa, että mitään aivan huikeaa parannusta viime kauteen olisi tulossa. Ehkä lähinnä sellainen muutos aivan käsittämättömän surkeasta, 2000-luvun huonoimmasta liigajoukkueesta "tavalliseen" peräpäässä pyörivään joukkueeseen on tiedossa? Pekka Virta tuntuu jo tässä vaiheessa menneen talven lumilta. Mielipide rehellisesti varmasti muuttuu nopeasti, jos homma alkaa toimia, mitä tietenkin toivon, mutta näin ennen kauden alkua olen epäuskoinen.
Ennen kaikkea olen edelleen vähän pettynyt siihen, ettei Petri Matikainen kuitenkaan ollut uusi valmentaja, niin kuin huhuttiin, etenkin kun Cacca olisi itse halunnut tulla Kuopioon valmentamaan. Olisihan se ollut radikaali muutos neppailukiekkoon, mutta ainakin jotain aivan uutta. Nyt tavallaan tuntuu siltä, kuin yritettäisiin palata menneisyyteen, mutta on vaikea nähdä, että sellainen toimisi. Huonolla kokoonpanolla pelannut IFK voitettiin 2-1 lähes KalPan parhaalla kokoonpanolla ja Ilvekselle hävittiin 0-3. Ilves osasi puolustaa KalPan hyökkäykset ylivoimia lukuunottamatta täysin pois.
Niin ja hyökkäyksen kärki on edelleen liian kapea. Rissasen ja Ilomäen pitäisi nousta supertähdiksi, jotta laajuutta löytyisi, mihin en oikein usko.