Tuossa on se sinun ongelma, et lue viestiä, (lainaat vapaasti) ja kuvittelet puolet päälle. 3. kerran kirjoitin (puhuttiin liigan tasosta, mielestäni pikkuseurat ovat parantaneet ihan joka sektorilla viime aikoina):
Keskimäärin esim. maalivahdit paranevat sm-liigassa kokoajan.
Rahasaeurat (esim. Jokerit, Kärpät) eivät meinaa saada rahallakaan menestyvää joukkuetta.
10 vuotta sitten sm-liigan häntäpään joukkueilla ei ollut paljoa jakoa.
Ei se JYP:kään meinaa saada rahallakaan menestystä.
Mikä tässä on?
huomaa myös että tuossa on esim. ihan turha sinun on jauhaa jostain kärpistä mitä kärpät silloin jne.
Asia ymmärretty. Minusta on vain vähintäänkin huvittavaa että jyväskyläläinen tulee huutelemaan jostain rahaseura-jutuista ja menestyksen puutteesta. Rahalla menestyvän joukkueen kasaaminen taas viittaa aika vahvasti ostojoukkueeseen, eikö? Sinulla on nyt joku ihme ongelma sen asian kanssa että meillä on rahaa ja yrität pitää väkisin kiinni siitä mielikuvastasi että täällä rakennetaan vain rahalla menestystä, siinä onnistumatta.
Väität että teillä on jotenkin vaikeaa vai mitä?
Jos et ymmärrä talouden lainalaisuuksista kovin paljoa, voit luulla että JYP on ihan yhtä iso kuin Jokerit.
Tätä en kyllä taas ymmärrä taas sitten yhtään. Miten niin olen väittänyt että meillä on jotenkin vaikeaa? Ketä vittua loppujen lopuksi edes kiinnostaa nämä itkut kellä on vaikeaa.. Jos yrität minulle kertoa että teillä on vaikeaa kun on niin helvetin vähän rahaa niin et onnistunut vakuuttamaan..
JYP ei ole yhtä iso kuin Jokerit, ja taloudellinen menestyminen vaatii enemmän Keski-Suomessa kuin Helsingissä, mutta pelaajabudjeteissa ei kyllä viime vuosina ole mitään ratkaisevan suurta eroa syntynyt puoleen eikä toiseen niin että kumpikaan voisi toista rahajoukkueeksi kutsua sen enempää kuin toistakaan. En oikein ymmärrä mitä edellytät minun talouden lainalaisuuksista ymmärtävän?
Älä nyt suutu, mutta tässä on pelaajbudjetit kaudelle 2011-2012, eli viime kaudelle. HUOM! ennen kautta. Tai suutu vaan.
otettu ketjusta jatkoajasta joka käsittelee pelaajabudjetteja kaudella 2011-2012.
Jokerit 2,9
HIFK 2,8
Kärpät 2,8
Lukko 2,5
KalPa 2,45
JYP 2,3
Pelicans 2,0
TPS 1,95
Tappara 1,85
Ässät 1,85
HPK 1,7
Ilves 1,65
Blues 1,6
SaiPa 1,2
Arvon misi, kun olet nämä varmaan itsekkin nähnyt niin voitko vahvistaa.
Mitähän paskaa sä nyt jauhat jostain vahvistamisesta. Nämä luvut olen kyllä itsekin nähnyt ja niihin itse jo aiemmin viitannut sanomalla että JYP oli viime kauden pelaajabudjeteissa kuudenneksi korkeimmalla. Tuo 0,6 miljoonan ero ei nyt kuitenkaan mikään maata mullistava ole ja JYP menee kyllä rahaseurojen joukkoon ihan siinä missä Jokerit ja Kärpätkin. Pitää myös muistaa että nämä ovat kauden alussa asetettuja pelaajabudjetteja jotka ei aina vastaa sitä toteutunutta summaa. Esimerkiksi IFK:lla budjetit taisi paukkua aikalailla (?) ja kyllä teillekin sen verran pelaajia kauden aikana sisään tuli, että en pitäisi mahdottomana jos muutama satatonnia tuota budjettia olisi venytetty. Jokerit taas ei taatusti kyllä käyttänyt viime kaudella pelaajiin yli kolmea miljoonaa, joten siinähän ne erot näiden rahaseurojen (Jokerit, Kärpät, HIFK, Lukko, KalPa, JYP) välillä pienenee kummasti.
Olet myös väärässä siinä ettei rahaseurat ole menestyneet rahalla viime vuosina. Viimeisenä kuutena kautena mestaruus on saavutettu viidesti Sm-liiga-tasolle suhteellisen kovilla taloudellisilla satsauksilla.
Tälle kaudelle JYP pienentää pelaajabudjettia n. 1,9miljoonaan.
En ole seurannut miten teillä tapahtuu, jos pysyy ennallaan niin onhan siinä helvetin iso ero. Mutta ei siitä sen enempää, itse tärkeilette näitten lukujen kanssa.
Hieno homma nyt sitten kelpaakin huudella vai? Helvetin halvalla ne Perrinit, Tarkit, Myllykosket ja Abidit siis ilmeisesti pelaa, mutta uskotaan kun kerta sanot.
En minä mitään lukuja tässä ole pöytään vetänyt vaan viitannut aiemmin esiin nostettuihin lukuihin (jotka oli siis toissakaudelta jos et sattunut sitä tajuamaan). Aika ironista että ensiksi väität että olet jo monta vuosikymmentä seurannut Jokereita niin helvetin läheltä ja nyt myönnät ihan auliisti ettet ole seurannut miten meillä tapahtuu. Tämä nyt ei kyllä tähän liity enkä ymmärrä miksi alunperinkään rupesit asiaa mainostamaan, sivuhuomiona vain.
Jos kaivelee voit varmaan palata asiaan yv:llä ja jätetään tämä ketju voimasuhteiden tarkastelulle?
Meillä landella pääsponssi on traktorit, olemmehan Valtroja kaikki. Siellä isolla kirkolla on uljas HIFK ja se harkimon tiimi, joka vuodesta toiseen tekee tappiota ostaen meidän junttien parhaat pelaajat. Silti me jemmarit arvostamme HIFK:n 100 kertaa korkeammalle kuin naapuriseuran. Miksikö? Juuri näiden "jyväjemmari" -kommenttien vuoksi. HIFK:ta vastaan on komeaa olla maalta, on ylpeää että pääsponssi on Valtra. Jokereita vastaan taas ei voi olla ylpeä, koska heillä ei ole kulttuuria taustalla.
HIFK:lla on hieno historia ja hieno painolasti. Meillä on omamme ja painolasti. Jokereilla ei ole mitään.
Jokereille häviämisessä ei ole mitään hienoa ja sen vuoksi tipuitte viimeksi "jyväjemmareille". Hifkille häviämisessä on kuitenkin aina arvoa.
Myönnän että en itsekään ole tälle ketjulle hirveästi antanut, mutta tämän viestin pointti jäi kyllä nyt meikäläiseltä aika hämärään. Ei mua suuremmin kiinnosta arvostaako joku jyväskyläläinen meitä, myönnettäköön en mäkään erityisemmin arvosta teitä. Arvostaminen on ehkä hieman huono sana, koska en voi vakavalla naamalla väittää etten arvostaisi ihan jokaista Sm-liiga joukkuetta, mutta käytetään sitä sanaa kun kerta itsekin sitä käytit. Sm-liigassa on tällä hetkellä n. 13 joukkuetta jotka arvostan korkeammalle kuin JYPin. Kuitenkin sen verran myönnettävä että jotain siellä on tehty oikein ainakin menestyksen kannalta. Sitä tekemistä arvostan, seuraa muuten en niinkään. Siitä on turha kenenkään vetää herneitä nenään, tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni.
Mutta niinkuin joku jo sanoi turha Jyp HT Hurrikaanien tulla mitään muoviseura-korttejaan heiluttelemaan.
Itse en kyllä ymmärrä miten tämä liittyy tähän ketjuun, enkä oikein jyväjemmarina osaa allekirjoittaa väitettä. Minusta on ihan yhtä hienoa tiputtaa pudotuspeleissä Jokerit, HIFK, SaiPa, Ässät, HPK tai mikä tahansa joukkue.
Mitä voimasuhteisiin ja rahan määrään tulee, itse kyllä olisin myöntämässä, että Jokereiden strategia on muuttunut selvästi tässä viimeisen muutaman vuoden aikana. Terveempään suuntaan se on, ja uskoisin, että ensi vuonna nähdään entistä vahvempi, mutta toisaalta suuremman paineen faneiltaan saava joukkue.
Yllä kyllä yksi näyte siitä miksi jonkinnäköistä arvostusta yhä joukkue nimeltään JYP minulta saa.
Tässä on totuuden siementä ja värilasitonta kirjoitusta! Toivottavasti muutkin voisi hyväksyä ja nähdä näitä tosiasioita mitä Jokereissa on tapahtumassa. Mutta kuten sanoitkin paineet menestymiseen ovat aina kovat ja kenties vain kasvamaan päin nyt kun siitä ostojoukkue-vaiheesta ollaan päästy yli. Leima silti on otsassa ja pysyy ilmeisesti. Sama koskee Oulun poikia.