Hyvältä näyttää kevään lähestyessä.
Tämä kommentti taas on klassinen enne-esimerkki siitä, että jyppi ei kauaa enää ole kenenkään ykkösinhokki.
Nyt kun inhokin viitan on parin viime kauden aikana saanut JYP niin sen kannattajat voivat olla levollisin mielin.
Ei menestyjiä automaattisesti inhota, vaan yleensä tapaa jolla se saavutetaan.
En pidä Jypin robottikiekosta, mutta joukkueena kunnioitan sitä suuresti.
Tämä lainaus ja Kaukosäätimen oksennus on hyvä todiste siitä että parhaasta ja pelätyimmästä vastustajasta kasvaa muiden inhokki.
1990-luvulla ensin Jokerit sitten TPS, 2000-luvun alussa Tappara ja hieman myöhemmin Kärpät..
Samat sanat. Jyppi on löytänyt oman pelitapansa ja jos sillä revitään illasta toiseen voittoja niin eihän sille voi muuta kuin hattua nostaa.
Mutta... Se pelitapa on aika tympeän näköistä katsottavaa. Tämähän ei varmasti Jyväskyläläisiä haittaa, mutta sen vuoksi ainakin itse jätän Jyppi -matsit suosiolla väliin.
Samalla täytyy todeta että Jyppi menee tänäkin vuonna varmasti pitkälle, valitettavasti.
1990-luvulla ensin Jokerit sitten TPS, 2000-luvun alussa Tappara ja hieman myöhemmin Kärpät..
Nyt kun inhokin viitan on parin viime kauden aikana saanut JYP niin sen kannattajat voivat olla levollisin mielin. Hyvältä näyttää kevään lähestyessä.
Samat sanat. Jyppi on löytänyt oman pelitapansa ja jos sillä revitään illasta toiseen voittoja niin eihän sille voi muuta kuin hattua nostaa.
Mutta... Se pelitapa on aika tympeän näköistä katsottavaa. Tämähän ei varmasti Jyväskyläläisiä haittaa, mutta sen vuoksi ainakin itse jätän Jyppi -matsit suosiolla väliin.
Samalla täytyy todeta että Jyppi menee tänäkin vuonna varmasti pitkälle, valitettavasti.
Kiitos, mutta olen eri mieltä. En väitä, että JYP pelaa jokaikinen ilta viihdyttävää kiekkoa, vaan omin silmin katsottuna "lähes aina". Kotona tietenkin siihen pyrkivät joka kerta, mutta vieraissa tulee väkisin pelejä, joissa joudutaan ottamaan myös vastustajan vahvuudet käsittelyyn. Tätä eivät monet ymmärrä. Luulevat, että peli on aina tuollaista kun ovat katsoneet muutaman JYP vieraspelin. Dufvan kotona esittämä ns. ajokoirakiekko on jotakuinkin täydellinen vastakohta vieraissa usein pelattavalle ns. robottikiekolle. Aiai kun on hienoa olla katsomassa peliä, jossa näkee millä taktiikalla tänään pelataan. Kotona annetaan vastustajan pakeille sellainen paine, ettei kiekkoa voi kerta kaikkiaan pitää hetkeäkään rauhassa. Rakenna siinä sitten, kun tiedät, että välillä ne tulee kolmellakin päälle.. Hyvänä esimerkkinä useat Kalpan esiintymiset, joissa kiekollinen peli on kuollut totaalisesti, tai viimeisen matsin (HPK) ensimmäinen erä, joka oli vain yhteen maaliin pelaamista. Summasummarum, itse arvostan voittavaa kiekkoa enemmän kuin häviävää, mutta sitäkin enemmän niitä variaatioita, joilla voittava kiekko tehdään.
No johan on kaverit nopeasti unohtamassa Kärppiä voittotaistelusta, varsinkin kun joukkueeseen on juuri saapumassa kontillinen veropakolaisia...
Jyp osaa parhaiten käyttää linjaa hyväkseen. Oulussakin näki harvinaisen selviä kiekottoman miehen estämisiä useampia. Ja nimenomaan vierasjoukkueelta. Toki varmasti muutkin sitä tekevät, mutta Jypin pakit käytännössä estivät kärkikarvaajan toimintaa työntämällä näitä kymmenenkin metriä.
Heh, varsin huvittavaa verrata Jypiä noihin joukkueisiin. Niistä kuitenkin jokainen veti jotakuinkin vuosikymmenen kirkkaimmassa kärjessä, ainaoastaan Tapparan putki oli vähän lyhyempi. Jyväskylässä ollaan pari kautta vasta menty hyvin. Eiköhän ihmisten mielipiteisiin ole vaikuttanut vain se, mitä ovat nähneet hallissa ja täällä.
No johan on kaverit nopeasti unohtamassa Kärppiä voittotaistelusta, varsinkin kun joukkueeseen on juuri saapumassa kontillinen veropakolaisia... Eikä vahvistuksille vieläkään näy pistettä. Huhujen mukaan Toskalan kanssa väännetään kättä, ja sitä pakkiahan on myös tilailtu kauan.
Tapparan putki on ollut lyhyempi? Kyllä tässä mestaruuksia on mielestäni ihan pitkäksikin putkeksi asti:
1982, 1984, 1986, 1987, 1988 ja sitten 2003. Lisäksi useita mestaruuksia 50-, 60- ja 70-luvuilta ajoilta, jolloin se legendaarisempikin tamperelaisjoukkue voitti mestaruuksia. Muille ei sitten juuri mitään jäänytkään.
JYP? Pyh.
Kärppien toiminta näyttää samalta kuin Jokerien taannoisella floppikaudella. Alkukauden mentyä metsään aletaan syytämään kokemattomalle keltanokka-koutsille nimekkäitä vahvistuksia, jotta kurssi kääntyisi. Itse toivon vilpittömästi Kärppien kaudelle vastaavaa loppua kuin Jokereille 05-06, mutta tuskinpa sentään. En silti usko myöskään Kärppien mestaruuteen, vaikka nimekästä ukkoa tulee sisään ovista ja ikkunoista.
Mutta joku Jypht-fani voisi minulle kertoa millä tavalla jypin toissakauden mestaruus on jotenkin arvokkaampi kuin Tampereen joukkueiden muinaiset mestaruudet?
Jälleen kerran pitänee muistuttaa, että vain Petr Tenkrat, joka ilmeisesti itse halusi Kärppiin (ja tuskin maksaa miljoonia viime vuosien näytöillä), on ainoa "ylimääräinen" hankinta. Jari Viuhkolan pelaaminen tällä kaudella on kyseenalaista, joten hänen tilalleen on hankittu St. Pierre. Kaikki toki toivoivat, että Viuhkola pystyisi palaamaan ja vielä kesällä näin ilmeisesti uskottiin. Pavel Rosan soppari ilmoitettiin jo viime keväänä, joten hän ei ole uusi hankinta, joka tulee ovista ja ikkunoista. Tom Preissing hankittiin jo hyvissä ajoin, mutta hänelle kävi kuten kävi ja hänen tilalleen on tulossa ovista ja ikkunoista uusi korvaaja. Se on jännä miten se vaikuttaa, että miten itse haluaa nähdä asiat. Mitä tulee maalivahtiin niin ilmeisesti Kärpät on asian kiistänyt ja ainakin itse henk. koht toivon, että mitään floppi Toskalaa tänne hommataan.
Älähdetään nyt ja pyydetään tähän heti niiden syvällisten mietintöjen perustelut, kitoos.Jatkoajassa eniten keulivat Jyp ja Lukko fanit, hauskaa sinänsä kun miettii vähä syvällisemmin.
Jälleen kerran pitänee muistuttaa, että vain Petr Tenkrat, joka ilmeisesti itse halusi Kärppiin (ja tuskin maksaa miljoonia viime vuosien näytöillä), on ainoa "ylimääräinen" hankinta.
Kärppien toiminta näyttää samalta kuin Jokerien taannoisella floppikaudella. Alkukauden mentyä metsään aletaan syytämään kokemattomalle keltanokka-koutsille nimekkäitä vahvistuksia, jotta kurssi kääntyisi. Itse toivon vilpittömästi Kärppien kaudelle vastaavaa loppua kuin Jokereille 05-06, mutta tuskinpa sentään. En silti usko myöskään Kärppien mestaruuteen, vaikka nimekästä ukkoa tulee sisään ovista ja ikkunoista.