Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2010-2011

  • 975 971
  • 2 025

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Jatkoajassa eniten keulivat Jyp ja Lukko fanit, hauskaa sinänsä kun miettii vähä syvällisemmin.

Yleensä tottelen Jutia, enkä lähe shinne, mutta... Tervemenoa Lukko-osioon seuraamaan, kun satakuntalaiset keulii keskenään. Me ollaan paskoja -mentaliteettia, tulevien loukkaantumisien voivottelua, valmentajan ja harvojen omien poikien heikkouden ylistystä sieltä sateenkaaresta löytää, eikä mitään etupyörän nousua saati kultaruukkua. Toki muutama (mika-vitun) nasuli löytyy aina. Tai sitten suotta implikoin yönmustine värilaseineni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kalpa on juurikin hyvä esimerkki tästä, kun paine on jatkuvaa niin omista ei päästä pois. Viime vuonna taisi olla se kuuluisa matsi missä Pekka Virta avautui tuomareille, että JYP taklaa liikaa ja sen jälkeen tuomarit kävivätkin JYPin aitioon sanomassa, että nyt ei sitte enää ajeta niin paljon. Surullista, mutta totta.
Ihan varmasti on totta eikä tässä ole liioiteltu yhtään. Muistan tuon matsin siitäkin kun Dufva otti kolmannessa erässä aikalisän ja käytti sen hiustensa kampaamiseen.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Saisinko vielä kärppäfaneilta selvitystä, mikä tekee Tenkratista "saatanan hyvän pelaajan"? Ura ehtoopuolella, NHL nähty, viimeinen kelvollinen kausi pisteiden valossa (kärkihyökkääjälle) 05-06. Toki Rosan ansiosta saattaa pisteitä ropistakin ihan kivaan tahtiin, mutta mikään messias tuskin tulee olemaan vain sen takia että siirtyy Ouluun. Minulla ei ole mitään ulkomaalaisten hankkimista vastaan, päinvastoin, mutta aika liian rajulta tuuletukselta näyttää. Jos Kärpät saa pidettyä nämä "tähdet" ensi kaudeksikin, voidaan puhua mestariehdokkaasta, mutta tällä hetkellä näyttää enemmänkin floppiehdokkaalta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jos on tarjolla oma legenda ja ikoni, miksei häntä sainaisi? Viittaan tällä narreja 4 keväänä kurittaneeseen Petr Tenkrattiin. Eli voikko vittu selittää mikä tässä toiminnassa on väärin? Samalla tavalla kasvetaan runkoa kuin 2000-luvun alussa, nyt Lieversin ja Fandulsin tilalla on Kreps ja St.Pierre. Hagmanin ja Potaischukin tilalla on Rosa ja Tenkrat, Salmisen ja Laukkasen tilalla Kuusela ja Luomala.

Olenko sanonut jossain, että ko. toiminta on väärin? Tietenkin tappioihin on reagoitava. Kun on rahaa, niin sitä tulee silloin myös käyttää. Jokeritkin on aina tehnyt vaikeina aikoina aivan samoin. Etukäteen ajateltuna mm. Santala ja Hyvönen olivat helkatin kovia ja jopa fiksuja sainauksia siihen kohtaan. Kaikki ei vain mennyt silloin odotusten mukaisesti. Tämä on täysin mahdollista myös Kärppien kohdalla tällä kaudella. Tätä yritin sanoa, mutta ilmeisesti muotoilin asian huonosti, kun sait väännettyä sen siihen muotoon, että Kärppien toimintatapa olisi jotenkin väärin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jyp on mielestäni liigan paras joukkue. Jyp pelaa ihan hirveetä kiekkoa. Sehän on selvää ettei nämä kaksi ole toisensa poissulkevia. Mutta ei sitä voi kukaan vielä vakavalla naamalla verrata mihinkään dynastiaan. Enemmän ollaan vielä huumorin kuin inhon puolella uimalakkeineen ja alati keulivine faneineen.

Onkohan Jypiä kukaan vielä dynastiaksi väittänytkään.Kyse on vain normaalista ylös-alasliikkeistä eri joukkueilla ja aina kun on jonkun joukkueen aika,alkaa tulla mitä kummallisimpia "väärin voitettu"-spekulaatioita.Itsekin olen Kärppiä vastaan vastaavaan aikanaan sortunut.Vittuuntumista omiin ja kaikkea kateutta jonkin hyvyyteen.Sitä se lätkän seuraaminen usein on.Nyt on Jypin ja uimalakin kulta-aika ja nautin siitä.Väistämättä voimasuhteet ovat hyvinkin toisenlaiset 5 vuoden kuluttua.Mutta joidenkin 80-lukujen muisteleminen on tässä ja nyt säälittävää.Ymmärrän toki senkin esim.Tapparan näkökulmasta.Itse sortuisin helposti samaan..

Niin ja Lukon nousulle myös propsit,vaihtelu tekee tästä hauskaa.Sitä paskaahan on ollut myös Raumalla kuten meillä jokunen vuosi takaperin.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Saisinko vielä kärppäfaneilta selvitystä, mikä tekee Tenkratista "saatanan hyvän pelaajan"? Ura ehtoopuolella, NHL nähty, viimeinen kelvollinen kausi pisteiden valossa (kärkihyökkääjälle) 05-06. Toki Rosan ansiosta saattaa pisteitä ropistakin ihan kivaan tahtiin, mutta mikään messias tuskin tulee olemaan vain sen takia että siirtyy Ouluun. Minulla ei ole mitään ulkomaalaisten hankkimista vastaan, päinvastoin, mutta aika liian rajulta tuuletukselta näyttää. Jos Kärpät saa pidettyä nämä "tähdet" ensi kaudeksikin, voidaan puhua mestariehdokkaasta, mutta tällä hetkellä näyttää enemmänkin floppiehdokkaalta.

Moikka Ojis, varmaakin mulle laitoit tämän ni vastataan. Kuten varmasta huomasit, puhuin Tenkratin kohdalla legendasta ja seuraikonista. Huomasithan? Ja huomasithan kun tavasit niitä taulukoita, että kaudella 05-06 Tenki teki 31 pinnaa ja kaudella 2009-10 herra teki 30 pinnaa? Eli tästä päättelemme, että Jokerileirissä kärkihyökkääjälle kelvollinen kausi on 31 pinnaa, minkä rajan toki Massi-Esa Pirnes saavutti viime kaudella 400Keuron palkallaan.

Rosa oli messias jo viime kaudella jonka pelasi Oulussa, ja teki jatkosopimuksen, joten puhummeko tässäkin tapauksessa uudesta hankinnasta? Minusta St.Pierren viimeisen viiden kauden AHL-saldot eli 398 pinnaa 340 ottelussa tekee kaverista saatanan kovan hankinnan tähän liigaan 27-vuotiaana, uran primessa olevana hankintana.

Mitä tulee pakkihankintaan, Ross Lupachuk olisi ok hankinta, huhuttu Sheldon Souray vitun kova hankinta, ja joka tapauksessa kovempia hankintoja kuin Tommi Kovanen ja Dehmer.

Tajusithan myös sen kohdan, missä Kärppien 2000-luvun menestys rakennettiin samalla kaavalla, paitsi nyt vahvistukset ovat hiukan laadukkaampia?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Olenko sanonut jossain, että ko. toiminta on väärin? Tietenkin tappioihin on reagoitava. Kun on rahaa, niin sitä tulee silloin myös käyttää. Jokeritkin on aina tehnyt vaikeina aikoina aivan samoin. Etukäteen ajateltuna mm. Santala ja Hyvönen olivat helkatin kovia ja jopa fiksuja sainauksia siihen kohtaan. Kaikki ei vain mennyt silloin odotusten mukaisesti. Tämä on täysin mahdollista myös Kärppien kohdalla tällä kaudella. Tätä yritin sanoa, mutta ilmeisesti muotoilin asian huonosti, kun sait väännettyä sen siihen muotoon, että Kärppien toimintatapa olisi jotenkin väärin.

Hei, kiitos fiksusta korjauksesta. Oon hieman "jumpy" tämän illan vuoksi, oikeassa olet. Voi mennä metsäänkin, ja voi olla menemättä. Ja ei HaapaMikko mikään Kari Jalonen tai Kari Heikkilä ole. Olis edes joku Kari....
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kärppien tämän kauden toiminta muistuttaa sitä Härkälän ekaa (ja onneksi vikaa) kauden aloitusta Ässien puikoissa, elikkä oman kylän valmentajalle hommataan koko ajan uusia pelaajia parantamaan tuloksia, mutta kun suolle rakentaa niin talo uppoaa sitä nopeammin mitä jykevämmäksi se rakennetaan. Saas nähdä kuinka käy, itse veikkaan että helmikuussa Kärppien penkin takana on "joku muu".
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Moikka Ojis, varmaakin mulle laitoit tämän ni vastataan. Kuten varmasta huomasit, puhuin Tenkratin kohdalla legendasta ja seuraikonista. Huomasithan? Ja huomasithan kun tavasit niitä taulukoita, että kaudella 05-06 Tenki teki 31 pinnaa ja kaudella 2009-10 herra teki 30 pinnaa? Eli tästä päättelemme, että Jokerileirissä kärkihyökkääjälle kelvollinen kausi on 31 pinnaa, minkä rajan toki Massi-Esa Pirnes saavutti viime kaudella 400Keuron palkallaan.

Rosa oli messias jo viime kaudella jonka pelasi Oulussa, ja teki jatkosopimuksen, joten puhummeko tässäkin tapauksessa uudesta hankinnasta? Minusta St.Pierren viimeisen viiden kauden AHL-saldot eli 398 pinnaa 340 ottelussa tekee kaverista saatanan kovan hankinnan tähän liigaan 27-vuotiaana, uran primessa olevana hankintana.

Mitä tulee pakkihankintaan, Ross Lupachuk olisi ok hankinta, huhuttu Sheldon Souray vitun kova hankinta, ja joka tapauksessa kovempia hankintoja kuin Tommi Kovanen ja Dehmer.

Tajusithan myös sen kohdan, missä Kärppien 2000-luvun menestys rakennettiin samalla kaavalla, paitsi nyt vahvistukset ovat hiukan laadukkaampia?

Meni toki ohi tuo viime kauden 30 pinnaa, mutta puolustukseksi voinen sanoa, että Tenkrat pelasi 10 peliä enemmän, sekä ura nyt jokatapauksessa on laskussa. Hyvä pelaajahan kaveri on ja varmasti jonkinnäköistä johtajuutta tuo, mutta mikään villepeltonen ei ole. Eikä Jokereiden tekemisiä edelleenkään pidä vetää näihin keskusteluihin mukaan.

Unohtui, että Rosa oli myös viime kaudella mukana, mutta kyllä tuo poissaolo rokottaa ainakin hieman iskukykyä. Suuri Rosa-fani olen ollut jo pitkään, ja hän tulee varmasti olemaan Kärppien paras ja tärkein pelaaja erioten keväällä. St. Pierrellä on kovat statsit ja olisi perin erikoista jos ei kykenesi n. piste/peli -tahtiin SM-liigassa.

Tummennettuun kohtaan en lankea, mutta mistä tämä Souray-huhu on lähtenyt liikkeelle? Pelkkää hassuttelua vai jotain faktaa tällekin? Jokatapauksessa top3-pakki SM-liigaan näin ennakkoon. Sitä paitsi Dehner on ollut helvetin hyvä, ja menisi lähes poikkeuksetta helposti jokaiseen liigajengiin.

Ymmärräthän, että kun tilannetta katsoo, niin tulee väistämättä mieleen kova floppivaara. Kovia pelaajahankintoja + kokematon valmentaja + kovat odotukset + maalivahtipeli katsomaton kortti = ken tietää.

Nyt peliin -->
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta joku Jypht-fani voisi minulle kertoa millä tavalla jypin toissakauden mestaruus on jotenkin arvokkaampi kuin Tampereen joukkueiden muinaiset mestaruudet?

Sillä tavalla, että tuon mestaruuden vaikutukset näkyvät vieläkin esimerkiksi joukkueen taloudessa ja siinä, että pelaajistossa on vielä monia tuon kauden mestareita, toisin kuin esimerkiksi tApPaRasSa noita muinaisia TBK:n mestareita.

No ei, eivät nuo menneet mestaruudet oikeasti ketään kiinnosta. Sen voisi oppia jo sielläkin päin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tajusithan myös sen kohdan, missä Kärppien 2000-luvun menestys rakennettiin samalla kaavalla, paitsi nyt vahvistukset ovat hiukan laadukkaampia?

Kärppien mahdollinen menestys tällä kaudella on puhtaasti ulkomaalaisten varassa. Tämän kauden Kärpät on ihan erilaisesti rakennettu kuin 2000- luvun menestyskausilla.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
pelaajistossa on vielä monia tuon kauden mestareita

No ei, eivät nuo menneet mestaruudet oikeasti ketään kiinnosta. Sen voisi oppia jo sielläkin päin.
Minua ei kiinnosta pätkääkään vaikka Jypht voittaisi uimalakin robottikiekolla seuraavat 10 mestaruutta. Happy?

Jos ottaisit pään pois sieltä, huomaisit että muut joukkueet ovat muuttuneet jypht:n mestaruuskauden jälkeen, näinpä jypht:n mestaruus ei olekkaan aivan selvä, vaikka luulisi, kun on mestaruuskauden runkokin ja kaikki.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kärppien mahdollinen menestys tällä kaudella on puhtaasti ulkomaalaisten varassa. Tämän kauden Kärpät on ihan erilaisesti rakennettu kuin 2000- luvun menestyskausilla.

Nyt et tiijä mistä puhut, laitan suorat vertaukset (puhuin menestyksen rakentamisesta 2000-luvulle), 2000-01 miehistöstä tämän päivän Kärppiin:

1. Hagman - Lievers - Potaischuk vs Rosa- Kreps - Tenkrat.

2. Salminen - Fanduls- Laukkanen vs. Luomala - St. Pierre - Kuusela

3. Joenväärä - Alalauri - Rousu vs Donskoi - Kemppainen - Junttila

4. Pyörälä - Viuhkola - Koskenkorva vs Salomäki - Keränen - Koskenkorva.


Ainoa mikä poikkeaa on se, että nuorten lupausten kenttä on tänä vuonna kolmonen, nousun jälkeen se oli nelonen. Muutenhan hankinnat ja niiden ulkomaisuus/kotimaisuus menee yksi yhteen Hagmania lukuunottamatta, jonka korvaa ikoni-Tenkrat. Eli tutulla ja menestyksekkäällä kaavalla rakennetaan uutta dynastiaa, tällä kertaa vaan on 10 miljoonaa enemmän massia tilillä.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
---Vieras JYP ja koti JYP kaksi täysin eri asiaa. --- Kotipeleissä ajetaan päälle viimeistä päivää ja oikeasti taklataan ja paljon. Kalpa on juurikin hyvä esimerkki tästä, kun paine on jatkuvaa niin omista ei päästä pois. Viime vuonna taisi olla se kuuluisa matsi missä Pekka Virta avautui tuomareille, että JYP taklaa liikaa ja sen jälkeen tuomarit kävivätkin JYPin aitioon sanomassa, että nyt ei sitte enää ajeta niin paljon. Surullista, mutta totta.---

Itseasiassa olin katsomassa kyseisen pelin. JYP taklasi kovaa ja totta kai se vaikutti KalPan peliin. Sitä ei ehkä omasta joukkueestaan osaa sanoa, mutta kotihurmos ja hurraava yleisö -huutaa tuo fanikatsomo muuten aivan joka tilanteessa "Aja!"- taisivat ladata joukkuetta vähän liikaa. Taklaukset alkoivat olla ylikovia ja vähän siinä ja rajoilla. Sinänsä tuollainen kommentti tuomareilta on toki säälittävää.

JYPin pelityylistä on tullut itsekin ruikutettua. Vaikken JYPistä pidäkään, en vaikka pelaisivat maailman kauneinta kiekkokontrolliin ja kulmapyörityksiin perustuvaa kiekkoa, niin sitä voi aina miettiä, että entä jos oma joukkue pelaisi samalla tavalla. Kyllä mulle olisi kelvannut mestaruus kahdella viime kaudella. En usko että kukaan kuopiolaisista valittelisi, jos se olisi tullut robottikiekolla.
 

chubster

Jäsen
Mutta joku Jypht-fani voisi minulle kertoa millä tavalla jypin toissakauden mestaruus on jotenkin arvokkaampi kuin Tampereen joukkueiden muinaiset mestaruudet?

Jos minulle olit, ainaki vähän tämän suunnannut, niin korjaan sen verran sinua, että ainakaan minun mielestä ne aikaisemmin voitetut mestaruudet eivät ole yhtään sen vähäarvoisempia kuin esim. se minkä tänä vuonna jokin joukkue tulee voittamaan. Kyse oli enemmänkin siinä, että vedotaan aina siihen että: "mutta silloin oli laivat puuta ja sitä sun tätä." Niin oli silloin, eikä sitä kukaan ole ottamassa pois. Kyse on vaan siitä, että nyt keskitytään tähän kauteen!

Tarkoitukseni ei tosiaankaan ollut mitenkään väittää vähempiarvoiseksi. Näin! Hyvässä hengessä mennään! :)

Itseasiassa olin katsomassa kyseisen pelin. JYP taklasi kovaa ja totta kai se vaikutti KalPan peliin. Sitä ei ehkä omasta joukkueestaan osaa sanoa, mutta kotihurmos ja hurraava yleisö -huutaa tuo fanikatsomo muuten aivan joka tilanteessa "Aja!"- taisivat ladata joukkuetta vähän liikaa. Taklaukset alkoivat olla ylikovia ja vähän siinä ja rajoilla. Sinänsä tuollainen kommentti tuomareilta on toki säälittävää.

Itse en allekirjoita tuota ylikovia taklauksia, sillä kaikki olivat kuitenkin puhtaita. Mutta varmasti ihan aiheesta tuomarit silti käyneet sanomassa, ettei mitään ylilyöntiä tapahdu! Ja tuo fanikatsomon "aja!" huuto aina kun JYPillä taklauspaikka on tapahtuu joka pelissä ja joka kerta.

JYPin pelityylistä on tullut itsekin ruikutettua. Vaikken JYPistä pidäkään, en vaikka pelaisivat maailman kauneinta kiekkokontrolliin ja kulmapyörityksiin perustuvaa kiekkoa, niin sitä voi aina miettiä, että entä jos oma joukkue pelaisi samalla tavalla. Kyllä mulle olisi kelvannut mestaruus kahdella viime kaudella. En usko että kukaan kuopiolaisista valittelisi, jos se olisi tullut robottikiekolla.

Tämä on yksi niistä asioista joita olen ajanut takaa nimenomaan. Kun oma joukkue pärjää niin se on hienoa. Ja jos se pelityyli ei vastustajan kannattajia miellytä niin ei voi mitään. Elämä on. Meillä on RD ja hänen pelityylinsä ja oppiensa kanssa mennään. Niin kauan kuin tulosta tuloo, niin ei minulla ole valittamista.

Kun minä lähden hallille tai katson pelin telkkarista, niin minä menen katsomaan sitä miten oma joukkueeni pelaa ja toivomaan voittoa omalle joukkueelleni. Ei minua sinällään "kiinnosta", että mitä löppösiä siellä vastassa on. Omaa joukkuetta minä katsomaan lähden.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tapparan putki on ollut lyhyempi? Kyllä tässä mestaruuksia on mielestäni ihan pitkäksikin putkeksi asti:

Toki noita mestaruuksi on, mutta tuossa edellinen nimimerkki puhui 90-luvun Jokereista ja TPS:sta seka 2000-luvun Tapparasta ja Karpista.

Eli pointtini oli, etta 2000-luvun Tappara ei ollut mikaan dynastia (toisin kuin Jokerit, TPS ja Karpat), vaikka joukkue pelasikin muutaman vuoden huipulla. Eli putki huipulla oli lyhyempi.

Sinallaan toki ihan sivupointti, koska JYPin en usko naihin saavutuksiin paasevan. Mahdollista toki, mutta itse en siihen usko.

E: Ihmettelin muuten ihan samaa asiaa kuin Mangimies tuossa alapuolella, mutten viitsinyt sohaista ampiaispesaa.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan ovat aika samaa luokkaa mutta sarjataulukko kertoo kumpi on oikeasti halvin ykkönen tällä hetkellä.

Tätä kohtaa en ymmärtänyt. Miten sarjataulukko voi kertoa hinnasta? Jos kentälliset ovat samaa luokkaa, mutta Ässät on Ilvestä ylempänä taulukossa, niin yhtälön lopputulos on, että Ässien kentällinen on halvempi? Noinko se menee?

Ässien ykkösketju on varmasti halvin, mutta ei kuitenkaan tehokkain tai paras. TPS:n päävalmentaja on varmasti liigan halvin, mutta ei myöskään paras tai tehokkain. Toki Ässien vastaava on reilusti ykkösketjujen vertailussa liigassa kovempaa valuuttaa kuin TPS:n valmentaja samassa vertailussa valmentajien kesken.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tätä kohtaa en ymmärtänyt. Miten sarjataulukko voi kertoa hinnasta? Jos kentälliset ovat samaa luokkaa, mutta Ässät on Ilvestä ylempänä taulukossa, niin yhtälön lopputulos on, että Ässien kentällinen on halvempi? Noinko se menee?

Hypoteettisesti: Ässien ykkönen on vaikkapa 300 000e ja Ilveksen ykkönen on 300 000e. Ässät on Ilvestä selvästi ylempänä sarjataulukossa, joten samanhintaisten ketjujen vertailussa Ässät on voitolla, koska on saanut samalla rahalla enemmän vastiketta sarjasijoituksen muodossa. Rahallisesti kentillä eroa ei tietenkään ole vaan mitä sillä on saanut.

Tai jotain? :) Silti epäilen, että Ässäykkönen on edullisempi euroissakin kuin Ipan vastaava.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Hypoteettisesti: Ässien ykkönen on vaikkapa 300 000e ja Ilveksen ykkönen on 300 000e....

Yksinkertaisestikin tuon voi sanoa: Hinta/laatu suhde.

Onhan Padalla aivan hurja meno tällä hetkellä. Mikä tekee tuosta poikkeuksellista esim. Oravan aikakauden suonenvetoihin syksyllä, on se että välillä viedään pisteet aivan paskalla pelillä. Tänään toisaalta radiosta kuultuna vakuuttava suoritus Oulussa.

Ilman tuota HIFK-katastrofia on Ässillä melko pieni määrä päästettyjä maaleja/peli, eli puolustus toimii. Toisaalta tuo rökäletappio taisi olla joukkueelle jollain kierolla tavalla hyväksikin, kun pisteitä ja voittoja on tullut hurjalla tahdilla tuon jälkeen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ilman tuota HIFK-katastrofia on Ässillä melko pieni määrä päästettyjä maaleja/peli, eli puolustus toimii. Toisaalta tuo rökäletappio taisi olla joukkueelle jollain kierolla tavalla hyväksikin, kun pisteitä ja voittoja on tullut hurjalla tahdilla tuon jälkeen.

Varmasti kääntyi hyväksi, kun käännettiin voimavaraksi. Toinen samanlainen odottaa nurkan takana sillä hetkellä, kun takin napit aukeavat uudelleen. Tässä sarjassa ei ole Ässille helppoja ja ennalta voitettuja pelejä.

Sitä on vaan ihminen tullut kyynisemmäksi vuosien aikana. Ennenkin on näiltä sijoilta valuttu melko alas, joten mitään voitonparaatia ei kannata vielä aloittaa. Hieno meininki on silti ja kaikesta huolimatta uskallan nauttia tästä, kuitenkin nöyryyden kautta.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turussa, Tampereella, Oulussa ja Helsingissä on nuita (ja lisää tulee) viirejä niin paljon katossa että hirvittää. Suuret ovat suuria ja näin se menee.
Mutta pelataan sitä lätkää myös tänä päivänä ja tänä vuonna ja siitä puhutaan. Jos teitä ei kiinnosta Jypin pelaaminen eikä joukkue niin miksi valittaa koko asiasta. Rauhoittukaa, kyllä se Jyp sieltä alas tulee. Tottakai se olisi muiden mielestä mukavaa että Jypille ei olisi edes ikinä tullut hetkellistä menetymistä. Olisi vaan haettu pisteet Jyväskylästä kuin aina ennekin.
Ja nyt keulitaan: Jyp on pelannut Sm-liigaa 4:llä eri vuosikymmenellä (eli ei juuri mitään), mutta ollut kolmella ensimmäisellä niistä finaalissa. Nyt on menossa neljäs ja voitte valmiiksi miettiä miten väärin Jyp pelaa JOS se sattuisi tällä kuluvalla vuosikymmenellä finaalipaikkaan yltämään. Aika näyttää tapahtuuko näin ja matkaa siihen on todella, todella paljon. Niin on aikaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kyse on vain normaalista ylös-alasliikkeistä eri joukkueilla ja aina kun on jonkun joukkueen aika,alkaa tulla mitä kummallisimpia "väärin voitettu"-spekulaatioita.Itsekin olen Kärppiä vastaan vastaavaan aikanaan sortunut.Vittuuntumista omiin ja kaikkea kateutta jonkin hyvyyteen.Sitä se lätkän seuraaminen usein on.

En seuraa lätkää niin tunteella että henkilökohtaisesti kokisin minkäänlaista vittuuntumista. Enkä oikeastaan tunne käsitettä väärin voitettu, jos kyse ei ole lahjomisesta tms. Mutta sitä et voi sinäkään kieltää ettei sitä Jypin kiekkoa katsoisi erkkikään jos ei satu oma joukkue voittamaan. Ja täytyy muistaa että vaikka pelityyli on yhtä helvettiä, se ei muuta Seppäsen ja kumppaneiden hyvää ellei loistavaa työtä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
En seuraa lätkää niin tunteella että henkilökohtaisesti kokisin minkäänlaista vittuuntumista. Enkä oikeastaan tunne käsitettä väärin voitettu, jos kyse ei ole lahjomisesta tms. Mutta sitä et voi sinäkään kieltää ettei sitä Jypin kiekkoa katsoisi erkkikään jos ei satu oma joukkue voittamaan. Ja täytyy muistaa että vaikka pelityyli on yhtä helvettiä, se ei muuta Seppäsen ja kumppaneiden hyvää ellei loistavaa työtä.

Olet oikeassa. En seuraisi JYPin pelejä jos en olisi joukkueen kannattaja. Mutta en seuraisi kyllä minkään muunkaan jengin pelejä sen "viihdyttävyyden" takia(ehkä finaaleja lukuunottamatta). Ei minkään porukan kiekko nykyliigassa mitään NHL-tason kiekottelua ole(jos on sielläkään).

Lätkän seuraaminen pohjautuu hyvin pitkälle muiden joukkuelajien tapaan oman suosikin tunteella kannustamiseen vaikka itse peli olisi välillä täyttä paskaa vrt.maajoukkuepelit.

Joten riittäisikö tämä tästä JYP=RD:n paska/totali/estämis/tylsä/vääräkiekkokeskustelusta..
 
Viimeksi muokattu:

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta sitä et voi sinäkään kieltää ettei sitä Jypin kiekkoa katsoisi erkkikään jos ei satu oma joukkue voittamaan. Ja täytyy muistaa että vaikka pelityyli on yhtä helvettiä, se ei muuta Seppäsen ja kumppaneiden hyvää ellei loistavaa työtä.

Kysy HIFK- faneilta JYPiä vastaan voitetun kotipelin jälkeen? Nostetaan tämä nyt taas esille ihan siksikin, että tuolloin toivoin itse myös muiden joukkueiden kannattajien kokevan saman tällä kaudella, niin loppuisi nämä löpinät. Kyllä se vaan niin taitaa olla, että jos se oma joukkue vie voiton "jyppimäisellä" esityksellä, niin omat fanit ovat kilvan kehumassa kypsästä pelaamisesta. Tai klassinen murheenkryyni: selvän johtoaseman menettäminen niin kipeän usein... jokainen fani vaihtaisi ns. JYPin pelitavan käyttöön heti, jos voisi. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, en jaksa. Lopettakaa itkeminen ja käyttäkää se energia kannustamiseen, jotta oma joukkueenne pelaisi paremmin.

E: tarkennettu lainausta, stilisoitu... opelix olikin jo vastannut... on käteviä puhelimet on...
 
Viimeksi muokattu:

Euroviljo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tämä on naurettavaa itkemistä: Jyp voittaa koska käyttää tuomarilinjaa hyväkseen ja filmaa vastujille jäähyt, Jyp voittaa koska pelaa estäen eikä hyökkää jne jne.

Kuten Jortikka sanoi hyvin "tämä puhuminen pelityylistä Suomessa on täyttä paskaa!" SM-liiga on ammattilaissarja jossa pelataan voitosta. Jaossa ei ole mitään tyylipisteitä. Jos kannattamanne joukkueet eivät pysty pelaamaan voitosta niin lopettakaa itseminen tai vaihtakaa joukkuetta.

Ja mitä tulee JYP:n menestymiseen kolmena vuotena peräkkäin playoffeissa joista tuloksena mestaruus ja pronssi. Kahtena vuotena peräkkäin on tullut runkosarjan voitto aika suvereenilla peliesityksellä ja tänä vuonna on nähtävissä että business as usual eli hyvin isot mahdollisuudet kolmanteen peräkkäiseen runkosarjan voittoon. Joukkueen runkoa on rakennettu järkevästi pitkillä sopimuksilla eikä puolen vuoden artistisopimuksilla joten mitään äkillistä romahtamista ei ole näkyvissä lähivuosina kun joukkueessakin on vetovoimaa. Playoffit on erikseen, niihin vaikuttavat niin monet eri tekijät (joukkueen loukkaantumistilanne ym) joten mestaruutta/finaalipaikkaa on turha vielä kirkossa kuuluttamaan.

Kyllä noilla yllä olevilla meriiteillä kuitenkin olisin JYP:ä nostamassa 2000 loppuvuosikymmenen yhdeksi (ompas pirun hankala ilmaista selkeästi no ajanjakson 2009-2011) menestyneimmäksi SM joukkueeksi niin tuloksesesti kuin taloudellisesti. Dynastista on vielä turha puhua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös