Vilperille vaan sen verran, että näin punaisten lasien takaa sun sanomas "joka osa-alueella" on kyllä vähän ehkä epätodenmukainen.
Itse näkisin ennemmin HIFK:n ja HPK:n varsin tasaväkisiksi, nimenomaan joka osa-alueella.
MV osastolla HPK:lta löytyy Lassila, Hifkiltä Pitkämäki. Tässä lähinnä nyt merkitsee se, floppaako Pitkis vai pelaako hyvän kauden. Lassila käsittääkseni on tommonen perusvarma, hyvä mokke. Pari Strömberg-Tolvanen varamokkeina ei sano mulle juur mittään. Ei ehkä sano muille toisaalta IFK:n pari Ahlqvist-Nieminen mitään. Tai no, Niemisen muistatte varsin hyvistä otteista viime kauden lopussa, kun Janne romahti.
Puolustus vielä tällä hetkellä saattaa mennä HPK:lla piirun verran edelle. Poimin nimet Laamanen, Mäenpää, Tikkanen, Tuulola(?) ja Mäkelä. Näihin verrattuna IFK:lta löytyy Heikkinen, Pikkarainen, Kankaanperä, Walsh ja varauksella Turunen. Täytyy kuitenkin muistaa, että luultavasti IFK vielä yhtä pakkia havittelee. Perustan tämän väitteen siis pelkkiin omiin olettamuksiini.
Hyökkäysosastolla on HPK:lla ja IFK:lla varsin erilaiset miehet. Myönnettävä on, että HPK:n nimet S.Kariya, LakuLaakkonen, Viitaluoma ja Vihko ovat kovaa luokkaa. Kenties Virta on myös laskettava tähän joukkoon, miehellä vain saattaa alkaa ikä painaa.
IFK:lla sen sijaan löytyy nimiä Loppi, Kuhta, Pesonen, Petrell, Pikkarainen, Luttinen ja Hirso. Onnistuessaan sanoisin, että nämä nimet voisivat olla jopa HPK:n vastaavia edellä, mutta ehkä värilasit auttavat tässä päätelmässä.
Se, että sijoitat kuitenkin Rautakorven Jalonenän edelle, on ehkä hieman liikaa. Nokalla kun on nuo viimeisimmät meriitit ilmeisesti Rautakorven vastaavia paremmat. Toki Nokalla on ollut vuosittain erittäin kova joukkue valmennettavanaan. Itse kuitenkin asetan Jalosen Rautakorven edelle.
En siis kuitenkaan millään tavoin halua mollata HPK:ta. Itsekin näen ensikauden HPK:n erittäin kovaksi ja taistelee täysin varmasti kotiedusta. Luultavasti myös piikkipaikasta, aika näyttää.