Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2023–2024

• 250 812
  • 1 181

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922

Jäässä

Jäsen
Oikeassahan käyttäjä oli ja bannia tuli.
Tappara sais kieltää ton lipun liehuttamisen omissa peleissä kun peli kesken. Tästä tulee varmaan taas bänniä mut Osaston lipunleihuttajat lienee kehitysvammaisia "minä" "minä" ihmisiä.

Tarkoitukseni ei ole millään tavalla väheksyä oikeasti kehitysvammaisia ihmisiä, niille minä tuon liehuttamisen soisin jopa, mutta on kyllä niin paljon jäänyt kehityksestä tuo osaston porukka.

Jäässä

Jäsen
Tappara sais kieltää ton lipun liehuttamisen omissa peleissä kun peli kesken. Tästä tulee varmaan taas bänniä mut Osaston lipunleihuttajat lienee kehitysvammaisia "minä" "minä" ihmisiä.

Tarkoitukseni ei ole millään tavalla väheksyä oikeasti kehitysvammaisia ihmisiä, niille minä tuon liehuttamisen soisin jopa, mutta on kyllä niin paljon jäänyt kehityksestä tuo osaston porukka.

Noni! Osa Ilveskannattajista lukee ilmeisesti jatkoaikaa. Nyt ei näytä enää niin pahalta ja peliäkin näkee

Jäässä

Jäsen
Noni! Osa Ilveskannattajista lukee ilmeisesti jatkoaikaa. Nyt ei näytä enää niin pahalta ja peliäkin näkee

No en sittenkään tiedä. Tämä ei edes ole teidän kotiottelu. Lopettakaa nyt hyvänen aika tuo liehuttaminen pelin aikana. Oli virhe mennä katsomaan Ilveksen peliä, ainakaan noiden turaanien taakse. Tekis mieli mennä itse repimään nuo liput käsistä. Harkitsen vakavasti pistäväni Tapparan toimistoon viestiä.

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho!
No en sittenkään tiedä. Tämä ei edes ole teidän kotiottelu. Lopettakaa nyt hyvänen aika tuo liehuttaminen pelin aikana. Oli virhe mennä katsomaan Ilveksen peliä, ainakaan noiden turaanien taakse. Tekis mieli mennä itse repimään nuo liput käsistä. Harkitsen vakavasti pistäväni Tapparan toimistoon viestiä.
Etkö tiennyt, että lippuja saa tänään heilutella pelin aikana ihan luvan kanssa? Tästähän ollut täälläkin monta päivää juttua..

Veikkaan, että et tiennyt, koska silloin et varmasti olisi mennyt fanikatsomon taakse.. Eikö niin?

rs2681

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuvasta päätellen myös muualle oli mahtunut peliä katsomaan.

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'

Jos kirjoitat loppuun viestin mikä alkaa että "tästä taitaa tulla bänniä" taitaa kertoa siitä että jokunen muumi saattaa olla joutunut veden varaan sinunkin veneestäsi.

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kumpi vakavampi synti, lippujen liehuttaminen pelin aikana, vai samasta sukupuolesta tykkääminen?

#J81#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulkitsenko äänimaailmasta väärin, vai pitääkö Sinioranssit paljon kovempaa meteliä kuin Osasto tällä hetkellä Tampereen paikallisessa? En nimittäin olisi heti uskonut.

Mahdollista. Kyllä kotijoukkueen fanikatsomo täydempi varmaankin oli?

Hyvä meteli jokatapauksessa tuntui hallissa olevan television välityksellä.

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Sentään pihviraflasta näkivät oikean joukkueen voittavan tänään.

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Voi elämän kevät. Oletko tosissasi? Vai menenkö nyt sarkasmimiinaan?

Ei fanien nyt kaiken maailman "vittu mikä homo" chantteja tarvitse alkaa laulamaan, mutta "vittu mikä nuija" huuto kuuluu Suomen fanikulttuuriin samalla tavalla mitä sauna elämään. Yritetäänkö täällä oikeasti tappaa kaikki tunne lätkästä? Ensimmäisenä kentältä ja nyt katsomostakin? Saako pian enää taputtaa, kun tulee maali?

Mietitään mitä kokemuksia esimerkiksi Isomäen seisomapääty sai, kun Metsolalta saatiin kasetti rikki huutamalla seulaa? Pari kevättä sitten joku Tepsin pelaajista lensi suihkuun polvitaklauksen jälkeen, jonka kohteena oli Innala. Hetken kuolevien joutsenien jälkeen heti pyörittämään ylivoimaa, johon täysi 11k ihmisiä vastasi viheltämällä joka kerta, kun Jerellä oli kiekko. Ei saanut mitään aikaiseksi koko pelissä. Onko tämäkin yli hyvän maun rajan? Mihin vedetään raja?
Kyllä, olen tosissani. Nuijaa tai seulaa saa toki huutaa, ne kuulunevat asiaan jos tuomarin kanssa on eri linjoilla tai maalivahtia haluaa hiillostaa. Ja vislata saa kuvaamasi kaltaisissa tilanteissa, en sitä olisi kieltämässä lainkaan.

Mutta kun ei sitä vittupersesaatanaa vaan jaksaisi kuunnella. Se oli toki kova juttu silloin kun oli 13-vuotias, mutta tässä iässä alkaa olemaan jo aika kuultu juttu, ja kun itse vähän ymmärtää asioita paremmin kuin esiteininä, niin aivan todella junttia se on.

Tietysti kun urheilufaniporukoita katsoo, niin siellä se 13-vuotiaan sielunmaisema tuntuu olevan aika vallitseva olotila, että sikäli ymmärrän. Ja siksi suhtaudunkin yleisesti ottaen faniporukoihin kuin keskenkasvuisiin ja vähämielisiin.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, olen tosissani. Nuijaa tai seulaa saa toki huutaa, ne kuulunevat asiaan jos tuomarin kanssa on eri linjoilla tai maalivahtia haluaa hiillostaa. Ja vislata saa kuvaamasi kaltaisissa tilanteissa, en sitä olisi kieltämässä lainkaan.

Mutta kun ei sitä vittupersesaatanaa vaan jaksaisi kuunnella. Se oli toki kova juttu silloin kun oli 13-vuotias, mutta tässä iässä alkaa olemaan jo aika kuultu juttu, ja kun itse vähän ymmärtää asioita paremmin kuin esiteininä, niin aivan todella junttia se on.

Tietysti kun urheilufaniporukoita katsoo, niin siellä se 13-vuotiaan sielunmaisema tuntuu olevan aika vallitseva olotila, että sikäli ymmärrän. Ja siksi suhtaudunkin yleisesti ottaen faniporukoihin kuin keskenkasvuisiin ja vähämielisiin.
Terkkuja vaan sinne katkarapuleivän ääreen.

Oletko harkinnut, että tekisit vaikka jonkun listan sallituista huudoista ja postittaisit tämän kaikille faniryhmille?
Me vähämieliset kun emme pysty näin alhaisella älykkyysosamäärällä itse päättelemään mikä on hienompien ihmisten mielestä soveliasta.

Toki jos herkät korvasi eivät kestä kiroilua, niin ainahan voit mennä vaikka oopperaan.

Viimeksi muokattu:

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Hetkinen, hetkinen. Siis yleisesti ottaen se, että huutaa faniryhmän kanssa oman joukkueensa puolesta menee samaan kastiin mielestäsi kuin keskenkasvuisuus tai vähämielisyys? Voi olla, että sanoit asian karrikoiden, mutta oikein ymmärrä tätä mielipidettä, vaikka siihen oikeutettu oletkin. Ilmeisesti Jukureiden fanina(?) kuitenkin sitä ihmettelen. Monille faniporukassa oleminen on olennainen osa heidän identiteettiään, hiukan samaan tapaan kuin itselläni, ja niistä on löytynyt ihmisille elinikäisiä ystäviä. Faniporukka saattaa olla myös monelle ainoa kaveriryhmä, joka heillä on. Mulle jäi vähän epäselväksi, että onko "fanittaminen" myös yhtä paheksuttavaa käytöstä mielestäsi?

Useampikin suosikkijoukkueeni, kuten Ilves on aina merkinnyt mulle henkilökohtaisesti todella paljon. Jo silloin 80-luvun lopulta lähtien, kun Ilveksen kannattaminen alkoi, ihan tähän päivään saakka. Ammoisina aikoina moni sukulaiseni on pelannut Ilveksen riveissä useammassakin eri lajissa, ja sitä kautta ilvesläisyys on tullut jo äidinmaidossa osaksi meikäläistä. Peleissä aloin käymään siitä asti, kun jollain lailla osasin liikuttaa itseäni. Toki nyt tauko on ollut pitkähkö, kun Suomessa olen käynyt viimeksi vuosia sitten, mutta koitan katsoa joka ikisen matsin, kunhan vain stream löytyy. Vaikka alkaisi seitsemältä lauantaiaamuna. Itselleni on tärkeää se, että kuulun Ilves-yhteisöön, joka on joukkueen takana hyvinä ja huonoina hetkinä. Ja mikäli peleihin pääsisin, olisin varmasti karjumassa ääneni käheäksi Osaston ja muiden mukana. Saan siitä itselleni mielihyvää, että pääsen tunnustamaan väriä, näkemään (ja kuulemaan) tunnelmaan virittyneen kannattajajoukon, ja tuomaan oman panokseni Ilveksen puolesta. Mikäli tämä on keskenkasvuista ja/tai vähämielistä, niin sitten olen ihan mielelläni vaikka molempia.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Eri, FC Lahden kannattajien terveiset Sadikille edelleen kaikessa yksinkertaisessa junttimaisuudessaan suomalaisen kannattajakulttuurin sykähdyttävimpiä hetkiä:
Kiitos tästä, näin tämän aikoinaan telkkarissa, ja se on syöpynyt syvälle sisimpääni. Olen pitkään halunnut nähdä tämän uudestaan.

Tässä on jotain hienoa, ehkä jotain alkukantaista rytmiikkaa, ehkä jotain kauniin yhteisöllisistä. Miten elegantisti janari piteleekään käsillään muovituoppia ajassa 15:20 - ja me kaikki tiedämme miksi. Loppujen lopuksi minäkin haluaisin vain juoda kaljaa ja huutaa mestishomoa.

Paljon puhutaan tasa-arvosta ja sukupuolten samankaltaisuudesta. Mutta pystyiskö ryhmä naisihmmeisiä koskaan tähän? Entä löytyykö tästä maasta yhtään pirkkoa, joka pystyisi kantamaan tuoppia noin? Ei vitussa.

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Terkkuja vaan sinne katkarapuleivän ääreen.

Oletko harkinnut, että tekisit vaikka jonkun listan sallituista huudoista ja postittaisit tämän kaikille faniryhmille?
Me vähämieliset kun emme pysty näin alhaisella älykkyysosamäärällä itse päättelemään mikä on hienompien ihmisten mielestä soveliasta.

Toki jos herkät korvasi eivät kestä kiroilua, niin ainahan voit mennä vaikka oopperaan.
En miä tykkää katkaravuista.

Voisin tehdä listan. Mutta tuskin te sitä osaisitte lukea kuitenkaan, joten mitä väliä.

Ooppera on usein kuule paljon kovempaa kamaa kuin keskenkasvuisten kiroilut.

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Hetkinen, hetkinen. Siis yleisesti ottaen se, että huutaa faniryhmän kanssa oman joukkueensa puolesta menee samaan kastiin mielestäsi kuin keskenkasvuisuus tai vähämielisyys? Voi olla, että sanoit asian karrikoiden, mutta oikein ymmärrä tätä mielipidettä, vaikka siihen oikeutettu oletkin. Ilmeisesti Jukureiden fanina(?) kuitenkin sitä ihmettelen. Monille faniporukassa oleminen on olennainen osa heidän identiteettiään, hiukan samaan tapaan kuin itselläni, ja niistä on löytynyt ihmisille elinikäisiä ystäviä. Faniporukka saattaa olla myös monelle ainoa kaveriryhmä, joka heillä on. Mulle jäi vähän epäselväksi, että onko "fanittaminen" myös yhtä paheksuttavaa käytöstä mielestäsi?

Useampikin suosikkijoukkueeni, kuten Ilves on aina merkinnyt mulle henkilökohtaisesti todella paljon. Jo silloin 80-luvun lopulta lähtien, kun Ilveksen kannattaminen alkoi, ihan tähän päivään saakka. Ammoisina aikoina moni sukulaiseni on pelannut Ilveksen riveissä useammassakin eri lajissa, ja sitä kautta ilvesläisyys on tullut jo äidinmaidossa osaksi meikäläistä. Peleissä aloin käymään siitä asti, kun jollain lailla osasin liikuttaa itseäni. Toki nyt tauko on ollut pitkähkö, kun Suomessa olen käynyt viimeksi vuosia sitten, mutta koitan katsoa joka ikisen matsin, kunhan vain stream löytyy. Vaikka alkaisi seitsemältä lauantaiaamuna. Itselleni on tärkeää se, että kuulun Ilves-yhteisöön, joka on joukkueen takana hyvinä ja huonoina hetkinä. Ja mikäli peleihin pääsisin, olisin varmasti karjumassa ääneni käheäksi Osaston ja muiden mukana. Saan siitä itselleni mielihyvää, että pääsen tunnustamaan väriä, näkemään (ja kuulemaan) tunnelmaan virittyneen kannattajajoukon, ja tuomaan oman panokseni Ilveksen puolesta. Mikäli tämä on keskenkasvuista ja/tai vähämielistä, niin sitten olen ihan mielelläni vaikka molempia.
Urheilufaniryhmät todistavat lauseen "joukossa tyhmyys tiivistyy" aivan spektaakkelimaisen hyvin. Ja kyllä, olen pitkän linjan Jukuri-fani, jo yli 25 vuoden ajan, mutta en ole ikinä kokenut mitään tarvetta liittyä tai olla tekemisissä minkään faniporukan kanssa, juurikin edellämainitusta syystä.

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei herranjumala. Täällä väitellään kuka kannattaa oikein ja kuka väärin. Joku heiluttaa lippuja, joku huutelee vastustajalle. Antakaa olla...
Jokaisella on oma tyyli kannattaa seuraansa ja hyvä näin. Suomessa Fani-Kulttuuri on niin pientä (vielä), että sen voi hyvin nopeasti polkea myös maahan.
Jos katsomossa liput liehuu, tai kuuluu "haistakaa paska" niin se kuuluu fanittamiseen..

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
OSASTON INVAASIO VAASAAN MALLIA EXTRA ISO: Kannattajamatka Sport-Ilves 17.2.2024

"Kalenteriin tilaa. Megamatka sana on kauhea. Sanotaan nyt vaikka niin, että tarkoitus olisi mennä 2 x Pori mittasuhteessa."

Reissusta tiedote tulossa tulevalla viikolla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy