Voi olla että vertailu ei tehnyt täysin oikeutta Bluesille. Jos näin kävi, se ei ollut tarkoitus. Pikemminkin osoitus siitä, että en tiedä riittävästi Bluesin asioista. Mitä itse pointtiin tulee, se kestää. Täällä voi kuka tahansa sanoa mitä tahansa ja kuvitella, että asia on todellisuudessa kuten itse luulottelee. Todellisuus on kuitenkin tässä tapauksessa se, mitä SM-liigan seurat ovat mieltä. Liigaseuroja edustanut Kaarna kertoi sen ja kertoi myös että kanta tuskin on muuttunut. Kun ei kukaan ole Kaarnan sanaa kumonnut, en näe aihetta sen epäilemiseen. Se että joku daespoo on toista mieltä kuuluu kunkin kirjoittajan oikeuksiin. Asiaa sinänsä se ei muuta mihinkään.
Kunnioitan sinua kirjoittajana ja siksi en ota pelikieltoa kehoittamalla sinua suorittamaan autofellaation.
SM-liigan kannalta olisi ollut huomattavasti parempi vaihtoehto se että Blues jatkaa SM-liigassa toimien espoolaisen KHL-seuran farmina kuin se että pääsarjakiekkoilu Espoossa olisi loppunut kokonaan. SM-liiga on tällä hetkellä kasvattaja/farmiliiga, se että tilanne olisi virallisesti tunnustettu on paljon pienempi paha kuin se että Suomen toiseksi suurimman kaupungin edustus SM-liigassa olisi loppunut kokonaan. Toki paras vaihtoehto liigan ja liiton kannalta oli ns. status quo eli mikään ei muutu mutta onneksi elämme suht vapaassa yhteiskunnassa.
Jokerit veti oman KHL-diilinsä Kalen makuuhuoneen kautta läpi. Jos joku luulee että Kaarna (ja iso respekti hänelle duunistaan Saipassa/Pelsuissa) puhuu ilman mitään ulkopuolista vaikutusta (Kaarna kuuluu Kalen kaveripiiriin) niin mulla on hieno silta myytävänä (halvalla lähtee). Jos Salonoja olisi pistänyt toisen tiimin pystyyn ja laittanut sen pelaamaan KHL:ään, kuka olisi noin virallisesti voinut estää sen muu kuin Kale?
Voi olla että SM-liigan osakassopimus kieltää SM-liiga seurojen pääomistajien osallistumisen muihin lätkäliigoihin mutta tässäkin kohtaa kyseessä on vain yksityisoikeudellinen sopimusrikkomus joka hoidetaan rahalla. Mitään juridista, konkreettista estettä Salonojalla ei ollut. Paitsi Suomen jääkiekon Jabba The Hutt.