Täällähän on ollut vilskettä sitten eilisen ketjun aloitukseni. Aiheen syrjästäkin puhuttu. Joku moitti minua vauhkoamisesta. Tiedoksesi, et ole nähnyt vielä mitään. Back to basics.
Ensiksikin moitteentynkää jatkoajan väelle, kun olette poistaneet samaisen ketjun tuolta mestis-osiosta. En minä vahingossa sitä sinne laittanut, on useita kymmeniä aktiivikirjoittajia/lukijoita, jotka eivät liigaosissa käy kuin vahingossa satunnaisesti.
Itse asiasta, jonka eilen aloitin. En jaksa kommentoida noita kaikkia heittoja. Osalla nimimerkeistä kuitenkin kommentit olivat lähinnä tasoa "Monopoli-pelistä opitut". Pelin nimi sinänsä osuu hyvin kuvioon.
Voi olla, että osa teeseistäni ei tarkempaa tarkastelua kestä, mutta kertaan pääteesini: jääkiekon SM (sado-maso?)-liiga on elinkeinonharjoittajien yhteenliittymä, jolla on määräävä markkina-asema. Määräävässä markkina-asemassa ei sinällään ole mitään väärää, mutta tämän aseman väärinkäyttö on laissa sanktioitu. Tästä väärinkäytöstä löytyy esimerkkejä aloituksestani.
Pohdin myös tässä eräs päivä, että miksei kukaan ole selvityttänyt Kilpailuviraston kantaa ko asiaan. Sensijaan tiedän 100-varmasti, että eräässä mestis-joukkueessa ollaan asian vireillelaittoa pohdittu. Tiedoksenne kuitenkin, että kyseessä EI OLE Sport. Oletan, että syy tyytymiseen asiantilaan ilman selvityspyyntöjä on se, että mikään/kukaan joukkue ei ole halunnut ottaa itselleen leimaa kantelijasta, joka lähtee hakemaan kiekkopiirien ulkopuolelta apua. Ei ole vaikea kuvitella, että sen jälkeen kiekkoliitossa/sm-liigassa pikkusieluiset virkamiehet saattaisivat ryhtyä kasaamaan esteitä seuran polulle.
Paikallisilta kiekkovaikuttajilta olen saanut kuulla, että jotain ulostuloa on pikapuoliin tiedossa kalervo-urrrpo -akselilta. Mikäli suusta valuvat kommentit ja suunnitelmat kilpailun tervehdyttämiseksi eivät ole riittäviä, voin taata teille, että asia ei jää tähän.
Voi toki olla, että MAHDOLLINEN selvityspyyntö kilpailuviranomaisille tuottaa tulokseksi sen, että todetaan ettei tilanteessa ole mitään lain vastaista. Jos näin niin ok, tulipahan ainakin kokeiltua sitäkin. Mutta pääseepä sm-liiga hetkeksi aikaa syyttömänä kokemaan Nils Gustafsson -syndroomaa.
Nyt on Kalervo ja Urpo viimeinen hetki ratkaista asia jääkiekkomiesten toimin. Jos ette ulkopuolisia tontillenne halua, niin julkilausumaa peliin ja pian. Hiekka tiimalasissa valuu...
PS, minä olen "vain" intohimoinen, sanoisinko fanaattinen, kannattaja ja käyn otteluissa, paikallisen seuran päätöksenteon kanssa minulla ei ole mitään tekemistä whatsoever