Li Andersson

  • 84 510
  • 505

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuossahan @scholl hyvin tiivistit Arhinmäen "edut" ja karisman. Vertasin nykäskaralahteen itse, mitä karismaan tuli. Upposi äänestäjiin, helposti, tuli vajaat 18 000 ääntä ja pääsy kaikkien aikojen äänimäärien TOP-listalle. Toki siellä on myös Li, ja suhteessa paremmalla prosentilla. Älyä en vertaillut. Mutta todettakoon, että Li ei ymmärrä mitään taloudesta. Eihän tästä kovin kauan aikaa ole, kun Lin mielestä jos pörssiosakkeet nousevat, pankkien vastuita tulee lisätä. Jokaisen peruskoulun suorittaneenkin pitäisi ymmärtää, kuinka läpiä päähänsä Li puhuu. Arhinmäki oli ensisijaisesti futishuligaani ja toissijaisesti jotain muuta. Listä en oikein tiedä, mika hän on, mutta seison sen takana, että karisma toi Arhinmäelle kannatusta, koska muuta hänellä ei juuri ollutkaan.
 

scholl

Jäsen
Annika Lapintie on yksi hirveimmistä naispoliitikoista. Ei pelkästään ulkonäkönsä puolesta, joka menee jo ohi Ulpu Iivarista ja Tarja Halosesta, vaan sen vuoksi, mitä mieltä hän on asioista. En oikein osaa sanoa kumpi on pahempi, se mitä joku Laura Huhtasaari tai Leena Meri edustavat vai tämä mitä Annika Lapintie edustaa. Hyi hemmetti oikeasti. Meinaan oksentaa nyt tässä välittömästi, kun mietin Lapintietä.

edit. kaupungin kaduilla pidän Ben Zyskowiczista ja Jan Vapaavuoresta. Tulee jotenkin kotoisa olo ja hyvä fiilis, jos jompikumpi näkyy Stadin keskustassa. Beni on yleensä suustaan kiinni jonkun kanssa. Sen sijaan Paavo Väyrysen näkeminen joku pari viikkoa sitten vaivasi minua aika paljon.
 

scholl

Jäsen
Mutta todettakoon, että Li ei ymmärrä mitään taloudesta. Eihän tästä kovin kauan aikaa ole, kun Lin mielestä jos pörssiosakkeet nousevat, pankkien vastuita tulee lisätä. Jokaisen peruskoulun suorittaneenkin pitäisi ymmärtää, kuinka läpiä päähänsä Li puhuu.

tuo voi olla kyllä totta. Veikkaan, ettei edes halua ymmärtää tai voi antaa myös tahallaan väärää tietoa. Humanistipiireissä ja muissa vastaavissa ympyröissä on synti ymmärtää taloutta. Ei tarvitse mennä kuin Kallioon, niin se tilanne on sama kaikilla. Ville Niinistö oli kanssa hyvä esimerkki tästä. Hänhän kuvitteli, että raha kasvaa puussa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minusta Li Andersson on aika lupaava nuori poliitikko omassa viiteryhmässään. Hänen pahin ongelmansa on se, että hän ei ole tehnyt (ainakaan cv:nsä mukaan) päivääkään ns. rehellistä työtä eli hänen kykynsä todella samaistua duunariin ja tämän elämään on aika ohutta ja puheet ovat siksi joskus vähän naiiveja ja turhan idealistisia. Hänen pitäisi myös päästä julkisissa esiintymisissä turhasta jankkaamisesta, johon tulee vielä mariseva sävy, kun tarpeeksi joutuu asiaansa vääntämään toista mieltä olevien kanssa. Mutta fiksu likka hän on ja vetoaa varmaan saman arvomaailman nuoriin, duunareista en ole ihan varma.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Annika Lapintie on yksi hirveimmistä naispoliitikoista. Ei pelkästään ulkonäkönsä puolesta, joka menee jo ohi Ulpu Iivarista ja Tarja Halosesta, vaan sen vuoksi, mitä mieltä hän on asioista. En oikein osaa sanoa kumpi on pahempi, se mitä joku Laura Huhtasaari tai Leena Meri edustavat vai tämä mitä Annika Lapintie edustaa. Hyi hemmetti oikeasti. Meinaan oksentaa nyt tässä välittömästi, kun mietin Lapintietä.

Komppaan. Etovinta on turkulaisuuteni ajan ollut, että hän pöllähtää liian korkealle vaalikone-tuloksissani. Olisi pitänyt potkaista hänet Daily Newsiin, kun hän tuon ohi kulki minun kanssa samaan aikaan.
 

scholl

Jäsen
Minusta Li Andersson on aika lupaava nuori poliitikko omassa viiteryhmässään. Hänen pahin ongelmansa on se, että hän ei ole tehnyt (ainakaan cv:nsä mukaan) päivääkään ns. rehellistä työtä eli hänen kykynsä todella samaistua duunariin ja tämän elämään on aika ohutta ja puheet ovat siksi joskus vähän naiiveja ja turhan idealistisia.

Kuka muu on tehnyt ns. oikeita töitä kuin Kari Uotila ja tämä Jari Lindström? Li on hyvin tyypillinen vasemmisto-/kommunistipoliitikko länsimaissa eli kasvanut ns. kulttuurikodissa. Kaikenlainen anarkismi, kansalaistottelemattomuus ja muu ihmeellinen hörhöily kuuluu niihin piireihin. Ei se silti tarkoita, että sellainen pitäisi olla koko ikänsä. Viimeistään vastuu yleensä muuttaa ihmistä. Esim. Joschka Fischer oli jopa jonkinlaisessa terrorismissä mukana ollut taksikuski, josta tuli huippudesignpukuihin pukeutuva, maratoneja juokseva ulkoministeri, joka hoiti tehtäväänsä hyvin. Duunareille pitää puhua yksinkertaisesti. Kertoa mitä asioita ajetaan ja miksi. Nyt se on liian epärealistista touhua, josta heidän äänestäjänsä eivät saa kiinni. Heidän pitäisi yksinkertaistaa sanomaansa ja sanoa vaikka tavoitteena olevan x euroa lisää käteen pienituloisille.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minusta Li Andersson on aika lupaava nuori poliitikko omassa viiteryhmässään. Hänen pahin ongelmansa on se, että hän ei ole tehnyt (ainakaan cv:nsä mukaan) päivääkään ns. rehellistä työtä eli hänen kykynsä todella samaistua duunariin ja tämän elämään on aika ohutta ja puheet ovat siksi joskus vähän naiiveja ja turhan idealistisia. Hänen pitäisi myös päästä julkisissa esiintymisissä turhasta jankkaamisesta, johon tulee vielä mariseva sävy, kun tarpeeksi joutuu asiaansa vääntämään toista mieltä olevien kanssa. Mutta fiksu likka hän on ja vetoaa varmaan saman arvomaailman nuoriin, duunareista en ole ihan varma.

Muuten olen aika samaa mieltä kanssasi eli Lin puheet ovat paatoksellisen idealistisia ja jankkaavia. En myöskään häntä äänestä tai äänestäisi, mutta CV-asiassa olet sikäli väärässä, että Li Andersson on tehnyt politiikan ja järjestötöiden lisäksi myös niitä oikeita töitä. Ehkei valtavasti, mutta ikäisekseen naiseksi niitä on kuitenkin opiskelujen ja politiikan ohella kertynyt. Tästähän asiasta oli viime vuonna julkisuudessa debattia, ja tässä Anderssonin työuraa koskeva uutispätkä Helsingin Uutisten verkkosivuilta:

Kokemusta tavanomaisesta palkkatyöstä Anderssonin kertoo saaneensa sekä Suomessa että ulkomailla.
– Olen työskennellyt muun muassa Muumimaailman kassalla, hotellin vastaanottotyöntekijänä, tarjoilijana ja tiskaajana, Greenpeacen feissaajana, lajittelijana hedelmätehtaalla Ranskassa ja kääntäjänä, hän luettelee kotisivuillaan

Feissaamista en laske työksi vaan ihmisten häiritsemiseksi ja kerjäämiseksi, mutta tarjoilijan, tiskaajan, kääntäjän, tehdaslajittelijan, respan hommien ja kassatyön lasken ehdottomasti oikeiksi töiksi.

Luultavasti enemmän oikeita töitä kuin edeltäjällään Arhinmäellä. Ainakin wikipedian mukaan Arhinmäen osuus oikeista töistä järjestötöitä, politiikkaa ja sivaria lukuun ottamatta rajoittuvat kesätoimittajan hommiin kommarien omassa lehdessä sekä nurmikon leikkaamiseen Helsingin kaupungin puisto-osastolla. Jälkimmäinen on toki oikeaa työtä ja siihen Arhinmäki olisi hyvin soveltunut koko työuransa osalta politiikan sijasta.

Kuvottavaa, että mahdollisesti poliisimurhia jalkapallo"kannatuksen" myötä hehkuttanut, ydinvoimala-alueelle tunkeutunut ja siitä sakkoja saanut, Smash Asemissa pidätetty huligaani ja ministerin edustustehtävissä sammunut juoppo on saanut Suomen Leijonan komentajamerkin. Retalejengin komentajamerkki olisi sopinut paremmin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen joitakin vuosia ollut ay-aktiivina ja nyt kaksi kautta pääluottamusmiehenä alansa euroopan suurimmalla, Suomen toiminnoissa. Olen tuota kenttää kuunnellut ja eräälle foorumille kirjoitinkin. "Antti Rinne ja Li Andersson ajavat duunarit perussuomalaisiin". Tuohon foorumiin kirjoitetaan omalla nimellä ja muunmuassa AKTn kunniapuheenjohtaja Risto Kuisma totesi kirjoitukseeni, että "tuo pitää täysin paikkansa".

En tiedä missä demari ja vassari duunarit lymyävät, mutta pääsääntöisesti tapaamani duunarit eivät voi noita kahta puoluetta sietää, eikä varsinkaan heidän ajamaansa agendaa. Maahanmuuttopolitiikka on normi duunarille aika kova juttu. Enkä ala tästä sen enempää vääntämään enkä todistelemaan. Se on tuossa yllä hyvin selvästi kirjoitettu.
 

scholl

Jäsen
Minusta Antti Rinne on niin duunari ja ay-jäärä kuin olla ja saattaa. Vaikkei minulla ole mitään yhteistä duunareiden kanssa, niin rohkenen väittää, että Rinne ja hänen äijäpastansa vetoavat duunariäijiin, mutta ei naisiin kuten vaikkapa sairaanhoitajiin. Naiset lähtivät sieltä vihreiden tai jonkun muun kelkkaan silloin, kun Urpilainen syrjäytettiin. Toki jytkyissä Soini sai demareiltakin äänestäjiä kuten sai keskustaltakin, mutta nyt kun persujen kannatus on laskenut, niin veikkaan sen demarijengin livenneen sieltä pois. Nukkuvien puolue on ehkä kiinnostavin vaihtoehto duunareille, mikä on erinomainen asia. Olen pitkään sanonut, että mitä alhaisempi äänestysprosentti, niin sitä paremmin kokoomuksella suhteessa menee. Niinpä kannustan kyllä ihmisiä passiivisuuteen. Jokainen demari, joka jää vaalipäivänä kotiin, parantaa tätä yhteiskuntaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Huvittavaa miten punaisten lasien takaa ei shampoota-Li nähdään kauniina. Lehmän silmät, epäsiisti olemus ja omituiset maneerit yhdistettynä huonoon puheen tuottamiseen. Sellainen köyhän miehen Anni Sinnemäki.
Arhis vetosi kannattajaporukkaan enemmän sillä huligaani-retale imagollaan. Sellainen köyhän miehen Erkki Tuomioja.

Köyhän miehen X on kumpikin ollut aika epäonnistuneesti, kun käsittääkseni juuri pienituloiset miehet ovat puolueen kannattajakunnasta siirtyneet johonkin (hautaan ja persuihin).
 

scholl

Jäsen
Ovatko duunarimiehet oikeasti pienituloisia? Tunnen yhden duunarin, joka vetää jotain raksatyömaata ja tienaa satatonnia. Ei yhtään koulutusta ja juuri niin duunari kuin vain voi olla. Pienituloiset ovat monesti julkisen hallinnon työntekijöitä, kaupan kassoja, pätkätyöläisiä ja jopa akateemisia humanisteja.

Eli aikanaan kommarit olivat ideologialtaan kommareita, vaikkeivat itse tienanneetkaan huonosti. Se porukka on nyt haudassa isolta osin. Vähintään eläkkeellä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Vasemmisto vihaa porvareita ja Helsingin herroja, vaikka itse tienaisivat hyvin. Heillä on vinoutunut ajatusmaailma. Luulen, että ay-liike aivopesee heitä tai vaihtoehtoisesti koulutuksen puute johtaa siihen, etteivät osaa arvioida asioita. Hallitustahan he sitten aina haukkuvat joka tilanteessa - ainakin jos demarit ja vas.liitto ovat oppositiossa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ovatko duunarimiehet oikeasti pienituloisia? Tunnen yhden duunarin, joka vetää jotain raksatyömaata ja tienaa satatonnia.

Heh, missä noita työpaikkoja on. Metallin alkupalkka on 8.85€/h. Voin tähän ihan rehellisesti laittaa, että mun on kaikkine lisineen 13.43€/h ja loma kta inan yli 15€. Brutto vuosiansio mulla on n. 32000 €. Tolla pitää pärjätä ja on pärjättykkin. Toistaiseksi. Tämä palkka on muuten samalla vastaus sille katkeruudelle, kun kaiken lisäksi joudumme elättämään kaikenmaailman turhakkeita.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kuka muu on tehnyt ns. oikeita töitä kuin Kari Uotila ja tämä Jari Lindström?
Ainakin Jari Myllykoski, joka työskenteli pitkään Outokummun tehtaalla. Myllykoskihan yritti lähteä "karvaperseiden" viimeiseen vastaiskuun Vasemmistoliitossa asettumalla puheenjohtajaehdokkaaksi, mutta hänet käytännössä naurettiin ulos. En olisi yllättynyt, jos Myllykoski päättää vaihtaa poliittista kotia vassareista demareihin, jossa AY-jengi (äijällä on näet luottamusmiestaustaa) ja duunari-ideologia elää paljon voimakkaammin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ainakin Jari Myllykoski, joka työskenteli pitkään Outokummun tehtaalla. Myllykoskihan yritti lähteä "karvaperseiden" viimeiseen vastaiskuun Vasemmistoliitossa asettumalla puheenjohtajaehdokkaaksi, mutta hänet käytännössä naurettiin ulos. En olisi yllättynyt, jos Myllykoski päättää vaihtaa poliittista kotia vassareista demareihin, jossa AY-jengi (äijällä on näet luottamusmiestaustaa) ja duunari-ideologia elää paljon voimakkaammin.

Myllykoski toimi -80 luvulla reilu 5 vuotta Satanahka Oy ssä Kiukaisissa ja 80/90 lukujen taitteesta prosessityöntekijänä Harjavallan Outokummussu. 95 alkaen toimi n10v päätoimisena pääluottamusmiehenä, koska yli 400 työntekijää. Sen jälkeen Hakaniemessä Metalliliiton palveluksessa siihen asti, kun valittiin Satakunnasta eduskuntaan. Käänsi myöskin takkinsa radikaalisti vaalipuheista, napin painallukseen arkadianmäellä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Heh, missä noita työpaikkoja on. Metallin alkupalkka on 8.85€/h. Voin tähän ihan rehellisesti laittaa, että mun on kaikkine lisineen 13.43€/h ja loma kta inan yli 15€. Brutto vuosiansio mulla on n. 32000 €. Tolla pitää pärjätä ja on pärjättykkin. Toistaiseksi. Tämä palkka on muuten samalla vastaus sille katkeruudelle, kun kaiken lisäksi joudumme elättämään kaikenmaailman turhakkeita.

Minäkin haluaisin kuulla. Diplomi-insinöörinä peruspäällikkönä en unelmoikaan tuollaisista palkoista, mutta minulta löytyy myös levyseppähitsaajan ammattikoulututkinto, joten pitääpi alkaa harkita reilua takapakkia uralla, jos noista hommista tosiaan 100 tonnia tienaa.
 

scholl

Jäsen
Minäkin haluaisin kuulla. Diplomi-insinöörinä peruspäällikkönä en unelmoikaan tuollaisista palkoista, mutta minulta löytyy myös levyseppähitsaajan ammattikoulututkinto, joten pitääpi alkaa harkita reilua takapakkia uralla, jos noista hommista tosiaan 100 tonnia tienaa.

Siis viittasin rakennusalan ylisuuriin palkkoihin. Samahan juttu on ollut esim. paperiteollisuudessa aiemmin. Menivät lakkoon, jos eivät saaneet mitä halusivat ja kun oli tärkeä vientiala niin oli pakko maksaa liikaa. Nyt puolestaan rakennetaan paljon ja useimmat ovat jääneet eläkkeelle, joten on valtava työvoimapula. Silti ovat duunareita. Rakennusalalla kova pula osaajista – ”Huhuissa jopa 8 000 €/kk ja autoetu päälle” - Yrittäjä - Ilta-Sanomat
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ovatko duunarimiehet oikeasti pienituloisia? Tunnen yhden duunarin, joka vetää jotain raksatyömaata ja tienaa satatonnia. Ei yhtään koulutusta ja juuri niin duunari kuin vain voi olla. Pienituloiset ovat monesti julkisen hallinnon työntekijöitä, kaupan kassoja, pätkätyöläisiä ja jopa akateemisia humanisteja.
Ei kai nyt pelkkä koulutuksen puute duunaria tee. Tuo tuttavasihan on käytännössä projektipäällikkö, joka vastaa useamman (kymmenen?) miljoonan projektista, ja hänellä on kymmeniä alaisia tai varmaan aliurakoitsijoita, ja tod.näk. joku alempi toimihenkilökin eli pikkumesu jelppimässä. Tuskin ehtii tekemään käsillään muuta kuin näpyttelemään kirjaimia ja numeroita riviin.
 
Heh, missä noita työpaikkoja on. Metallin alkupalkka on 8.85€/h. Voin tähän ihan rehellisesti laittaa, että mun on kaikkine lisineen 13.43€/h ja loma kta inan yli 15€. Brutto vuosiansio mulla on n. 32000 €. Tolla pitää pärjätä ja on pärjättykkin. Toistaiseksi. Tämä palkka on muuten samalla vastaus sille katkeruudelle, kun kaiken lisäksi joudumme elättämään kaikenmaailman turhakkeita.

Keitä turhakkeita 32 000 euron bruttotuloilla elätetään? Eihän tuollaisilla tuloilla ihminen pysty Suomessa elättämään edes itseänsä. Se, että 32 tonnin tuloilla elätettäisiin vielä muitakin ihmisiä, on sitten ihan käsittämätöntä puhetta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Keitä turhakkeita 32 000 euron bruttotuloilla elätetään? Eihän tuollaisilla tuloilla ihminen pysty Suomessa elättämään edes itseänsä. Se, että 32 tonnin tuloilla elätettäisiin vielä muitakin ihmisiä, on sitten ihan käsittämätöntä puhetta.

Kai minunkin verorahoilla jotakin tehdään? Mutta et halunnut ymmärtää viimeisen lauseeni pointtia.
 
Kai minunkin verorahoilla jotakin tehdään?

Varmasti tehdään mutta eivät ne riitä kattamaan edes sinusta yhteiskunnalle koituvia kuluja. Puhumattakaan siitä, että niistä sun verorahoista jäisi vielä muillekin jaettavaa. Itse tienaan 32 000 nettona enkä harrasta "minun verorahoillani sitä ja tätä" -kortin pelaamista, koska ymmärrän olevani verotuksessa reilusti saamapuolella. Todellisuudessa asia on niin, että scholl ja hänen kaverinsa maksavat 50 pinnan tuloveroprosenteillaan minun ulkomaanmatkani ja elättävät myös sinua.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Arhinmäki oli kaiken puolin vastenmielinen. Muistan kun hän joskus, kun ei ollut vielä puoluejohtaja puolusti pummilla matkustamista ja vaati parkkisakoista suuria rangaistuksia, koska parkkisakko on muka aina tahallinen teko, eikä vahinko. Sen sijaan pummilla matkustaminen on jotain hiton vasemmistolaista oikeudenmukaisuutta. Lähetin hänelle asiasta sähköpostia ja sain vittuilua takaisin.


Löytyykö tämä sähköposti sinulta vielä?
Jos löytyy niin olisiko se mahdollista saada nähtäväksi?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Varmasti tehdään mutta eivät ne riitä kattamaan edes sinusta yhteiskunnalle koituvia kuluja. Puhumattakaan siitä, että niistä sun verorahoista jäisi vielä muillekin jaettavaa. Itse tienaan 32 000 nettona enkä harrasta "minun verorahoillani sitä ja tätä" -kortin pelaamista, koska ymmärrän olevani verotuksessa reilusti saamapuolella. Todellisuudessa asia on niin, että scholl ja hänen kaverinsa maksavat 50 pinnan tuloveroprosenteillaan minun ulkomaanmatkani ja elättävät myös sinua.

Minä tarkoitin siis viimeisessä lauseessani sitä, että se katkeroittaa meidät pienituloiset, kun vaahdotaan palkkamaltista ja nollalinjasta. Samalla annetaan mahdollisuus tähän...

HS: Ossi, 39, on yrittänyt pysyä koko aikuisikänsä työttömänä – näin hän taktikoi itselleen yhteiskunnan tuet - Työelämä - Ilta-Sanomat

Sekä annetaan elintasosurffareille täysylöspito, ilman mitään oikeita tietoja heistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmasti tehdään mutta eivät ne riitä kattamaan edes sinusta yhteiskunnalle koituvia kuluja. Puhumattakaan siitä, että niistä sun verorahoista jäisi vielä muillekin jaettavaa. Itse tienaan 32 000 nettona enkä harrasta "minun verorahoillani sitä ja tätä" -kortin pelaamista, koska ymmärrän olevani verotuksessa reilusti saamapuolella. Todellisuudessa asia on niin, että scholl ja hänen kaverinsa maksavat 50 pinnan tuloveroprosenteillaan minun ulkomaanmatkani ja elättävät myös sinua.
Etkös sinä jo noilla tuloilla maksa enemmän tulonsiirtoja kuin saat?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Keitä turhakkeita 32 000 euron bruttotuloilla elätetään? Eihän tuollaisilla tuloilla ihminen pysty Suomessa elättämään edes itseänsä. Se, että 32 tonnin tuloilla elätettäisiin vielä muitakin ihmisiä, on sitten ihan käsittämätöntä puhetta.

Kummallista. Kyllä meidän työpaikalla porukka on ollut jo pitkään hengissä, vaikka tuollaisiin tuloihin ei päästäkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös