Lennu on vetänyt todella pirteän kauden alun ja olen vilpittömän iloinen jokaisesta taklauksesta, heittäytymisestä, kiekonriistosta ja pisteestä. Vaikka mäkin olen Lennua arvostellut, se on johtunut vain ja ainoastaan kentällä nähdyistä otteista. Ja toistaiseksi ei ole ollut yksittäisten "tyhjästä maalista ohi"-vetojen lisäksi juurikaan nokan kopauttamista. Asenne on ollut kohdillaan, niin kuin yleensä. Erästä nimimerkkiä lainatakseni: "Kun kommentoi reaaliajassa, joku voi kokea, että rotsi kääntyy".
Se, että Lennu on nyt vetänyt hirveällä draivilla, ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että parin viimeisen kauden aikana Lennu ei ole kyennyt aina vastaamaan huutoon. Kuten olemme saaneet nähdä, Lennu on parhaimmillaan ykköskentän jätkä. Siltikään en vieläkään näe Lennua pelaajana, jonka harteilla on joukkueen pisteiden teko, ainakaan maalien muodossa. Tai voisi olla, mutta ruuti on liian usein märkää, varsinkin maalin edessä, kun vedot metrin päästä maalista menee kolme metriä ohi. Tämä siis noin keskiarvona. Otteet ovat tätä alkukautta lukuunottamatta olleet liian ailahtelevia, vaikka ottaisi huomioon roolin kentällä. Fakta on kuitenkin se, että jos pääsee paikoille, on kyettävä kiekko reppuun toimittamaan. Mutta jokainen piste, jonka Lennu tekee on joukkueelle arvokas. Ei ole kovinkaan montaa pelaajaa, joiden maalit tuntuisivat Lennun maaleja paremmalta ja siitä kiitos kuuluu Lennulle itselleen. Ei se seuran kannattajien Lennu-fanitus ole aiheetta syntynyt.
Minusta on ihan selvää, että hieman heikompien esitysten jälkeen pelaajan pitää perustella otteillaan paikkansa joukkueessa, varsinkin, jos parhaassa peli-iässä olevan pelaajan käyrä on ollut laskeva. Tällöin on ihan selvää, että jengi alkaa spekuloida, olisiko samalle paikalle mahdollista saada pelaaja, joka laittaa paikoista sisään. Lennulla on kaikki ainekset olla IFK-ikoni ja jos otteet jatkuvat nyt nähdyn kaltaisena, Lennu mahtuu aina mun IFK:honi. Eilisellä viiden pisteen illalla ei ole edes merkitystä, koska Lennu on muutenkin osoittanut olevansa tärkeä pelaaja IFK:lle. Otteet kentällä sanovat sen viimeisen sanan, mutta Lennun kohdalla on niin paljon muita hyväksiluettavia ansioita, että tällä hetkellä Lennu on viimeisten joukossa, joiden toivon maisemaa vaihtavan.
Taitaa olla niin, että isyys ja leppoisat koti-illat sopivat Lennulle paremmin kuin hyvin ;).