Täältä myös 9½ arvosanaksi YLE:lle. Otetaan parit viivat:
-Kaikessa asiallinen linja, versus Maikkarin sirkus. Ei ollut kalapaitoja, pelikenttiä studiossa, Putous-hahmoja tai Mertarannan pakkosyöttämiä kebab-kioskiläppiä. Juuselalla meni ehkä vähän mertarantailuksi noiden vertauskuviensa kanssa, mutta silti Niki on ehdottomasti oma suosikkini selostajaksi.
-Hyvä huomio joltakin, että kukaan ei kaipaa enää Mertarantaa takaisin. Ei siitä ole kuin nelisen vuotta, kun porukka oli lähestulkoon valmis lähtemään toreille heittämään polttopulloja, mikäli Mertsi ei selosta. Nyt asiat on muuttuneet, ja nimenomaan oikeaan suuntaan. Se tosin Mertarannan Maikkari-hypyssä harmittaa, että legendaarinen Se on siinä-ohjelma loppui.
-Kunnas, noh. Herättää vahvoja reaktioita puolin ja toisin, sekä ymmärrän molempia osapuolia. Mua ei haittaa mikäli äijä vetää satunnaisesti parin minuutin haastattelun johonkin väliin.
-Kommentaattoreista en ole koskaan osannut sanoa oikein mitään. Jotkut haukkuu Kuhtaa, mutta en minä mitään pahaa hänessä näe. Kommentaattoreista tosin jäi sellainen ihmetyksen asia mieleen, että sählättiinkö noiden mikkien kanssa tavallista enemmän näissä kisoissa? Tyyliin Karri Kiven "ehtiiks käydä kusella?"-möläytykset. Näitä oli muistaakseni useampiakin kisojen aikana, kun mikki unohtui auki. Liekö sattumaa, huolimattomuutta vai mitä? Eipä toisaalta minua haittaa yhtään, Jutin haastattelun ja Kasperin maalin ohella eilisen huippukohtia oli Karrin kusireissut.
-Live-twiitit kansalta melko tyhjän kanssa. Onneksi niitäkään ei tarvitse lukea kuin muutama per erä, joten ei haittaa minua. En tosin ymmärrä kiinnostaako jotain lukea noita, muuten kuin että pääsiköhän se mun twiitti lähetykseen.
Naurattaa ajatuskin siitä mitä Maikkari olisi saanut aikaan. Ero on kuin yöllä ja päivällä YLEllä ja Maikkarilla. MTV saa minkä tahansa muuttumaan paskaksi. Voi kumpa saataisiin Skoda cup takaisin YLElle, niin oma kiinnostukseni sitä kohtaan saattaisi taas kasvaa.