Legendaarinen Kummeli

  • 163 781
  • 407

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kontio ja Parmas on napannut yllättävän hyvin, niin alhaalla odotukset kammottavan Kummeli V:n ja vielä hirveämmän Gaalan jälkeen olivat. Siksi toiveet ovat varovaisen optimistiset tätä juhlajaksoa ajatellen.

Viimeisellä kaudella ylivoimaisesti parhaiten toimivat juuri vanhojen hahmojen kuulumiset, toivottavasti nyt ruutuun tulisivat Silakka ja Vormisto, Aas Weckström ja Martti Hakonen. Ja Lätkäkatsaukseen Jussi Saarinen vierailevaksi tähdeksi.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tänään julkaistiin Kummelin 30-vuotisjuhlan kunniaksi 10-osainen radiosarja. Mitä lyhyesti kuuntelin, niin hyvin tehty. Taustalla juoksee vanhoja sketsejä (toimivat yllättävän hyvin radiossa, tai siis täytyy olla varmaankin nähnyt kyseiset jutut mutta kyllä ne naurattavat). Leikkaaja tehnyt ison homman.

Kummelin pojat ovat myös äänessä sekä itsenään että hahmoina (ihan ok toimii heidänkin jutut, odotin pahempaa).

Lisäksi illalla tulee Radio Suomesta Kummeli-ilta. Antti Mäkinen juontaa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mitä lyhyesti kuuntelin, niin hyvin tehty.
Minä taidan olla jo pudonnut tämän ajan kelkasta, kun jo ensimmäinen jakso jätti sellaisen olon, ettei tästä oikein saanut kiinni ja happi meinaa loppua, kun kuuntelee. Pompitaan haastateltavasta toiseen, eikä mitään tietoa kuka kukakin on (jakson lopussa voi sitten kokeilla liittää äänen ja nimen) ja välissä on pätkiä sketseistä, ei siis kokonaisia sketsejä. Kovasti nykyaikaista siis. Ihan kuin musiikkivideo olisi tehty radio-ohjelman muotoon.

Minä olisin kaivannut lähinnä tekijäporukan (Grönberg, Hela, Kahilainen, Keskinen, Silvennoinen, Vihinen) pitempiä haastatteluja, enkä mitään niinalahtisten "mä oon kattonut kummelia ja sieltä oon ammentanut putoukseenkin paljon kaikenlaista ja on ollut hauskaa" -kommentteja, jotka ovat yhtä tyhjän kanssa.

Toki Kummeli-kirja on luettu, joten eipä noista haastatteluista mitään kovin uutta ja ihmeellistä irti saa, mutta ei kyllä putoa tuo radio-ohjelma nyt meikäläiseen. Parasta antia on Kummeli-studio jaksojen alussa ja lopussa. Sukunimien kanssa pelleily on hauskaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä olisin kaivannut lähinnä tekijäporukan (Grönberg, Hela, Kahilainen, Keskinen, Silvennoinen, Vihinen) pitempiä haastatteluja, enkä mitään niinalahtisten "mä oon kattonut kummelia ja sieltä oon ammentanut putoukseenkin paljon kaikenlaista ja on ollut hauskaa" -kommentteja, jotka ovat yhtä tyhjän kanssa.

Rupesin kuuntelemaan tätä näin juhannuksen kunniaksi, ja kahden kuullun jakson perusteella kuittaan ohjelman yhdellä napakalla sanalla: paskaa. Miksi haluaisin kuunnella mukahauskoja stand up -koomikoita selittämässä sketsejä ja matkimassa hahmoja? Toinen ohjelman tekijöistä selitti televisiossa, että ohjelmasta pitävät myös ne, jotka eivät ole Kummelia edes katsoneet. Oli kuulemma mitannut asiaa omalla puolisollaan. Laadukas mittari siis.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Kummelin Facebookista:

"Sieltä se pätkähti! Tätä ennen Kummelia on tehty 49 jaksoa. Se on vähän ruma luku ja jäänyt vaivaamaan. Nyt pojat ovat ystävineen ovat kokanneet upouuden 50. jakson kolmekymppisten kunniaksi.

Tervetuloa taas mukaan Kummeli-maailmaan! Erikoispitkä Kummeli 30 v -jakso Yle Areenassa 30.10. ja Yle TV2:ssa 1.11. klo 21.00!

Onko nyt hjuva fiilis?"
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Kummelin Facebookista:

"Sieltä se pätkähti! Tätä ennen Kummelia on tehty 49 jaksoa. Se on vähän ruma luku ja jäänyt vaivaamaan. Nyt pojat ovat ystävineen ovat kokanneet upouuden 50. jakson kolmekymppisten kunniaksi.

Tervetuloa taas mukaan Kummeli-maailmaan! Erikoispitkä Kummeli 30 v -jakso Yle Areenassa 30.10. ja Yle TV2:ssa 1.11. klo 21.00!

Onko nyt hjuva fiilis?"

"Nyt on todella hjuva fiilis!"
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
"Sieltä se pätkähti! Tätä ennen Kummelia on tehty 49 jaksoa. Se on vähän ruma luku ja jäänyt vaivaamaan. Nyt pojat ovat ystävineen ovat kokanneet upouuden 50. jakson kolmekymppisten kunniaksi.

Tervetuloa taas mukaan Kummeli-maailmaan! Erikoispitkä Kummeli 30 v -jakso Yle Areenassa 30.10. ja Yle TV2:ssa 1.11. klo 21.00!
Ssselvä!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Reilun puolen tunnin päästä on katsottavissa Areenassa toi Kummelin uusin ja toivottavasti viimeinen jakso.

Pitäähän se heti katsoa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vaikuttaa kyllä siltä, että olisi ollut hyvä jättää tämä jakso tekemättä.
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan ok nostalgiapätkä oli mielestäni, mutta ehkä olisi voinut vähän tiivistää, kun itse nautin ekasta puolituntisesta huomattavasti enemmän kuin lopusta. Tykkäsin erityisesti miinanraivaajasketsistä, joka oli sopivan typerä ja Silvennoinen oli siinä hauska. Virsikirjan lisälehdillä oli myös hauskaa hupailua ja Kummelisetä 3.sta jäi mieleen useampikin repliikki, kuten vaikka"Americana sanoi, että mennään seuraavaksi Jorma Mäkelän leipomoon."

Niin ja kauppasketsi huvitti myös ja muutamat vierailijat jaksossa toivat kivan lisän jaksoon. Lisäksi Kaisa Hela näytti todella kauniilta siinä häämekossa, joten ihan hyvä mieli jäi tästä jaksosta, vaikkei toki Kummelin kultakausien tasolle ylletty, mutta ei kai kukaan sellaista odottanutkaan. Että ihan kiva, että tällainen on tehty!
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Nojaa, mitään en menettänyt että katsoin tämän enkä myöskään mitään saavuttanut kun katsoin tämän.
Missä Mauno Ahonen, Martti Mielikäinen vanhoista hahmoista? Väkisin tehdyn makuhan tästä jäi, joskaan odotukset ei myöskään ehkä ihan huipussaan ollut.

Juti ja Kummola Kummelisetä 3:n lopussa oli nerokas, sille tuli naurahdettua.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kyllä minä viihdyin koko pätkän. Osa hahmoista oli kyllä tismalleen samalla meiningillä tehtyjä mitä ysärilläkin ja osa vähän vaisuja. Vaisuihin vaikka Parantainen ja efektimies. Eniten jäi harmittamaan, että "Kyllä lähtee" ei lähtenyt enää samalla innolla. Hehe. Speedy ja varsinkin Saku huikeita.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Niin ja kauppasketsi huvitti myös ja muutamat vierailijat jaksossa toivat kivan lisän jaksoon. Lisäksi Kaisa Hela näytti todella kauniilta siinä häämekossa, joten ihan hyvä mieli jäi tästä jaksosta, vaikkei toki Kummelin kultakausien tasolle ylletty, mutta ei kai kukaan sellaista odottanutkaan. Että ihan kiva, että tällainen on tehty!
Satuin kauppasketsin aikaan samaan aikaan kauppaan herrojen kanssa, onneksi en näkynyt kuvissa. Katsoin että nyt on erikoista mutta tutun näköistä kaveria liikkeellä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pikalaina -sketsi oli mainio. Nopeasti meni tuo tunnin setti. Heikki Vihinen oli jätetty penkille..?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole tsekannut vielä, mutta tälle buu. Vanaja-pätkät omia suosikkeja ja pientä pätkää vähän kaipasin. No, ehdin katsoa huomenna ja kerron, miten meni.
Mielestäni Vihinen ei ollut lainkaan mukana. Jännä kyllä, kun naisosastolla oli kuitenkin tuoreimmat kasvot eli Selin ja Kaisa Hela.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tykkäsin toki. Kaikkien aikojen ensimmäinen Kummeli kun tuli näköradioon, niin hihittelin ja join kaljaa. Tänään tein tismalleen samaa. Outoa? Minusta ei todellakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös