Left vai right?

  • 29 775
  • 148

Mikä on sinun mailasi ”kätisyys”?

  • Left

    Ääniä: 408 66,1%
  • Right

    Ääniä: 197 31,9%
  • Pelaan sujuvasti molemmilta puolilta

    Ääniä: 12 1,9%

  • Äänestäjiä
    617

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikeakätinen, joka pelaa rightilta, on luonnollisesti näppärä maila kädessä. Vahvempi käsi alla.
Henkilökohtaisesti olen eri mieltä. Aiemmin jo mainitsinkin olevani vasenkätinen ja olen huomannut monesti, että oikeassa kädessä on enemmän papua. Vasemman koordinaatio on parempi, mutta oikea on vahvempi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Henkilökohtaisesti olen eri mieltä. Aiemmin jo mainitsinkin olevani vasenkätinen ja olen huomannut monesti, että oikeassa kädessä on enemmän papua. Vasemman koordinaatio on parempi, mutta oikea on vahvempi.
No mutta sinä nyt oletkin vain yksi vahvistus teorialleni, eli vasenkätisyys on julma pila Jumalan toimesta. Te pian sterilisoitavat kehityshäiriöiset ette vasuriudestanne johtuen ehken ymmärrä, että oikeassa se voima piilee. Kuten mainitsin, oikeakätinen joka pelaa rightilta, on kovilla. Vasenkätinen on vain harhauskossa, että vasen olisi voimakkaampi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No mutta sinä nyt oletkin vain yksi vahvistus teorialleni, eli vasenkätisyys on julma pila Jumalan toimesta. Te pian sterilisoitavat kehityshäiriöiset ette vasuriudestanne johtuen ehken ymmärrä, että oikeassa se voima piilee. Kuten mainitsin, oikeakätinen joka pelaa rightilta, on kovilla. Vasenkätinen on vain harhauskossa, että vasen olisi voimakkaampi.

Tämähän on täysin selvää. Ihmiset, jotka ovat tottuneet ajattelemaan omilla aivoillaan, tekemään itse jotakin oman tulevaisuutensa eteen ja ottamaan vastuun omasta hyvinvoinnistaan, on yleensä luokiteltu kuuluvaksi ryhmään nimeltä oikeisto.

Vastaavasti ihmiset, jotka eivät näin halua tehdä, vaan odottavat että muut ottavat heistä vastuun ja elättävät heidät, kuuluvat yleensä ryhmään nimeltä vasemmisto.
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Täällä pelataan rightilta.

Ja niin hassua kuin se onkaan, niin olen molempikätinen. Oikealla kirjoitan samoin kuin muutamia muitakin asioita, mutta suurimman osan asioista kuitenkin teen vasemmalla, koska siinä on parempi koordinaatio yms. Vasen käsi on myös vahvempi, eikä oikea kuten yllä.
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Itse olen oikeakätinen ja pelaan leftiltä.

Nuo oikeakätiset rightit ja vasenkätiset leftit saavat kätisyytensä ansiosta pienen lisäedun muihin nähden. Itsekin tiedän yhden vasenkätisen leftin joka pystyy melko mallikkaasti hallitsemaan kiekkoa pelkän alakäden avulla ja yläkäsi jää sitten "susikädeksi" jolla voi tuuppia vastustelijoita pois iholta.

Olikohan se jopa tällä kaudella kun näin Brendan Shanahanin nousevan vastustajan maalin takaa ja nostavan kiekon maaliin pitäen pelkällä alakädellä kiinni mailasta, yläkäden huiskiessa lisää tilaa. Shanahan pelaa rightilta, mutta onko hän oikeakätinen?

Tunnen myös yhden ex-junnumolarin joka oli oikeasti right, mutta pelasi kuitenkin rällä vasemmassa ja kilpi oikeassa kädessä. Hän ei ole Joni Puurula, mutta rännikiekot eivät ihan se vahvin alue hänenkään pelissä ollut.

EDIT:

Noita sekäettä-tapauksia olen tavannut eläissäni vain yhden, eli ihan sama kumman puolen käyrää tarjosi, homma luonnistui yhtä lailla. Tosin, mielestäni tämä kaveri hävisi hieman koordinaatiossa vain yhdelle puolelle oppineille, sillä tältä kaverilta ei onnistunut vaikeammat mailan kanssa toimitettavat (täydestä vauhdista "toedrag" tai muut kärkivivut). Kuti lähti kyllä, lätty meni perille.

Kuinka moni muu on nähnyt näitä molempipuolisia?

Veikkaan, että ainakin Laitisen Vellu vetää yhtä kovaa sekä leftiltä, että rightilta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Umpilefti. Pesäpallomailakin. Ja golfmaila.

Eräs entinen liikunnanopettajani pelas leftin mailalla, oikealta puolelta....tai

toisinpäin,en muista...Kuitenkin käyryys väärään suuntaan. Mutta se teki sen

erittäin hyvin, ja kukaan pikkuvanhoista ipanoista ei kyseenalaistanut sitä enää

ekojen reenien jälkeen.. ;)
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tuosta Brendan Shananista tuli mieleen että Suomalaisista rightin pelaajista Selänne on muistaakseni oikeakätinen kun taas Kurri on vasuri.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Oikeakätinen left löytyy täältä. Ensimmäinen jääkiekkomaila minkä joskus pikkuskidinä sain, oli rightin maila, mutta eipä siitä tullut yhtään mitään siltä puolelta.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Täällä oikeakätinen, millimetrin tarkat syötöt lähtee rightin puolelta.
 
Viimeksi muokattu:

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Nuo oikeakätiset rightit ja vasenkätiset leftit saavat kätisyytensä ansiosta pienen lisäedun muihin nähden. Itsekin tiedän yhden vasenkätisen leftin joka pystyy melko mallikkaasti hallitsemaan kiekkoa pelkän alakäden avulla ja yläkäsi jää sitten "susikädeksi" jolla voi tuuppia vastustelijoita pois iholta.
Itse olen huomannut saman. Olen oikeakätinen right ja onhan se kiva pelailla kun pystyy hallitsemaan hyvin kiekkoa pelkällä alakädellä ja yläkädellä töniä muita pois tieltä. Pystyy muuten kivasti syöttämäänkin vaikka joku olisikin vähän iholla.

d2uce kirjoitti:
Tunnen myös yhden ex-junnumolarin joka oli oikeasti right, mutta pelasi kuitenkin rällä vasemmassa ja kilpi oikeassa kädessä. Hän ei ole Joni Puurula, mutta rännikiekot eivät ihan se vahvin alue hänenkään pelissä ollut.
Itsekin olen juuri tälläinen maalivahti, siis silloin harvoin kun maalissa pyörin. Ei muuten todellakaan ole rännikiekot tai mailapeli muutenkaan mikään vahvin alue.
 

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
eli joko joko pallo on jäänyt osaltani siihen, kun koulussa
"neljän maalin" jälkeen reenattiih hieman oikeilla pesissäännöillä.
Kyllä siinäkin Kaikki osallistujat = 100% löi rightilta.
Lukkari oli sen ajan SM-joukkueen valkku ja ei vissiin tullut
edes mieleen, että joku ois voinut lyödä paremmin toiselta
puolelta ympyrää.

Itse lyön pesäpalloa vasemmalta. Piti vaan muistaa se lukkarille sanoa ennen lyömään menemistä.. :-) Se antaa kyllä tuossa lajissa huomattavan edun, ainakin omasta näkökulmasta katsottuna. Kiekkoakin pelaan leftiltä. Samoin päinhän ne kätöset siinä laitetaan. Golfiakin pelailisin, jos vaan kiinnostais ja taidot riittäis.. Muuten oikeakätinen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen vasenkätinen. Pelasin pienenä rightia, mutta sain joululahjaksi 7v:nä left mailan, sen jälkeen olen ollut left. Silti olen jalkapallossa oikeajalkainen.

Broidi taas on oikeakätinen, mutta vasenjalkainen.

Sekavaa, mitähän musi ja faija on touhunu?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Umpilefti. Pesäpallomailakin. Ja golfmaila.

Sama täällä. Vasen käsi on alhaalla (tai lähempänä "lapaa") katua harjatessa, uistinta heittäessa, golfpalloa lyödessäni, kiekkoa käsitellessäni, tenniksessä kahden käden rystylyöntiä lyödessäni, pesäpallossa ja viikatteella valtavia kultaisia peltoja niittäessäni.

Muuten olen oikeakätinen.

P.S. Tieteen Kuvalehdessä oli joskus juttu, että vasurit ovat lievästi aivovammaisia ja heidän elinikäodotteensa on lyhyempi kuin oikeakätisillä.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olen vasenkätinen ja pelaan rightin mailalla.

Kaikki parhaat maalintekijäthän ovat righteja. Selänne, Kovaltshuk, minä, Ovetshkin ja ketä näitä nyt on....
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Olen vasenkätinen ja pelaan rightin mailalla.

Kaikki parhaat maalintekijäthän ovat righteja. Selänne, Kovaltshuk, minä, Ovetshkin ja ketä näitä nyt on....

No näinhän se menee. Noita tusina vasureita riittää kuin meren mutaa, mutta ne muutamat rightit onkin sitten niitä kovia jätkiä :)

Ei määrä vaan se laatu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kaikki parhaat maalintekijäthän ovat righteja. Selänne, Kovaltshuk, minä, Ovetshkin ja ketä näitä nyt on....

Wayne Gretzky on left-handed. Samoin Foppa. Nokitanpa heillä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vasen käsi on alhaalla (tai lähempänä "lapaa") katua harjatessa, uistinta heittäessa, golfpalloa lyödessäni, kiekkoa käsitellessäni, tenniksessä kahden käden rystylyöntiä lyödessäni, pesäpallossa ja viikatteella valtavia kultaisia peltoja niittäessäni.

Muuten olen oikeakätinen.

Se on juurikin näin. Miten kukaan oikeakätinen voi lyödä golffia sieltä toiselta puolelta? Samaa kastia olen, kuin Phil Mickelson.

Samoin on muissa lajeissa. Mailan liike tuntuu niin luonnolliselta siltä leftiltä, kun kuitenkin päälajit säbä/kiekko on aina ollut sillä puolella.
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Hannes Hyvönenhän pystyisi vaihtamaan kätisyyttä,jos pääsisi NHL:ään. Jääkiekkoilun värityskirjassa väritettiin tarinaa, jossa kykyjenetsitjät soittivät Hannekselle, että paikka ois mut pakkina pitäs pelata. Hyvönen sanoi et kyllä käy. Lisää tuli: Rightin pakkeja on niin paljon että onnistuuko pelata leftiltä?
Hyvönen: Voin mä ainakin kokeilla..
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Leftin puolelta meikäläisenkin laukaus yleensä lähtee. Olen tosin miettinyt hankkivani rightin puolen salibandymailan höntsävuorolle, koska leftillä haasteet alkavat loppua... Ei siitä varmaan haittaakaan olisi jos osaisi molemmilta puolelta pelata.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Right. Ja armoton ranne.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aluksi olin left, mutta hiljalleen olen siirtynyt käyttämään yksinomaan rightia. Kun aloitin golfin harrastuksen, kokeilin muutaman kerran lyödä vanhasta muistista vasemmalta puolelta, mutta ei siitä mitään tullut.
 

Anonymous

Jäsen
Leftin puolelta pelaan.

En muista kuka jääkiekkoilija sanoi, että leipoo joskus kotona puukuulan kanssa "väärältä puolelta", että seuraavan kerran kun pelaa luonnolliselta puolelta niin tuntuu paljon helpommalle.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
En tajua miten joku voi tehdä asioita eri puolilta, esim. pelata kiekkoa leftiltä ja golfata rightilta. Jos näin tekee niin mun järki sanoo ettei oo täysillä mukana hommassa. Olen itse siis 100% lefti ja kaikki hoituu sieltä puolelta. Jääkiekko, salibandy, golf, pesäpallo, biljardi, haravointi, imurointi...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös