Sisäliitin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko
Viestin lähetti Mazza
Mutta onkos kukaan koskaan miettinyt kätisyyttä silloin, kun lajina on pesäpallo? Yläasteella aiheutin liikuntaryhmässäni hämmästelyä, koska luokkatovereistani poiketen löin palloa leftiltä, toisin sanoen oikea käsi alhaalla. Kaverit ihmettelivät avoimesti, ja kulloinkin lukkarivuorossa olleelta sain vähintäänkin paheksuvan katseen osakseni, joutuihan syöttäjäparka ottamaan kokonaisen askeleen vaihtaessaan paikkaansa lautasen toiselle puolelle. Asiaa kummastelleille koetin selittää lyöväni vasemmalta, koska pelaanhan kiekkoa ja sählyäkin leftin puolelta. Monikaan ei tuntunut ymmärtävän pointtiani. Kai jatkoaikalaiset sentään ymmärtävät mitä ajan takaa? Muutenkin silloin harvoin kun pesäpalloa erehdyn telkkarista vahtaamaan, kiinnitän huomiota kätisyyksiin. Suurin osa pelaajista näyttäisi olevan "rightejä", miksiköhän? Kentän muodon takia?
Ja kuten jo mainittua tulikin, kynäilen ja veivaan leftiltä. Rightiäkin olen kokeillut, huvittavin seurauksin.
sama mulla olen sanonut ihmetteleville kavereille että pelaattehan te kiekkoa ja sählyäkin leftiltä miksi ne sitten pelaa pesistä rightilta mutta muuten leftillä