Tämä ilmoitus ei varsinaisesti koske
lautapeliä, mutta custom pelikorteille ei ole omaa ketjua ja enkä oikein näe tarpeelliseksi avata sellaista, joten menee tänne joka on lähimpänä tämän viestin aihetta.
Minä olen tosiaan intohimoinen custom pelikorttien keräilijä, siis hyvin taiteellisesti suunniteltujen pelikorttipakkojen. Kokoelmassa on tällä hetkellä jotain 650+ korttipakkaa ja lisää tulee. Nyt olen ollut neuvoa antavassa roolissa piakkoin tulevassa uudessa pelikorttiprojektissa, jonka aiheena on Kalevala. Tämä on tietääkseni ensimmäinen kerta kun Kalevalasta tehdään todella tyylikkäät ja laadukkaat pelikortit. Korttien suunnittelija ja mies projektin takana on Sunish Chabba (Guru Playing Card Company). Hänen aikaisempiinsa töihin kuuluvat
Divine Art,
Bharata,
Bharata Major Arcana Tarot ja tällä hetkellä valmistuksessa oleva
Bharata Series 2. Kuten näette, hän on toistaiseksi valmistanut Intia teemaisia pelikortteja, nyt on vuorossa ensimmäinen ei-Intialainen teema. Kalevala pelikortit tulevat olemaan pokerikokoiset, 52 kortin kortit + 2 jokeria + ainakin 1 lisäkortti. Kaikki kuvakortit + jokerit ovat siis hahmoja Kalevalasta, laatikko, takakansi, kaikki pakassa on täysin uudelleen suunniteltua ja rakentuu Kalevalan ympärille. Tämän hetken arvio on että kortit tullaan printtamaan United States Playing Card Companylla USA:ssa Kentuckyssa sijaitsevalla tehtaalla. USPCC on maailmankuulu, maailman suurin ja maailman laadukkain pelikorttien valmistaja, he printtaavat mm. Bicycle, Bee ja Tally-Ho merkkejä.
Pelikortit rahoitetaan joukkorahoituskampanjalla Kickstarterissa, joka käynnistyy tämän hetken arvion mukaan heinä- tai elokuussa. Custom pelikorttien rahoittaminen joukkorahoituksella on normaali käytäntö tämän hetken markkinoilla, joten tässä ei ole mitään ihmeellisempää. Jos rahoitus saadaan kuntoon, kortit valmistuvat yleensä muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen, Sunish ilmoittaa aikataulusta kampanjan käynnistymisen yhteydessä.
Sunish tosiaan luki Kalevalan sekä englanniksi että hindiksi suunnitellessaan kortteja. Suunnitelutyöhön meni koko kevät ja alkukesä ja on tällä hetkellä valmis, lukuun ottamatta korttien laatikkoa jota Sunish työstää parhaillaan. Miehestä täytyy sanoa, että ehdottomasti luotettavimpia suunnitteliijoita markkinoilla, olen tukenut kolmea hänen neljästä onnistuneesta projektistaan ja joka ikinen kerta kommunikointi projektin tukijoiden kanssa oli ensiluokkaista eikä mitään ongelmia syntynyt.
Minun roolini tässä projektissa on ollut vain neuvoa-antava, olen antanut ajatuksiani korttien suunnittelusta niiden eri vaiheissa ja myös mitkä henkilöt kuuluisivat kuvakortteihin ja mitkä henkilöt sopisivat toistensa kanssa samoihin maihin. Sunish on hoitanut suunnittelutyön ja hoitaa myös projektin toteutuksen, minulla on ollut vain epävirallinen neuvonantajan rooli. Olen aktiivinen jäsen UnitedCardists.com pelikorttifoorumilla ja otan pelikorttien suunnittelun hyvin vakavasti. Suunnitelmat ovat todella tyylikkäät ja saavat täyden tukeni, uskokaa pois, sanoisin kyllä jos suunnitelmat olisivat paskat.
Toivottavasti ne jotka ovat Kalevalasta kiinnostuneet tai haluavat vain omistaa helvetin tyylikkäät pelikortit tukisivat projektia kun sen aika on. Lisään vielä linkit valmiisiin suunnitelmiin Patakuninkaasta (Väinämöinen) ja Herttakuninkaasta (Lemminkäinen). Nämä linkit vievät UnitedCardists.com sivulle lisättyihin kuviin, linkit aiemmissa kappaleissa vievät Kickstarter kampanjoihin.
Väinämöinen
Lemminkäinen
Kysykää vaan kysymyksiä jos on jotain kysyttävää, vastaan mielelläni, sen perusteella mitä tiedän.