Port Royal ja Resistance molemmat hyviksi havaittuja. Yksi nopea peli listalle on Love Letter (josta koville hemmoille olemassa Batman ja LoTR versiot).
Love Letter on hauska pikapeli, ja oikein nopea opettaa uusille pelaajille. Hyvä satunnaiseen pelailuun.
Itse en oikein tuohon Port Royaliin jostain syystä ole syttynyt. Ihan OK peli, mutta kehuihin nähden pidän sitä vähän tylsänä.
Dominion ja Bohnanza ovat sellaisia, joiden parissa tulee yleensä vietettyä aikaa silloin kun satunnaisen peliporukkamme kanssa pelailemme.
Tuo mainitsemasi Agricola on hieno peli, mutta jotenkin siinä ärsyttää se joka kierroksella tehtävä pelilaudan täydentäminen erilaisilla resursseilla. Tuo ärsyttää siksikin, että minä joudun käytännössä aina vastaamaan tästä, mikä tekee pelaamisesta raskasta.
7Wonders oli pitkään yksi suosikeistamme, mutta siihen tuli jossain vaiheessa täysi kyllästyminen, vaikka lisäosat olikin hankittu. Sen sijaan sen kaksinpeliversio 7Wonders Duel on vaikuttanut hyvältä. Parhaita puhtaita melko kevyitä kaksinpelejä, joita olen pelaillut. Toinen hyvä tähän kategoriaan kuuluva peli on Iron Curtain.
Yleisesti olen sitä mieltä, että harvassa ovat pelit, jotka toimivat hyvin kahdella ja useammalla pelaajalla. Usein nämä useammalla pelaajalla pelattavat pelit ovat joko huonoja tai täysin mahdottomia pelata kahdella pelaajalla. Dominion toimii melko hyvin kahdellakin, mutta ei silti mitenkään samalla tavalla kuin kolmella tai neljällä. Melko kevyt Nations - Dice Game vaikuttaisi olevan poikkeus, sillä se toimii kivasti kaikilla kokeilemillani pelaajamäärillä.