Vähän pitää vielä sörkkiä.
Tuo Palmgrenin selvitys lienee tehty puhtaasti juridisista perusteista seuran kannalta. Sopimuksessa ei varmasti ole taattu pelipaikkaa tai peliaikaa Korpikoskelle ja työnantajalla on täysi oikeus jättää pelaaja pelaavasta ryhmästä pihalle. Sillä nyt ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko työpaikkakiusaamista tai sorsimista tapahtunut. On vain luettu sopimuksia ja mietitty, onko seura toiminut vastoin niitä, mikä voisi aiheuttaa tappion käräjillä. Se, että sanotaan että on tehty "puolueeton tutkimus" oikeastaan vain alleviivaa tuota, että TPS yrittää värjätä mustaa valkoiseksi jokaisessa käänteessä, mutta epäonnistuu siinä kerta toisensa jälkeen. Kuvamanipulaatio on takuulla ollut puhdasta vittuilua, millä on osoitettu Korpikoskelle että seuran mielestä hän ei ole kapteenin arvomerkin arvoinen. Ihan sama, miten päin sieltä yritetään asiaa kääntää. Tämä on vain jatkoa sille syvään juurtuneelle toimintatavalle, mikä jääkiekossa on edelleen voimissaan.
Luulen, että SJRY on ottanut asiaan kantaa vasta siinä vaiheessa, kun Korpikosken saaga tämän kauden osalta tuli päätökseen, kun hän teki sopimuksen Sveitsiin. Veikkaan, että tästä on Korpikosken kanssa ollut konsensus, koska olisi voinut olla myös tilanne, että Korpikosken olisi pitänyt edelleen jatkaa TPS:n riveissä ja jos näin olisi käynyt, tilanne olisi vielä hankalampi. Tästä samasta syystä Korpikoski ei vain pysty edelleenkään avaamaan sanaista arkkuaan julkisuuteen, koska jos hän niin tekisi, TPS:llä voisi olla oikeus sopimuksen purkamiseen.
Jollain tavalla minä ajattelen, että seura tekee edelleen kaikkensa, jotta pääsisivät Korpikosken sopimuksesta eroon mahdollisimman halvalla. Törkitään ja tökitään ja toivotaan, että jostain kohti se oksa katkeaa. Viimeisenä oljenkortena on sitten koko loppusopimuksen ulos ostaminen, mihin sitten kirjoitetaan salassapitovelvoite tämän asian tiimoilta. Tämä on se yleisin tapa. Ostetaan pelaaja hiljaiseksi, jotta seuran maine ei kärsisi. Luulen tosin, että sen pisteen yli ollaan jo menty ja Korpikoski ei tule tähän enää suostumaan.
Pelaajan kannalta kun asiaa miettii, niin onko se pelaajan vika, että hän on ollut loukkaantuneena ja sairastunut krooniseen sairauteen? Olisitko itse näiden takia valmis hyppäämään kelan päivärahoille, vaikka sopimusten mukaan työnantajasi olisi edelleen velvollinen sinut työllistämään vanhalla palkalla? Ja siihen kun vielä lisättäisiin se, että olet kokenut näistä johtuen kiusaamista työnantajan puolelta, niin antaisitko vain periksi ja hyppäisit kortistoon, vaikka itse koet että pystyt edelleen tekemään työsi hyvin?