Lasten suusta

  • 202 678
  • 518

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Meillä sanellaan vasta muutamia sanoja (poika on 1v5kk), mutta näistä ehdottomasti hauskin on pieru. E ja R peräkkäin, ei tunnu olevan ihan siitä helpoimmasta päästä. Siksi tästä sanasta onkin muodostunut pillu. Lähes juurikin näin lausuttuna. Pieni e:n vivahde siinä on, mutta häviävän pieni.

Toinen mikä saa aina hyvälle tuulelle, on poikani sosiaalisuus. Bussissakin tervehditään kaikkia. Käsi reippaasti pystyyn ja sanotaan moljens. Niin ja ei, emme ole Tampesterista.

Kaikkein eniten vituttaa kun jotkut mulkut eivät tervehdi takaisin pientä miestä joka suuu leveässä hymyssä tervehtii heitä. Onneksi näitä on vähän. Yleensä tämä toimenpide saa hymyn huulille kanssamatkustajillekin.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Tänään kyllä hymyilytti, kun kotintalon edessä vastaa tuli 4 noin 8-9 vuotiasta lasta. Yksi tyttöistä ulkoilutti pientä mustaa koiraa, yhtäkkiä tyttö sitten pisti koiran hihnan jalkojensa väliin ja alkoi huutaa kovaan äänen "kattokaa mul on tosi pitkä pippeli , kattokaa mul on tosi pitkä pippeli!". Kieltämättä tämä hiukan hymyilytti.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Tapahtuuhan sitä kaikenlaista. Kesällä oltiin serkuilla kylässä ja kahvien jälkeen kuulin suru-uutisen, serkunpoika kertoi surkealla äännellä olevansa homo.

Onneksi pikkukaveri on vasta 5 vuotta, eli tuskin vielä ihan varma on suuntautumisestaan. Ainakin toivon niin.

Ja äidilläni oli kerran perhepäivähoidossa kaveri, joka yritti jatkuvasti kiusata tyttöjä veitikallaan. Kovin kuului aina huoneesta änkyttäen "pippevi tuvee", jonka jälkeen tytöt rupesivat kuorossa kiljumaan. Kaveri oli muutenkin aina käsi housuissa ja puhui todella hävyttömiä..:) Hän oli silloin 4.v..

Muutenkin tuo perhepäivähoito on oikein mukavaa. Aina heräsi ajoissa kouluun, kun viimeistään 7.00 tuli jostain tavarasta päähän tai kuolainen käsi kohtasi naamani.

Oli ne mahtavia aikoja:)
 
Suosikkijoukkue
TPS
Siskontyttö oppinut juuri puhumaan, sanat eivät kyllä aina mene ihan oikein; esim. mehu on muhe ja eno one. Naurussa oli kuitenkin pitelemistä kun tyttö totesi housujen olevan 'oikein väärinpäin'. Pikkutytön loogisuudella 'väärinpäin' vastakohta on luonnollisesti 'oikein väärinpäin'.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
70-luvulla jotain 3-vuotiaana olin ollut katsomassa vanhempien kanssa vappumarssia. Jotain oli ilmeisesti tarttunut mieleen kun kaupan kassalla ollessa olin yhtäkkiä tempassu nyrkin taivasta kohden ja huutanut kurkku suorana: Suomen kansan puolesta - ÄsKooPee! Sittemmin poliittinen suuntaus on vähän jalostunut...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli sitten mummeli hoitamassa tyttöä, pian 2-vuotta, eräänä iltana. Mumsa päätti vetää pinnat himaan ja tarjoili suklaamuroja maidon kera. Ylläripylläri, että neiti onnistui sähläämään murokupposen kanssa ja murot maitoineen kaatuivat pöydälle. Ensin tyttö siinä itselleen ominaiseen tapaan lohdutteli itseään toteamalla, ettei haittaa ja ei mitään hätää. Mummi komppasi ja haki rättiä, jolloin yhtäkkiä neiti totesikin syvällä hartaudella: " Voi vittu!". Syvä huokaus ja jatkoa: " Voi vitun vittu!". Mummi repesi totaalisesti, yrittäen kuitenkin peittää suurimmat naurunsa puremalla käsivarttaan ja oli kai yrittänyt vähän toruakin sanomalla, että pikkutytöt eivät moisia suustaan päästele :).

Asia painettiin villaisella, koska tyttö selvästi oli harmissaan ja tavallaan ihan oikeassa paikassa ärräpäät päästikin. Mistä lienee oppinut...?

Yleisesti ottaen kiroilua pyritään välttämään tytön läsnäollessa, mutta ainahan se ei vain onnistu. Turhaa numeroa ei kuitenkaan tehdä, jotta kielletty toiminta ei alkaisi kiehtoa liikaa. Useimmiten todetaan, että aikuiset voivat joskus sanoa tuhmia sanoja, mutta lapsen suuhun ne ei kuulu. Parempi kuitenkin, että kiroilee sentään "oikeassa" paikassa, kuin että hokee turhanpäiväistä "vittuvittuvittu"-mantraa jonkun kaverinsa esimerkistä. Että siinä mielessä oppi on ainakin mennyt perille. Ja kyllähän se vituttaa, että maidot valuu pitkin poikin...
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olipa kerran eräs nimeltä mainitsematon pikku-tyttönen, joka sattui olemaan luonteeltaan kovin iloinen.

Noh eräs setä sitä sitten ihmettelikin ja jutteli siinä tytölle että, sinä taidat olla aika iloinen tyttö.

Mitäpä muutakaan tähän tyttö olisi voinut vastata kuin, että minustapa tuleekin isona ilotyttö!

Pikkuveli väläytti joskus n. 12 vuotta sitten. Oltiin sokkarilla ja sattuipa siinä sitten olemaan joku mannekiininäytös menossa. Napero (silloin n. 3w) kipitti lavan reunaan ja alkoi sieltä sitten huutelemaan, että Äiti tuu kattoo täällä on paljo tissejä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Avovaimoni on töissä päiväkodissa. Pienten lasten suusta kuulee välillä yhtä sun toista, mutta eräs sinisilmäinen pieni poika joka on juuri täyttänyt kolme vuotta on kyllä lahjakkuus nasevissa kommenteissa.

Eräs sijainen totesi tälle pojalle että "sinullapa on kauniit silmät" johon poika vastasi: "Joo, näillä näkee hyvin."

Avovaimoni sylissä on viihtynyt 2-vuotias tyttö, mutta juuri tuona hetkenä tämä tyttö halusi hieman taaperrella. Samainen poika kommentoi avovaimolleni: "Katos vaan. Se osaakin jo kävellä."
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Itse kun olin päiväkodissa töissä ja aloimme askarrella jotakin, niin yksi poika totesi isosta erikeepperi pöntöstä: Kylläpä on paljon liimaa, sitä ei saa syödä, sitä pitää haistella. Pojan isukki on poliisi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tyttäreni on 2,5 vuotta ja on ollut kova puhumaan aina. Noh, vaimoni lähti eräs lauantai mökille rentoutumaan ja käytti termiä "äiti lähtee humputtelemaan". Tytär kertoi myöhemmin kyläreissulla samana päivänä että "äiti lähti lumputtamaan".
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Mukava oli kuulostella n. 7-vuotiaiden poikien pohdintaa.

Siinä hämähäkkimiehiä ja muita vastaavia piirrellessä yksi pojista ehdotti toiselle, että piirtäisi siihen kukkia. Välittömästi tuli kommentti: "Hyi yäk, en varmaan mitään tyttöjen juttuja piirrä!".
Tähän toinen totesi, että hän on nähnyt kun joku mies vie vaimolle kukkia.
Vähän kauempana ollut poika kysyi hämmästyneenä tältä: "Häh! Onks sulla vaimo?"
Tämä toinen vastasi, että ole vaimoa, vaan telkkarista näki kun joku mies vei vaimolleen kukkia.
Ja jatkoi sitten opettavaisesti: "Ja sitä paitsi ei mulla voisikaan olla vaimoa, kun vaimon saa vasta 18 vuotiaana. Tosin mä en ota vielä silloin, vaan vasta kun oon 23. Mut jos ei ketään sopivaa silloinkaan ole, niin pitää jatkaa etsintöjä."

On jollakin tulevaisuuden suunnitelmat selvillä.
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
Olin tossa vähän reilu pari vuotta sitten tekemässä muuttoa ekaan omaan kämppään, kun kummitäti ja poikansa 6.v tulivat käymään. Tuli puhetta muutosta ja siinä samassa tädin poikakin ilmoitti muuttavansa pian pois kotoa. Kysyin sitten, että yksistäänkö ajattelit muuttaa? -joo, tai sitte ehkä joittenki muijien kaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Yleensä tähän ketjuun laitetaan vain hauskoja ja hulvattomia tapauksia. Tässä toisenlainen. Löysimme tyttären (2,5-v.) kanssa kuolleen linnun.
Tytär kysyi: Mikä se on?
Minä: Se on kuollut lintu.
Tytär (miettii hetken): Se nukkuu.
Minä: Nii
Tytär: Antaa linnun nukkua. Hei hei lintu!
Minä: ...

Jotenkin tuli mietittyä syvällisiä asiota tämän keskustelun jälkeen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tällä kertaa kyseinen noin ekatokaluokkalainen ei sanonut mitään, mutta teko oli jotain melkoista.

Tulin äsken alaovelle raskaiden kantamusten kanssa ja näin, että ovi on juuri menossa kiinni ja hissikin menee nenän alta. Tuumasin, että samapa tuo, pelikin alkaa vasta reilun kahdeksan tunnin päästä.

Yhtäkkiä tämä poika juoksee kuitenkin hissistä pois ja ehtii juuri pitämään minulle ovea auki ennen kuin se sulkeutuu. Ehdimme vielä takaisin hissiinkin.

Olen melkoisen järkyttynyt noin kauniista käytöksestä, hänellä on varmaankin asiat aika hyvin tulevaisuutta ajatellen ja tuskin tulee liikaa asiaa esimerkiksi paha teko-ketjuun.

"Tykkään painaa hissin aina seiskaan, kun jään pois siitä."
 

kepardi

Jäsen
Olin kesällä uimassa ja silloin n. 1,5v. poikani katseli äitinsä ja mummonsa kanssa mökin ikkunasta uimistani. Jäin jotenkin katveeseen eikä poika enää minua nähnyt. Totesi sitten että "nyt isi hukku".
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kaupungilla käveli about 5-vuotias poika äitinsä kanssa. Tulivat ruuhkaisissa liukuovissa vastaan ja poika jutteli äitille: "sitten isona kun mulla on paljon kauppoja niin kola-Olli tulee sinne mainostamaan...".
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Tässä jotain mitä itselle tuli mieleen pikaisen muistelun tuotoksena. Pitää lisäillä jos mieleen muistuu lisää...

Pikkubroidi oli joskus 3-4 vuotiaana kaupassa mutsin kanssa. Pikku kaverin synttärit olivat lähenemässä ja mutsi tietenkin ovelana uteli lahjatoiveita.

Äiti: Katsos nyt vaikka tätä hienoa paloasemaa. Tähän kun puhuu niin se kuuluu kovaa näistä kaiuttimista. Kokeile
Veli: En
Äiti: No kokeile nyt
Veli: En
Äiti: Kokeile nyt, tää on tosi kiva
Veli: No oikei sit...MEIDÄN ÄITI OSTAA JOKA PÄIVÄ KALJAA!

Oli kuulemma kaupassa muut alkaneet vähän katselemaan. Toisaalta iteppähän kerjäsi verta nenästään :)

-----

Olin muuten joskus yläasteella lastentarhassa TET:issä. Yksi mukuloista (n.5 v) oli perhetuttumme lapsi ja sitten TET jakson jo loputtua näimme perheen tutuillamme. Kun tuo kyseinen Pikku kundi sitten huomasi minut huusi hän kovaan ääneen äidilleen: "Hei kattokaa, tuol on mun pikku isi!"

Priceless :)

-----

Itse tykkäsin pienenä leikkiä kauheasti pikkuautoilla. Äidiltä sitten kyselin automerkeistä ja malleista kaikenlaista.

Minä: Hei Äiti, eiksnii et Porsse alkaa O:oolla
Äiti: No ei se kyllä ala, se alkaa P:eellä
Minä: NO EI VOI ALKAA, silloinhan se ois Persse

-----

Tuolla ylempänä oli joku kirjoittanut pikku kundista joka morjenstaa kaikkia bussissa. Itse ainakin tulen erittäin hyvälle tuulelle tälläisestä.

Kerrankin olin bussin takapenkillä kun kyytiin astui ryhmä tarhalaisia. Yksi pikku jannu tuli mun viereen istumaan ja alko touhottamaan siinä ihan hirveästi:

"Hei leikitääks et tää on awaruusbussi, kato toi rekka syöksee tulta" jne. jne.

Tottakai lähdin juttuun vähän mukaan. Pienetkin asiat voivat pelastaa koko päivän :)
 

jossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Liverpool FC
Tuolla ylempänä oli joku kirjoittanut pikku kundista joka morjenstaa kaikkia bussissa. Itse ainakin tulen erittäin hyvälle tuulelle tälläisestä.

Tästä tuli mieleen tuossa jokin aika sitten sattunut tapaus. Alle kouluikäiinen (ehkä noin 5-vuotias) poika tuli äitinsä kanssa bussiin, morjesti kuskia ja peremmälle kävellessään kysyi äidiltään: "miks täällä ei oo enempää matkustajia, kun on noin kiva kuskikin?". Hieman hymyilytti.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Avovaimo kertoi taas kerran ainakin minua huvittavan tarinan. Siellä tarhassa on hoidossa eräs 2-vuotias poika on yleensä aika hiljainen. Tuo poika ei oikeastaan edes kommunikoi muiden kanssa. Tänään tuo poika oli menossa päiväunille ja tuon ikäisillä pojilla on vielä niitä vauvojen sukkahousuja. Poika huomasi että sukkahousuissa on polvessa reikä ja huolestuneena totesi "voivoivoivoivoivoi".

Siinä oli kuulemma useammalla aikuisella tullut hymy huuleen tuosta odottamattomasta reaktiosta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aiemmin syksyllä olin vajaan viikon pois kotoa työmatkan takia. Vähän ennen matkalle lähtöä kerroin pojalleni (2v 7kk), että isi on nyt neljä yötä pois kotoa ja tulee sitten takaisin. Poika mietti vähän aikaa, tuli halaamaan ja sanoi "isi, en jaksa olla ilman sinua". Tuli kyllä pala kurkkuun.

Eilen illalla siemailin viskinaukkua Lostia katsoessani, kun pojan huoneesta kuului "isi, tuu täällä käymään". Mainoskatko alkoi sopivasti joten hiippailin pojan luo. Hän alkoi sanoa jotain mutta menikin hetkeksi ihan hiljaiseksi, kunnes tokaisi "mitä sä oot juonu, täällä haisee". Taas kuuli totuuden lapsen suusta.

Pojalla ei muuten koskaan ole ikävä. Hänellä on "ikäloppu".
 

Jumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on kans ollu viimeiset viikot enemmän ja vähemmän reissua. Soittelin sitten taas kotia, pahaks onneks tais olla pikkukakkosaika (Tytär 5 vee)

" Iskä tässä moi, miten menee ?"

"Ihan hyvin, katotaan pikkukakkosta"

"Iskällä on ollu kova ikävä, vielä kaks yötä ja Iskä tulee taas kotiin.."

"Joo" (just silleen pitkästyneellä äänellä, kun kattoo telkkua)"

- Isi, ootko ostanu tuliasia ?

"Juu, nyt oon kerenny jotain ostaa"

- Isi, voisiksää mitenkää soittaa sinne lentoyhtiöön ja tullakki jo tänään.

(Ehdotonta rakkautta..)

Sitten kotiinpalattua kone tietty myöhästyy ja pääsin kotiin klo 03 ja jotain. 6.30 tyttö herättää "Missä se tuliainen on"

Välillä lapsiensa rakastaminen on vaikeaa :)
 

Cassu

Jäsen
Itse olin tossa syksyllä reilu vuoden ikäistä sukulaistyttöä hoitamassa ja totesin että lapsen suusta voi tulla mitä vaan. Kysyin mitenkä koira sanoo ja vastaus oli hau hau eli ihan oikein. No sitten kysyin miten tädin koira sanoo, niin vastaus kuului röh röh...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On ne kyllä lutuisia...
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tässä taannoin olin lähdössä ulkomaanmatkalle lentokoneella ja Helsinki-Vantaan kentällä ollessani tapahtui tälläistä:

Olin jo turvatarkastuksen toisella puolen ja olin menossa taxfree-myymälään, kun siinä lähimaastossa on toinen turvatarkastuspiste. Olin menossa siitä ohitse, kun kuulin pikkulapsen huutoa... "EN TULE... EN... ENKÄ MENE...!!!" Pysähdyin ja käännähdin katsomaan, mistä on kyse. Jokainenhan joutuu kulkemaan metallinpaljastimen läpi siinä tilanteessa. Noh, arvelen tämän pikkuskidin nähneen jonkun aiemman matkustajan joutuneen "taputeltavaksi". Arvatenkin tämä lapsonen päätteli itsensäkin joutuvan vastaavaan tilanteeseen ja sehän ei hänelle käynyt päinsä. Isä oli jo tarkastuksen mennyt läpi, mutta äiti oli vielä tämän lapsen takana. Melkoinen maanittelutaistelu siinä käytiin läpi, ennen kuin homma eteni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös