Lasse Kukkonen – kärppäkapteeni

  • 247 405
  • 770

Zinetula

Jäsen
Tuossa vielä juttuja Maikkarilta, jos ei ole satunut silmään. Mukavia muisteloita Juhikselta ja Marjamäeltä. Linkit MTV:n juttuihin:



 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan jännittää, notta osaakohan joku kolumnoida jatkiksessa Kukkosesta.
Kyllä, nyt tarkkana kaikissa mediatoimituksissa. Nyt ei kannata lähteä kirjoittelemaan yhtään mitään kolumneja kovinkaan heppoisin eväin. Sen verran kovan paalun ja perustuksen äärellä tässä Kukko-Lassen kohdalla ollaan.

Mistäkähän ja milloin tuo Kukko-Lasse lempinimi on oikein Kukkoselle tullut? Itse kun olen sukuisin kainuulaisia, niin Kukkosen lempinimi olisi ennemminkin Kukkos-Lasse (vähän kuin Lempos-Jorma). Tuo Kukko-Lasse on mulle vieraampi lempinimi, mutta muutamassa vuodessa se tuntuu vakiintuneen, ja sopii mulle kyllä erinomaisesti että Lasse Kukkosen yksi lempinimi on Kukko-Lasse - Kukko ilman ylimääräistä S-kirjainta. Kukkosen firman nimihän on KukkoLasse Oy - KukkoLasse ilman väliviivaa.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistäkähän ja milloin tuo Kukko-Lasse lempinimi on oikein Kukkoselle tullut? Itse kun olen sukuisin kainuulaisia, niin Kukkosen lempinimi olisi ennemminkin Kukkos-Lasse (vähän kuin Lempos-Jorma). Tuo Kukko-Lasse on mulle vieraampi lempinimi, mutta muutamassa vuodessa se tuntuu vakiintuneen, ja sopii mulle kyllä erinomaisesti että Lasse Kukkosen yksi lempinimi on Kukko-Lasse - Kukko ilman ylimääräistä S-kirjainta. Kukkosen firman nimihän on KukkoLasse Oy - KukkoLasse ilman väliviivaa.

Tästäpä tulikin mieleen... Vieraspeli Turussa tai jossain. Lassella vähän nokkapokkaa vastustajan miehen kanssa ja sopivan tilaisuuden tullen Lasse antaa kaverille mojovan tällin. Buuauskonsertin keskeltä raikuu vastapuolen valmentajan vihainen huuto: "Kuk' kolas se? Kuk' kolas se? Kukko-Lasse?"
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Erätauko Hyvä läpändeerus by Samppa Linna.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saku Mäenalasestakin tuli joskus hänen vaisumpien hetkien aikaan mieleen Mä en ala-nen, mutta enpä uskaltanut sanoa ääneen kun pitää mennä posin kautta :D
Erästä kotimaista maajoukkuetason molaria olen joskus nimittänyt Muhammed-Zolaksi :) Arvaatko ketä? Annan vinkin "Sebastian Aho uittaa... Uittaa tämän kevään ratkaisumaalin...", ja uitti tuon molarin längistä. :)
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistäkähän ja milloin tuo Kukko-Lasse lempinimi on oikein Kukkoselle tullut? Itse kun olen sukuisin kainuulaisia, niin Kukkosen lempinimi olisi ennemminkin Kukkos-Lasse (vähän kuin Lempos-Jorma). Tuo Kukko-Lasse on mulle vieraampi lempinimi, mutta muutamassa vuodessa se tuntuu vakiintuneen, ja sopii mulle kyllä erinomaisesti että Lasse Kukkosen yksi lempinimi on Kukko-Lasse - Kukko ilman ylimääräistä S-kirjainta. Kukkosen firman nimihän on KukkoLasse Oy - KukkoLasse ilman väliviivaa.
Minä muistelen, että se alunperin olikin juuri Kukkos-Lasse, mutta olikohan Sebastian Waheeb, joka puhui lähetyksessä Kukko-Lassesta ja se jäi elämään vai oliko jo kauan aiemminkin tämä nimeäminen tapahtunut? Oikea lempinimihän on pikku Hasse poika :)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari vuotta takaperin mediassakin pyöri Tapparaa kannustanut pikkupoika (tyyliin joku 3-5 vuotias), joka tiesi Tapparan pelaajien lisäksi paljon myös muita liigapelureita. Tämä pikkujäbä kutsui Kukkosta Kukkolasseksi. Liekö siitä alkanut, mutta ainakin itse kuulin silloin eka kertaa kyseisen nimen.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Lasse Kukkonen, uskomattoman kova johtaja. Henkilökohtaisesti pettymys on kova, että ura päättyi tällaisissa merkeissä, toiveena oli vielä yksi kausi ja vielä yksi pokaalinnosto kohti Raksilan kattoa. Jääkiekko on muuttunut meillä ja maailmalla, urat ovat entistä repaleisempia, ja vain aika näyttää, tuleeko koskaan enää vastaavaa pelaajaa Oulun Kärppiin.

Muistot jäävät elämään, tähän nostan ensimmäisenä mieleen tulevia:
- 5. finaalin tasoitusmaali 2018 onkin tietysti jo nostettu esiin. Vaikka ko. peli hävittiinkin, niin väitän, että tuolla maalilla Lasse voitti meille mestaruuden, sillä se tappoi Tapparan uskon. Koko joukkue pelasi tuon jälkeen kallella kypärin, virheitä varoen ja vääjäämätöntä tappiota peläten. Kuudennessa pelissä Tappara oli pelkkä lampaantissi, ethän sä voi Rautakorpi lähteä pelkäämään tuolla tavalla!
- Pleijareissa TPS:iä vastaan, oliko puolivälierät 2016, kun joku tepsin euroshopper-tason gooni koitti päästä myllyttämään niin kovasti että strippasi puolet varusteistaankin jäälle, ja Kukkosta ei olisi voinut vähempää kiinnostaa räkänokan rimpuilut.
- HIFK-Kärpät, varmaankin marraskuulta 2013. Peli oli tiukassa tilanteessa, ja kärppäläisiä tuli vaihtoon 2. erässä vähän turhan hitaasti ja ilmeisesti vähän väärällä luistelulinjalla, kun Lasse tuli jo vaihdosta vastaan, ja tönäisi sen oman pelaajan puolipoikkarilla pois edestä ja polki puolustamaan. Kaikille tuli selväksi, että nyt ei löysäillä!

Ja kaikki ne lukemattomat alivoimaväännöt, blokit, poikkarit ja kypärän heilaukset. Kiitos kaikesta Lasse, ja onnea ja menestystä jatkoon!
 

Zinetula

Jäsen
Minä muistelen, että se alunperin olikin juuri Kukkos-Lasse, mutta olikohan Sebastian Waheeb, joka puhui lähetyksessä Kukko-Lassesta ja se jäi elämään vai oliko jo kauan aiemminkin tämä nimeäminen tapahtunut? Oikea lempinimihän on pikku Hasse poika :)
Jep, kyllähän se oli alunperin Kukkos-Lasse kansan suussa alueelle tyypillisesti. Muistelen, että jouduin joskus joitakin vuosia sitten reissuolosuhteissa kuuntelemaan normimaikkarilta mm-kisoja ja Saukkonen olisi selostanut Kukko-Lassesta. Vuosi ei ole jäänyt mieleen. Myöhemminkin samainen selostajainhokkini Saukkonen on esim. CHL:ssä puhunut aina Kukko-Lassesta. Voi olla Waheeb tai joku muu tietysti ehtinyt ensinkin. Vähitellen tämä on kuitenkin alkanut puskea läpi somessa. Pakkohan se on antaa tälle jo hyväksyntä, koska Lasse on itse brändännyt Kukko-Lasse -termin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971
Olisikohan joukkue marssinut keväällä mestaruuteen kun tarkoituksena oli nimenomaan pelata KukkoLasselle koko kevät. Lassehan oli ilmoittanut joukkueen sisällä lopettamisesta jo runkosarjan loppuvaiheissa. Lopputulosta emme saa koskaan tietää.
 
Olisikohan joukkue marssinut keväällä mestaruuteen kun tarkoituksena oli nimenomaan pelata KukkoLasselle koko kevät. Lassehan oli ilmoittanut joukkueen sisällä lopettamisesta jo runkosarjan loppuvaiheissa. Lopputulosta emme saa koskaan tietää.

Uskon, että olisi, ja vaikka ei päätyyn asti olisi menty niin ei varmasti helpolla olisi Kärppiä kaadettu. Uskon myös että suuri syy Aaltosen paluulle oli Lassen viimeinen kausi.
Harmillisesti Kiinalaisten tori pilasi Lassen kruunun uralle, ei voi mitään.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisikohan joukkue marssinut keväällä mestaruuteen kun tarkoituksena oli nimenomaan pelata KukkoLasselle koko kevät. Lassehan oli ilmoittanut joukkueen sisällä lopettamisesta jo runkosarjan loppuvaiheissa. Lopputulosta emme saa koskaan tietää.
Olisi. Tuo voidaan jatkossa laskea Kärppien yhdeksänneksi mestaruudeksi, tilastoissa "runkosarjan voittaja" -merkintänä. Tuota junaa ei olisi pysäyttänyt mikään eikä kukaan. ;) Molarista ja kuudennesta kenttäpelaajasta lähtien kaikki olisivat pelanneet mestaruutta Kapteeni Kukkoselle!
 
Viimeksi muokattu:

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei jumalauta.. Tiesin, että tämä päivä koittaa, mutta ei tähän silti osannut varautua. Kyllä aikuinen mieskin herkistyy. Menee kyllä oikeasti pitkä aika tottua näkyyn ja ajatukseen ettei Lasse ole enää kokoonpanossa ja joukkueen mukana.

KIITOS LASSE!
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Vieraisiin pöytiin. Lassea olen pitänyt aina suuressa arvossa, itse asiassa kaikkia tuon tyylisiä pakkeja... Väänäs-Ossit, A-J Niemet jne. Aina kaikki pelissä, rajallisista taidoista kaikki irti, ennakkoluulottomasti kohti kovempia haasteita. Ja kiekkopiireissä sitä myötä saa loputtoman arvostuksen, vaikka sohvan pohjalla "fanit" antaa paskaa minkä ehtivät. Mahtava pelaaja, mahtava ura!

Toivottavasti jääkiekossa on tulevaisuudessakin tilaa pakeille, joiden kärkiosaamista on puolustaminen!
 
Kun lukee siitä miten Lasse on osannut lukea peliä jne. Niin miksi ei alkaisi valmennushommiin? Tämän toivoisin näkeväni.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Kalevan tietojen mukaan Kukkonen pelaa vielä yhden liigaottelun. Kyseessä 3. lokakuuta pelattava KooKoo-kotiottelu.
Lasse kuulema treenaillu A-junnujen mukana.

" Kärpät haluaa tällä tavalla kunnioittaa kaikkien aikojen kapteeniaan. Kukkonen saa mahdollisuuden hyvästellä hänelle rakkaan Raksilan kotiyleisön jäältä pelaajana." - Kaleva-

Hieno uutinen!
 

isokasikaks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, Kärpät
Kalevan tietojen mukaan Kukkonen pelaa vielä yhden liigaottelun. Kyseessä 3. lokakuuta pelattava KooKoo-kotiottelu.
Lasse kuulema treenaillu A-junnujen mukana.

" Kärpät haluaa tällä tavalla kunnioittaa kaikkien aikojen kapteeniaan. Kukkonen saa mahdollisuuden hyvästellä hänelle rakkaan Raksilan kotiyleisön jäältä pelaajana." - Kaleva-

Hieno uutinen!
Eka fiilis loistava, sen jälkeen mieleen pamahti yleisörajoitukset. Eihän toi tilaisuus ansaitsisi mitään muuta kuin loppuunmyydyn raksilan. Toivottavasti pääsee paikalle, halukkaita varmasti riittää.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eka fiilis loistava, sen jälkeen mieleen pamahti yleisörajoitukset. Eihän toi tilaisuus ansaitsisi mitään muuta kuin loppuunmyydyn raksilan. Toivottavasti pääsee paikalle, halukkaita varmasti riittää.

Toivottavasti Kärpät panttaa tuota tilaisuutta/matsia sen verran, että Raksila saadaan tosiaan ääriään myöten täyteen tätä varten. Jopa pienet huutokauppalippumyllyt hallin edessä sallittu.

IFK muisti Toni Söderholmia aika kauniisti uran päättymisen jälkeen ja koko sydämestäni toivon että Kukko sekä Ville Koho saisivat ansaitsemansa karnevaalibrenot halleihin vielä kerran.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös