Voimia sinne. Luin kaikki sun viestit tähän ketjuun, en vastauksia. Valtapeli tuosta tulee mieleen. Jos lampaaksi ryhdyt, saat olla kerittävänä koko elämäsi. Olennaista on nähdäkseni se, että normaali ihminen joustasi ja pyytäisi anteeksi saadakseen sovun. En nyt viittaa suhun tai vaimoosi. Tekohan oli tahallinen osoitus siitä, että anopilla on valta tehdä mitä lystää, eikä hän tule (omassa päässään olevasta) valta-asemastaan vapaaehtoisesti luopumaan. Ei painostettuna, ei luultavasti edes pakotettuna. Tilanne jatkuu kunnes anoppi on sisäistänyt kaksi asiaa: 1. hän on hävinnyt valtapelin ja 2. rakkaus lapsenlapsiin on voimakkaampi kuin valta-asemansa. Eli mahdollisesti ei koskaan.
Teidän tilanteenne näen seuraavasti: joko nöyrrytte ja tunnustatte anopin valta-aseman (jatkossakin) tai ette. Kyse ei ole enää pitkään aikaan ollut tuosta tapahtumasta, vaan roolien jaosta tulevaisuudessa. Oman mielenterveytenne vuoksi neuvoisin olemaan tiukkana. Terroristien kanssa on mahdotonta neuvotella järkevästi. Ei tilanne tietysti mukava ole, mutta kun vaihtoehdot ovat "siedettävissä oleva ero" ja liitto koleran kanssa, valinta osuu ensimmäiseen.
Kiitos. Näen asian hyvin samalla tavalla kuten sinä. Appivanhemmat ovat vuosien saatossa ylittäneet rajat kaikkien lapsiensa ja lastenlasten kanssa, mutta nyt on ensimmäisen kerran se tilanne, että joku lyö liinat kiinni ja sanoo, että nyt riittää. Kuulin esimerkiksi sen, että anopille on annettu vanhempien lastenlasten Wilma-tunnukset, jotta hän pääsee seuraamaan muksujen koulunkäyntiä. Uskomatonta settiä.
Onneksi vaimon kanssa ollaan saatu sovittua, että kun hänelle iskee ns heikko hetki, ja on valmis nöyrtymään, niin minulla on veto-oikeus, ja homma katsotaan uusiksi seuraavana päivänä. Sieltä aina välillä puskee esille se pieni lapsi, joka on äitinsä mielestä tehnyt kaiken väärin, ja muutaman kerran vaimo on ihan tosissaan miettinyt että onko tässä vika kuitenkin meissä. Mutta seuraavana päivänä on taas ajatukset palautuneet normaaliksi.
Nythän asia on käännetty puhtaasti minun niskaani. Eli appivanhempien ja vaimon siskon mielestä minä olen tässä nyt se, joka estää vaimoani sopimasta. Koska eihän heidän lapsensa, omaa lihaa ja verta omaava ihminen voi tehdä näin, ellei siellä ole minua, kaiken pahan juurisyytä ohjailemassa asioita.