Voiko joku Finskin lentoemien lakkoa puolustava perustella sitä, miksi Finnairin lentoemillä pitäisi olla paremmat ehdot kuin esim. Blue1:lla?
Eli solidaarisuuden nimissä pyyntöjen tulisi laskea? Eikö tällä palstalla juuri toitoteta sitä joka tuutista, että jokainen neuvottelee omat palkkansa ja tässä tapauksessa toisella puolen istuu etujärjestö. So what, jos tulee ulkomaalaisia rikkureita tilalle tai jos työt loppuvat Suomesta. Ei minua haittaa ainakaan pätkän vertaa.
Toisekseen hirveän vaikeata sanoa, että mitkä nämä ehdot edes ovat? Jos 0,6 % nosto on pahempi kuin Blue1 0,5 % nosto peruspalkkoihin, niin aika pienestä on kyse.
Pystyisikö joku nyt tähän tosiaan selventämään, että mitkä ovat työnantajan eli Finskin vaatimukset edelliseen sopimukseen verrattuna ja mitkä ovat työntekijöiden vaatimukset? Sitten olisi hyvä niitä lähteä vertailemaan. Siis, vähän niinkus ranskalaisin viivoin;)
Totta hemmetissä sitä nyt pitää palkkoja alas saada kun lähtivät punikit paljastamaan hintakartellia tax free -puolelta, prkl!;) Montun reunalle vaan ja sitä rataa...
Tälle yhdelle pitää vastata kun huomasin, että itse olit sitä mieltä, että 3 euron lisä palkkaan olisi ollut mukavaa. Pikkasen duunia tiheämpään ja tilipussia suuremmaksi, mutta sitten sinua ei kiinnostakaan, tahi häiritse miljarditappiot jenkeissä. Kato se o vaa rahaa...
3 000 000 000 eemeliä, niin napakalla matikalla olisit voinut painaa miljardi tuntia lisähommia, että olisit kustantanut työnantajallesi yhtä paljon, kuin tämä yks **tun sankari. 8h/pvä/21pvä/kk, 12kk/v= jotakin n.500 000 vuotta. MUTTA sehän ei kiinnosta kun se on jonkun katkeran puhetta, minusta on hiukan iso risu lakaistavaksi maton alle.
Noista tehtaiden siirtämisistä; eipä ole paljoa siirretty. Lopetettu ainoastaan, mutta kyllähän se työ maittaa muutakin tehdessä. Tämä nöyristelyn/joustamisen onnistumista voipi mennä kysymään vaikka Voikkaan entisiltä työntekijöiltä, että kannattiko joustaminen? Säilyikö duunit, kun annettiin joka asiassa periksi?