Jos oikein profiloin Jatkoajan kirjoittajakuntaa, niin he ovat pääasiassa nuoria, machomaisuuteen taipuvaisia nuoria miehiä, joten Laineen hieman kovistyyli kovinene laukauksineen on täysin selvä valinta.
Niin se valinta on täysin selvä minullakin, kolmenkympin kriisin selättäneellä kahden pikkupojan iskällä. Kun vaatimattomassa järvenranta talossani katselen lätkää niin otan välillä kissatkin syliin ihmettelemään millainen kovis se Patu onkaan. Pohjoisesta Savoon päätynyt vaimokin ihmettelee kun laitan pojille syöttötuoliin nopeat arskat päähän, mutta ymmärtää kun selitän, että mehän ollaan vaan Patun faneja.
Ei kun...mitä ihmettä? Eiköhän melkeinpä kaikki ole ottaneet kantaa siihen alkuperäiseen kysymykseen, että kumpi on parempi tai kummasta tulee parempi. Itse olen tasan yhtä paljon toivomassa kummallekin kaikkea hyvää, mutta pidän Lainetta monesta muustakin syystä kuin laukauksen vuoksi parempana prospectinä. Tosin samalla olen sitä mieltä, että eivät ehkä ole verrattavissa toisiinsa, sillä ovat pelityyliltään poikkeavia.
Muistan, että luin jo aikaa sitten Jalosen haastattelun jossa oli sanonut Laineesta jotenkin, ettei maailmassa ole toista yhtä hyvää -98 syntynyttä pelaajaa. Tai jos on, niin hän ei ainakaan siitä tiedä ja sanoi, että jos joku tietää niin voi sen hänelle kertoa. En laita tähän mitään heittomerkkejä kun ei se lainaus ihan suoraan näin mennyt, mutta asiasisältö oli sama, ellen ole unta nähnyt.
E: siihen se alle tuli, ei mennyt ihan sana sanasta mutta tuon suuntaista se sentään oli.
Viimeksi muokattu: