Kun aiemmassa viestissä kirjoitin sepitteellisyydestä, niin annan kaksi esimerkkiä:
1.) Jeesus legendan ja myytin kasvu (siemenenä mahdollinen todellinen henkilö).
Kun lukee evankeliumit kirjoitusjärjestyksessä eli Markus (lähin), Matteus, Luukas, Johannes (myöhäisin), niin huomaa tällaisen legendan ja myytin kasvun. Markus on aika simppeli, jossa kaikki epäilee häntä. Hänen outo perheensä (hänellä on veljiä ja siskoja. ilmeisesti neitsyt Maria ei ollutkaan niin neitsyt lopulta) ja hänen opetuslapsensakin epäilee. Kun päästään Johannekseen, niin tarina on kehittynyt huimasti. Hän on ollut jo ennen syntymää ja on kuoleman jälkeen, on ihmeitä yms. Näihin kun lisää vielä esim. Ilmestyskirjan, joka on todella outo, niin saa hyvän kuvan.
Huomaat silmiesi edessä kasvavan myytin.
2.) Syntymä.
Messias profetia sanoo hänen syntyvän Daavidin kaupungissa (Betlehem) Daavidin sukuun. Joosef kuului Daavidin sukuun (palaamme kohta tähän). Ensinnäkin, jos hän (Jeesus) kuului Daavidin sukuun, silloin hänellä on oltava isä Daavidin suvussa, jolloin hän ei voi olla syntynyt neitseellisesti. Jos hän syntyi neitseellisesti, hän ei voi kuulua Daavidin sukuun.
Häntä sanotaan Jeesus Nasaretilaiseksi (Joosef ja Maria olivat sieltä ja J:n uskotaan eläneen lapsuutensa), mutta hänet laitetaan syntymään Betlehemiin, koska se täyttää Messias profetian. Luukkaan evankeliumissa tämä syntymä siirretään Nasaretista Betlehemiin. Quiriniuksen ollessa maaherrana suoritetaan verollepano, jossa Joosefin on mentävä Daavidin kaupunkiin se suorittamaan. Miten syntymä viedään Betlehemiin on kokonaisuudessaan virheellinen. Sellaista ei tapahtunut, että piti mennä jonkun kaukaisen sukulaisen määrittämään kaupunkiin se suorittamaan. Quirinius ei ollut tuolloin Syyrian maaherrana. Verollepano kyllä tapahtui ja uusi verotusjärjestelmä, mutta vasta vuonna 6.
Kävin jouluna mielenkiinnosta kuuntelessa mitä kirkossa jouluevankeliumissa sanotaan ja tämä virheellinen kertomushan se siellä lausuttiin. He ovat jumissa siinä. Mitenkä alat Raamattua enää muuttamaan. Ja esim. itämaan tietäjät (Matteus) ja ei majapaikkaa/seimi (Luukas) eivät esiinny yhtenäisessä kertomuksessa, jota kuitenkin kerrotaan. Jouluevankeliumitarina on kahdesta erilaisesta evankeliumi (Matteus/Luukas) kertomuksesta rakennettu.