Lahden jäähallista Isku Areena

  • 362 866
  • 1 216
Seisomakatsomossa se paikka tuppaa vaihtumaan joka erään.

Lähinnä kai kysymys on se, että pilaako se ihan aikuisten oikeasti koko Pelicans-kokemuksen, mikäli jonain kesänä se istumapaikka vaihtuu pari riviä tai saraketta johonkin suuntaan? Toki, jos uudessa paikassa selän taakse osuu joku perussuomalainen huutelija, niin sitten ehkä.

Järkkäreiden sijoittelusta kantsii varmaan lähettää palautetta seuran toimistolle.
Nuo ovat ihan makuasioita haluaako istua vai seisoa ja pitää saman paikan vai vaihtaa sitä. Jossain muualla sama kausari, eli paikka kulkeutuu sukupolvelta toiselle ja ymmärrän kyllä varsin hyvin niitä jotka tahtovat pitää kiinni omasta paikastaan, siinä kun sattuu tutustumaan vuosien saatossa myös helposti ympärillä istuviin ihmisiin. Toki jos ei ole tuollaista jatkumoa kokenut, niin asiaa on vähän vaikempi ymmärtääkin.

Onneksi kaikille löytyy paikkoja hallista, sillä en minäkään tuonne ikipäivänä seisomaan lähtisi ja murehtimaan jokaisella erätauolla siitä mihin seuraavaan erään mahtuu. Se on huomattavasti mukavampi käydä rauhassa oluella ja suunnata tutulle hyvälle paikalle, vaikka vähän erän alusta myöhästyisikin. Tämä on kuitenkin makuasia.
 

jth1976

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Kuitenkin veikkaan sun olevan 20 neliön suuruisella alueella koko kauden ajan.

Paljonkos sitten tuo seisomokausari maksaa Turkoosikortilla? Tuosta hinnasta vielä sitten pois se 50 euroa? Tämä kanta-asiakas ale on siis ensisijaisesti suunnattu nurkkaukseen, eikä siinä mitään. Ei nyt samansuuruista -50% alea olisi tarvinnut suunnata istumakausareille, ihan vain vaikka -10%:n ale olisi ollut paikallaan aivan erilaiset fiilikset olisi itsellä ainakin. Tai sitten sellainen luokkaa 5 euroa joka kategorian irtolippuun lisää hintaa, niin sitten olisi linjassaan nykyinen hinta. Tuota korotusta ei nyt varmasti uskalla kukaan seuroista tehdä, tuotteen kiinnostavuus on sen verran heikentynyt.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Paljonkos sitten tuo seisomokausari maksaa Turkoosikortilla? Tuosta hinnasta vielä sitten pois se 50 euroa? Tämä kanta-asiakas ale on siis ensisijaisesti suunnattu nurkkaukseen, eikä siinä mitään. Ei nyt samansuuruista -50% alea olisi tarvinnut suunnata istumakausareille, ihan vain vaikka -10%:n ale olisi ollut paikallaan aivan erilaiset fiilikset olisi itsellä ainakin. Tai sitten sellainen luokkaa 5 euroa joka kategorian irtolippuun lisää hintaa, niin sitten olisi linjassaan nykyinen hinta. Tuota korotusta ei nyt varmasti uskalla kukaan seuroista tehdä, tuotteen kiinnostavuus on sen verran heikentynyt.
Turkoosikortilla en ole ensi kaudeksi kuullut tulevan mitään alennusta mistään kausikortista.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ensi vuonna katsomossa viihdyttää Pelicans DanceGirls

Jokohan nää kuvat nyt tyydyttää kovimpiakin runkkareita, vai tarttisko noi alastonkuvat julkaista ihan kokonaan?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Kellään arvauksia, mihin tämä lava tungetaan? Eihän sitä nyt tietenkään kuusi ihmistä paljon tilaa tarvitse.
Vaihtoehtoina olivat Kannattajakatsomon nurkkaus ja parikin eri kohtaa siellä nurkassa, jossa on erotuomareiden kulkureitti ja inva-katsomo. En tiiä mihin ratkaisuun päätyivät. Kannattajakatsomon yhteyessä lava olisi lohkaissut tilaa seisomapaikoista, joten sitä vaihtoehtoa luonnollisesti vastustin kun asiasta kysyttiin.

Hallin DJ muuten siirtyy siihen "radiostudioon" Kannattajakatsomon yläpuolelle.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Heh ... joo, tuota nythän tulee seisomokatsomolle käyttöä :-) . Noin muuten, onko sinulla tietoa, mihin päin hallia noiden tanssilava rakennetaan.

Eiköhän anneta ansaitsemansa kunnia tytöille. Hyvää fiilistä luovat ottelutapahtumiin.

Toki me Äijät ollaan niitä ainoita oikeita kannattajia. Käydään erätauolla kusella ja ostetaan lihapiirakka.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Osaako joku viisaampi kertoa, että käykö Smartumin setelit kaikissa lipunmyyntipisteissä vai pitääkö mennä toimistolta liput hakemaan?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tyhmä kysymys ehkä, mutta onkohan hallin ympäristössä minkälaiset parkkipaikat? huomenna olisi ajatusta lähteä matsia katsomaan kun aika lähellä olen, mihinpäin kannattaa autonsa yrittää jättää parkkiin?

Kannattaa viedä Suurhallin ja Lahtihallin parkkipaikalle. Iso ja ilmainen alue, ja varmana mahtuu jos on ajoissa liikenteessä.

Eli jäähallilta katsottuna kun hyppyrimäkien suuntaan ajaa, niin parin sadan metrin päässä.

Vieläkös em. parkkipaikkavinkki vuodelta 2012 on ajankohtainen? Katselin googlen streetviewllä mutta ne kuvat ilmeisesti vuodelta 2009, joten ei tiedä onko sinne tullut mahdollisesti joitain parkkirajoituksia.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Vieläkös em. parkkipaikkavinkki vuodelta 2012 on ajankohtainen? Katselin googlen streetviewllä mutta ne kuvat ilmeisesti vuodelta 2009, joten ei tiedä onko sinne tullut mahdollisesti joitain parkkirajoituksia.
Suurhallin parkkipaikka on place to be, eli ilmainen 4h parkkikiekolla.
 
Vieläkös em. parkkipaikkavinkki vuodelta 2012 on ajankohtainen? Katselin googlen streetviewllä mutta ne kuvat ilmeisesti vuodelta 2009, joten ei tiedä onko sinne tullut mahdollisesti joitain parkkirajoituksia.

Suurhallin parkkipaikka on place to be, eli ilmainen 4h parkkikiekolla.

Messukeskuksessa järjestetään tänä viikonloppuna kakkapökäle (Fitness Expo) messut, joten todennäköisesti siellä on maksulliset parkkipaikat.
 

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Suurhallin parkkipaikka on place to be, eli ilmainen 4h parkkikiekolla.

Kiitoksia näille "asiakkaille", jotka vievät nämäkin oikeaan tarkoitukseen menevät paikat. On oikein kivaa mennä järjestämään tapahtumia, kun paikalliset juntit tekevät oman lompakon köyhdyttävällä parkkimaksulla tai kykene kävelemään 100m matkaa.
 
Juhlaottelu näyttää kiinnostavan - ylittyykö yleisömäärässä Isku Areenan haamuraja? ess.fi
Yleisö on ennakkomyynnin mukaan löytämässä tiensä Isku Areenalle Pelicansin 20-vuotisjuhlaotteluun Tapparaa vastaan. Perjantaina iltapäivällä istumapaikat olivat jo monesta katsomonosasta lähes loppuunmyytyjä. Lippuja on silti edelleen saatavilla.

- Näyttäisi, että sali tulee aika täyteen, sanoo Pelicansin toimitusjohtaja Tomi-Pekka Kolu perjantai-iltapäivälläja uskoo jopa viitosella alkavaan yleisömäärään.

Jos katsojamäärä nousee yli viiden tuhannen, niin se on ensimmäinen kerta Lahdessa runkosarjapelissä yli kahteen vuoteen. 8. helmikuuta vuonna 2014 Isku Areenassa oli 5 123 katsojaa, kun Pelicans voitti SaiPan lukemin 3-1.

Aijjai, jos ja kun ilmoitetaan illan lukemaksi 5xxx. Iskun kapasiteetti Liigan sivujen mukaan on: 5530 (ist. 3190, aitiot 390, seis. 1950) Täyteen ei taida tulla vai tulisiko?
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Aitioiden osalta on kerrottu sellainen yksityiskohta, että yksityisen toimijan hallinnassa olevaan aitioon Pelicans Oy ei luonnollisestikaan voi myydä paikkalippuja. Se on aition haltijoiden oma asia, tuovatko he aitionsa täyteen katsojia. Nämä aitioissa olevat katsojapaikat jäävät usein puolityhjiksi, joten niiltä osin halli tulee aniharvoin loppuunmyydyksi, jolloin maksimikapasiteettia ei saavuteta.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Parkkipaikoista täällä välillä keskustellaan joten pistän tänne.

Salpausselän koulun parkkipaikalla oli eilen tapahtunut pysäköintimaksulle lähes tuplaantuminen 3€ -> 5€. Pieni raha sinällään, mutta en kyllä ala maksamaan 150 euroa yhen kauden pysäköimisestä, joten jatkossa sinne Suurhallin parkkiin joidenkin kiusaks tai bussilla.
 

weagles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Warkaus Eagles
Itse kurvasin eilen salppurin pihasta pois. Väittivät, että maksu on ollut 5 euroa jo koko kauden ajan, mutta ainakin itse olen selvinnyt tähän asti kolmella. Tuo vitonen on jo kovempi hinta kuin Toriparkissa, ja lisäksi auto jää vartioimatta taivasalle.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huh, tuota voi sanoa jo kovaksi hinnaksi. Viimeksi kun ajoin Salppurin pihaan, selvisi vielä 2 eurolla. Viisi euroa vartioimattomasta parkkipaikasta on paljon, vaikka menisi miten hyvään tarkoitukseen.
 

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Ainakin ennen Salppurin remontin alkamista siellä oli 5€ hinnat eli pari vuotta sitten. En usko, että on ainakaan banderollit olisi uusittu sen jälkeen johonkin halvempaan hintaan. Joten ehkä teiltä on peritty halvempaa taksaa..
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
2 € oli ainakin 2012, en muista milloin nousi kolmeen. Muutaman vuoden olen tuonne pysäköinnyt melkein joka kotipeliin ja ei kyllä ole ennen eilistä koskaan peritty 5 euroa.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Miksi maksaa Salppurin pysäköinnistä, kun ilmaista parkkitilaa on Suurhallilla ja kadunvarsilla?
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miksi maksaa Salppurin pysäköinnistä, kun ilmaista parkkitilaa on Suurhallilla ja kadunvarsilla?

No sinusta en tiedä, mutta itse olen tuota käyttänyt koska etäisyys ja sijainti omiin työ- ja kotimatkoihin on ihanteellinen. Nyt tosiaan mietin tuota samaa enkä taida maksaa.

Minun mielestä kaiken ei pidä olla ilmaista ja olen valmis maksamaan jos näen siitä olevan hyötyä itselle, hinta on suhteessa palveluun ja raha menee mielestäni oikeaan kohteseen. Salppurin parkissa nämä yhdistyivät tähän päivään asti.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
No sinusta en tiedä, mutta itse olen tuota käyttänyt koska etäisyys ja sijainti omiin työ- ja kotimatkoihin on ihanteellinen. Nyt tosiaan mietin tuota samaa enkä taida maksaa.

Minun mielestä kaiken ei pidä olla ilmaista ja olen valmis maksamaan jos näen siitä olevan hyötyä itselle, hinta on suhteessa palveluun ja raha menee mielestäni oikeaan kohteseen. Salppurin parkissa nämä yhdistyivät tähän päivään asti.
Tuo on kyllä totta. Salppurin parkista pääsee hyvin etelään ja länteen. Itse tulen aina keskustan suunnasta ja lähden etelään. En ole ikinä parkkeerannut tuolla. Junnuarpatuotto menee sitten mukavasti junnuille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös