Lahden jäähallista Isku Areena

  • 363 336
  • 1 216

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei okein iskenyt tuo uusi pelaajaesittelyvideo. Hyvä tunnelman luoja Ectacy of Gold oli alusta jätetty pois ja tilalla oli koko joukko erilaista kilinää ja kolinaa, josta ei ainakan Iskun äänentoistolla ottanut mitään tolkkua. Muutenkaan tuo ei luonnut sellaista fiilistä, kuin aiempi versio, vaikka sekin oli päivittämisen tarpeessa. Olin aistivinani hieman yliyrittämisen makua.

Ja se Pelicans-mummo on joo ihan saatanan hauska vitsi. He. He.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Ilmeisesti VideoMakers ei enää tee Pelicansin videoita?
Selkeästi pelaajaesittelyn taso on aikaisempaa huonompi ja myös "mehustelu" -videota voisi pyörittää edelleen alussa.

Äänentoisto on ilmeisesti kuin tämän vuoden joukkue eli muutosta ei tapahdu!
 

yazu

Jäsen
Kovaa tasoahan uusi pelaajaesittely oli. Kelpaisi tuotannollisilta ansioiltaan minne vaan. Mutta kylmäksi se silti jätti. Tuollainen yltiöpäinen kybermehustelu överiksi vietyine efekteineen viestii loppupelissä melko vähän mitään kiinnostavaa. Historiaosio oli ihan mukavahko lisä siinä mielessä.

Linkki vie YouTubeen Pelicansin pelaajaesittelyyn '13: Pelicans 2013 Pelaajaesittely - YouTube
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Tulipa käytyä eilen Lahdessa katsomassa SM-liigaa ja täytyy sanoa, että pelistä ja katselukokemuksesta ei jäänyt juuri muuta käteen kuin tuo edellämainittu Pelicansin (uusi?) esittelyvideo.

On heittämällä hienoin, mitä Suomessa olen koskaan nähnyt! Vetää vertaa jopa NHL-jengien vastaaville. Todella näyttävä ja hienosti oli nostettu mukaan takavuosien nimiäkin, Komarovia ja kumppaneita. Videon jälkeen vilahti ilmeisesti videon tehneen firman nimi, mutta en ehtinyt nähdä mitä siinä luki. Jokin v-alkuinen logo se oli.

Ei jää ainakaan tästä osaamisesta ottelutapahtuma kiinni.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän tuo hieno on, ehkä liiankin hieno. Itse toivoisin jotain hieman yksinkertaisempaa ja vähemmän välkkyvää. Tuosta tulee juurikin mieleen NHL-joukkueet ja en pidä sitä toivottavana kehityssuuntana. Mutta kyllä tuo varmasti moneen iskee ja hyvä niin.
 
Täyden kympin video. Uusi ja sopivasti erilainen. Näytti nimenomaan lätkäjoukkueen pelaajaesittelyltä jopa suurenmaailman malliin. Todella upea ja nykyaikainen.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tarttee tulla sanomaan, että aivan helvetin komeahan tuo introvideo on ja kyllä se on nimenomaan VideoMakersin jälkeä, lopussa vilahtaa logo. Kuten jo joku aiemmin mainitsi niin ei kalpene tekniseltä laadultaan lainkaan NHL -jengien varmasti "hieman" isomman budjetin tekeleille.

Se on sitten ihan eri asia pitääkö tästä tyylistä vai ei. Kybermehustelu oli hyvä sana ja tässä se on tosiaan viety äärimmilleen. Usein näissä on käytetty nostattavaa musaa yms ja se oikeastaan puuttui vaikka historiahetkessä sen suuntaista olikin mutta on täysin subjektiivinen näkemys kaipaako video sitä vai ei.

Irrallisena tuotantona täyden kympin suoritus. Eri asia sitten on sopiiko tuo Pelicansin yleiseen mediailmeeseen, johon ovat kuuluneet loistavat humoristiset mutta realistiset mainokset. Tehdäänkö Pelicansista nyt SM-liigan Cyloneja vai jääkö tämä vain yksittäiseksi osaksi sekavaa kokonaisuutta?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ihan hieno tunnari johonkin Star Warsiin tai larppauspeliin.

Vielä kaipaisin turkooseja valomiekkoja Fanishoppiin. Alle metrin mittaset varmaan sallitaan liigan turvasäädöksissä.
 

Rough Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Julkukat
Tajuttoman siisti video! Itse useasti Pelicansien matseissa käyneenä voin todeta, että sillä hallilla, niillä puitteilla ja olemassa olevilla resursseilla on kyllä vedetty mielestäni maximit. Hienot mainokset, videot ja muutenkin ehjä ja hyvä kokonaisuus. Paljon on muilla jengeillä opittavaa Lahelaisten markkinnoinnista. Hyvä ajatus, selkeät visiot ja toteutus viimeisen päälle - ja kaikki tämä ilman tähtitieteellisiä summia.

Respect.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Paljon on muilla jengeillä opittavaa Lahelaisten markkinnoinnista.

Oli muuten mielenkiintoista jutella eilen firmamme lahtelaisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Olivat yksimielisesti sitä mieltä, että Pelicansin mainonta ja markkinointi on mennyt roimasti alaspäin viime kaudesta.

Radiomainokset, jossa Mertaranta huutaa Mikko Ilosen hole in onea, saivat kritiikkiä. Itsekin Lahdessa pyöriessäni olen niitä kuullut ja ihmettelen myös, mikä niiden idea on? Miten Pelicans-kannattaja Ilosen hole in one kannustaa ihmisiä menemään Pelicansin peleihin? Kukaan ei tätä ymmärtänyt.

Myös tv-mainokset saivat yhtä tylyn tuomion. Kyllähän se hallissakin pyörinyt mummon taklaamismainos on todella väsynyt, joten ymmärrän hyvin lahtelaisten kritiikin. Alkaa ilmeisesti ideat olla vähissä.

Ottelutapahtuma sen sijaan oli paikallisten mielestä hyvä ja toimiva. Täytyy myöntää, että Tampereella ollaan jäljessä Pelicansia.
 
Oli muuten mielenkiintoista jutella eilen firmamme lahtelaisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Olivat yksimielisesti sitä mieltä, että Pelicansin mainonta ja markkinointi on mennyt roimasti alaspäin viime kaudesta.

Myös tv-mainokset saivat yhtä tylyn tuomion. Kyllähän se hallissakin pyörinyt mummon taklaamismainos on todella väsynyt, joten ymmärrän hyvin lahtelaisten kritiikin. Alkaa ilmeisesti ideat olla vähissä.
Viime kaudella rima asetettiin kertaheitolla niin ylös, että siitä on vaikea kenenkään parantaa. Siitä huolimatta vaikka taso olisikin tippunut, niin silti tuolla mittarilla ollaan Lahessa yhä aivan terävimmässä kärjessä.

Mummon taklaamismainos toimi kyllä hyvin eikä ollut lainkaan väsynyt. Toki vitsi vanhenee ajan saatossa, mutta hyvin se tuokin mainos löi läpi ja keräsi huomiota.

Aika karua todeta, että täällä alkaa olemaan ideat vähissä, sillä jotenkin tuntuisi siltä, että ei niitä ainakaan muualla enempää ole?
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Viime kaudella rima asetettiin kertaheitolla niin ylös, että siitä on vaikea kenenkään parantaa. Siitä huolimatta vaikka taso olisikin tippunut, niin silti tuolla mittarilla ollaan Lahessa yhä aivan terävimmässä kärjessä.

Aika karua todeta, että täällä alkaa olemaan ideat vähissä, sillä jotenkin tuntuisi siltä, että ei niitä ainakaan muualla enempää ole?

Monen seuran, esim. Tapparan ja Ilveksen, mainonta on vaisua, mutta se ei silti poista sitä tosiasiaa, että eilen tapaamieni noin 8-10 lahtelaisfirman ihmisten mielestä Pelicansin nykymainokset ovat kuraa. Siis sähköisellä puolella.

Jos näkemiäni mainoksia mietin, niin nopeasti ajateltuna ainakin HIFK:n "härifrån tvättas" ja Jokerien "Minä, Me, Jokerit" ovat saaneet enemmän huomiota ja ovat paremmin sidottuja mainoksia seuraan ja sen kannattajiin. Jokainen ymmärtää niiden yhteyden heti.

Mummon ja hole in onen yhteys Pelicansiin jäi sen sijaan ainakin eilisen otannan perustella monelle hyvin hämäräksi.

Ei tästä kannata vetää hernettä nokkaan, nostin vain esiin tämän pointin. Edelleen respect ottelutapahtumalle ja alkuperäiselle aiheelle, eli esittelyvideolle.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mummon ja hole in onen yhteys Pelicansiin jäi sen sijaan ainakin eilisen otannan perustella monelle hyvin hämäräksi.

Ei tästä kannata vetää hernettä nokkaan, nostin vain esiin tämän pointin. Edelleen respect ottelutapahtumalle ja alkuperäiselle aiheelle, eli esittelyvideolle.

Yksi syy ideoiden vähyydelle voi olla Nupen lähtö. Nupe on ollut "Pelicansin kasvot" jo jonkun aikaa, ja aiemmin kiitosta keränneissä mainoksissa on nimenomaan hyödynnetty Nupen persoonaa, viime kaudella toki myös Suikkasen imagoa..

Siinä olet ihan oikeassa, että tuo taklaavan mummon yhteys Pelsuihin/Lahteen on hiukan ohut, ja useasti telkkarista nähtynä tuo olkaa olla myös aika väsynyt. Silti mun mielestä ideana parempi, kuin joku perinteinen video, jossa pyörii taklauksia&maaleja rockin soidessa taustalla, ja koko homma päättyy johonkin "osta kausikorttisi nyt"-tekstiin. Tuollaisen vääntää kuka tahansa kotikoneella kasaan varttitunnissa, ja näitä tosiaan putkahtaa muutama joiltain seuroilta joka kausi.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
nopeasti ajateltuna ainakin HIFK:n "härifrån tvättas" ja Jokerien "Minä, Me, Jokerit" ovat saaneet enemmän huomiota ja ovat paremmin sidottuja mainoksia seuraan ja sen kannattajiin. Jokainen ymmärtää niiden yhteyden heti.
Tuo on hyvä pointti. Noissa on jotakin yhteisöllisyyttä. Silti koko Pelicansin markkinoinnin pääotsikko on "Lahti. Kiekkokaupunki." mikä taas on näistä kaikista mahdollisista ehkä terävin ja onnistunein slogan. Tosin sekin menee yleiselle tasolle, seuraavaksi pitäisi ehkä ruveta kiteyttämään jotenkin paremmin Pelicansia ja Pelicans-yhteisöä. Se taas ei ole mielestäni ollut missään vaiheessa seuran vahvuus. Markkinointi on prameaa ja nasevaa, mutta siitä puuttuu sitä jotakin yhteisön me-henkeä vielä, vrt. "Minä. Me. Jokerit" tai Tepsin "Joukkue olemme me."

Ja sitten taas ilmassa tuntuu olevan vähän sitäkin, että kun peli on paskaa ja halli ei ole täynnä ja innoissaan, niin kaikki muukin näyttää valjummalta ja "väsyneeltä".
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei kyllä meikäläistä säväytä yhtään tuo uusi esittelyvideo. Menee kyllä yli ja roimasti. Tulee todellakin mieleen joku Star wars pleikkaripeli tai muuta schaibaa. "Nostalgia" kohdalle lusssaa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mummon ja hole in onen yhteys Pelicansiin jäi sen sijaan ainakin eilisen otannan perustella monelle hyvin hämäräksi.

"Hole in one" jää varmaan kaikille hämäräksi, suoranaista yhteyttä lahtelaiseen jääkiekkoon ei kyllä ole.

Mummo se sijaan on loistavaa oivallus "kiekkokaupungissa mummotkin osaa taklata". Mummo siis manostaa Lahtea kiekkokaupunkina, kuten mainokssessa lukeekin. Ehkäpä näinkin yksinkertainen vertaus on liian vaikea "tosi-TV" aikakaudella.
 

Isaa

Jäsen
Itse olen hyvin kriittinen kaikenlaisten videoiden suhteen mitä niiden tasoon tulee, mutta kuten jo sanottu, tämä uusin video tosiaan on NHL-tasoa, vaikka ei kuitenkaan ihan sieltä parhaimmasta päästä. Lisäksi kyllä kovasti kaivattaisiin ennen tätä pelaajaesittelyä esitettäväksi joku pätkä, jossa olisi ihan kunnon musiikkia ja kuvaa pelitilanteista.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän tuo video kotikoneelta ja suht' hyvällä äänentoistolla näyttää ihan hyvältä ja toimii tuollaisena pelaajaesittelynä ihan ok, mutta Isku Areenalla tuo jätti kyllä kylmäksi. Tuossa on vaan ihan liikaa kaikenlaista kilinää, kolinaa ja suhinaa Isku Areenan tunnetusti ala-arvoisen äänentoiston käsiteltäväksi ja tulos oli sen mukainen. Eikä nuo hiilikuituisen Pelicans-logot ym. näytä Iskun vidoetaululla ihan niin komealle, kuin kotikoneella HD-laadulla tuijotellessa.

Tuon pelaajaesittelyn tarkoituksena ei pitäisi olla pelkästään pelaajien luetteleminen ja videonkäsittelytaidoilla makeileminen, vaan sen pitäisi luoda ja nostattaa fiilistä siihen ottelun alkuun. Niin, että jengi odottaa katsomossa sitä "meidän jengin kentällä ryntäämistä" ja on sitten valmiiksi fiiliksissä kun joukkueluistelee jäälle. Nyt tulee viisiminuuttia kilinää, kolinaa, suhinaa ja Taistelupaneetta Galacticaa ja sen jälkeen joukkue liukuu jäälle. Ei tuohon hallilla olevat ihmiset pääse mitenkään mukaan.
 
Kyllähän tuo video kotikoneelta ja suht' hyvällä äänentoistolla näyttää ihan hyvältä ja toimii tuollaisena pelaajaesittelynä ihan ok, mutta Isku Areenalla tuo jätti kyllä kylmäksi. Tuossa on vaan ihan liikaa kaikenlaista kilinää, kolinaa ja suhinaa Isku Areenan tunnetusti ala-arvoisen äänentoiston käsiteltäväksi ja tulos oli sen mukainen. Eikä nuo hiilikuituisen Pelicans-logot ym. näytä Iskun vidoetaululla ihan niin komealle, kuin kotikoneella HD-laadulla tuijotellessa.
Tämä on toki totta, että hallin ala-arvoinen äänentoisto vie osan videon hienoudesta pois. Kenties tuo Lee Goren nyt laitettiin pihalle siksi, että budjettia vapautuisi äänentoiston uusimiseen..

Mihinkäs kaikkeen Isku-areenaa muuten hyödynnetään kiekon ulkopuolella? Mieleen tulee ainakin Salpausselän kisat jolloin halli on aktiivisesti auki, mutta tuleeko muita?
 

Fordél

Jäsen
Jos näkemiäni mainoksia mietin, niin nopeasti ajateltuna ainakin HIFK:n "härifrån tvättas" ja Jokerien "Minä, Me, Jokerit" ovat saaneet enemmän huomiota ja ovat paremmin sidottuja mainoksia seuraan ja sen kannattajiin. Jokainen ymmärtää niiden yhteyden heti.

Mummon ja hole in onen yhteys Pelicansiin jäi sen sijaan ainakin eilisen otannan perustella monelle hyvin hämäräksi.

Hole in onea en ole nähnyt, joten siihen en ota kantaa, mutta onhan tolla mummo-mainoksella ihan selkeä yhteys Lahteen ja Pelicansiin: Lahti on kiekkokaupunki. Sehän on ollut yksi mainonnan pääteemoista jo jonkun aikaa ja sitä mummo-mainoksellakin viestitetään ja mielestäni onnistuneesti. Selkeä jatkumo muuhun viestintään.

Jokerien Minä, Me, Jokerit on aika perusmainontaa eikä siinä ole mitään erityistä oivallusta. Hyvä ajatus tottakai, mutta ei siinä ole mitään persoonallista otetta.

Mitä tulee tohon Pelaajaesittelyyn 2013 niin onhan se ihan ok esimerkiksi toteutuksen tason kannalta, mutta aika sekava niin visuaalisesti, audiovisuaalisesti kuin sisällöllisesti. Pitäisi olla mun mielestä selkeempi ja kompaktimpi.

Ihmettelen myös noita nimiä, joita on nostettu esiin Pelicansin historiasta. Kyllähän siinä pitäisi olla vain ne kovimmat legendat eikä mitään yhden kauden ilmentymiä kuten Järvinen, Lasch ja Hodgman. Eli kunnia ja arvostus näille pitkän työn Pelsujen ja lahtelaisen kiekkoilun eteen tehneille Nurmiselle, Koivuselle, Juntuselle, Kakolle ja miksei vaikka Niemelle. Mutta ei herran jestas lähdetä rakentamaan perinteitä ja juuria minkään Joonas Järvisen ympärille, ainakaan tähän astisen Pelicans-uran perusteella.
 
Jos näkemiäni mainoksia mietin, niin nopeasti ajateltuna ainakin HIFK:n "härifrån tvättas" ja Jokerien "Minä, Me, Jokerit" ovat saaneet enemmän huomiota ja ovat paremmin sidottuja mainoksia seuraan ja sen kannattajiin. Jokainen ymmärtää niiden yhteyden heti.
Se on melko sama minkälaisella markkinoinnilla Jokerit tai HIFK lähtevät liikkeelle, sillä pääkaupunkiseutu-sijainnin sekä perinteidensä ansiosta se on joka tapauksessa yleisesti näkyvämpää kuin Lahtelainen markkinointi. Lisäksi budjeteissa painitaan "hieman" eri kastissa. HIFK on brändi joka myy kovuudellaan ja suomenruotsalaisuudellaan, sitä onkin hieman helpompi markkinoida kuin organisaationa nuorta Pelicansia.

"Lahti on kiekkokaupunki" on paikallinen sekä hyvin Lahtelainen slogan joka toimii mielestäni paremmin kuin esimerkiksi "Minä, Me, Pelicans" tyylinen slogan, makuasia toki. Hole in one-oli selvästi hutilaaki, mutta kyllä tuon Lahtelaisuuden ympärille on hyvä koota markkinointia, sillä sitä Lahtelaisille on helppo myydä, koska täällä ollaan siitä niin ylpeitä. Tuon asiayhteyden ymmärtämisen eteenhän markkinointiosasto jatkuvasti hommia painaa, mutta ei Lahtelainen kiekkobrändi parissa vuodessa synny, nyt hommassa on kuitenkin olemassa selvä punainen lanka.

Ihmettelen myös noita nimiä, joita on nostettu esiin Pelicansin historiasta. Kyllähän siinä pitäisi olla vain ne kovimmat legendat eikä mitään yhden kauden ilmentymiä kuten Järvinen, Lasch ja Hodgman. Eli kunnia ja arvostus näille pitkän työn Pelsujen ja lahtelaisen kiekkoilun eteen tehneille Nurmiselle, Koivuselle, Juntuselle, Kakolle ja miksei vaikka Niemelle. Mutta ei herran jestas lähdetä rakentamaan perinteitä ja juuria minkään Joonas Järvisen ympärille, ainakaan tähän astisen Pelicans-uran perusteella.
Toisaalta videon nostalgia osuus olisi melko lyhyt, jos siinä olisi Pelicans-ikoneita vuosien varrelta. Kyllähän Ryan Lasch on tuossa paljon suureen yleisöön menevämpi kuin vaikkapa Mikko Peltola. Sopiva miksaus tuo on ikoneita sekä tuoreita onnistujia. Tuskin tuossa pointtina onkaan ollut rakentaa mitään perinteitä Laschin, Hodgmanin tai Järvisen ympärille.
 

Fordél

Jäsen
Toisaalta videon nostalgia osuus olisi melko lyhyt, jos siinä olisi Pelicans-ikoneita vuosien varrelta. Kyllähän Ryan Lasch on tuossa paljon suureen yleisöön menevämpi kuin vaikkapa Mikko Peltola. Sopiva miksaus tuo on ikoneita sekä tuoreita onnistujia. Tuskin tuossa pointtina onkaan ollut rakentaa mitään perinteitä Laschin, Hodgmanin tai Järvisen ympärille.

Kirjoitat hyvin tossa yllä kuinka Lahdessa on löydetty punainen lanka markkinointiin. Lahti on kiekkokaupunki ja tällaisen brandin syntyminen ottaa aikansa.

Tämä nostalgia-osuus sotii kuitenkin juuri tätä ajatusta vastaan. Perinteet ja lahtelaisuus syntyy kun nostetaan esiin pitkän ja merkittävän päivätyön tehneitä Pelicans-pelureita. Esimerkiksi Järvinen, Lasch ja Hodgman ovat pelanneet yhden hienon kauden Lahdessa, mutta ei heistä ole perinteiden rakentajiksi tai pitkän lahtelaisen kiekkoilun jatkumon malliesimerkeiksi.

Lahden brändääminen kiekkokaupungiksi ja perinteiden luominen on tapahduttava pitkän päivätyön lahtelaisen kiekkoilun eteen tehneiden persoonien naamoilla, kuten Nurminen, Jantunen ja Kakko. Näiden persoonien varaan voidaan lähteä rakentamaan tarinaa ja luomaan brandia. Niistä löytyy juuri sitä aitoa lahtelaisuutta; on ylämäkiä ja voittoja, mutta myös alamäkiä ja katkeria tappioita. Ilmentävät kuitenkin juuri sitä elävää ja värikästä lahtelaista kiekkoilua, josta on saatu nauttia jo vuosikymmeniä. Tulevina vuosina tarinan jatkoksi saadaan uusia persoonia kuten Latvala. Se, että nostetaan esiin muualta roudattuja yhden kauden ihmeitä, luo juuri päinvastaista tarinaa.

Ja käytännön toteutuksesta niin ei se haittaa vaikka olisi vain viisi nimeä, nekin olisi voinut tuoda pidemmillä välähdyksillä esiin. Näyttää vaikka jokaiselta joku hieno yksittäinen suoritus uran varrelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös