Jos näkemiäni mainoksia mietin, niin nopeasti ajateltuna ainakin HIFK:n "härifrån tvättas" ja Jokerien "Minä, Me, Jokerit" ovat saaneet enemmän huomiota ja ovat paremmin sidottuja mainoksia seuraan ja sen kannattajiin. Jokainen ymmärtää niiden yhteyden heti.
Mummon ja hole in onen yhteys Pelicansiin jäi sen sijaan ainakin eilisen otannan perustella monelle hyvin hämäräksi.
Hole in onea en ole nähnyt, joten siihen en ota kantaa, mutta onhan tolla mummo-mainoksella ihan selkeä yhteys Lahteen ja Pelicansiin: Lahti on kiekkokaupunki. Sehän on ollut yksi mainonnan pääteemoista jo jonkun aikaa ja sitä mummo-mainoksellakin viestitetään ja mielestäni onnistuneesti. Selkeä jatkumo muuhun viestintään.
Jokerien Minä, Me, Jokerit on aika perusmainontaa eikä siinä ole mitään erityistä oivallusta. Hyvä ajatus tottakai, mutta ei siinä ole mitään persoonallista otetta.
Mitä tulee tohon Pelaajaesittelyyn 2013 niin onhan se ihan ok esimerkiksi toteutuksen tason kannalta, mutta aika sekava niin visuaalisesti, audiovisuaalisesti kuin sisällöllisesti. Pitäisi olla mun mielestä selkeempi ja kompaktimpi.
Ihmettelen myös noita nimiä, joita on nostettu esiin Pelicansin historiasta. Kyllähän siinä pitäisi olla vain ne kovimmat legendat eikä mitään yhden kauden ilmentymiä kuten Järvinen, Lasch ja Hodgman. Eli kunnia ja arvostus näille pitkän työn Pelsujen ja lahtelaisen kiekkoilun eteen tehneille Nurmiselle, Koivuselle, Juntuselle, Kakolle ja miksei vaikka Niemelle. Mutta ei herran jestas lähdetä rakentamaan perinteitä ja juuria minkään Joonas Järvisen ympärille, ainakaan tähän astisen Pelicans-uran perusteella.