Halliremontissa uuden siiven ja pääkäytävän välissä oleva portaikko jätettiin tietääkseni tarkoituksella kapeaksi, jotta enimmältä "vaellukselta" näiden alueiden välillä vältyttäisiin. Toki selvää on, että pääkatsomosta haluaa moni käyttää uuden siiven hienoja tiloja, ja osa tunkeekin nykyään kätevästi Kannattajakatsomon läpi matkalla bisselle.
Kyllähän viime kaudella niitä Zamppooni ja Jyssynpyssyä käytettii erien alussa. Mutta nyt nekin on poistuneet. Oon ymmärtäny niin, että siellä kannattajakatsomossa ei tykätty siitä ja näin ollen ne jätettiin pois tällä kaudella. Mikäli tuo tieto pitää edes paikkaansa, niin kyllä vähän täytyy ihmetellä. Mun mielestä ne oli ihan hauskoja juttuja...
Palautetta niistä on varmaan tullut annettua, mutta empä sitten tiedä kuinka paljon toimistolla tuossa asiassa sitä kuunnellaan. Ja on niitä muuallakin yleisössä yksilöitä jotka pitivät noita aika teennäisinä.
Sen verran puritanisti olen, että mun puolesta niitä Clap Your Handseja ja lähinnä myötähäpeää aiheuttavia Zamboni-raceja ei tarvitse koskaan takaisin tuodakaan. Niissähän kajareista puskettiin yleisön kohinaa ilmoille kun ei yleisöstä sitä muuten irronnut. En tiedä miten tämä muka tunnelmaa nostaa. Toki jotain taputus- tai huudatusjuttuja voisi kokeilla esim. johonkin kannatuslauluun liittyen ja sellaista on kulisseissa suunniteltukin, mutta nämä bulkkitavarana jostain animaatioiden alelaarista kaivetut pätkät voi mun puolesta unohtaa kokonaan.
Yleisö taputtaa jo nyt kiitettävästi kunhan DJ tarjoilee sopivissa kohdissa oikeanlaisia biisejä eetteriin, ei siihen välttämättä tarvita mitään animaatioita erikseen. Muutenkin on mielestäni turhaa verrata (Isku Areenassa) harvinaislaatuista maaottelukarnevaalia ja 30 sarjapeliä keskenään. Mikä toimii toisessa ei välttämättä toimi toisessa.
Välillä tuntuu että sinne kannattajakatsomoon pitäis laittaa se mikki piiloon, tuppaa olee aika hiljaista välillä kun ei kiinnosta kannustaa.
Siinä vaiheessa kun mikki ilmestyy Kannattajakatsomoon niin joko lähtee mikki tai kannattajat. Pari vuotta sitten "joku" asensi mikin silloiseen kannattajakatsomoon vastoin kannattajaryhmän mielipidettä ja kävin omakätisesti repimässä sen mikin helvettiin sieltä.
Hiljaista on joo välillä kun aina ei kiinnosta kannustaa. Varsinkaan viime keväänä ei hirveästi kiinnostanut kun järkkäreiden tehoiltua syytteet ja sakot muhivat poliisilaitoksella olemattomista tapahtumista. Sitten on niitä pelejä muistaakseni tälläkin kaudella ollut, että laulut ovat kajahtaneet välillä aika kovaakin. Välillä kannattaa muistaa, että täällä vasta rakennetaan kannattajakulttuuria ja meininkiä, nyt kun on pari kautta ollut käytössä katsomo missä voi jotain tällä saralla saada aikaankin. Jonkun Porin tai Vaasan meiningin saavuttamisesta voi Lahessa heittää kirveen kaivoon jo nyt (ellei kokonaan uutta hallia joskus rakenneta), koska kannattajat on ahdettu yhteen kusiseen nurkkaan, mutta yritetään nyt ottaa tästä asetelmasta irti se mitä otettavissa on. Ja ihan perinteisin keinoin vieläpä, suulla ja käsillä.
Suurin ongelma Lahessa on taputusten puuroutuminen kun tahti yltyy liian kovaksi. Korkeintaan sitä varten voisi ehkä joskus matalaäänistä rumpua harkita.