Mainos

Laatuautot jatkoaikalaisten vertailussa?

  • 7 133
  • 90

mikä on mielestäsi laatuautojen yksi ja ainoa?

  • Audi

    Ääniä: 26 18,2%
  • BMW

    Ääniä: 26 18,2%
  • Mercedes-Benz

    Ääniä: 37 25,9%
  • Saab

    Ääniä: 10 7,0%
  • Volvo

    Ääniä: 19 13,3%
  • Joku muu

    Ääniä: 25 17,5%

  • Äänestäjiä
    143

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Autoalan lehdissä on useina vuosina vertailtu noin 250 000 markan (n. 42 000 €) hintaiset laatuautot. Tämän hintaluokan laatuautoihin on yleensä päässeet Audi, BMW, Mercedes-Benz, Saab ja Volvo.

Siihen en osaa antaa tarkkaa vastausta, mikä tekee juuri näistä merkeistä lehdistön määrittelemän laatuauton. Opeleita, Alfa Romeoita tai Volkswageneita näissä testeissä on kuitenkin harvemmin nähty.

Mikä on jatkoaikalaisten mielestä laatuauto numero yksi. Kaikillahan on tai on ainakin lapsena ollut se yksi merkki, jota on pitänyt parempana kuin muut on sitten ollut kyseessä suoritusarvot, laatu, mukavuus tai ulkonäkö - you name it...

Automerkkejä on monia, joten laitan vaihtoehdoksi nämä viisi merkkiä + "joku muu". Ja toivoisin, kirjallista vastausta mikäli vastaatte "joku muu" -kohtaan.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Niin, laadukkuudellahan voidaan tarkoittaa soveltuvuutta käyttötarkoitukseen. Jos tarkoituksena on kuljettaa jääkiekkojoukkue Raumalta Lappeenrantaan, niin BMW M5 on tuskin kovin laadukas. Jätän siis vastaamatta kysymykseen määritelmävaikeuksien takia.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Master God
Jätän siis vastaamatta kysymykseen määritelmävaikeuksien takia.

Jep, jep! Valitettavasti en pysty määrittelemään kysymystä aukottomasti - kyse on kuitenkin mielikuvasta.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti t4
Jep, jep! Valitettavasti en pysty määrittelemään kysymystä aukottomasti - kyse on kuitenkin mielikuvasta.
Ei siis laadusta? ;) No sitten vastaan ehdottomasti Mersun. Tosin, jos minulla olisi varaa ostaa tällainen "laatuauto" eikä kuitenkaan kahta, saattaisin sittenkin päätyä järkisyihin vedoten johonkin muuhun, esimerkiksi Volvoon. Mutta jos kysytään ensimmäisenä mieleentulevaa luksusauton merkkiä, niin se on Mersu.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Master God
Ei siis laadusta?

Kyse on laadusta. Absoluuttisen laadun kriteereitä ei ole vielä kuitenkaan kukaan keksinyt - en edes minä - joten valinta tapahtuu laatuun liittyvien mielikuvien perusteella.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisikohan niin, että jossain Suomessa on firma, jonka nimi
on Laatuauto ja ko. puoti myy Mersuja.

Tampesterissa olen nähnyt puljun nimeltä Käyttöauto, joka
myy Volvoja.

Ekana tulee mieleen imago. Jos haluaa autolla vaikuttaa
imagoon, voi nostetta tulla eniten Mersulla ja Bemarilla.

Itse olen käytännön lompakkosyistä päätynyt Volvoon, jossa
on ollut laatu kohdallaan ja samaan varustetasoon riitti roimasti
vähemmän riihikuivaa kuin Mersun tapauksessa.

Noista merkeistä oma mielikuva on, että nykyään kaikki
ovat laatuautoja. Tosin erilaisissa luotettavuustilastoissa
usein esim. Japsit menevät näiden edelle.

No auton ostohan ei perustu aina ihan tekniikan ja talouden
vertailuihin, vaan brändi se tässäkin ratkaisee.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heh, kaikilla on varaa ostaa 42 000 e auto. Ei tarvitse muuta kuin lukea tämän palstan "Vedonlyönti" otsaketta ja ottaa Veikkaukselta helpot rahat kotiin!

Kas näin!
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toyota,Saksalaiset diesel traktorit ja Volvo on hanurista,Saab ei ole auto...

Nipponi sen olla pitää...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
1. Toyota Lexus, laatuautojen ykkönen jo monta vuotta JD Powerin tutkimuksissa. Amerikkalaiset tietävät mikä on laatua.
2. BMW, laatu on noussut huimasti viime vuosina. Helmi suurten autotehtaiden varjossa.
3. Volvo, hinta/laatusuhde täydellinen. Laadukkaat penkit ja hieno äänentoisto.
4. Saab, maailman aliarvostetuin auto. Hyvä laatu, erikoinen muotoilu.


Ääni meni kuitenkin BMW:lle. Sydämestä, ei aivoista.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tässä muuten JD Powerin kärki vuonna 2001:

BRAND RANKING
Ranking of auto brands in the 2001 J.D. Power and Associates Initial Quality Study, based on survey responses from about 54,000 new-vehicle owners:

Brand/problems per 100 vehicles:

Lexus 85
Jaguar 108
Acura 118
BMW 119
Saab 121
Toyota 121
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
1. Toyota Lexus, laatuautojen ykkönen jo monta vuotta JD Powerin tutkimuksissa. Amerikkalaiset tietävät mikä on laatua.
2. BMW, laatu on noussut huimasti viime vuosina. Helmi suurten autotehtaiden varjossa.
3. Volvo, hinta/laatusuhde täydellinen. Laadukkaat penkit ja hieno äänentoisto.
4. Saab, maailman aliarvostetuin auto. Hyvä laatu, erikoinen muotoilu.


Ääni meni kuitenkin BMW:lle. Sydämestä, ei aivoista.

Toki Amerikassa tiedetään mikä on parasta. Tässä maassa elää virheetön kansa ja heidän mielikuvansa laadusta ovat yhtä oikean laadun kanssa.

Laatua on todella vaikea mitata ja jokaisella henkilöllä on omat mittarinsa, siksi suhtaudun skeptisesti moniin mittauksiin ja tutkimuksiin varsinkaan kun ne harvoin ovat täysin vailla sidoksia.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti t4
Opeleita, Alfa Romeoita tai Volkswageneita näissä testeissä on kuitenkin harvemmin nähty.


Alfalla on ollut Suomessa äärettömän huono maine. Sähkövikoja ja vaikka mitä, joten osittain Alfa on saanut sitä mitä on ansainnutkin. Vasta 156 räjäytti kunnolla pankin ja silloin myynti lähti rajuun kasvuun. GTA on loistava auto ja kohtalaisen edullinenkin, mutta onko se laatuauto ts. edustusauto? Ainakin omassa mielikuvassani sporttiauto pikemminkin, mutta ei oikein mikään laadukas perheauto.

Volkswagenhan on jo nimenäkin "Kansanauto", joten imago ei oikein ole yhtäläinen laatuauton kanssa. Phaeton on varmasti laatuauto kaikilla standardeilla, mutta se taas on jo vähän liikaakin laatuauto suomalaisille. VAG:n intressissä ei varmasti ole sinällään tehdä Volkswagenista Audin kilpailijaa.

Viestin lähetti nedomansky
Itse olen käytännön lompakkosyistä päätynyt Volvoon, jossa
on ollut laatu kohdallaan ja samaan varustetasoon riitti roimasti
vähemmän riihikuivaa kuin Mersun tapauksessa.


C-sarjalaista saa samaan hintaan kuin Volvoa.

Noista merkeistä oma mielikuva on, että nykyään kaikki
ovat laatuautoja. Tosin erilaisissa luotettavuustilastoissa
usein esim. Japsit menevät näiden edelle.


Nämä tilastot ovat usein aika merkillisiä. Uskallan väittää, että ainakin osittain kalliiden ja laatuautojen "heikko" menestys johtuu siitä, että niiden omistajat myös valittavat helpommin pikkuvioista.

Ladan omistaja on suunnilleen tyytyväinen, jos autolla pääsee eteenpäin ja S-sarjan Mersun ostaja valittaa herkästi pienimmistäkin "vioista". Kuten tietysti oikein onkin.

Toisaalta voidaan ajatella, että mitä hienompi auto, niin sitä enemmän siellä on helposti vikaantuvaa elektroniikkaa ja vastaavaa.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka
Toki Amerikassa tiedetään mikä on parasta. Tässä maassa elää virheetön kansa ja heidän mielikuvansa laadusta ovat yhtä oikean laadun kanssa. Laatua on todella vaikea mitata ja jokaisella henkilöllä on omat mittarinsa, siksi suhtaudun skeptisesti moniin mittauksiin ja tutkimuksiin varsinkaan kun ne harvoin ovat täysin vailla sidoksia.

Varsin fiksua puhetta. Ja ylipäätään mitä joku epämääräinen testi jossain muualla merkitsee? Ei paljon auta, jos lämpimässä on laitettu autot järjestykseen ja sitten todellisuus iskee esiin, kun Suomessa onkin -30 astetta ja hyvällä säkällä vielä talvimyrsky lisäämässä pakkasen purevuutta. Siinä alkaa olemaan auto kuin auto aika lujilla esimerkiksi kylmäkäynnistyksessä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä tuohon finnishninjan kirjoitukseen tulee, niin hieman yllätti ettei kukaan muu ole tarttunut sen enempää tuohon ”laatuauto” -käsitteeseen. Tavallaan sillä ei ole mitään tekemistä äänestämisen tai äänestystuloksen kanssa, mutta siitä voisi saada aikaiseksi jonkinlaista keskustelua. Tällaisin kyselyihin suurin osa vastaa joka tapauksessa tunteella sen sijaan, että lähtisi hakemaan asioista faktatietoja.

Lexus on toden totta tehnyt Japanille sen mihin kukaan ei uskonut – toisin sanoen Toyota teki. Lexus:han oli aluksi vain yksi Toyotan malli, joka sitten amerikkalaisten hämäykseksi eriytettiin omaksi yritykseksi. Sanoisin sitä jopa sangen onnistuneeksi operaatioksi. Ennen Lexus:ta Japanilaiset autot edustivat hintaansa nähden korkean teknologian autoja, joiden ajomukavuutta ja laatua olisi voinut verrata Neuvostoliitossa ja Itä-saksassa tehtyihin autoihin. Lexus yhdisti korkeaan teknologiaan ajomukavuuden ja laadun, ja kilpailee nyt Amerikassa ja jopa Euroopassa Mersujen ja Bemareiden ja monien muiden korkean brandin omaavien automerkkien kanssa samoista asiakkaista – ja menestyy.

Itselläni on jopa ”lähes” omakohtaisia kokemuksia Lexus:sta. Ystäväni työkaveri(eli en tunne) oli ostanut Merzedes-Benz:n E-mallin. Kuukauden sisällä kyseisen auton kojelaudasta alkoi kuulumaan häiritsevää ääntä ja auto vietiin huoltoon. Huollossa yritettiin paikantaa äänen lähdettä, mutta heikoin tuloksin. Kyseisen vian takia autoa käytettiin huollossa 4-5 kertaa tuloksetta, jolloin omistaja hermostui ja vaihtoi sen Lexus:een.

Kertomus on sinänsä yhdenpäiväinen, mutta herättää kuitenkin ajatuksen siitä miten jokin yksilön kannalta pieni asia saattaa kääntää koko laatukäsityksen päälaelleen. Tämä ystäväni työkaveri tuskin pitää Merzedes-Benz:ä enää minään laatuautona. Eikä tämän kertomuksen tarkoituksena ole haukkua Mersua, koska näitä yksittäisiä tapauksia sattuu kaikille automerkeille, niin Audille, BMW:lle, Saabille, Volvolle kuin Lexus:llekin.

Finnishninja kertoi jostain JD Powerista, ikinä kuullutkaan, lähes jokainen autoileva on sen sijaan kuullut Autokatsastuskeskuksesta. –90 luvun alusta on jostain syystä jäänyt mieleeni Autokatsastuskeskusten tekemät tilastot katsastuksista ilmenneistä vioista per automalli. Arvatkaa oliko näiden edellä mainittujen ”laatuautojen” malleja listan kärjessä – aivan, ei ollut! Kärkeä piti esimerkiksi sellainen kuin Mazda 626. Joku pystyy varmasti antamaan tähän tyhjentävän selvityksen tilastojen vääristämisestä – minä en pysty.

Olisiko asian laita loppujen lopuksi ja pitkässä juoksussa niin, että ihmiset vain yksinkertaisesti luulevat kalliimpien autojen olevan laadukkaampia?

Tiesittekö muuten, että uusimpien tutkimusten mukaan miehet valitsevat auton useammin tunteella kuin naiset?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Makuasioita. Noista ketjun avauksessa mainituista autoista pidän kurkona Mersua. Kaikista on sen verran kokemusta, että uskallan pysyä alla (ei, en aja tällä hetkellä Mersulla).

Mersu ei briljeeraa hilavitkuttimilla, mutta tekee pysyviä autoja. 300 kilokilsaa menty Mersu on vielä paremmassa tikissä, kuin moni puolet vähemmän nähnyt. Ei silti, käsittämättömiä (lähinnä elekroniikkaan) liittyviä vikoja tuntuu olevan niissäkin.

Mersu on eleetön, nykyisin jopa muotoilultaan moderni ja vakuuttava. Tosin hinnoittelun (autot ja huollot) osaava maahantuoja ei sympariapisteitä kerää usein. Määräaikaishuollot luetaan aina 1000 Euroa plus.

Audi on minusta trendikkäin, stylein. Volvossa saa Suomessa paljon rahoilleen vastinetta, Saabilta puuttuu ''the''.

Merkillepantavaa muuten on, ettei yksikään automerkki maailmassa pärjää ehkä kahta useammassa kokoluokassa. Ajatelkaas: Opel on pieniä autoja, samoin Volkkari. Audi ja Mersu dominoi isossa luokassa. Sama koskee Italian ja Ranskan valmisteita, jossakin hyvä, muissa ei. Nämä ovat juuri niitä mielikuvajuttuja. Merkki mielletään kokoon.

Uutta isoa Bemaria (700-sarja) pidän edelleen oudon näköisenä, varsinkin takaa. Valohässäkkä on kuin kompromissi eri suunnittelijoiden näkemyksistä, joissa kukaan ei saanut tahtoaan läpi. Vähän kaikkea, muttei kunnolla mitään särmää. Miten sitten lienee myynyt Keski-Euroopassa...
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Se mitä ajoin taksia upouudella Mersulla (ensimmäisen kerran pääsin sen rattiin, kun se oli 2 päivää ollut ajossa, mittari näytti 350km) vajaan vuoden eli ehdin kokea kaikki vuoden ajat, niin täytyy sanoa, että siinä on niin yliarvostettu automerkki kuin vain voi olla. Aina olen haaveillut rikastumisesta ja Mersun ostamisesta. Koska lottovoittoa ei tullut ja muuten en Mersun rattiin tuskin olisi koskaan päässyt, piti kokeilla taksikuskin hommia.
En sitä sano, etteikö sillä ollut hyvä ajaa ja ottaisin mielelläni vastaan sellaisen, mutta hinta/laatu suhde siinä autossa ei kyllä ole kohdallaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Taksia käyttäessä tulee usein jututettua kuskia näistä autoasioista. Hehän ajavat jumalattomia kilometrimääriä ja juttelevat keskenään autoistaan, eli saavat näin varsin luotettavaa empiiristä kokemusta siitä, mikä auto on mikä.

Varsin usein olen kuullut Mersun ja Volvon olevan kuta kuinkin samaa tasoa, mutta valinta kallistuu Volvoon halvemman hinnan takia. On se tosin monella kallistunut Mersuunkin. Citroen C5:n farkku on myynyt hyvin myös takseihin tilavuutensa ja "halvan" hintansa johdosta, mutta niissä on kuulemma ollut jotain ongelmia.

Eli jos palstalla on taksikuskeja, niin sieltähän sitä tietoa saadaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio

Varsin usein olen kuullut Mersun ja Volvon olevan kuta kuinkin samaa tasoa, mutta valinta kallistuu Volvoon halvemman hinnan takia.

Tottahan Mersu kallis auto on, Suomessa varsinkin. Tyylilleen uskollisena siinä on kallista myös varaosat ja aiemmin mainittu huolto. Maahantuoja ei jätä kylmäksi :)

Volvossa (V70), jota taloudessamme on tsuhattu vuoden verran, hämmästyttää kyllä todella korkea bensan kulutus. Nastarenkailla talvikelein puhutaan 14-15 litran kulutuksesta sadalla kilometriillä. Perustuu ajotietokoneeseen, ei Lapinlisää.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior

Volvossa (V70), jota taloudessamme on tsuhattu vuoden verran, hämmästyttää kyllä todella korkea bensan kulutus. Nastarenkailla talvikelein puhutaan 14-15 litran kulutuksesta sadalla kilometriillä. Perustuu ajotietokoneeseen, ei Lapinlisää.

Hyvä Senior, V70 Volvo on massaltaan jo niin suuri (yli 1500 kg), että polttoaineen kulutus on todennäköisesti juuri tuota mainitsemaasi luokkaa talvella, nastarenkailla ja kylmällä autolla lyhyttä kaupunkiajoa(?) ajettaessa. Ja kaikista eniten vaikuttaa myös sen oman ajotavan taloudellisuus taikka taloudettomuus =)

Tuossa vielä kyseisen auton toisiksi pienitehoisimman moottorin (125kW) kulutusarvot tehtaan ilmoittamina:

- Polttoaineen kulutus litraa/100 km, yhdistetty ajo, man/aut*: 9.3(9.2)/9.9(9.8)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti KalleK
Hyvä Senior, V70 Volvo on massaltaan jo niin suuri (yli 1500 kg), että polttoaineen kulutus on todennäköisesti juuri tuota mainitsemaasi luokkaa talvella, nastarenkailla ja kylmällä autolla lyhyttä kaupunkiajoa(?) ajettaessa. Ja kaikista eniten vaikuttaa myös sen oman ajotavan taloudellisuus taikka taloudettomuus =)

Tuossa vielä kyseisen auton toisiksi pienitehoisimman moottorin (125kW) kulutusarvot tehtaan ilmoittamina:

- Polttoaineen kulutus litraa/100 km, yhdistetty ajo, man/aut*: 9.3(9.2)/9.9(9.8)

Hyvä KalleK, tottahan minä sen ymmärrän. Puhumattakaan siitä, että enimäkseen ''bilikalla tsuhailee rouvani, joka vetää aina reikä päässä'' aka täysillä. Hänelle tunnettuja kaasun asentoja on vain on ja off. Nollasta sataan se menee niillä otteilla neljässä sekunnissa, kun ajaa iisisti.

Olet oikeassa, ajo on enimmäkseen kylmänä tehtyä, lyhyttä kaupunkiajoa. Se vaan aina riepoo käydä 'tankilla' ja rouva on sinisilmin sitä mieltä, että ''siinä on jotain vikaa''. Pitääkö se korko painaa sinne konehuoneeseen asti!?. Pitänee hommata Corsa 1.0 Eco. Repiköön sitä.

Itse aiheeseen sen verran, että eikö liene painavienkin dieselmoottoristen autojen kulutus nykyisin aika lievää? BMW 300-sarja, Volkkarin ja Audin dieselit menevät jo miltei ''pyhällä hengellä''.

Volvohan on oiva peli silloin, kun antaa arvoa massalle ja turvallisuudelle. 'Pisaralla pisimmälle' -kilpailussa merkki ei kai ole pärjännyt parhaalla mahdollisella tavalla.

Muutenkin olen sitä mieltä, että 'kilot luo turvallisuutta'. Pienellä massalla isoa massaa vastaan törmäyksessä saa usein hopeamitalin(, kiekkotermein). Silloin pelti on halpaa. Hyvä henkivakuutus ääritilanteissa. Tieto.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Senior:

Mulla on myös Volvo V70, vm. 2002 ja ajan sillä usein viikkokausia vain työmatkoja, melko hidasta kaupunkiajoa. Kulutus talviaikaan ajotietokoneen mukaan, nastarenkain, on ollut kuin nakutettuna 12,1 litraa (usean tuhannen kilometrin ajot). Mulla on kylläkin manuaalivaihteisto ja 170 hv moottori.

Edit: maantieajossa kulutus on 8-9 litraa sadalla, ajan aina 15 kmh yli rajoituksen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eläimen mainitsema Volkkarin Phaeton on auto minkä tahtoisin. Siis jos nyt puhutaan juuri tästä luokasta mistä nyt puhutaan, niin paras vaihtoehto. Hintakaan niin valtaisa, kun vertaa esim. Mersuihin ja kaikki herkut löytyy.

Hehe, tuli hauska juttu tuosta mersusta mieleen, tuttu kertoi. Hänen kaverinsa oli töissä Veholla ja sitten asiakas toi Mersun korjaukseen. Noh kaveri soitteli mersunsa perään, että joko sen voisi hakea, vastaus oli "ei ole vielä saatu radioon sitä nuppia mikä puuttui" vähän aikaa toisessa päässä hiljaista ja sitten tulee kovaan ääneen "mitä helvettiä te nuppia odotatte, vaihtakaa koko helvetin radio". Näin siis mersun omistajien kanssa. Ja se tosiaan on, että jos pienikin "vika", niin heti kyllä on kauhea valitus, kun taas "normaalilla" autolla ajattaessa riittää että on suht. lämmintä autossa ja että se kulkee turvallisesti eteenpäin(ja taaksekkin).
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Otsikon kysymykseen mikä on laatuautoista yksi ja ainoa, on vastaukseni; ei mikään. Kaikki mainitut merkit ovat varmasti kunnon menopelin vaatimukset täyttäviä. Loppu onkin sitten kiinni henkilökohtaisista mieltymyksistä ja mainosmiesten taidoista.

Itse olen ajellut Mersulla, eikä auto ole ainakaan vielä jättänyt tielle. Tosin pitkän linjan mersumiehet marisevat nykyään poikkeuksetta tehtaan tuotosten tason laskusta. Minulle takavetoinen on ainoa oikea vaihtoehto, joten tuo seikka sanelee merkin valintaa huomattavasti.
 

Carlos

Jäsen
Makuasioita...

Tosiaan, minäkin olen kuullut paljon juttua että Mersujen laatu on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä, sen jälkeen kun Chrysler osti Daimlerin. Itse asiassa niitä tyytymättömiä tuntuu olevan niin paljon, että siihen alkaa kyllä vähitellen uskoa. Sen sijaan mitä tulee Mersuihin jostain 50-luvulta, niin ne ovat sekä kauniita että niistä näkee sen mistä Mersu on saanut sen laatuleimansa.

Omien kokemusteni ja mieltymysteni pohjalta tein vertailun n. vuosi sitten tämän hintaluokan autoista, tosin sisällytin vertailuun jotakuinkin kaikki tuon hintaluokan autot, en vain näitä "laatuautoja". Liikkeitä kierrettiin ja koeajoja suoritettiin, lopputulos on tuossa toimiston ulkopuolella, Toyota Camry. Minun kriteereilläni paras kandidaatti, mutta ne ovat tietysti minun kriteerini. Jollain muulla olisi joku toinen auto pihassa.

Yksi pointti oli kuitenkin ylitse muiden: Kun joudun ajelemaan vuoden ympäri Eurooppaa, minulla ei ole aikaa käyttää autoa korjaamolla, auton pitää olla silloin idioottivarma. Eikä ole tarvinnut pettyä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Oloneuvos
Itse olen ajellut Mersulla, eikä auto ole ainakaan vielä jättänyt tielle.

Itselläni on tapana ostaa uusi auto kolmen vuoden välein, eli katsastusasemilla ei meikäläistä näy. Jos oma autoni jättäisi minut tielle teknisen vian takia, vaihtaisin automerkkiä heti kun pääsisin ihmisten ilmoille.

Tällä kertaa merkinvaihdon syy on kyllästyminen ja valikoiman suppeus. Volvo on täyttänyt kaikki omat laatukriteerini viimeiset 6 vuotta lähes täydellisesti. määräaikaishuollot ovat olleet ainoita käyntejä huoltoliikkeessä. Ainoa huomautuksen paikka löytyy sisämelusta. Uutena Volvo on mukavan hiljainen ja kulkee kuin sukkasillaan, mutta parin vuoden päästä autosta alkaa kuulumaan erinäisiä ääniä.

Volvon kauneus on katsojan silmässä. Itse en pidä S60:n ulkonäöstä enkä tarvitse farmaria, joten kahden T4:n jälkeen en löytänyt enää seuraavaa autoa Volvo-kaupasta.

Katsotaan miten seuraava auto pärjää laatutestistä - perusvaatimuksena on kuitenkin se, ettei tämäkään jätä minua tielle teknisen vian takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös