Mainos

Laatuautot jatkoaikalaisten vertailussa?

  • 7 138
  • 90

mikä on mielestäsi laatuautojen yksi ja ainoa?

  • Audi

    Ääniä: 26 18,2%
  • BMW

    Ääniä: 26 18,2%
  • Mercedes-Benz

    Ääniä: 37 25,9%
  • Saab

    Ääniä: 10 7,0%
  • Volvo

    Ääniä: 19 13,3%
  • Joku muu

    Ääniä: 25 17,5%

  • Äänestäjiä
    143

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Carlos
Mukavaa että meillä kaikilla on erilaiset mielipiteet, mutta tämä usein ilmenevä kommentti minua jaksaa sitten huvittaa kerta toisensa jälkeen. Ihan ilman provoiluja, osaisitko perustella mikä niissä nykyajankin riisikipoissa on vikana? Minä en ainakaan keksi juuri ensimmäistäkään asiaa mikä olisi selkeästi erilailla kuin saksalaisissa/eurooppalaisissa.
Myönnän, että mulla tämä asenne lähtee selkeästi fiilispohjalta ja omista/tuttavapiirin huonoista kokemuksista, tosin joskus takavuosina sattuneita kaikki. Mulla on mielikuvia brändeistä ja mä pysyn niissä, mutta kuten tällaisissa asioissa yleensä, kyse on vain ja ainoastaan omista fiiliksistä, ei mitään absoluuttista totuutta tai edes asiantuntemusta.
Viestin lähetti Carlos
Tuota Citroen C5:ttä on kehuttu muuten paljon, mutta minä en ymmärrä miksi. Kävin koeajamassa sen kertaalleen, ja totesin heti että ei ikinä. Siinä ei ollut ei sisältä eikä ulkoa oikein yhtään miellyttävää yksityiskohtaa, eikä siinä ollut mitenkään kehuttavia ajo-ominaisuuksiakaan. Ehkä minä en sitten vain ymmärrä sen hienoutta?
Itse en ole kokeillut, mutta tuttu autokauppias ei myöskään ollut mitenkään innoissaan C5:stä eikä sen ominaisuuksista. Toisaalta naapuri, joka omistaa C5:n kertoo olevansa kovinkin tyytyväinen siihen, mutta tuskinpa hän muutenkaan alkaisi uutta autoaan haukkumaan, johon on juuri syytänyt ison läjän euroja.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti BigRedBob
johon on juuri syytänyt ison läjän euroja.
- Tämä on sellainen asia joka saa usein hyväksymään jopa huonon kaupan. Harva viitsii tunnustaa ostaneensa huonon auton, josta maksoi paljon... "Hyvinhän tuo on pelannut. Pari pikkuvikaa ensimmäisessä huollossa.."

Olen pannut merkille että usein uuden auton ostajat ovat todella tyytyväisiä täsmälleen niin kauan, kun he omistavat auton. Vaihdettuaan toiseen merkkiin tulee sitten nämä "ei enää ikinä" vannomiset.

Mitenkähän muuten Predatorin PT Cruiseri on pelannut...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Niin ja kysymykseen PT Cruiserista voisi lisätä, että mites se valot. Onko samaa todella surkeaa tasoa, kuin Voyagerissa ja Stratuksessa, vai onko kehitystä tapahtunut?

-ipa rules
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Yksinkertaisesti Audi.

Mutsilla on Mersu 300se -93 ja kyllähän sekin ihan hieno on, mutta kuitenkin.

Audi A8 on tykki! sen lisäksi pysyy hyvin tiellä ja ymmärtääkseni aika turvallinen. 4.8 litrasella koneella..aaahh..
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kovasti tuttujen merkkien ympärillä pyörimistä...

Pääsin kokeilemaan jo pari vuotta sitten Smartia. Täytyy sanoa että ihastuin siihen. Ensimmäisenä iski mieleen ruhtinaalliset tilat (!). Autohan on vain kaksipaikkainen, mutta heille on paljon tilaa. Myös pirteä ja iloinen sisusta teki vaikutuksen. Saksassahan näitä autoja näkee usein, myös Ruotsissa niitä on alkanut näkymään.

Autohan on sveitsiläisen kellotehtaan Swatchin piirtämä ja mersun valmistama, joten siitä kyllä pitäisi löytyä myös laatua.

Hauska auto kaupunkiajossa!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti finnishninja
Kovasti tuttujen merkkien ympärillä pyörimistä...

Pääsin kokeilemaan jo pari vuotta sitten Smartia. Täytyy sanoa että ihastuin siihen. Ensimmäisenä iski mieleen ruhtinaalliset tilat (!). Autohan on vain kaksipaikkainen, mutta heille on paljon tilaa. Myös pirteä ja iloinen sisusta teki vaikutuksen. Saksassahan näitä autoja näkee usein, myös Ruotsissa niitä on alkanut näkymään.

Autohan on sveitsiläisen kellotehtaan Swatchin piirtämä ja mersun valmistama, joten siitä kyllä pitäisi löytyä myös laatua.

Hauska auto kaupunkiajossa!

Minä olen myös päässyt "luukuttamaan" Smarttia muutama vuosi sitten Hampurissa. Ihan mukava kulkuneuvo, mutta mitä tekemistä sillä on auton kanssa? Eikös tämän Smartin hinta ollut lähellä 180 000 vanhaa markkaa silloin, kun sitä täällä Suomessa vielä myytiin. Toisaalta kyseisen auton hinnoittelu ei ole auton valmistajan vika vaan Suomen autoverolainsäädännön, joka on muuten melko lailla perseestä.

Smart olisi varmasti näppärä peli esimerkiksi vuokra-autoksi ruuhkaisiin suurkaupungeihin, mutta Suomessa ruuhkat ovat lähinnä suuremman luokan vitsi. Sen sijaan Smartilla saattaa olla melkoisessa kusessa talvella jopa vähälumisessa Helsingissä aurauslumia väistellessä.
 

Carlos

Jäsen
Jaa että Smart...

Kaupunkiautona aivan unelma. Sanoisin että varsinkin monen naisen unelma, sen voi tarvittaessa parkkeerata vaikka poikittain parkkiruutuun, taskuperuutukset saa unohtaa samantien. Kyllähän niitä tuolla autobahnillakin näkee melkoista vauhtia kulkevan, 150-160km/h näyttää menevän helposti.

Sanoisin silti kuten tuossa t4 edellä, että Suomessa ei taida olla paljoa käyttöä. Ensinnäkin koska Suomessa ei ole ruuhkia, eikä suurkaupunkejakaan, niin ostaa sitten samalla rahalla Polon/Yariksen tjsp, mahtuu kyytiin vielä kauppakassit ja pari matkustajaakin, eikä ole myöskään liian iso.

Josta tuli mieleen että kun eilen illalla parkkeerasin vuokra-Avensikseni "taskuun" kämppäni eteen, meinasi tulla avaranpaikan kammo. Kaikki on niin suhteellista, jos taas nykyisestä autostani hyppäisin siihen A8:aan, voisi tulla vähän vastakkaisia ongelmia.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti finnishninja
-

Mitenkähän muuten Predatorin PT Cruiseri on pelannut...

Vastataan nyt sitten kun asiaa kysyttiin.

Minä siis hankin tuon Cruiserin viime keväänä just ennen vappua ja sillä oli siinä vaiheessa ajettu hiukan yli 10 000 km (esittelyauto).
Nyt on mittarissa kilometrejä öbaut 22 000 ja ajokokemuksen perusteella en ole löytänyt autosta mitään valittamista. Eikun olenhan. Nimittäin joulukuun alussa sammahti vasemman puoleinen ajovalo ja niinpä sitten päätin ihan ITSE vaihtaa samantien vasemman- ja oikeanpuoleisten lamppujen polttimot. Kun avasin konepellin, niin en löytänyt siis minkäänlaista läpeä tai reikää josta olisi tuon homman pystynyt tekemään, ellen sitten olisi ensin purkanut moottoria tieltä pois. Niinpä otin omistajan käsikirjan kauniisti käteen ja tutkin sieltä selitystä asiaan - ja löytyihän se selitys. Ne valojen polttimot vaihdetaan etummaisten pyörien pyöräkoteloiden ulkopuolelta! Siellä on sellainen pieni ovela luukku, jonka saa auki kun ensin ratista on vääntänyt ne etupyörät tiettyyn asentoon. Noh, kuraisin käsin aikani räpellettyäni operatio onnistui mutta sen jälkeen kumpaankin valoumpioon on mennyt märällä kelillä koko ajan jostakin kosteutta, joka sumentaa ikävästi sen valaisimen kuvun pinnan. Täytyypä asiasta reklamoida ekan huollon yhteydessä.

Niin ja varsinainen lumiaurahan tämä Cruiser on sen matalan keulansa kanssa, vaikka muuten on etuvedolla ja nastoilla hyvin tämän talven keleillä pystynyt eteenpäin ruopimaan.

Auton ilmastointiin olen ihastunut ikihyviksi. Tuskinpa tämän jälkeen vaihdankaan enää ilmastoiduttomaan ajopeliin.

Ai niin, autoni väri on hankala. Se kun on musta, niin siinä maalipinnassa näkyy jo nyt oudon pahasti konepesujen jäljet ja kiveniskemät. Varsinkin siinä keulan korkeassa maskissa ja pulleiden pyöräkoteleidon pinnassa on paljon rumia iskemiä kivistä ja irronneista nastoista. Täytyy keväällä tehdä oikein omin käsin perusteellinen puhdistus, vahaus ja kiillotus... sehän perinteisesti saa ihmeitä aikaan... auto kimmeltelee kuin timantti ja pesijän selästä ja perseestä löytää aivan outoja, kipeitä lihaksia.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Uudessa Volvo XC90:ssä on muuten lampun vaihto ratkaistu kätsästi. Koko valonheitin on painettu parin piikin päälle, elikkä sen saa vain nostaa pois paikoiltaan ja näin polttimot ovat helppoja vaihtaa. Tämä ei ole mikään sattuma, sillä palaneet ajovalot ovat tehtaan suurin riesa tällä hetkellä.

Auton väri on ollut aina tärkeä liikkeessä renkaita potkiessa. Punainen ja musta taitavat olla siitä arimmasta päästä. Sienen kanssa heiluminen näkyy välittömästi. Olen omistanut yhden mustan auton. Pesu oli aina hankalaa, kun koko auto piti kuivata aina säämiskällä täysin. Muuten vesipisarat jättivät harmaita läiskiä kuivuttuaan ja näin tuntui kuin pesu olisi tehty vain puoliksi.. Viimeinen vaalean sininen amerikkalaiseni oli helpoin hoitaa. Ammensin siihen kirkasta lakkaa maalatessani sen, joten oli mitä puunata.

Olen monesti ihmetellyt hinnan eroa autoa valittaessa kun on metallinhohdosta ja tavallisesta väristä kysymys. Yleensähän metallinhohtoväri maksaa jonkun verran enemmän. Vielä 10-15 vuotta sitten sen ymmärsi, sillä itse maalaus tehtaalla vaati ensin itse metallivärin ruiskutuksen ja kirkkaan lakan päälle. Tavallinen väri taas ruiskutettiin suoraan yhdellä kerralla ja auto uuniin kuivumaan. Tänä päivänä myös tavallinen väri saa kirkkaan lakan päälle, joten lisähinta ei ole enää puolustettavissa. Luulen että monen autonvalmistajan hinnoittelijat ovat "unohtaneet" tämän.. ihan vahingossa...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Liki kohtalokkaan vanhan Pösön kanssa kolaroituani valitsin alle ison auton: Audi100. Se nielee kieltämättä bensaa, vaikka nätisti ajaisikin, mutta liki kohtalokkaan onnettomuuden jälkeen euro ei niin paljon liikenteessä merkitse. Eikä vakuutusmaksutkaan. Kasko rules!
Audissa viehättää myös se, ettei se toistaiseksi ole Suomessa liian pramee tai imelä, vaan pelkästään asiallisen tyylikäs. Itselläni ei ole kovin vahvaa tarvetta 'prassailla' autolla, joten Audi mallaa hyvin. Koen ajavani turvallisella ja 'tavallisella' autolla. Kullin jatke täytyy löytyä muualta kuin automerkistä.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Carlos
Ja vielä noista hienoista autoista, mitä täällä euroopassa ajellessa on pistänyt silmään, niin vain yksi auto mitä näkee kohtalaisen usein, pistää tuntemaan "nöyryyttä". Se on Audi A8. Kaikki muut Mersut, Bemarit, Lexukset, jne menee ohi olankohautuksella, ei herätä oikein mitään intohimoja, mutta tuossa A8:ssa on jotain maagista. Että jos jotain haaveita pitää kehitellä, niin semmoisen voisi ottaa ohjelmaan kunhan hiukan vaurastuu.

Chip-tyttönenkin näkee haaveissaan Audi A8:n, siinä autossa on jotain niin tyylikästä, muttei kuitenkaan liian prameilevaa. Koskaan en ole kyseisen auton kyydissä istunut, saati sitten ratin takana, mutta kernaasti tahtoisin joskus sellaisen hankkia. Olisi sellainen sporttikin mukava kesällä ajella, mutta kyllä A8 on houkuttelevin. Ei vaan taida ihan heti löytyä rahoja sellaiseen, pitää varmaan mennä Saksaan töihin...
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Nuo polttimonvaihdot, prkl!

Itselläni on pari vuotta vanha Golf ja siihen on polttimon vaihto yhtä helvettiä. Ensi kerralla sain kaverin kanssa kaksi tuntia tuhattua koko hommaan. Umpioiden takana on yksinkertaisesti niin vähän tilaa, että sokeana sormenpäillä niiden sokkien kanssa taistelussa palaa kyllä hermot. Manuaalissa oli selkeät ohjeet: polttimon vaihto on hyvä suorittaa valtuutetussa VW liikkeessä.

Mutta on ammattimiehelläkin töitä pikkuhommissa. Sattu menemään umpio rikki ja kaveri alan miehenä ( VW:llä töissä ) hommasi uuden umpion. Sovittiin sitten, että kauppaan sisältyy vaihto kanssa. Ajattelin umpion vaihdon olevan pikkuhomma, mutta mitä vielä; aluksi konepellin lukitusmekanismi purettiin. Sitten maski pois, jonka jälkeen pääsee purkamaan puskuria. Ensin piti tottakai lasinpesurit purkaa. Sitten ropaamista, että saa umpion vielä pois. Ja ei kun koko homma taas takaperin. Yhteen umpion vaihtoon meni reilu tunti, joten huolto-/korjaamolaskuja nykyautoissa ei kannata ihmetellä. Meikä vaihto vanhaan Paskaseiskaan umpion vartissa, vaikka autohommissa kädetön olenkin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Chip
Chip-tyttönenkin näkee haaveissaan Audi A8:n, siinä autossa on jotain niin tyylikästä, muttei kuitenkaan liian prameilevaa. Koskaan en ole kyseisen auton kyydissä istunut, saati sitten ratin takana, mutta kernaasti tahtoisin joskus sellaisen hankkia. Olisi sellainen sporttikin mukava kesällä ajella, mutta kyllä A8 on houkuttelevin. Ei vaan taida ihan heti löytyä rahoja sellaiseen, pitää varmaan mennä Saksaan töihin...

No perskele, tämähän sattui somasti. Odottelehan pari vuotta, niin saatat saada vaikka kutsun koeajolle... ;-)

Polttimonvaihdoista tuli pari asiaa mieleen. Isäukollani on n. 120000km ajettu Previa, ja kysyin häneltä että miten hankalaa siihen on muuten vaihtaa polttimoita? Hän oli hetken hiljaa ja totesi: "Hemmetti, en muuten edes tiedä, ei siihen ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan!" Että näinkin voi käydä.

Minulla oli aikaisemmin -95 Camry, johon oli erittäin helppo vaihtaa ajovalopolttimot ja muut (moottoritila on tehty 3-litraiselle V6-koneelle, mutta minulla oli vain 2.2-litrainen rivinelonen, paljon ylimääräistä tilaa), mutta rekisterikilven valot olikin sitten jotain ihan muuta... huhhuh. Sitä varten piti irrottaa takaluukusta verhoilut kokonaan, että pääsi niin polttimoihin kiinni. Se oli ihan manuaalissakin neuvottu näin tehtäväksi! Vaikka sen teki kuinka "taidolla", meni siihen aina vähintään puoli tuntia kerralla. Ja niillä oli vielä tapana kärähtää suhteellisen usein, joten se oli varsinainen riesa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jos laatuautoja pitää ruveta vertailemaan, niin yksi vie muista voiton. Jaguar.

Mallivertailuun palaan vasta sitten, jos sellaiseen on varaa. Muutoin tulee vain paha mieli ja suuri kaipuu.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Designer
Jos laatuautoja pitää ruveta vertailemaan, niin yksi vie muista voiton. Jaguar.

- Voiton? Siis mistä kulmasta katsoen? Jos katsotaan merkin kotimaahan Englantiin, niin auton omistajat asettavat sen vuonna 2002 sijalle 5. Elikkä ei voittoa edes merkin omassa maassa. Edellä ovat:

Lexus
Toyota
Skoda
BMW
ja perässä tulevat:
Audi
Mazda
Subaru
Nissan
Saab
Mercedes
Honda
Volvo
Daewoo
Daihatsu
Proton
Volkswagen
Renault

Tässä automerkit järjestyksessä, jotka sijoittuvat taulukossa keskiarvon yläpuolelle.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Carlos
No perskele, tämähän sattui somasti. Odottelehan pari vuotta, niin saatat saada vaikka kutsun koeajolle... ;-)

Oijjoi. Mutta enpä tiedä jaksanko paria vuotta odotella, sitä paitsi silloin saattaa jo joku toinen merkki/malli olla vienyt voiton tuosta ihanaisesta A8:sta.

Yhdestä asiasta minä en tahtoisi tinkiä. Auton täytyy olla iso. Kotona, vanhempien luona siis, meillä on aina ollut iso auto. Ensin oli joku Nissanin farkku, sitten pitkän aikaa maasturi, nykyään on tuo samainen maasturi ja sen rinnalla Mazdan 626 farkku. On se vaan turvallista istua isossa autossa.

Ja Carloksen auton naarmuista ja niiden hinnakkuudesta vielä. Meillä kävi joululomalla kaupan parkkipaikalla niin, että 20-30 km/h vauhdissa mentiin keula edellä toisen auton etunurkkaan. Kumpikin kuski ehti jarruttaa, eikä toiseen autoon tullut juuri mitään. Meidän autosta meni ripustuksia etulokasuoja ja konepelti, ehkä vielä jotain pientä ja hintaa tuolle kaikelle tuli 2500 erkkiä. Onneksi on vakuutus.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Chip
Oijjoi. Mutta enpä tiedä jaksanko paria vuotta odotella, sitä paitsi silloin saattaa jo joku toinen merkki/malli olla vienyt voiton tuosta ihanaisesta A8:sta.

Joo, no omapahan on tappiosi. Voit tietysti mennä kokeilemaan kenen tahansa muunkin A8:aa, en pistä hanttiin yhtään. :-)

Ja eipä sillä, luulen että siihen menee hiukan enemmän kuin se pari vuotta, nykyinenkin auto on vielä kokolailla uusi ja paras tähän asti ajamani, joten eiköhän sillä hetken aikaa pärjää.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Todellista laatua

Mitenkäs se laadun määritelmä menikään? Muistaakseni joskus se tarkoitti kaikkia niitä ominaisuuksia, joita tuotteelta voi odottaa. Jossain vaiheessa siitä tiputettiin tuo odotuksellisuus pois, eli kaikki tuotteelle kuuluvat ominaisuudet ovat sama kuin laatu. Korjaahan sinä TuTa-opiskelija tms. jos olen metsässä.

Jos mietin subjektiivisesti - kuinkas muuten - mitä laatu auton kohdalla tarkoittaa, niin ehkä se on kuitenkin jotain sen pisteestä a pisteeseen b liikkumiseen liittyvää. Eli sitä, että auto käynnistyy, lämmitys toimii, vaihteisto toimii, hallintalaitteet toimivat, auto liikkuu oletetusti ja niin edelleen - aina ja iankaikkisesti. Jos oletan tämän olevan laatua, niin tässä on Väkevä Kulkija, joka liikahtaa pomminvarmasti aina tuomiopäivään saakka. Eikä istuimen helmat repsota. Hinta on myös sen mukainen. Jos voisi valita, niin sen ottaisin.

Autojen hinta-laatu -suhdetta väijyessä voi hyvinkin käydä niin, että jokin japanilainen peli vie voiton. Ainakin pienimpien autojen joukossa. Suuren luokan eurooppalaisista autoista voisi nostaa esille Skoda Superb'n (!!) - kyllä - jossa on varmaan eniten autoa per kulutettu euro. Imago voi tietenkin kärsiä, en tiedä sulattaisinko itse vai olisinko fiksu.

Eivät ne Mersun huoltohinnat muuten niin pahoja ole mitä täällä on kerrottu...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti finnishninja
- Voiton? Siis mistä kulmasta katsoen? Jos katsotaan merkin kotimaahan Englantiin, niin auton omistajat asettavat sen vuonna 2002 sijalle 5
Siitä kulmasta katsoen, josta minä asiaa katson. Siitä kai tässä ketjussa oli kysymys? Jotta mikä se on jokaisen omasta mielestä se paras?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Designer
Siitä kulmasta katsoen, josta minä asiaa katson. Siitä kai tässä ketjussa oli kysymys? Jotta mikä se on jokaisen omasta mielestä se paras?

Aivan, juuri tästä on kyse - jokaisen omasta mielipiteestä.

Hieman ehdin jo ihmettelemään miksei kukaan ollut maininnut Shaguaria aikaisemmin. Itse pidän sitä sangen laadukkaana, ja hinnatkin alkavat lähes samalta tasolta kuin Mersuissa, Bemareissa etc.

Barnaby ehti jo tuomaan esille toisen loistokkaan Britin eli Aston Martinin - hinnat taitavat kuitenkin olla vähintään siellä miljoonan korvilla markoissa.

Laadusta puheen ollen, sanooko Rolls-Royce tai Bentley kenellekään mitään?

edit: lisäys

Sattuipa somasti. Luin juuri lehdestä, että Hämeenlinnassa on käytössä Suomen ensimmäinen Shaguar taksina. Ei, muuta kuin taksitolpalle odottelemaan...
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti t4
Laadusta puheen ollen, sanooko Rolls-Royce tai Bentley kenellekään mitään?

Bemari mikä Bemari. Ennen vanhaanhan Rollseissa oli konepellin alla hopeinen laatta johon oli kaiverrettu "Vika ei ole täällä". Ei ole enää nykyään sitä laattaa.

Noin muuten Rollseja on haukuttu aika epämukaviksi matkustaa, en sitten tiedä, en ole koskaan kokeillut.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Carlos
Noin muuten Rollseja on haukuttu aika epämukaviksi matkustaa, en sitten tiedä, en ole koskaan kokeillut.
- Näin taitaa olla, sillä eiväthän kuninkaallisetkaan ajele niillä kuin lyhyitä matkoja- ja nekin takapenkillä istuen;-)

Luin muuten kerran jutun, jossa haastateltiin tehtaan toimitusjohtajaa. Reportteri esitti hänelle pari kysymystä:

- Polttoaineen kulutus? - Vain moukat kyselevät sellaisia.
- Viimeisimpien tietojen mukaan uudessa Bentleyssä tulee olemaan turboahdin, joka lisää tehoa jopa 50%. Paljonko se tahtoo sanoa, tehän ilmoitatte aina tehon olevan riittävästi? - Tehoa tulee olemaan riittävästi, ja vielä 50% päälle... vastasi johtaja:-)

Nojaa.. hieman kuluneita juttuja, aivan samalla tavalla kuin itse merkkikin. Vakavasti puhuen - kuka ostaisi mokoman kolossin autotalliinsa, vaikka olisikin hieman ylimääräistä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös