finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Volvo on pieni autotehdas, eikä sillä ole näin varaa valmistaa malleja joka lähtöön, mutta kyllä pitäisi löytyä...Viestin lähetti t4
Tällä kertaa merkinvaihdon syy on kyllästyminen ja valikoiman suppeus.
- S40
- V40
- C70
- S60
- V70
- S80
- XC90
C70 Coupé on haudattu ja Hollannissa valmistettu 40 sarjakin vetelee viimeisiään, joten uusia malleja on tulossa!
Mersusta sen verran, että merkki ratsastaa yhä maineella, jonka se hankki parikymmentä vuotta sitten. Tänä päivänä tehdas käyttää samoja alihankkijoita, joita käyttävät lähes kaikki Eurooppalaiset autonvalmistajat. Paras esimerkki tästä on sähköjärjestelmä. Bosch, jota mersu mm. käyttää löytyy myös Volvosta, Ferrarista ja monesta muusta merkistä. Taisi muuten myös Fiat käyttää Boschia...
Tielle jää tänäpäivänä harvoin, todella harvoin. Itse jäin tielle viimeksi 1986. Silloin oli alla vanha Amazon. Poltto-aine loppui... Autoja on tosin ollut parkkipaikalla Detroitista Nipponiin, enkä ole koskaan jäänyt tielle vian takia. Ai niin, kerran meni rengas..
Oletan että kyseessä on muutaman vuoden ikäinen auto. Mikä kone? Onku kysymyksessä kulutus maantiellä vai kaupungissa? Omien mittauksieni mukaan V70:n vapaasti hengittävällä 170 heppaisella koneella kulkee nastarenkailla 11.6:lla litralla sadalla. Kysymyksessä on silloin seka-ajo kaupungissa ja välillä moottoritiellä. Maantieajossa normaalien rajoituksien mukaan pääsen 9 litraan sadalla. Jos sitten taas on alla nelivetoinen 2.3 litran R, niin tilanne onkin ihan toinen:-)Viestin lähetti Senior
Volvossa (V70), jota taloudessamme on tsuhattu vuoden verran, hämmästyttää kyllä todella korkea bensan kulutus. Nastarenkailla talvikelein puhutaan 14-15 litran kulutuksesta sadalla kilometriillä. Perustuu ajotietokoneeseen, ei Lapinlisää.
JD Power on kuluttajan asialla ja kerää tietoa mm. autonomistajien mielipiteistä ajokeistaan. Autonvalmistajien unelma ja painajainen. Haastattelut kun eivät ole mitenkään eritelty, vaan jokainen valitus kirjataan riippumatta siitä, valittaako asiakas konerikkoa vai rumanväristä mattoa. Lexus on tosiaankin niittänyt mainetta monta vuotta tässä tutkimuksessa. Seuraavien sijojen hallitsijat vaihtelevat tasaisesti. Volvo on käynyt kerran listalla kolmantena.Viestin lähetti t4
Finnishninja kertoi jostain JD Powerista, ikinä kuullutkaan
Kuten huomaatte, niin Saab sijoittui tutkimuksessa aika hyvälle sijalle (5). Muutama vuosi sitten tehtaan hukutti satamassa täyttämättä jätetty pissapoika. Tästä ei tykännyt amerikanpoika...
Muutenkin, viat koetaan eri tavalla eri maissa. Punainen valo paneelissa merkitsee meille ajan tilausta korjaamolle, kun taas amerikkalainen jättää auton siihen ja soittaa jälleenmyyjälle: "Hae auto pois, siinä palaa punainen valo".
Eräs intialainen osti tuliterän S70:n muutama vuosi sitten. Hän unohti vetää käsijarrun päälle pysäköityään autonsa. Hänen noustuaan autosta ulos se rullasi hänen jalkansa yli. Jalka kipeytyi vain hieman, mutta se riitti. Hän soitti myyjälle ja vaati häntä hakemaan auton pois, koska siinä oli kirous... Myyjä haki auton pois.
Kaikkiin maihin ei voi edes myydä farmarimalleja, koska niissä on niin paljon ilmatilaa ja näin pahoja henkiä...
Puhumattakaan arabista, joka osti heti kaksitoista uutta S80:ä. Muutaman kuukauden kuluttua joku sai päähänsä ottaa yhden niistä, muttei saanut autoa käynnistymään. Sama kaikissa muissakin autoissa. Akut olivat tyhjiä...
Kylmäkäynnistyksestä sen verran, että kaikki toiminnot pyritään testaamaan -27 asteessa. Auton tulee vielä silloin käynnistyä ilman moottorinlämmitintä. Myös kuumassa testataan, yleensä lämpötilan ollessa +50.