Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 389
  • 6 860

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Välillä tätäkin keskustelua tulee seurailtua ja olen sivusta hieman ihmetellyt valitusta Postin toiminnasta, koska todella harvoin verkkokaupoista mitään tilaan ja nekin harvat kerrat ovat menneet ihan niin kuin pitääkin. Noh, vaimo oli tilannut jotain voiteita tmv. postin kautta toimitettavaksi. Asutaan Turun keskustassa, missä jakelupisteitä on varmaan lukuisia muutaman sadan metrin säteellä, mutta paketti olikin päätynyt n. 15 km:n päähän Paimion R-kioskille. Aika erikoinen ratkaisu. En tiedä, mitä vaimo teki, mutta lopulta hän haki rasvansa pienellä viiveellä noin kilometrin päästä Ärkkäriltä. Nyt ehkä ymmärrän paremmin tätä Postiin kohdistunutta kritiikkiä.

Postista tuli vielä mieleen, että olen joskus 80-luvulla asunu muistaakseni hetken postinumeroalueella 20110 (muuten olen asunut koko ikäni 20100 alueella), jonka tomipaikka sijaitsi Aninkaistenrinteessä, siihen aikaan tulevien lukuisien iloisien hetkien Sir Okkes`Beerhousen välittömässä läheisyydessä. Tää täytyy kyllä varmistaa vielä, nyt en oo ihan varma.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iso ongelma Postin pakettiautomaateissa on, että automaatit ovat aivan liian pieniä. Esimerkiksi meidän lähi-automaattiin kun tilaa, niin liioittelematta ehkä vain 1/3 päätyy kyseiseen automaattiin. Oletan tämän johtuvan siitä, että automaatissa ei vain ole tilaa, koska tuon automaatin ympärillä asuu paljon ihmisiä, ja seuraavaksi lähin automaatti taitaa olla parin kilometrin päässä. Nythän Posti uudisti automaattinsa, mutta kyseisen lokaation uusi automaatti on ihan yhtä pieni kuin vanhakin.

Onneksi meillä paketit tosiaan menevät sitten Lahden "pääpostiin", joka nykyään R-kioski on, eikä sinnekään ole pitkä matka. Meillä tilataan melkein kaikki tavara ruokaa lukuunottamatta verkkokaupoista, joten paketteja tulee aika paljon. Ensi vuonna muutetaan näillä näkymin melkein 10 kilometrin päähän "maaseudulle" ja silloin tulee kyllä harmittamaan jos paketteja ei saa lähimpään automaattiin, vaikka auto käytössä onkin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutin tasan kuukausi sitten uuteen asuntoon ja olen tässä kuukauden aikana kahdesti ollut vanhan asunnon vuokranvälityslafkaan yhteydessä, koska takuuvuokraa ei ole kuulunut. Ensimmäisen kerran pistin sähköpostilla viestiä 2 viikon päästä ja viikkoon ei kuulunut minkäänlaista vastausta. Soitin toimistolle ja sanoivat sieltä selvittävänsä asiaa, koska viimeinen sähkölasku pitäisi vielä maksaa. Tänään sitten menin toimistolle ja hieman hermostuneenakin kyselemään, että mitä helvettiä täällä nyt tapahtuu ja palvelu oli suoraan sanottuna luokatonta.

Tyytyivät vain sanomaan ettei takuuvuokraa tipu ennen kuin sähkölasku on maksettu. Sähkölaskut ovat koko vuokra-ajan menneet siis vuokranantajalle, joka on ne maksanut ja minä sitten siirtänyt vuokran yhteydessä hänen tililleen summan. Käskivät minun ottavan yhteyttä itse isännöintifirmaan ja pyytämään heitä lähettämään laskun minulle ja kuittia vastaan saisin sitten takuuvuokran takaisin. Koitin siinä selitellä, että kyllähän tämmöiset tilanteet kuuluvat juurikin vuokranvälittäjille ja ei yksityishenkilö, joka ei edes asu enää kyseisessä osotteessa saa mitään laskuja pyydeltyä. Edelleen vaan sanoivat ettei tämmöiset kuulu heille ja minun pitäisi itse tämmöiset hoitaa ja tulla sitten kuitin kanssa toimistolle. Lähdin menemään ja huikkasin vielä, että viikon päästä saatte kirjallisen ilmoituksen, jossa alan perimään viivästyskorkoa jokaiselta päivältä.

Tästä taisi mennä n. 10 minuuttia ja tämä välittäjä soittaa minulle ja kertoi soittaneensa isännöintifirmaan, josta oltiin kerrottu sähkölaskun olleen maksettu jo 1.10, joten olisivat koko kuukauden ajan voineet maksaa takuuvuokran miinus sähkölaskun summan. Tästä kyseisestä toimistosta löytyy muutenkin netistä paljon keskustelua, joissa kaikissa valitetaan samaa ongelmaa eli takuuvuokran takaisinmaksua. En tule kyllä yhtäkään vuokra-asuntoa kyseisestä lafkasta hommaamaan enään ikinä.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Juuri ehti tulla kännykkään viesti että Dplay on veloittanut kuukausimaksun, kun tulee ilmoitus että Liiga jää tauolle. Laitoin aiheesta viestin aspaan, että kuinkas nyt menetellään. Sitten alle tunnin sisään tulee vastaus:

Hei,

Kiitos paljon yhteydenotostasi :)

Palautin juuri veloitetun kuukausimaksun tilillesi, ja päätin jääkiekko -pakettisi päättymään tähän päivään. Maksu näkyy muutaman arkipäivän kuluessa tililläsi. Voit halutessasi tilata jonkin muun paketin valikoimastamme vaikka heti. :)

Toki yritetään markkinoida muita palveluita, mutta olen melkein sanaton. En uskonut tämän menevän näin putkeen, mutta hattu pois päästä Dplay:lle. Tämä on oikeasti laadukasta asiakaspalvelua.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ostin keväällä Varuste.net liikkeestä uuden repun. Noin 150€ hintainen. Nyt pari vkoa sitten murtui yksi muovisolki olkahihnasta. Yhteys liikkeeseen. Paluuviestinä pyyntö palauttaa reppu ja uusi tilalle. Arvostan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kerroin jo eilen että burgerpitsastani puuttui salaatti ja kastike. Lättyhän oli hyvä ilman tuotakin mutta... Annoin palautetta ja tänään tuli tieto että pitsan hinta hyvitetään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ostin dPlay-palvelun hiljattain ja olen katsonut sitä läppärillä. Tänään huomasin, että älytelkkarissakin on dPlay-sovellus. Siellä oleva "kirjaudu"-painike ei avannut kirjautumisikkunaa, vaan antoi numerokoodin palvelun tilaamista varten.
Lähetin ihmettelevän kysymyksen asiakastukeen, koska mistään en löytänyt selitystä ongelmalle.
Vastasivat puolen tunnin kuluttua toimivalla ohjeella. Piti kirjautua läppärillä dPlayhin ja antaa numero siellä oleviin tiliasetuksiin kohdassa Laitteet" -> Syötä parituskoodi.
Hyvää palvelua, mutta olisi ne ohjeet pitänyt löytyä kysymättäkin.
 

trubaduuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers, Imatran Ketterä
Tilasin huhtikuussa Levykauppa Äxästä Brett Andersonin elämäkerran. Eka painos oli loppu, joten tiesin, että joudun vähän aikaa odottelemaan. Kesän alussa tuli sitten viesti, että ilmoitamme jos toimitusaika venyy kohtuuttomasti. Kesän aikana kerkesin jo unohtaa koko asian, mutta nyt syyskuussa sitten tiedustelin, missä vaiheessa tilaus mahtaa olla. Viestiin ei vastattu mitään, mutta kirja kolahti parin päivän päästä postiluukusta.

Onneksi olin lukenut kirjan jo aikoinaan, joten kiire ei ollut. Kyse oli vain kirjaston kasvattamisesta, hyvä kirja pitää aina hankkia omaksi. Mutta aika vituiksi meni noin muuten. Ja aikaisemmin Äxässä on ollut mielestäni hyvää asiakaspalvelua.

Ihmetyttää muutenkin, miten vituiksi suomalaisissa nettikaupoissa osataan aina vetää. Jos tilaan vaikka Briteistä vaatteita, ne tulevat alle viikossa, ja poikkeustilanteissa tieto kulkee nopeasti. Seurannat sun muut ovat itsestään selviä.

Itse kirja on toki edelleen helvetin hyvä. Ihan heittämällä parhaita muusikon elämäkertoja ikinä.
Kotimaista on mukava tukea, mutta useamman kerran käynyt huonosti äxän kanssa. Tuotteen sivulla on lukenut että tuotetta on varastossa, mutta oikeasti ei ole ollut. Siinä on saanut sitten t-paitaa tai levyä odotella kuukauden tai kaksi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tämä sinänsä voisi yhtä hyvin mennä ihmettelyketjuun, mutta menköön nyt tänne.

OP:lla on oma mobiilisovellus, joka on ihan toimiva. Ei parasta ikinä, mutta tekee tehtävänsä ja pystyy hallinnoimaan useampaa tiliä ja autentikoimaan itsensä eri palveluihin. Mutta sitten erikseen on "Pivo", joka keskittyy yhteen tiliin ja enemmän rahojen käytön seurantaan, rahojen siirtoon kavereiden kesken (laskun saa pilkottua osiin jos tykkää olla niin tarkka että jokainen maksaa yhtä paljon ravintolalaskusta) sekä että voi myös käyttää kännykkää lähimaksuihin. Viimeisin ominaisuus on oikeastaan ainoa miksi tuon on asentanut - kännykällä maksaminen on kätevämpää kuin kortti, kerta voi yli 50€ ostoksia maksaa ilman tunnusluvun näpyttelyä.

Noh, oma kortti meni vanhaksi viime kuussa, kuten niillä tapaa käydä aika ajoin, mutta sain kyllä uuden kortin hyvissä ajoin. Ja Pivo osasi kyllä viime kuussa päivittää kortin voimassaoloajan uuteen versioon. Mutta kun kuukausi vaihtuu, niin kas, Pivon lähimaksu ei enää toimi. Koetin virallista purkkakorjausta (näin siis ohjeistettiin ihan OP:n taholta kun joskus oli ongelmia lähimaksun kanssa muutenkin) että otan lähimaksun pois kortilta sovelluksessa, sitten liitän sen uudestaan päälle. Paitsi että eipä liittäminen onnistu. Aikansa kun tuota yritti naputella ja ei onnistu niin meni hermo ja otin yhteyttä aspaan. Ja aspa vastaa:

Kyse vaikuttaisi olevan jo teknisen tiimimme tiedossa olevasta ongelmasta, jossa joidenkin maksukorttien yhdistäminen Pivon lähimaksuun ei tällä hetkellä onnistu. Useimmissa tapauksissa ongelma ilmaantuu juuri kortin uusimisen yhteydessä, mutta kyse ei ole kuitenkaan tietojemme mukaan siitä, että uuden kortin voimassaoloaika ei olisi päivittynyt taustajärjestelmiin.

Pyrimme tekemään korjaustoimenpiteitä kyseiseen ongelmaan yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa lähiaikoina, joten voimme ottaa sinuun yhteyttä kun niitä on saatu tehtyä ja aktivoinnin pitäisi vihdoin onnistua. Ilmoitathan, mikäli tilanteessasi tapahtuu muutosta ennen sitä.

Vaikka en pankkijärjestelmien kanssa työskentelekään, niin silti ohjelmoijana yleisesti olen oppinut että vaikkei kaikkiin mahdollisiin virhetilanteisiin voi varautua, kannattaa varautua niihin mitkä tulevat todennäköisesti vastaan. Kortin uusiminen lienee sieltä yleisimmästä päästä jos Pivon kaltaisesta sovelluksesta puhutaan. Nyt vaikuttaa että tulikin ihan puskista tilanne päälle. Ehkä tässä pitää siirtyä Google Pay:n käyttäjäksi, sehän toiminee paremmin.

...paitsi että, eihän OP tykkää leikkiä tuon kanssa. Eli odotellaan kunnes sitten joskus saavat sovellusta korjattua. Myös pankin vaihto harkinnassa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
pitää siirtyä Google Pay:n käyttäjäksi, sehän toiminee paremmin.

...paitsi että, eihän OP tykkää leikkiä tuon kanssa. Eli odotellaan kunnes sitten joskus saavat sovellusta korjattua. Myös pankin vaihto harkinnassa.

Itse kierrän tuon OP:n asiakkaana käyttämällä curve - palvelua. Curveen liitetään esim. Op:n kortti niiden nettisivujen kautta, ja google play puolella liitetään curve. Eli maksu - google pay - curve - op kortti.
 

Veijari

Jäsen
Rengas Turku Oy / Kaarinan toimipiste. Autoni toisesta takapyörästä kuului moottoritiellä ihme hankaavaa ääntä ja pyöräkoteloon vilkaisemalla pystyin toteamaan, että tuonne on muurautunut lunta ja jäätä melkoinen määrä. Ajelin Rengasliikkeen pihalle, kerroin tiskillä vaivani, joten auto halliin ja nosturilla ylös. Asentaja otti pyörän irti ja vasaralla naputteli kaiken jään ja lumen pois pyöräkotelosta. Kun homma oli tehty niin sanoin, että peruutan vain auton pihalle ja tulen maksamaan. Tähän myyjä/asentaja tokaisi ettei maksa mitään! Loistavaa asiakaspalvelua. Olisin tuosta hyvin mielin parikymppiä voinut maksaakin.
Itse rohinaan tuo "korjaus" ei kuitenkaan auttanut mutta se on toinen juttu se.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vaikka en pankkijärjestelmien kanssa työskentelekään, niin silti ohjelmoijana yleisesti olen oppinut että vaikkei kaikkiin mahdollisiin virhetilanteisiin voi varautua, kannattaa varautua niihin mitkä tulevat todennäköisesti vastaan. Kortin uusiminen lienee sieltä yleisimmästä päästä jos Pivon kaltaisesta sovelluksesta puhutaan. Nyt vaikuttaa että tulikin ihan puskista tilanne päälle. Ehkä tässä pitää siirtyä Google Pay:n käyttäjäksi, sehän toiminee paremmin.

...paitsi että, eihän OP tykkää leikkiä tuon kanssa. Eli odotellaan kunnes sitten joskus saavat sovellusta korjattua. Myös pankin vaihto harkinnassa.

Pivo on kyllä harvinaisen perseestä. Pari kertaa jääneet ostokset kassalle, kun oli jo ehtinyt luottaa, että pelaa aina. Taannoin lähimaksu oli 10pv alhaalla. Annoin kyllä palautetta, ettei pankkipalvelu vaan voi olla 10pv alhaalla. Nyt on aina kortti varuiksi mukana, vaikka 99% tapahtumista toiminut kuin junan vessa.

Tutkin myös tuota curve hommelia, mutta liikaa vaivaa siihen nähden, että tuo kortti taskussa ei paljoa paina.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Pivo on kyllä harvinaisen perseestä. Pari kertaa jääneet ostokset kassalle, kun oli jo ehtinyt luottaa, että pelaa aina. Taannoin lähimaksu oli 10pv alhaalla. Annoin kyllä palautetta, ettei pankkipalvelu vaan voi olla 10pv alhaalla.
Juu ei toimi kortin liittäminen vieläkään itsellä. Jos kyse olisi vain jostain random-sovelluksesta niin ehkä hyväksyisi, mutta kerta pankkipalvelusta - onhan tää ihan sietämätöntä. Pitänee häiritä viatonta aspan työntekijää uudemman kerran.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt täytyy kehua Mieleä. Asiallista toimintaa. Alla pari lainausta omista viesteistäni tuolta kodinkoneketujsta taustatiedoksi. Mielen huolto kävi varmuuden vuoksi tarkistamassa koneen, joka on siis nyt toiminut moitteetta. Mitä ilmeisimmin kyseessä oli user error...

Samalla mainitsin, että täytyy joskus säätää kylmälaitteiden ovet suoraan, kun ne Gigantin asentajan jäljiltä oli vähän niin ja näin. Mieleä siis nekin. Asentaja totesi, että kun hänen keikkaansa oli tunti varattu, niin saman tien hän sen fiksaa. Eikä siinä kauan mennyt.

Jotenkin sellaista vanhan hyvän ajan palvelua, josta jäi oikein hyvä mieli. Yleisesti täytyy sanoa, että tuollainen merkkikohtainen oma huolto lienee myös kohtalaisen iso etu. Tosin Mielenkin oma huolto toimii vain pk-seudulla ja Lahdessa.

Itse olen siirtynyt täysin Mielen laitteisiin, ja eilen tuli ensimmäinen takaisku. 26.1.2021 toimitettu ja asennettu pyykinpesukone meni ohjelman vaihtoa yritettäessä sellaiseen tilttiin, ettei se tuosta enää tokene. Ei avaa luukkua, eikä käynnisty. Ei auttanut muu kuin laittaa Mielelle sähköpostia asiasta eilen. Ja täytynee huomenna soittaa perään. Nyt katsotaan sitten miten toimii Mielellä takuuhuolto.

Tähän asti tosiaan Mielen laitteet ovat meillä toimineet käytännössä virheettömästi. Senpä takia on yksi kerrallaan kaikki laitteet vaihdettu Mieleen. Minulla oli vielä käsitys, että pyykinpesukoneet olisivat oikein Mielen erikoisalaa.

No, maanantaikappaleita voi toki tulla kaikilta merkeiltä. Varsinkin kun tämä näyttäisi liittyvän ohjelmiston sekoamiseen. Itse asiassa olen pyrkinyt valitsemaan laitteita, joissa olisi mahdollisimman vähän ylimääräisiä härpäkkeitä. Mutta niin vain Mielenkin pyykkäreissä ohjelma valinnat tehdään pyöritettävän kytkimen ohella kosketusnäytöltä.

Mielen asiakaspalvelu oli oikein hyvää eilen. Buukkasivat huoltokäynnin torstaille. No, jostain syystä kokeilin vielä tänään avata nukkasihtiä, jolloin sisään otetut vedet valuivat lattiakaivoon. Tämän jälkeen kone toimi täysin normaalisti!
Soitin Mielelle uudestaan. Käyvät kuitenkin varmuuden vuoksi tsekkaamassa koneen, mitä pidän hyvänä palveluna.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
MIeleä mieleni tekevi myös kun piti uusi pyykkäri ostaa, mutta rahat riitti lopulta vain kuivaavaan AEG:hen. AIka perseestä on pesukoneen ostaminen, eli ihan riippuu kaupasta ja myyjästä (ja varmaan provikasta) että millaisia vastauksia saa vaikkapa kysymyksiin koneiden nopeudesta. No tässä pitäisi nyt olla nopeat pesuohjelmat ja rivakka kuivauskin, hintaluokassaan ainakin, ehkä. Iso rumpu oli kuitenkin se ykköskriteeri ja se tässä ainakin on.

Vanhassa Hotpointissa alkoi laakeri ääntää ja oletettavasti se laakeri myös tahrasi pyykkiä. Kone toimi kuitenkin muuten ok siihen asti, kunnes kannoin AEG:n viereen lämpiämään ja odottamaan asennusta, ja Hotpointin uran viimeinen suoritus päättyikin vikakoodin aiheuttamaan keskeytykseen ennen linkousta. Onhan näillä sielu. Vanha kone oli muuten juurikin samanlainen kuin tämä (wayback-linkki iltalehden uutiseen pesukoneen räjähdyksestä), en vaimolle kyllä asiasta koskaan kertonut.

AEG:n kanssakin meinasi hermo mennä kun ei eka pesu meinannut lähteä liikkeelle, mutta ilmeisesti koneen pitää olla todella pitkään lämpimässä ennen kuin lähtee pelittämään, näin kertoi AEG:n tukisivutkin.

edit: jotenkin kuvittelin kirjoittavani kodinkoneketjuun, no olkoot.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
AEG:n kanssakin meinasi hermo mennä kun ei eka pesu meinannut lähteä liikkeelle, mutta ilmeisesti koneen pitää olla todella pitkään lämpimässä ennen kuin lähtee pelittämään, näin kertoi AEG:n tukisivutkin.

Onko uusissa AEG:n koneissa vielä se ”ominaisuus”, että kone piipittää helvetin kauan, kun ohjelma on valmis? Meillä on 2016 hankittu AEG:n kone ja vituttaa aika usein, kun tuo piipitys jatkuu varmaan viisi minuuttia ohjelman päättymisen jälkeen ja en ole heti jaksanut syöksyä kodariin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko uusissa AEG:n koneissa vielä se ”ominaisuus”, että kone piipittää helvetin kauan, kun ohjelma on valmis? Meillä on 2016 hankittu AEG:n kone ja vituttaa aika usein, kun tuo piipitys jatkuu varmaan viisi minuuttia ohjelman päättymisen jälkeen ja en ole heti jaksanut syöksyä kodariin.
Täytyy sanoa, etten ole ihan varma, koska kone on kellarikerroksessa enkä ole vielä ollut koneen vieressä kun ohjelma päättyy. Aika nopeasti se ainakin ottaa itseltään virrat pois, ja minusta käyttöohjekirjassa oli ohje, millä näppäinyhdistelmällä äänimerkit saa kokonaan pois päältä. Eli uskaltaisin sanoa, että tuo ominaisuus korjattu, ja ehkä kannattaa tsekata josko sinunkin koneessa olisi tuo näppäinyhdistelmä-kikka.

Anopilla oli myös pyykkikone, joka piippasi ohjelman päättymisen jälkeen n minuutin välein maailman tappiin asti. Se oli fantastinen ominaisuus kyllä. Muuten mukava anoppi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toimiiko jollain vielä ABC-mobiili? Minulla se on mennyt rikki, ilmeisesti tähän uuteen kaksivaiheiseen varmennukseen liittyen, eli appi tilttaa kun pitäisi syöttää pankkivarmenteet. Vaimolla sama juttu, tilttaa vaan vähän myöhemmin kun pitäisi siirtyä "Aloita tankkaus"-vaiheeseen.

Muutenkin koko sovelluksesta meni vähän idea tuon pankkivarmentelun myötä. Ylipäätään, miten vitussa tietoturvaa parantaa se, että nyt ihmiset syöttelevät bensa-automaateilla ym kassoilla pankkitunnuksiaan. Kun se puhelin kuitenkin jo ennestäänkin vaati ensinnäkin PIN-koodin, näytönlukituksen avaaamisen ja vielä ABC-mobiiliinkin sai halutessaan erillisen pin-koodin. Muutenkin jos puhelin pöllitään, niin se on aikalailla murheista ja riskeistä pienin että joku rosmo käy sitten ABC:llä tankkaamassa tai syömässä ja kartuttaa meikäläisen bonuksia.

Eihän asialla muuten merkitystä juuri olisi, mutta ABC-asemilla ei toimi normaali lähimaksu kännykällä, ja olen muuten luopunut muovikortin käytöstä. Vituttaa. Jää booonukset saamatta jos pitää siirtyä jonkun muun aseman asiakkaaksi. Nesteellä ainakin taitaa olla lähimaksu käytössä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@benicio
Tämä ei suoraan liity kysymykseesi, mutta itseäni ottaa päähän, ettei S-bonuskorttia voi käyttää sähköisesti. En enää kanna lompakkoa mukana edes kauppareissulla, vaan puhelinkuoret kolmella korttipaikalla toimittaa lompakon virkaa. Tuohon mahtuu ajokortti, firman luottokortti ja henkilökohtainen maksukortti. Keskon plussakortti toimii hienosti NFC:llä, S-ryhmän bonuskorttia ei saa sähköisenä. Pari vuotta sitten heillä oli ilmeisesti kokeilussa tuo, mutta lakkauttivat sen sitten. No, ei siinä mitään, harvoin asioin S-ryhmän kaupoissa, joten ei nuo saamatta jäävät bonukset paljon haittaa. Silti hieman ärsyttää.

Laitoin tästä taannoin palautetta, ja sain kyllä varsin asiallisen ja perustellun vastauksen:
"Valitettavasti uudessa S-mobiilisovelluksessa ei enää ole mobiilibonus ominaisuutta. Nykyään bonuksen voi kerätä mobiilisti, kun maksat ostoksesi S-Etukortti Visalla MobilePayn kautta.

Tutkimme huolella mobiilimaksamisen ja -bonuksen eri vaihtoehtoja, ja MobilePay osoittautui näistä parhaaksi ratkaisuksi. Kahden rinnakkaisen järjestelmän ylläpito taas ei pidemmän päälle ole kannattava ratkaisu, joten olemme päättäneet luopua mobiilibonuksesta."

Eli sinänsä ymmärrettävät perustelut, mutta harmillista, kun en halua S-pankkia käyttää mihinkään.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toimiiko jollain vielä ABC-mobiili?

Minulla toimi kyllä tänään tankatessa, mutta aivan idioottimainen juttu, että varmennekoodi joka tulee tekstarina jo noin 10 numeroa pitkä ja sen kopioiminen ainakin omalla puhelimella oli todella hankalaa.

Ennen oli paremmin, joku virkamies pilasi tämänkin. Paskiainen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@benicio
Tämä ei suoraan liity kysymykseesi, mutta itseäni ottaa päähän, ettei S-bonuskorttia voi käyttää sähköisesti.
Olen avautunut lähes samasta asiasta osuuskaupalle ja saanut samansisältöisen vastauksen. Eli joudun nyt kännykän suojakuoren sisällä kantamaan bonuskorttia ja erikseen sitä sitten veivaamaan maksupäätteeseen, kun muuten hoidan kaikki maksamiset kännykän lähimaksulla (Google Pay, NFC).
S-ryhmän kassalla voisi tosiaan maksaa MobilePayllä ja siihen saisi kai bonuksetkin yhdistettyä, mutta muutaman kerran sitä MobilePayn lähimaksuominaisuutta kassalla kokeiltuani (onko se joku saatanan bluetooth) totesin että vittu mitä paskaa, toimii täysin satunnaisesti ja yleensä ei ollenkaan. Täysin paskapersepäätös osuuskaupalta.

Kysyin osuuskaupalta myös että voisiko edes kassahenkilö lukea sen S-etukortin tietosisällön mukaisen viivakoodin kännykän näytöltä (kuten esim Motonetissa kanta-asiakastunnistautumisen voi tehdä), mutta ei kuulemma käy. Haistakaa paska sanoin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minuakin tympii, kun ABC-mobiili haluaa sen varmennuksen vielä erikseen. Se ei kuitenkaan taida olla S-Ryhmän keksintöä, joten en hauku heitä siitä. (MobilePaystä joutaakin haukkua.) Minulla ABC-mobiili ja OP:n mobiilivarmenne toimivat suht sujuvasti. OP-mobiililla varmentaminen toimii varsin näppärästi, onneksi myös tuon ABC-sovelluksen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Minulla toimi kyllä tänään tankatessa, mutta aivan idioottimainen juttu, että varmennekoodi joka tulee tekstarina jo noin 10 numeroa pitkä ja sen kopioiminen ainakin omalla puhelimella oli todella hankalaa.

Ennen oli paremmin, joku virkamies pilasi tämänkin. Paskiainen.
En tiedä mulla toimii ABC mobiilin jos tankkaan max 20€. Jos yritän tankata isommalla summalla niin ei toimi...joo tililläni pitäisi kyllä olla katetta isompaankin summaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös